Gry

Podsumowanie

opublikowano przez Maciej Gan w dniu 2009-09-18

Shift to gra, której nie trzeba podsumowywać. Jest zdecydowanie nowym pojęciem serii Need for Speed. Nowa odsłona tej gry  charakteryzuje się bardzo dobrą fizyką jazdy i ciekawymi urozmaiceniami rozgrywki. Prócz zwykłej jazdy gracz może, a nawet jest zmuszony dosłownie walczyć o miejsce na podium, stosując nie zawsze czyste zagrywki. Ogromna liczba pojazdów, a także możliwości tuningu tylko potęguje pozytywne wrażenie.

  Moja ocena:
  plusy:
grafika
dźwięki silników
pełno urozmaiceń rozgrywki
świetna fizyka jazdy
  minusy:
starsze karty graficzne nie radzą sobie w wyższych rozdzielczościach
brak obsługi SLI i CrossFire

 

Moja ocena:
Grafika:
super
Optymalizacja:
dobra
Grywalność:
super
Dźwięk:
dobry
Ogólna ocena:
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 135 PLN (PC)

 





marketplace

Komentarze

332
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    wychodzi na to, że EA w końcu wzięło się do roboty. Aż chce się grać! ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    Pierwszy :E

    Całe szczęście, ze będę mógł odpalić gierkę w pełnych detalach :D
    Zaloguj się
  • avatar
    O tak, gierkę zdecydowanie polecam:D Naprawdę świetna:)
  • avatar
    żebyście się nie zdziwili. Ta gra szarpie i zalicza spadki fps z 60 do 30 w ciągu sekundy. Nie wiem skąd wyszły panom takie ładne słupki z fps ale na radeonie 4890 i c2d 4.2ghz/4gb ram, (płyta główna jak w teście) gra w 1680x1050 na wysokich ustawieniach i aa4 potrafi być baaardzo nieprzyjemna.
    Zaloguj się
  • avatar
    jesteś wielki! mama kupi Ci cukierki !

    6/5 !
    Zaloguj się
  • avatar
    Gdzie tu jest świetna fizyka jazdy i świetna grafika gra średnia kiepskie tekstury stary grid wygląda i prowadzi sie ciekawiej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Sciągam demko, DFGT podpięte. Zobaczymy co to warte na "hardzie" przy GT Legends. ;)
  • avatar
    Znowu fani GRIDa.. GRID TO SYMULATOR A NFS NIE, chociaż blisko mu go tego.
    Zaloguj się
  • avatar
    Mój sprzet jak opisałem + windows 7 64bit. Ludzie mają problemy z gra nawet na gtx295 (choc skoro gra nie obsługuje sli i cf to oczywiste). Gra ma silnik bardzo podobny do pro streeta, wiele osób odczuwa znaczne spadki fps, nie jest to kwestia mojego sprzetu/systemu.Przy ustawienu tekstur na medium auta oponentów to niemal kolorowe plamy, bez właczonego aa gra wygląda tragicznie. Nie chce marudzić ale model jazdy jest beznadziejny, auta skrecaja jak by były oskryptowane lub miały skrętna tylną oś, wystarczy spojrzeć na wóż z kamery zewnetrznej, lub go rozchuśtać (prawa/lewa). Mozna to sobie wyobrazć biorąc np.linijkę w rękę za środek i obracając nadgarstkiem prawa/lewa
    Zaloguj się
  • avatar
    Model jazdy jest beznadziejny, to już GRID mnie mniej wkurzał. Dobry model semi-pro (albo semi-arcade jak kto woli) to ma np. ToCA i TDU w trybie hardcore. Od razu mówię, że grałem na najwyższym poziomie, na kierownicy. Kwestia gustu - być może, ale bardziej kwestia zdrowego rozsądku i obycia w bardziej wymagających grach pokroju GTR.
  • avatar
    ale mi ustawienia graficzne. Zagrajcie w AA8x i AF16x a nie na AAx0 i AF16x i wielka radość że mamy 60fps hehe.

    Gra spore problemy na kartach AMD niewiem czy to wina sterowników czy kodu gry ale na 4850x2 bardzo mocno jest obciążany CPU praktycznie 100% non stop, tak jak by gra przerzucała wszystko na niego :D I tu faktycznie trzy rdzenie ratują sytuacje zwłaszcza na początku wyścigu czy drifcie bo gdy wyłączyłem jeden to gra zwolniła z 35-40fps średnio do 15-20fps.
    Grafiki się nudzą doszczętnie (50% max obciążenia).

