Gry

Command & Conquer: Red Alert 3

z dnia 2010-01-23

 

Platforma PC, Xbox 360 i PS3
Producent EA Games
Wydawca Electronic Arts
Data premiery PL 31 października 2008 r. (PC), 14 listopada 2008 r. (X360) i 27 marca 2009 r. (PS3 – Red Alert 3 Ultimate Edition)

Nie ma chyba gracza, który nie znałby lub nie słyszał o Command & Conquer. Ten najsłynniejszy obok Warcrafta cykl strategii czasu rzeczywistego doczekał się już kilkunastu odsłon. Wśród nich znalazła się również osobna seria fabularna zatytułowana Red Alert, opowiadająca alternatywną wersję historii. Temat podróży w czasie i manipulacji wydarzeniami historycznymi, które doprowadzają do wzrostu potęgi militarnej Związku Radzieckiego, spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem przez graczy.

Z tego powodu seria była kontynuowana. Niestety, wskutek wchłonięcia jej twórców - firmy Westwood Studios przez koncern Electronic Arts - w 2003 roku marka Command & Conquer zniknęła z rynku na niemalże 5 lat. Kiedy w końcu jej nowy właściciel zdecydował się na przywrócenie serii Command & Conquer: Red Alert, postanowił wprowadzić sporo zmian. Nie wszystkie przypadły graczom do gustu. Pierwsze, co rzuca się w oczy po odpaleniu Red Alert 3 i co dość skutecznie zniechęciło niektórych fanów serii, to dość specyficzna oprawa graficzna, która w zamierzeniach twórców przypominać miała prawdopodobnie pierwsze odsłony cyklu. I choć trudno z początku przyzwyczaić się do przyjętej formy prezentacji wizualnej, to jednak warto zainteresować się  opisywanym tytułem za sprawą ciekawego trybu multiplayer

Na potrzeby Red Alert 3 stworzony został specjalny tryb sieciowej kooperacji dla dwóch graczy. W ramach kampanii fabularnej możliwe jest więc zaproszenie przyjaciela lub kolegi do wspólnej zabawy. W czasie rozgrywki obaj gracze zakładają tu dwie oddzielne bazy, którymi osobno zarządzają. Rozwiązanie to pozwala łatwo planować strategię i przeprowadzać wspólne akcje przeciwko komputerowemu przeciwnikowi. Jest to tym bardziej przydatne, że rozgrywka w trybie współpracy automatycznie podnosi poziom trudności gry i to, co dotąd wydawało się proste podczas samotnej zabawy, w trybie dla dwóch graczy wymaga nie lada wysiłku. Warto spróbować.

Idealny tryb coop dla: miłośników strategii czasu rzeczywistego i oddanych fanów serii Command & Conquer: Red Alert. O ile są w stanie „przełknąć” dość specyficzną oprawę graficzną.