Gry

Platforma testowa. Silnik Real Virtuality. Wymagania sprzętowe

z dnia 2009-09-12

 

Platforma testowa

  • Intel Core2Quad Q8400, 3.0 GHz
  • Intel Core2Quad Q6600, 2.4 GHz
  • Intel Core2Duo E6320, 1.86 GHz
  • Asus Rampage X48
  • Kingston 4GB DDR2 800MHz
  • Seagate 250GB Barracuda 7200.12, 8MB Cache
  • PC Power & Cooling Silencer 750W

Sterowniki, system operacyjny i programy:

  • Windows Vista Ultimate 32bit EN, SP2
  • DirectX 10.1, 9.0C
  • nVidia: 190.62
  • ATI: Catalyst 9.8
  • Fraps 2.9.6

Przebieg testu:

  • Testy zostały przeprowadzone z wykorzystaniem programu Fraps.
  • Procesor Q8400 do testów został podkręcony do 3.5 GHz.

 

Silnik Real Virtuality

ARMA 2 wykorzystuje silnik graficzny Real Virtuality, który istnieje już od 10 lat i cały czas jest modyfikowany. Jego wcześniejsze wersje są wykorzystywane przy realistycznych symulatorach walki dla wojska. Silnik w pełni wykorzystuje zalety Directx 9, co za tym idzie – Shader Model 3. Jest on w stanie zapewnić cykl dnia i nocy, zmiany pogody, zamglenie, a także zasięg widoku do 10 kilometrów. Warto zwrócić uwagę, że każdy wystrzelony pocisk porusza się po odpowiedniej trajektorii lotu – do jej obliczenia wykorzystywane jest bardzo dużo czynników, w tym także wilgotność powietrza (!). Przebieg misji zależny jest od decyzji AI, zatem przechodzenie gry za drugim razem może być zupełnie nowym doświadczeniem.

 

Wymagania

  Minimalne Zalecane
System operacyjny Windows XP lub Vista
CPU Dual Core, (Intel Pentium 4 3.0GHz, Intel Core 2.0GHz, AMD Athlon 3200+ lub szybszy) Quad Core, lub Dual Core, (Intel Core 2.8GHz, AMD Athlon 64 X2 4400+, lub szybszy)
Pamięć 1 GB RAM 2 GB RAM
HDD 10 GB
Grafika nVidia GeForce 7800, ATI Radeon 1800 lub szybszy (z obsługą Shader Model 3.0 I 256 MB pamięci video) nVidia GeForce 8800GT, ATI Radeon 4850 lub szybszy (z obsługą Shader Model 3.0 I 512 MB pamięci video)
Sieć Wymaganie połączenie LAN lub Internet do gry sieciowej