Karty graficzne

Grafika w Divinity: Grzech Pierworodny (beta)

opublikowano przez w dniu 2014-06-11

Z miejsca zaznaczamy, że w tym przypadku sprawdzamy grę w wersji beta. Divinity nie miała jeszcze swojej premiery i do tego dnia, w kwestii grafiki może się jeszcze coś zmienić - choć z pewnością nie będą to zmiany kolosalne. Oprawa graficzna w ustawieniach maksymalnych prezentuje się naprawdę ładnie i widać dużą różnicę w stosunku do ustawień minimalnych. Co równie ważne, spadek wydajności pomiędzy różnymi ustawieniami jest jak najbardziej akceptowalny.


Ustawienia minimalne


Ustawienia maksymalne


Ustawienia minimalne


Ustawienia maksymalne


Ustawienia minimalne


Ustawienia maksymalne

Podsumowanie

Martwi nieco tendencja do tworzenia przez producentów gier wyśrubowanych ustawień graficznych, które nie wnoszą dużej zmiany w jakości grafiki, a potrafią praktycznie "zarżnąć" nawet najwydajniejszy komputer. Takim przykładem może być uberpróbkowanie w Wiedźminie 2, czy też maksymalne ustawienia w Watch_Dogs. Grająć na nieco niższych ustawieniach praktycznie uzyskujemy tę samą jakość, przy znacznie szybszym działaniu gier.

marketplace

Komentarze

50
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No niezle ale gdzie sa roznice... ledwo co jakies minimalne szczegoly... i to zabja kompy nowe?
  • avatar
    W Wolfenstein nie ma wielkiej różnicy.
    Zaloguj się
    20
  • avatar
    Przy niektórych grach w ogóle nie widać różnicy, a przy niektórych jest to różnica kolosalna.

    Mimo wszystko ja nie uważam tego wyboru za wadę PCtów, a za zaletę. Sam mogę wybrać czy zależy mi na płynnej rozgrywce czy trochę z płynności poświęcę na rzecz grafiki, a przy zmianie komponentów mogę odkryć tą samą grę w odświeżonej wersji, która nie wymaga kolejnych kosztów:P

    Dzięki tej manipulacji mogę uzyskać płynność rzędu 60FPS i więcej, a w przypadku konsol na sztywno jest obcinane tak by uzyskać te 30.

    To jest różnica i według mnie przewaga PC.

    A jeśli uważasz, że nie ma różnic między 60, a 30FPS to zapraszam na stronę http://www.30vs60fps.com/
    Zaloguj się
    15
  • avatar
    A co za różnica ? No chyba, że Mantle, ale te gry tego ni majo.
  • avatar
    Ciekawe porównanie. Na ustawieniach maksymalnych dostajemy często pierdoły które wymagają dużo wydajniejszych kart niż normalnie.
  • avatar
    I to jest właśnie najwspanialsze - wolność wyboru ustawień takich, abyś był usatysfakcjonowany.

    Niektórzy kupują komputer i podobnie jak w przypadku konsol nie zmieniają i nie modyfikują go przez 5 i więcej lat. I często zdarzają się pozycje w których po obcięciu efektów nadal mogą pograć, a ludzie z nowszym sprzętem mogą poszaleć z grafiką.


    Owszem, patrząc na poprzednią generacją konsol (X360, PS3), gracze konsolowi byli bardziej dopieszczeni. Gdyż nawet po 5 latach mogą pograć w produkcje wydaną na ich sprzęt i to w dobrej jakości - w tym miejscu mam podziw dla developerów, którzy potrafią mocno optymalizować gry pod konsole. Gdyby tak robili przy PC to podejrzewam, że wystarczyłaby połowa tej mocy co jest używana teraz.

    Zastanawia mnie jednak jak będzie z nowymi konsolami. Ich komponenty nie powalają i zanim developerzy zaczną korzystać z ich pełnej mocy też trochę minie. Jednak czy jak nadejdzie ten moment czy już te konsole nie będą daleko w tyle za PC? Czas pokaże.
    Zaloguj się
  • avatar
    Minimalne ustawienia powinny zostać mocno obniżone, tak żeby można było pograć na słabszych kompach!

