Gry

Podsumowanie

opublikowano przez Kamil Myzia w dniu 2013-04-10

Najnowsza część Bioshock’a jest obowiązkowym tytułem dla fanów serii. Osoby nie mające jeszcze do czynienia z nietuzinkowym klimatem tej gry, będą musiały przez trochę przyzwyczaić. Fabuła, konstrukcja miasta Columbia, misje, możliwości unicestwiania przeciwników, czy wreszcie dodatkowe smaczki zawarte w Bioshock: Infinite są naprawdę świetne. Zadziwia, inspiruje i zapiera dech w piersiach całe miasto wiszące w przestworzach – to trzeba zobaczyć na własne oczy. Kolorystyka i różnorodność miasta może się spodobać nie tylko wyznawcom gatunku, ale i świeżym graczom stawiającym pierwsze kroki w Bioshock.

Szkoda natomiast, że deweloperzy użyli dość przestarzałego, jak na dzisiejsze standardy, silnika graficznego Unreal 3. Często napotykaliśmy na takie momenty, że obiekty oglądane z daleka wyglądały ładnie i interesująco, a gdy się do nich zbliżyliśmy, traciły swój urok. Częstokroć przez słabej jakości tekstury, które w wielu miejscach wyglądają jak w grach z przed kilku lat. Zdarza się również wiele innych niedoróbek i błędów graficznych.

Jest oczywiście i pozytywna strona zastosowania nienajnowszego już silnika graficznego. Wymagania sprzętowe nie są jakoś specjalnie wyśrubowane – wystarczy akcelerator graficzny za ok. 650-700 zł, by móc cieszyć się maksymalnymi detalami w rozdzielczości Full HD. Do takich warunków proponujemy więc Radeona HD 7850, a super płynność przez większość czasu zabawy w Bioshock: Infinite zapewni akcelerator GeForce GTX 660. Gra na kartach graficznych z niższej półki nie stanowi jednak większego problemu. Mając Radeona HD 7770, wystarczy obniżyć nieco jakość oświetlenia, cieni i tekstur, a pozwoli nam na zabawę w 1920x1080.

Użycie drogich i szybkich modeli pokroju GeForce GTX 680 albo Radeon 7970 oferuje super komfort w trybie Full HD, a nawet w jeszcze wyższych ustawieniach. Posiadając którąś z tych kart graficznych nie mamy czegoś się bać – liczba wyświetlanych kl./s często oscyluje w okolicach 100.

Bioshock: Infinite przypadł do gustu naszej redakcji, pomimo wielu niedoróbek w grafice. A co wy uważacie na temat trzeciej części Bioshock’a, którego akcja rozgrywa się wysoko w chmurach? Zapraszamy do komentarzy.

  Podsumowanie
  plusy:
fabuła
klimat gry
konstrukcja latającego miasta Columbia
ładna kolorystyka
narzędzia mordu
niewygórowane wymagania sprzętowe
  minusy:
przestarzały silnik graficzny
w wielu lokacjach słabej jakości tekstury
błędy w grafice
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: ok. 129 zł (PC)
dobry produkt benchmark.pl

 

marketplace

Komentarze

70
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ładna ta Elizabeth;D
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    na 8600gt i średnich w 1024x768 chodzi dobrze, spadki się nie zdarzają.
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Urzekająca oprawa graficzna i niesamowity klimat. Dla mnie kandydat do gry roku w kategorii FPS. Moglibyście zrobić testy wydajności w normalnych detalach.

    PS. Na siłę wymyślacie te minusy ? Przestarzały silnik graficzny ? Who cares ? Nie znam się na tym, nie jestem developerem. Co mnie obchodzi silnik graficzny ? Jeżeli są rażące niedociągnięcia w grafice, coś szpeci odczucia estetyczne autora, to trzeba tak napisać i nie rozmieniać się na drobne. Ostatnio jest jakaś dziwna moda na reklamowanie narzędzi developerskich razem z grami. Jeszcze 10 lat temu nikt o ty nie wspominał w recenzjach GIER.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja tam wolę miodność gry niż super fajną grafikę, z resztą źle nie jest otoczenie robi ogromne wrażenie a w Elizabeth można się zakochać:D
  • avatar
    Jakieś dziwne te wyniki. U mnie na HD4890 - ustawienia ultra - gra chodzi lepiej niż tutaj w teście na dużo szybszych kartach.

    Uważacie, że jest aż tak ogromna różnica w wyglądzie gry na dx11 i dx10, że warto inwestować w nową kartę ?