    W porównaniu do GRID-a to optymalizacja do bani. Tam bez problemu osiągałem 100fps czy 75fps z vSync, widać było szybkość. Szkoda że niema w grze MSAA.

    Słowo na koniec. Jak na serie ostatnich porażek NFS-ów to jest nawet ok ten shift ale tle taki produkcji jak GRID, DiRT czy przyszłe DiRT 2 czy inne to kiepsko
    Zaloguj się
  • avatar
    ja tez sie wlasnie zastanawiam skad takie slupki z FPS ? jest od groma ludzi narzekajacych na shifta ... ( b. malo fps) malo tego ma wyjsc latka ze strony ATI do Shifta wiec cos w tym jest napewno :) ja lekko sie zdziwilem po zakupie Shifta ... w 1680 rozdzialce wszystko na high (bez AA) gra rewelacyjnie i plynnie to dziala jedynie jak sam jestem na torze xD jak jest wyscig to jakas masakra nie mowiac o mapce tokyo ^^ - sredny frame od 25-80fps z przycisnieciem na granice raptem ~45 przy czym naprawde nie da sie grac komfortowo na kierownicy ... lekki spad fps i wypada sie poza tor malo z tego zjechanie detali na LOW nie daje zadnego rezultatu

    Nie jestem jedyna osoba majaca ten problem :) najzabawniejsze jest to ze grafika mozna powiedziec ze jest na tym samym poziomie co Grid a tam mam z wszystkim na full + aa w 1680 minimum 90-100fps non stop

    Podobno wylaczenie AI poprawia ten problem z niska iloscia FPS mi nie pomoglo :) podobny byl problem z Anno - bez paska "budowy" mialem b.duzo fps po przelaczeniu frame spadal do 20 i nie dalo sie grac :)

    Jesli chodzi o system bez znaczenia czy Vista czy XP - ten sam problem

    Zaloguj się
  • avatar
    EA zawsze w kwestii optymalizacji było do bani, tak "BYŁO JEST I BĘDZIE" :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja tu widze dwie ceny. 79 zł i 135 zł.
  • avatar
    Jak można pisać o fizyce jazdy, że jest świetna, jak jej w ogóle nie ma!!! Czy ten artykuł jest sponsorowany, czy testujący miał 1. z fizyki?? Widocznie to pierwsza gra samochodowa jaką miał w ręku... Zgadzam się jeśli chodzi o grafikę i dźwięk silników niczego sobie, reszta do bani.
  • avatar
    Ogólnie gra dostaje z tego co czytałem średnie albo niskie oceny
  • avatar
    LOL - "starsze karty graficzne nie radzą sobie w wyższych rozdzielczościach", i to jest minuus ? Kto to pisał tą recenzję !? Przecież to normalne :D To tak jak by pisać ze klisza nie pasuje do aparatu cyfrowego.
  • avatar
    MASAKRA! Wcześniej pisałem że ściągam demko i zaraz przetestuję.
    Gra nie zachwyca grafiką, a pomimo to na 4850 utrzymuje się ledwo powyżej progu płynności.
    Co od fizyki.. (płakać się chce!). Wszystkie pomoce wyłączone, ruszam. Pierwsze co się rzuca w oczy to to że samochodem majda na boki. Po prostu nie idzie jechać prosto. Tył lata lewo-prawo, co innego w zakrętach gdzie po prostu auto idzie jak w MW. :/
    Nie chce mi się dalej rozposywać. Jedyne co fajne w tej grze to afekty podczas kolizji(nie mówię o fatalnych zniszczeniach wizualnych).
    No i jeszcze jedno! Jadę BMW M3 220km/h i nie mogę odczytać prędkości bo zegary są rozmyte. No ale w końcu to "True driving experience"!! Jak dla mnie 4/10.
    Zaloguj się
  • avatar
    U mnie gra chodzi bardzo płynnie może chodzi o fizykę/physx może wam procesor nie wyrabia dlatego taki spadek fps. Jak już rdzeń nie nadąża to kolej-kuje. Pewnie jest pisana pod 1 rdzeń. Co do gry długo nie grałem ale wiem co to jest. Na gtx275 chodzi bardzo płynnie tam gdzie fury i tam gdzie ich nie ma. Wiem o physx bo się sterowniki instalowały;) gra na 4 nic poza tym.
    Zaloguj się
  • avatar
    Może wiecie czy chodzi na laptopach? Dokładniej na radeonie 4200 jak się nie mylę.
  • avatar
    No to sie zmartwilem, ze gra nie wykorzystuje SLI, bo na jednym 8800GS to w takim razie nie bedzie gra...
    OK, guys... to kto pierwszy zrobi dzialajacy profil do demka NFSa w nHancerze ? ;-) Ja juz zasysam demko :)
  • avatar
    eee Moze wiecie do czego jest tryb okienkowy ja to wyłączyłem bo mi po co To chyba do tych dodatkowych ekranów wyspecjalizowanych co?? bo do czego by innego?? radził bym zbędne zeczy wyłączać. Pozdro.
    Zaloguj się
  • avatar
    Na HD3200 nawet da się grac na LOW :)
  • avatar
    Wie ktoś działa na 8600GTS ?
  • avatar
    Ja mam sredni sprzet gram na maxa z aa4 i anizo 8 na 9600gt i gra dziala plynnie ponad 30fps zawsze
  • avatar
    "In our version of the game Nvidia's Geforce cards were running without problems, but AMD's Radeons were noticeably slower that usually. AMD is already aware of the problem and is working on optimizations for Shift. As soon as we receive a solution for the problems we will deliver benchmark results for graphics cards and processors."