    Chociaż mamy takie czasy, że grywalność i tak poszła w las...
  • avatar
    A ja chętni zobaczyłbym różnicę pomiędzy konsolami a PC(Chodzi o sam fakt jak gry wyglądają a nie dopiec jednemu ani drugiemu).
    Zaloguj się
  • avatar
    Brak tylko test ile mamy FPS na MIN a ile na ustawieniech MAX i dlaczego jest to tak kolosalna różnica w prędkości skoro tak mała w grafice?
  • avatar
    Brakuje mi tego co było kiedyś na bmk, czyli przy teście gry screen do każdej opcji graficznej i podanie o ile zabija ona fps. Tak powinno to wyglądać
    http://www.benchmark.pl/testy_i_recenzje/Bad_Company_2_-_recenzja_i_testy_wydajnosci-2723/strona/8558.html
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekawe. Kusi mnie zeby sobie kupic Watch Dogs na PS3 an a nie PC, bo bede mogl grac wygodnie na sofie i duzym TV.
    Z tego co widze to duzej roznicy nie ma...
  • avatar
    @zomb6t Na screenach jest w górnym prawym rogu.
  • avatar
    GT 750 SLI? Daruj sobie... Żeby to było przynajmniej jedno 870M lub 880M... Nie mówiąc już o combo dwóch 870M/880M czy CF M290X...

    GT 750 SLI ma wydajność co najwyżej 4 letniego Radeona 6870 lub 6950.
  • avatar
    A co ci nie pozwala grać na sofie i dużym TV na PC'cie?
  • avatar
    To było do @Velianova... Dajcie edycję komentarzy nanana....
  • avatar
    Niestety....wszystko zmierza ku temu że gry są coraz gorzej programowane - po co optymalizować - kupcie lepszy sprzęt i problem z głowy.
    Jako ciekawostkę otwórzcie plik \GamerProfile.xml i zaskakujące w ustawieniach gry pojawia się uwaga "CONSOLE" zamiast PC - http://steamcommunity.com/app/243470/discussions/0/540742667204945342/
  • avatar
    I to jest właśnie najwspanialsze - wolność wyboru ustawień takich, abyś był usatysfakcjonowany.

    Niektórzy kupują komputer i podobnie jak w przypadku konsol nie zmieniają i nie modyfikują go przez 5 i więcej lat. I często zdarzają się pozycje w których po obcięciu efektów nadal mogą pograć, a ludzie z nowszym sprzętem mogą poszaleć z grafiką.


    Owszem, patrząc na poprzednią generacją konsol (X360, PS3), gracze konsolowi byli bardziej dopieszczeni. Gdyż nawet po 5 latach mogą pograć w produkcje wydaną na ich sprzęt i to w dobrej jakości - w tym miejscu mam podziw dla developerów, którzy potrafią mocno optymalizować gry pod konsole. Gdyby tak robili przy PC to podejrzewam, że wystarczyłaby połowa tej mocy co jest używana teraz.

