Gry komputerowe

Analiza wydajności i podsumowanie

opublikowano przez Maciej Słaboszewski w dniu 2014-10-31

Analiza wydajności

Można powiedzieć – bez większego zaskoczenia. Dzięki wsparciu Mantle karty „czerwonych” zdecydowanie dominują w tej produkcji. Radeon 290X bez problemu pokonuje Geforce’a GTX 970, a 270X rozprawia się z GTX 760. Warto jednak zwrócić uwagę, że karty Nvidii znacznie lepiej od konkurencji skalują się z mocą procesora w trybie DirectX. Gra potrafi teoretycznie skorzystać z układów 12 – 16 wątkowych. Jednak w rzeczywistości zysk z posiadania takich konstrukcji w samej grze jest bardzo niewielki. „Zwykły” i5 4690K zapewnia przeciętnie wydajność o zaledwie 5% niższą od wspomnianych procesorów. Dużo większe różnice widać na przykładzie moich dwóch platform testowych. Szczególnie w odniesieniu do ogólnego czasu przeliczania 300 tury rozgrywki. Podkręcony FX-8370E nie jest wstanie dogonić nawet standardowo taktowanego i5 3570K.

Podsumowanie

Jeśli chodzi o techniczny aspekt to nowa Cywilizacja zupełnie nie zaskakuje. Nieco usprawniony silnik z poprzedniej części serii ma już swoje lata i to widać. Dodanie wsparcia dla Mantle nic w tej materii nie zmienia. Z drugiej strony jednak dzięki temu możemy całkiem sensownie pograć w Beyond Earth na naprawdę wiekowym komputerze. Zwłaszcza, że w przypadku tego gatunku gier 30 kl/s można jeszcze przetrawić. Co zastanawia to spora liczba pomniejszych błędów technicznych oraz ciągnące się jeszcze od czasu piątej odsłony gry problemy ze stabilnością w trybie rozgrywki wieloosobowej.

Całościowo nowa Cywilizacja to ogólnie solidna pozycja, ale nieco poniżej tego, czego się spodziewałem jako fan serii. Liczyłem na coś więcej niż tylko przemalowaną piątkę z kilkoma większymi i mniejszymi usprawnieniami. Pomysł przeniesienia akcji w kosmos sam w sobie nie był przecież jakiś szczególnie oryginalny czy odkrywczy. Podobnie jak i barbarzyńcy w nowych „ubrankach”. Nie zrozumcie mnie źle, Civilization: Beyond Earth to nadal przyzwoita strategia, która zapewne dobrze się sprzeda, a kolejne łatki i dodatki (są praktycznie pewne), poprawią większość bolączek obecnej jej wersji. Mimo wszystko, mały niesmak pozostaje. Dla fanów serii to i tak zapewne nie ma znaczenia, ale wszyscy inni ewentualny zakup powinni poważnie rozważyć, szczególnie, że mocnej konkurencji nie brakuje (Endless Legend).

Moja ocena:
Grafika:
zadowalający
Dźwięk:
 zadowalający plus
Grywalność:
 zadowalający plus
Ogólna ocena: 
 
marketplace

Komentarze

11
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jarałem się jak tęcza na placu Zbawiciela dopóki nie znalazłem demo na Steamie. Bez żalu "wróciłem" do Civ5.
  • avatar
    Byłem bardzo ciekawy tej produkcji,wręcz nie mogłem się doczekać.Pograłem paręnaście godzin i stwierdziłem że bardzo mnie zawiodła, spodziewałem się czegoś więcej, czegoś nowego i odkrywczego,a tu miernota!
  • avatar
    Jak dla mnie to naprawdę tragedia - szumnie zapowiadana i świetnie rokująca strategia okazuje się być... odgrzewanym kotletem - naprawdę - nic świeżego, odkrywczego, nowego w niej nie ma...

    AI leży i kwiczy - fakt, robale mogą dać w kość na początku rozgrywki, ale potem bezsensownie atakując idą pod nóż jak na komendę. A wydawałoby się, że natura wszędzie rozwinęła poczucie zachowania gatunku.

    Losowość? Kolejny temat na dyskusję - lądownik ma dość ograniczone pole manewru i czasami zdarza się trafić na kawał jałowego pola gdzie NIE MOŻNA dobrze wybrać. Ale to nic - lepsze było lądowanie gdzie miałem do wyboru pola między 6 (!) gniazdami obcych. Wytrwałem na tyle, żeby zbudować jednostkę żołnierzy i robotnika. Potem nie było już czego bronić...

    "Gwiazdka" rozwoju - genialne. Identyczna w zastosowaniu, jak drzewko rozwoju w Civ5, ale inaczej wygląda. Niesamowita zmiana po prostu...
    Nie mówiąc już o tym, że po wynalezieniu wszystkiego dalej nie ma... nic. W Civ5 były przynajmniej "future tech" które jakieś tam punkty dodatkowe do wyniku dodawały. Tu nie ma nic - jest tylko pustka.

    Kolejna bolączka - dyplomacja. Przyznam - w żadnej Civ nie było idealnie (w sumie w IV i V jakoś to działało), ale prawie się załamałem, kiedy kolonia z którą miałem poprawne stosunki, współpracę, chroniłem ich (silne jednostki na ich granicach bo tłukli się z sąsiadem), zdarzało się im jakiś prezencik zrobić (w imię handlu i nauki wszystko, bo to dobre dla obu kolonii) - otóż ta kolonia najpi
    Zaloguj się
  • avatar
    Pograłem i powróciłem do Civ V.
    Różnice są niewielkie, kotlet przez duże K, powinno wyjść jako DLC i tyle.
  • avatar
    Uff, a omal nie zamówiłem przed premierą :)
  • avatar
    Nie grałem i jakoś mnie nie ciągnie. Wracam do grania w Civi 5. Ta gra nie wnosi nic innego, nie podoba mi się zbędne pakowanie jechanie na znanej marce czymś o innej tematyce.
  • avatar
    W pełnej wersji nie ma problemu z rozdzielczością, trzyma 1920x1080 jak ustawiłem. Gra na moim drugim komputerze z gtx580 i i5 760 działa bez problemu na wysokich ustawieniach. U siebie nie grałem bo nie mam gry to nie sprawdzę jak się ma i7 4770k co do wielowątkowości gry w stosunku do i5. Rodzice to wielcy fani całej serii, ale nie narzekają na problemy z wydajnością i muleniem. Chodzi podobnie co do civ5.
  • avatar
    Mi na monitorze full hd tez nie dziala w full hd - trzeba grac w okienku. Jak próbuje fullscreen to monitor wywala błąd rozdzielczosci...

    Co do gry to niestety szybko sie nudzi. Jakos tak bez polotu niestety.
    Z autorem recencji nie zgodze sie ze satelity sa zbedne- ja mialem wszystkie pola miejskie "naświetlone" satelitami na golda i zarcie. Dzieki temu mozna na wszystkich pustyniach/tundrach robic terraformowanie i kasy starcza.

    cichysl: moze zaczynajac gre ustawiles limit tur dla tej rozgrywki?
    Podobno jest ogolnie limit 500 tur w tej grze- ja tego nie sprawdzilem. Przeczytaj, moze ci pomoze:
    http://steamcommunity.com/app/65980/discussions/0/619569608654517832/