Gry

Optymalne karty graficzne do ArmA2

z dnia 2009-09-12
Redakcja  | Redaktor serwisu benchmark.pl
52 komentarze Dyskutuj z nami

ARMA 2 wykorzystuje silnik graficzny Real Virtuality, który istnieje już od 10 lat i cały czas jest modyfikowany. Jest on w stanie zapewnić cykl dnia i nocy, zmiany pogody, zamglenie, a także zasięg w

 

Wymagania
wiekowe:
16+
Producent: Bohemia Interactive Studio
Wydawca: 505 Game Street
Dystrybutor PL: Licomp Empik Multimedia
Gatunek: gr akcji / taktyczna
Tryb Gry: single/multi
Cena 69 zł
Premiera: 29 maja 2009
Premiera w Polsce: 07 sierpnia 2009

Zapewne każdy z graczy pamięta Operation Flashpoint, pewnie wielu czeka także na jego sequel – Dragon Rising. Kolejnym symulatorem pola walki, który zagościł u nas w 2006 roku jest Arma. W tym wypadku także nadszedł czas na sequel, czyli …Arma 2. Producentem obu serii jest Bohemia Interactive, firma ta tworzy również „gry dla wojska”, dzięki którym żołnierze mogą ćwiczyć różne działania na realistycznych symulatorach bez narażania swojego życia. Warto zadać sobie pytanie, co jest najważniejsze w takim symulatorze – oczywistą odpowiedzią będzie „sztuczna inteligencja”. Jednak dla nas, graczy, liczy się także grafika i optymalizacja silnika, o czym pod koniec artykułu w sekcji technicznej.

Grafika niby jest ładna, ale czegoś tutaj brakuje. Wydajność Crysisa, a wygląd podrasowanego Operation Flashpoint, hm.

Akcja Arma 2 ma miejsce w fikcyjnym państwie Czarnoruś, nie trudno domyśleć się, że wzorowane jest ono na Białorusi. Rok 2009, wcielamy się w członka oddziału o nazwie „Razor”, by przeciwstawić czoła czarnoruskiej organizacji „CzDKZ”. Oczywiście od samego początku wiadomo, że łatwo nie będzie – tutaj wystarczy tylko jedna kula, by pozbawić naszego bohatera życia.

Gra jest bardzo realistyczna, naprawdę trzeba uważać na latające zewsząd kule…

Twórcy postawili na realizm rozrywki, zastosowany silnik odpowiada także za obliczenia trajektorii lotu pocisków. I w ten sposób np. pocisk z pistoletu nie przestrzeli ściany z cegły, natomiast już kilka serii z M16 jak najbardziej. Autorzy nie porozrzucali apteczek, ani amunicji na terenie rozgrywki, toteż zmuszeni jesteśmy odpowiednio dysponować naszymi zasobami. Pamiętać przy tym należy, że utrata medyka w drużynie świadczyć może o naszej klęsce – postać może się wykrwawić.

Czy prawdziwy żołnierz też nie umiałby przeskoczyć przez płot? Dobrze, że w życiu nie potrzeba patchy.

Jednak, by nie doprowadzić do takich sytuacji mamy możliwość wydawania poleceń naszym ludziom, tudzież dokonywania wyboru aktualnych zadań misji. Niektóre z nich możemy pominąć, są to zadania poboczne, jednak ich wykonanie spowoduje szybszy awans bohatera. Wspominając o żołnierzach wypada poruszyć temat AI w Arma 2. Stoi on na wysokim poziomie: żołnierze kładą się, kucają, chowają za wszelkimi przeszkodami, czy też  osłaniają się wzajemnie ogniem. Przed pojawieniem się patcha 1.3 bywało tak, że postacie blokowały się za przeszkodami, a czołgi unosiły się w powietrzu.