    Zastanawia mnie jednak jak będzie z nowymi konsolami. Ich komponenty nie powalają i zanim developerzy zaczną korzystać z ich pełnej mocy też trochę minie. Jednak czy jak nadejdzie ten moment czy już te konsole nie będą daleko w tyle za PC? Czas pokaże.
  • avatar
    Albo jest źle ze mną albo większości z gier nie ma różnicy pomiędzy maks a mini (po za jasnością obrazu)
    Były w tych testach ustawienia AA i AF zmieniane z minimalnych na maksymalne bo jak tak to od dzisiaj wszędzie ustawiam minimum. Jak nie widać różnicy to po co przepłacać.Więc można kupić najtańsze podzespoły i cieszyć się next genową grafiką. Czy tylko mi się wydaje?
  • avatar
    Przecież to będzie to samo, ewentualnie z lekko inną saturacją.
  • avatar
    Nie minusujcie, są różnice w renderowaniu na AMD i Nvidia. Widać że "znafcy".
  • avatar
    Watch Dogs wymaga poprawek ! - posiadam dosyć mocnego laptopa Lenovo y510P i7 4700 QM 16GB ram 2 grafiki gt 750 w SLI oraz dysk ssd - gra DZIAŁA TRAGICZNIE na ustawieniach ULTRA FHD- 15 kl jazda samochodem to juz totalna kpina prędkość spada do 6-8 kl/s da się grać na ustawieniach WYSOKIE ale i w tym przypadku "nie ma szału" coś jest na rzeczy i z niecierpliwością czekam na patch - nawet nowe sterowniki nvidia dedykowane pod WD nie przynoszą poprawy - WSTYD UBISOFT ! wygląda na to że tryb SLI LEŻY ALBO NIE JEST DO KOŃCA OBSŁUGIWANY
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    Bo wiekszosc nie wie co to ustawienia ultra... niestety :( to nie tylko szczegulowosc pierwszoplanowych postaci i obiektow ale tez tego co jest tam w dalszym planie czyli cienie refleksy itd jest obliczane dla wszystkiego czego na pierwszy rzut oka nie widzimy i przy rozgrywce nie jestesmy w stanie zobaczy skupiajac sie tylko na pierwszoplanowych teksturach. Szkoda ze autro tego nie wie bo troszke sie osmiesza moim zdaniem
  • avatar
    Ciekawe, ale chętnie zobaczyłbym test porównania tych samych ustawień dla kart geforce i AMD
  • avatar
    Różnica jest tylko w cieniach (tyle ja widzę).
  • avatar
    Moim zdaniem lepiej jest grać na minimalnych w 4K lub Ultra HD niż na maksymalnych w FullHD
  • avatar
    wrzućcie screeny z Thiefa
  • avatar
    To była odpowiedź ale coś nie wypaliło i dodało na koniec.
    Różnice są subtelne. Wystarczy poszperać w internecie.
  • avatar
    No roznica jest taka ze grafika moze byc inna na tych samych ustawieniach :) nvidia juz tak kiedys robila gorsza grafika ale wiecej FPS bylo w grach i niby pokonywala AMD
  • avatar
    Niestety o ile procka jak i ram masz w zupelności wystarczające dla tej gry to już grafiki wcale nie są tak wydajne jak uważasz. Pojedyncza gt 750M osiąga w tej grze ledwie 12-13 klatek przy ustawieniach wysokich i 1080p:
    http://www.notebookcheck.pl/NVIDIA-GeForce-GT-750M.90437.0.html

    Trzeba pamiętać, że na PS4 gra odpowiada ustawieniom wysokim z PC przy rozdzielczości 1600x900 i 30 klatkach. Układ graficzny z PS4 ma ok 1,8 Gflopa wydajności, pojedyncza GT 750M ma ledwie 0,72 Gflopa. Biorąc pod uwagę nieco lepszą optymalizację na konsoli. przy swoim sprzęcie powinieneś być w stanie zagrać na ustawieniach wysokich (lub średnio-wysokich jeśli SLI jest kiepsko obsługiwane) i rozdzielczości 720p.
  • avatar
    Na PS3 chodzi i wygląda tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=wUaygMISL50