    http://www.pcgameshardware.com/aid,695106/Need-for-Speed-Shift-Graphics-comparison-engine-info-and-Full-HD-screenshots/Practice/
  • avatar
    Na pierwszej stronie artu piszecie cenę: 69 zł (PC) a potem trochę niżej reklamujecie w komputroniku za 135 zł...
    Niezła marża ;)
  • avatar
    niewiem czym wy sie tak podnicacie moim zdanie ten nowy pseldo nfs nie dorasta do piet carbonowi czy undegroundowi 1 nawet most wantedowi nie dorasta krotko tak to jest kiedy za robienie gry bira sie wydawcy a nie prawdziwi tworcy
  • avatar
    Moje 3 grosze. Coś jest nie tak ze sterowaniem! Ewidentnie widać jakieś 250 - 500 ms opóźnienie w reakcji! Gra działa tragicznie na Q8200 2,8 Ghz + 4 GB ram + Radeon 1950 pro + Windows 7. Wiem że karta to już dzisiaj dziadek ale grid działał w max detalach w 1280x800 z fps 25-35.
    Zaloguj się
  • avatar
    1. na gt8800, q6600, 2 gb ram, windows xp, w 1920 x 1080, z wszystkim na high i aa x 4 jest jak dla mnie wystarczająco płynnie, chodz juz nie super płynnie. gt8800 to jest stara karta, i tak na dzien dzisiejszy nie potrzeba niczego szybszego... to moje zdanie...
    2. grid jest lepszy (i grafika i model jazdy) to bylo widac od pierwszego wejrzenia, zaczynalo sie grida i od razu bylo na ustach wow! :), niestety ea to nie codemasters. no i kiedy wyszedł grid??? dwa lata temu, czy tam półtora roku?
    3. to i tak najlepszy need for speed w jaki gralem (hehe, ostatnio grałem w hot pursuit 2)
    4. pozostaje czekac na dirt 2 i f1 od codemasters...
    5. porazka kart ati na tym polu to jak dla mnie jeden z kolejnych powodow dla ktorych szanujący sie uzytkownik/gracz kupuje karty nvidii
    Zaloguj się
  • avatar
    a ja jestem szczesliwym posiadaczem 8800GTX i w 1680x1050 smiga ze wsztystkimi ustawieniami na maxa :) wszystko co tam sie tylko da :)

    nietety w 1920x1080 juz musialem textutki i alliasning zmienic na x4 i dopiero zaczelo to chodzic poprawnie :)

    Gra jest swietnie zoptymalizowana skoro na takim starociu smiga jak trzeba :)

    a tak po za tym...
    nie sadzilem ze to powiem ale EA SIE WYKAZALO
    po wylaczeniu pomocy wszelkiej w grze... i podlaczeniu kierownicy pysznie sie jezdzi :D caly dzien dzisiaj w to lupie z usmiechem...