    Pozdrawiam
    Zaloguj się
  • avatar
    Ostatni wykres jakoś nie po kolei :) w dwóch pierwszych pozycjach.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nareszcie kolejny artykuł o optymalnych kartach graficznych ^ ^ dzięki benchmark :P
  • avatar
    Tytuł do poprawki "Optymalne kary graficzne" chyba, że artykuł robiony był za karę :P
    Zaloguj się
  • avatar
    Poprwacie obrazki z fsaa on/off są takie same.
    Zaloguj się
  • avatar
    czyli do grania starczy 7850 spokojnie :) coraz bardziej przekonuje sie co do tej karty bedzie kasa to kupuje :)

    widać ram 4-8 to zadna róznica :)
    Zaloguj się
  • avatar
    A ja na swoim AMD Phenom X3 8650 ~3.0 GHz, 6 GB RAM DDR2 350 MHz, Zotac GeForce 9800GT 512 Mb 600/2000 MHz (ef) oraz zasilaczem OCZ StealthXStream 600W udowadniam, że można jeszcze pograć w najnowsze gry na normalnych (średnia 38 klatek/s) ustawieniach przy rozdzielczości 1280x1024 na starszym sprzęcie z 2008 r. I specjalnie nie narzekam, ani nie mam żalu, że na doskonałych nie pogram płynnie. Bo dzisiejsze gry praktycznie nie różnią się w wyglądzie graficznym, ale szczegół tutaj mają krawędzie, oświetlenie oraz rysowanie obiektów, na co większość z Nas nie zwraca wcale uwagi.
    Zaloguj się
  • avatar
    Testy na "doskonałych"? Co to ma być? Gra to nie grafika. Testy w minimalnych albo test jest niekompletny. Za słabe karty by dawały radę? Kaman.
    Zaloguj się
  • avatar
    Trochę niepewnie podchodziłem do tej części jago zagorzały fan Bioshock'a ale powiem otwarcie - gra WYMIATA. Jeżeli nie ukaże się w tym roku GTAV na PC to droga do zwycięstwa w tym roku jest otwarta właśnie dla tej produkcji.

    To fakt że optymalizacja mogła być lepsza ale i tak przyjemność z grania jest przeogromna. Polecam wszystkim niezdecydowanym.
  • avatar
    na kartach z 1GB ramu tekstury się doczytują w locie troche brzydko to wygląda
    Zaloguj się
  • avatar
    Wpływ pojemności RAM
    Czemu nie ma tam 2GB?
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Minimum do fullhd to według was 7850 który ma niższy minimalny fps od zalecanego gtx660 :D
    Zaloguj się
    -3
  • avatar
    spadki w tej grze sa non stop żal czekam na ps4
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    Mam taki problem, że jakby mi tekstur nie odczytuje... dopiero jak zatrzymam kursor w jednym miejscu to doczyta, ale jak rusze czasami nawed niewiele to znów rozmyte textury. Ktoś zna rozwiązanie?
  • avatar
    dziwia mnie az takie takie spadki wydajnosci dla najwydajniejszych kart
  • avatar
    a ja cierpię na brak vramu na moich gtxach 570...to straszne że człowiek wydaje tyle kasy na grafę która powinna długo posłużyć by cieszyć oko piękną grafiką a przez jeden parametr nie mogę tego zyskać.
  • avatar
    Dobry test na który czekałem :)
    Gra dobrze wygląda graficznie i nie ma jakiś przesadzonych wymagań.
  • avatar
    Rozumiem zarzuty co do spadków fpsów, sam je miewam, Ale zarzuty ze tekstury słabe to już trochę nieteges, spójrzcie na twarz elizabeth albo rodzeństwa(?) Lutece, ich ubrania i twarze mają dość wysokie tekstury.

    Sadze jednak ze niektóre uproszczenia wynikają z tego że gra była ponad 6 lat w produkcji, dlatego bazuje na UE3.

    Chociaż gdzeniegdzie przydałaby się lekka tessalacja
  • avatar
    Przydałyby się jeszcze testy FX`ów
  • avatar
    Strona 5
    "2560x1600 - Doskonałe, FSAA ON, AF x16"
    7970 z lepszym wynikiem jest na 2 miejscu za 680

    gdzie logika ?
  • avatar
    1. Dlaczego nie poprawiliście tego co podał producent i zamiast 560 Ti jest zwykła 560ątka? Odpowiedniki to odpowiedniki...

    2. Dlaczego na ostatnim wykresie 680ątka jest wyżej, mimo, że przegrała o jeden fps minimalnym z 7970?

    3. Dlaczego nie ma testów na serii 6xxx i 5xx - WSZYSCY przesiedli się już na 7xxx i 6xx?
    Zaloguj się
  • avatar
    Niestety minus za próba oszukania klientów w warunkach opisu gwarancji
    Producent zabrania odsprzedaży - co jest nielegaln,e ( patrz wyrok ETS w sprawie prawa do sprzedaży licencji ), oraz wyłącza w swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi - co również jest nielegalne - bo takie wyłaczenia są z mocy prawa nieważne nawet jeśli są części a umowy
  • avatar
    Niestety minus za próba oszukania klientów w warunkach opisu gwarancji
    Producent zabrania odsprzedaży - co jest nielegaln,e ( patrz wyrok ETS w sprawie prawa do sprzedaży licencji ), oraz wyłącza w swoją odpowiedzialność z tytułu rękojmi - co również jest nielegalne - bo takie wyłaczenia są z mocy prawa nieważne nawet jeśli są części a umowy