    Słabo z płynnością, dużo tearingu i detali zauważalnie mniej.
  • avatar
    Hah dobrze, że nie kupiłem WD, bo to pierwsza gra, która mi na moim sędziwym Athlonie II nie poszła. Najzabawniejsze jest to, że każda inna gra była grywalna.
  • avatar
    Panowie - i tu do Panów komentujjacych mój post ... to nie tylko moje uwagi ale posiadacze gtx 780m w sli maja podobne spadki wydajności w trybie SLI.
    Pomijam już fakt że każda powtarzam KAŻDA inna gra BF4, Farcry3, Metro działają płynnie na ust. maksymalnych- WD jest nowa grą- czy nie powinna być lepiej zoptymalizowana niz poprzednie produkcje ?
  • avatar
    Ja bym prosił o porównanie grafiki między średnimi a wysokimi/ultra.
  • avatar
    Prawda też jest taka że to co z pozoru mało widoczne, czyli dobrej jakości cienie i realistyczne oświetlenie najbardziej obciążają sprzęt, na dodatek w tej materii nie da nic się oszukać bo jest to bardzo łatwe do wychwycenia zwłaszcza w ruchu, nie tak jak przy teksturach czy siatkach gdzie dużą część efektów można zasymulować bardzo ładnie przy pomocy programów shaderowych i teselacji. Takie narzekanie to jak narzekanie że nie da się zrealizować obecnie w real time raytracingu, więc całe to porównanie i konkluzje jak dla mnie nie mają najmniejszego sensu .............. a może po prostu wrócić się w grafice do epoki kamienia łupanego czyli np. Quake II i wszyscy będą zadowoleni :-)
  • avatar
    Divinity wygląda podobnie do TERA:Rising
  • avatar
    "Martwi nieco tendencja do tworzenia przez producentów gier wyśrubowanych ustawień graficznych, które nie wnoszą dużej zmiany w jakości grafiki, a potrafią praktycznie "zarżnąć" nawet najwydajniejszy komputer."

    A ja na to - kiepska optymalizacja.
  • avatar
    Najbardziej widoczna różnica zauważalna jest w Watch Dogs. A w innych grach ciężko zauważyć różnice jak dla mnie.
  • avatar
    Postęp gier poszedł w dwóch kategoriach

    1.Resolution Fhd itp
    2.Wygląd gier obecnych w minimalnych ustawieniach

    Starsze gry trzeba przyznać miały sporo różnic między ustawieniami a nowe wyglądają dobrze w minimalnych.

    Jeśli chodzi o liczbę klatek można zastosować oldskul czyli wszystko na high a cienie na low albo off i można zgarnąć nawet 20 fps-ów.


    "Martwi nieco tendencja do tworzenia przez producentów gier wyśrubowanych ustawień graficznych, które nie wnoszą dużej zmiany w jakości grafiki, a potrafią praktycznie "zarżnąć" nawet najwydajniejszy komputer."

    Mnie to nie martwi ponieważ jest to celowy zabieg producentów po to aby pokazać że trzeba mieć bo mieć drogi sprzęt żeby mieć odpowiedni fps bo w końcu więcej = lepiej :D. Oczywiście jest to błachostka ale jak widać po ilości komentarzy działa to na wyobraźnie .


    "A ja chętni zobaczyłbym różnicę pomiędzy konsolami a PC(Chodzi o sam fakt jak gry wyglądają a nie dopiec jednemu ani drugiemu)."

    Jak gry mają wyglądać inaczej skoro pc i konsola to obecnie to samo.

    PS4 ma 7870,7950 tak.Nie lubię filmów z yt no ale na takiej karcie powinno wyglądać tak:

    https://www.youtube.com/watch?v=VWNWfjuE6vg

    jest jeszcze jeden filmik

    https://www.youtube.com/watch?v=Hf6eL4z9jyw

    2.05 jak dla mnie PS4 ma znacznie lepsze kolory szczególnie roślinności.
  • avatar
    W wielu wypadkach nie ma specjalnej różnicy.
    Ciekawe czemu COD Ghosts był tak makabrycznie paskudny na ustawieniach medium i niższych skoro jak widać na screenach da się zrobić skalującą się grafikę która nawet na minimum wygląda ładnie.
  • avatar
    Teraz już nie opłaca kupować się karty gorszej niż GTX 780 czy R9 280x, jeśli chce się na niej grać w dobrej jakości przez najbliższe lata.
  • avatar
    Na World of Tank jest dość duża różnica ale nie aż tak duża różnica w fps-ach, szkoda że nie daliście porównania WOTa, jednak to dość popularna gra
  • avatar
    Czemu ten typek w 0.49 w thief ma kapelusz na lepszej grafie a na słabszej nie?