    oczywiscie nie omieszkali zepsuc czegos - malowanie autek.. zpaomnieli ze na PCcie to co zrobili nie ma zadnego sensu :)
  • avatar
    EA zawsze robil gry pod nVidie - its meant to be played

    wiec czemu sie dziwic ze pod ati dziala slabo? do tego phisx i mamy komplet... niech jeszcze robia pod konkretny OS, bo oczywiscie po co wydawac gre pod dx10 i robic optymalizacje skoro wszystko musi byc pod konsole bo latwiej im i prosciej dx9 i nvidia...

    od dawna ten sam problem i dlatego nie planuje kupic nic EA : )
  • avatar
    Gram od wczoraj i szczerze mówiąc to na klawie jest strasznie ciężko bez kontroli trakcji (z nią też nie dużo lepiej, w GRIDzie nie było tego problemu XD), zamówiłem więc kierownicę MOMO Racin Force - mam przeczucie, że na tym sprzęcie to będzie super zabawa XD
    W końcu NF z całkim "realistycznym" systemem jazdy i ciekawym tuningiem , szkoda tylko, że same zamknięte tory, a nie miasto :)
    Zaloguj się
  • avatar
    U mnie na q6600@3,3, 4gb ram, GTX275 i w7 prof śmiga dobrze - w zależności od toru od 50 do 70 fps zauważyłem. Wprawdzie i tak wole GRIDa, ale ten NFS nie jest zły:) Warto zagrać:)
  • avatar
    Szkoda czasu na zabawe z nHancerem :) Shift to po prostu lipa - na niej nie da sie grac klawiatura. Byc moze kierownica, ale tu tez watpie - grywalnosc moim zdaniem jest kiepska (czytaj: w porownaniu z GRIDem). Coz po efektach typu przeblyski slonca, fajna jezdnia, czy wielki blur po uderzeniu w sciane, skoro kontrola samochodu to fikcja (czytaj: w porownaniu z GRIDem) - dalej prawie to samo, co w ProStreet. Niestety, zadne ustawienia tego nie zmienia. Dodatkowo kiepska plynnosc - w GRIDzie to bylo lepiej rozwiazane.
    Tak mi sie wydaje, ze te wszystkie gwiazdki wypowiadajace sie w TV n/t gry w SHIFta po prostu GRIDa nie widzialy. Szkoda, bo spodziewalem sie czegos lepszego, ale w koncu mozna sie bylo spodziewac, ze wielki marketingowy belkot przesloni tresc wlasciwa. Kasa nie pojdzie wiec na Shifta, tylko na DIRTa-2.
    Zaloguj się
  • avatar
    Czy testowany Radeon HD4870 miał 512MB czy 1GB?
  • avatar
    A u mnie na Core i76 @ 80GHz i GTX 5555 16GB DDR działa na low :(
    Zaloguj się
  • avatar
    bla bla bla EA zawsze robi gry pod gf, ile ty masz lat, 12? Nfs carbon - stary radeon 1950pro na poziomie 8800gts, na gf7900gt ledwie grac sie dało choc był cenowym odpowiednikiem 1950pro (drivery to zmieniające nigdy nie wyszły). Gra tak samo podobno haczy i na gf, niemniej autor testu mógłby sie wypowiedzieć w tej sprawie i wyjaśnić jak to z tymi słupkami jest że 4890>gtx 285. Generalnie jest jak ludzie piszą sam na torze mam 60 fps(ograniczone v-sync), z samochodami 45 i juz szarpie, prosze nie pisać bzdur w stylu "chodzi mi płynnie 30fps" bo akurat ten nfs przy takim frameracie chodzi to tragedia, (podobnie jak pro street). Oczywiście jestem właścicielem Radeona 4890, po złych doświadczeniach z produktami nvidii nie wsadzam nic od nich do kompa.
    Zaloguj się
  • avatar
    grafika naprawdę zachęca do rozgrywki :) szkoda tylko, że zrezygnowali z innych serii by je wydać na pc. Chętnie pościgałbym się jakimś muscle car'em po ciemnych uliczkach mająć policję na karku :)
  • avatar
    Szkoda, że brakuje testów wydajności procesorów. Wtedy moglibyśmy się dowiedzieć jak gra faktycznie wykorzystuje wielowątkowość i jak duży wpływ na ogólną wydajność ma właśnie procesor.
  • avatar
    hmmm... dobry NFS ? aż się wierzyć nie chce.
    Po zmarnowanych pieniądzach na undercovera nie mam zamiaru kupować żadnego NFSa... więc trzeba będzie zajrzeć na peba czy darkwarez.
  • avatar
    Powiem tak, co do płynności to u mnie na 1680x1050 aa, fsaa x2 wszystko ekstra płynnie cały czas żadnych spowolnień, a komp demonem nie jest. Co do sterowania to owszem jest ciężko na klawiaturze, straciłem mase czasu na dostrajanie i nadal lekko nie jest ale daje się grać. Z moich spostrzeżeń wynika że problem z pływaniem auta i prowadzeniem jest w powolnym powracaniu kierownicy do położenia do jazdy na wprost (co na klawiaturze jest bolączką) jak zaczynamy sami odkręcać kierownice klawiszem w drugą strone to wkońcu wpadamy w wężyk i jest dupa szczegulnie w autach z napędem na tył jedynie ratować się można puszczeniem gazu. Dlamnie jeden z lepszych nfs, ale chyba na kierownice lub ewentualnie pada.Dzwięk robi wrażenie. Silniki pracująłudząco podobnie do realnych (mam poruwnanie z nissanem 350z i bmw) Ja ze swojej strony polecam mimo drobnych wpadek - głównie sterowanie wymagające czasu na nauke jazdy. Co do GRID-a owszem gra dobra ale nie mówcie że to symulator bo to zdeczko przesada, zresztą NFS również nim raczej nie jest co nie zmienia faktu że warto pograć.
    Zaloguj się
  • avatar
    Chciałem dodać że możę gra wykożystuje wszystkie jajka w CPU i dlatego u niektórych nawet na 2 jajach wysoko podkreconych i karcie ati (brak wsparcia PhysX) tnie. Może warto by to było przetestować - pozdrawiam
  • avatar
    Sterowanie klawiaturą jest koszmarne a sam model jazdy jest do bani. Wg mnie to porażka EA
  • avatar
    Hej powie mi kto! ktora kierownica jest lepsza?. Logitech G25 czy moze Logitech Momo? MOZNA NA PW :)
  • avatar
    ale bym chciał sobie pograć na kierownicy :) mi sie strasznie wszystko błyszczy, a na screenach widzę że Panu nie. może to przez mój procek. Kolejnym minusem jest to że wszystko się straszliwie długo ładuje..
  • avatar
    że tak powiem gówno prawda! przeczytałem kilka pierwszych linijek i coś mi sie wydaje że autor jakoś słobo się przyjrzał grze. Kontrola trakcji w cale nie hamuje przed zakrętami, nie wiem skąd żeś wytrzasł takie stwierdzenie bo jest to zupełną nieprawdą. Po przeczytaniu tego właśnie stwierdzenia nie miałem najmniejszej ochoty czytać dalej.
    Zaloguj się
  • avatar
    Kolego to że błyszczy to napewno nie procek, jeśli już to sterowniki/ustawienia karty graficznej. Co do ładowania to faktycznie szybko to sie nie ładuje, a u ciebie napewno nie pomaga w tym 2GB ram. Niestety do gier to dziś absolutne minimum. Szerokości :)
  • avatar
    Tak się składa, że niedawno kupiłem e6300, który podkręciłem do 3500Mhz i Geforce 9600GSO Top. Liczę,że na tym specjalnie do gier zbudowanym kompie zagram w 1024x768 na wysokich detalach przy znośnym fpsie:) A co do nfsa do grałem we wszystko począwszy od Porshe, który był najbardziej wciągającym nfs'em w historii.
    Zaloguj się
  • avatar
    ramy planuję wymienić, a co do błyszczenia to czytałem że dużo osób ma z tym problemy
  • avatar
    mogę powiedzieć tyle ze gra jest świetna grałem dziś w nią 6 h z kumplami :D jeździliśmy na zmianę na kierownicy oczywiście gramy na najwyższym poziomie trudności bez trakcji itp co jeszcze bardziej urozmaica grę ;D

    grę pobrałem z torrentow ale teraz zamówiłem oryginalna i nie mogę się doczekać gry po sieci ;)
  • avatar
    Hmm, czy ktoś ma podobny problem z force feedbackiem w NFS? Chodzi mi o to że efekty są "płaskie" i (brakuje mi tu odpowiedniego określenia) niezbyt "soczyste". Moja kierownica to żadne cudo - Logitech Driving Force Ex - ale w innych grach efekty są o wiele lepsze.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ale kit wam wciskają ja dzisiaj w to gralem i w tej grze fizyka jest okropna. Realizm jest przesadzony bo po pierwsze jak sie nie wychamuje do 80 nawet na bardzo lagodnym zakrecie to samochód wpada w bande. A ztego co mi wiadomo to cywilnym samochodem po takim zakrecie mozna jechac 140 a juz nic nie powiem o sportowym. Jeszcze jedna zecz jest zchrzaniona a bowiem nawet kiedy samochód przeciwnika dotknie cie nie uderzy ale dotkinie to rowniez lecimy na bande. Menu czyta sie strasznie dlugo (na dobrym kompie) a na wczytanie samochodu trzeba czekac 7 sekund. Co prawda grafika jest swietna ale ja gralem w nia 5 minut i ja odinstalowalem.
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem jakim cudem autor tej recenzji ma takie wyniki fps na kartach ATI ktore sa po prostu nieosiagalne. Praktycznie nie da sie grac w tej chwili plynnie na zadnej karcie ATI w Shifta. Dla tych ktorzy sie martwia dodam ze EA juz pracuje nad patchem :)

    ,, Hi everyone,

    We are aware that a lot of people are having similar issues and we are looking into it. In the meantime, everybody who is experiencing this problem please post about in in this thread.

    Include your system specs:
    CPU details
    RAM
    Graphics card
    Operating system (make sure to note whether it is 32 or 64 bit.

    Also, include the things you have tried so far and whether or not you have found a fix that works for you.

    Thanks! ''
    Zaloguj się
  • avatar
    wydawać by się mogło że potrzeba mocnego kompa aby pograć,
    ale gra nie obsługuje ani SLI, ani Xfire to dopiero :D
    może najlepiej na integrach chodzi ?
  • avatar
    a miom zdaniem GRID i tak jest o niebo lepszy:P
  • avatar
    trochę się postarali - trochę rzeczy skopali - 5\10 - czyli nie kupię, zwłaszcza za taka cenę
  • avatar
    Mi na moim rakdu 4850 przy 1280x1024 aax8 jest 15 fps'ow na stracie :(
    Zaloguj się
  • avatar
    A wiec czytajac komentarze zgadzam sie z wami ze ATI gozej wypada na mojm : Q6600@ 4 Ghz i ati 4870x2 w max czyli 1900x1200 aax4 anizo x 16 od 45-70 czyli zle dla porownania GRID zawsze powyzej 100 fps przy tych samych ustawieniach :/ ATI przegrywa z NV w tej grze
  • avatar
    Nie da sie grać taka optymalizacja o jak wezmę mniejsze ustawienia i zmniejsze częstotliwośc oswiezania ekranu to mi okienko gry maleje i wypelnia się czarnym polem! na pierwszy rzut oka 3/5
  • avatar
    Jak widzę niektórzy na Radkach mają dobre wyniki, innym coś "szarpie". Naprawdę nie wiem, skąd takie rozbicie.
  • avatar
    Na drugiej stronie recenzji jest literówka: kawałek Jamala, który słychać w grze nazywa się "Pull up", a nie "Pul lup".
  • avatar
    Osoby posiadajace ATI - sprobujcie podkrecic procesor to odciazy fizyke gry, tak jak zostalo wczesniej napisane gra opiera sie na PhisX NV wiec radeon nie ma co startowac cala fizyka gry jest liczona przez procesor nawet dym wiec gra spada z Fps jak pojawia sie dym z opon zderzenie samochodow i tym podobne, ATI tez ma swoj Engin fizyki nazywa sie HAVOK jest zastosowany w grze Wolfenstain pozdrawiam
    Zaloguj się
  • avatar
    ivanos wam dobrze napisał spadki i ciecia fps są spowodowane tym ze gra obsługuje w małym stopniu physx a to widać w grze choćby zwrócić uwage na dym który inaczej sie zachowuje przy ostrych zakrętach lub buksowaniu kołami,a jesli ktos tego nie widzi to niech porówna grida do shifta drift lub normalny wyscig,grid jest tez super gierą i dostają te tytuły po 10 pkt lecz shift z małym plusem ma przewage z powodu tych dodatkowych efektów które naprawde cieszą,dodam ze EA tym razem nie spartaczyli roboty co do optymalizacji z dodatkiem physx ale zawsze mozna lepiej:)
    Zaloguj się
  • avatar
    dla ciekawych dodam ze grid wszystko max AAXQ16=srednio 90fps
    shift wszystko max AAX8 =srednio 80fps
    to są porównania,róznice w wydajnosci i optymalizacji gier,nie istotne tu są moje podzespoły bo wiadomo czym wyzej tym lepiej
  • avatar
    1. Autor się postarał, ale są błędy rażące. Gra, która nie będzie działała na AGP.... hmm WRONG!

    2. Jaki 260 użyty do testu 216core? Czy starszy model?

    3. Czy gra wykorzystuje 1,2,3,4 wątki?

    4. Rozumiem, że autor nie jest obcykany w temacie komputerów bo pisze gafy jakich mało... W poprzednim arcie nie napisał, a a tutaj musiał coś walnąć.... DO rzeczy. Dlaczego tak kiepska wydajnosć ATI 4850? Przydałoby się to sprawdzić, bo bó różnice pomiędzy 4870, a 4890 są normalne. Pomiędzy 4850, a 4870 są całkowcie anormalne chyba na to autor nie zwrócił uwagi. Powinien zając się tym problemem na jeden dzionek popróbować inne stery/os-y. Ustawienia sterów i wyjaśnić przyczynę spadku o 45% w stosunku 4870.

    -> Można założyć, że obie karty mają odpowiednią przepustosowść do swojej wydajności. Czyli wpływ pamięci to około 2%, zostaje różnica w taktowaniu, która sięga 17%. Zakładając, że wąskim gardłem nie jest CPU, ani RAM to 4850 powinien być wolniejszy o 20%... Jest o 50%
    Zaloguj się
  • avatar
    Gra jest rewelacyjna (jak na NFS ostatnio) i naprawdę zachęca do grania!( zwłaszcza z kierą)
    Co do recenzji szkoda trochę, że w teście nie ma nieco słabszych kart. Ja mam Radeona HD3870 i C2D E7200 Win7 x64 więc szału nie ma, a jednak w 1280x1024 AAx2, Anizox2, wszystkie ustawienia na średnie + modele samochodów wysokie w widoku "ze zderzaka" czyli same zegary mam średnio 50-55 fps. Jedynie kiedy na ekranie jest kilka aut fps spada do ok 35-40 ale przycięć nie ma. Dodam tylko że stery to Catalysty 9.9 64-bit.
    Zaloguj się
  • avatar
    Pokusiłem się o zagranie w NFS i powiem tak coś te wyniki dla ati zaniżone chyba, u mnie na 1900x1200 wszystkie detale na max AA2 AF2 vsync off nie sapda ponizej 30fps oraz nie ma zadnych szarpniec, gra sie milo i przyjemnie

    a sprzet to phII x3 720 BE, unganged 4gb ddr3 1333mhz 7-7-7-18 CR1, rd 4770, procek i grafa na domyslnych ustawieniach, win7 x64, catalysty wrzesniowe
  • avatar
    szarpie wszystkim z ATI. Szarpie juz przy spadku z 60 do 50fps. Przy starcie jest 30-40 fps, gdy wychodzimy na prowadzenie przechodzi do 60 i spada gdy ktos nas dogania. Są ludzie którzy nie będą narzekać przy 30fps, no bo nie lubią narzekać, nie wyczuwaja tego, graja w małym fps od zawsze itd. nie wiem. Generalnie gry wyścigowe maja to do siebie że fajnie sie w nie gra przy duzym fps (stłe 60fps), do tego nas przyzwyczaił czoćby grid. Spadki denerwowały na mocnych konfiguracjach w Test Dreive Unlimited czy w NFS PRO STREET. Ktoś tu pisał o physix i kręceniu procesora, bez sensu mam c2d 4.2Ghz i nic to nie daje. Ostatnio z ciekawości zainstalowałem Pro streeta i tnie tak samo jak Shift. Pozostaje czekać na nowe catalysty lub patch. Ciekawe jest tez to że na mocnych GF framerate tez jest przeciętny ("gra chodzi super nie schodzi poniżej 40 klatek" - przecież to już wtedy szarpie).
    Zaloguj się
  • avatar
    Odnosze wrażenie że większośc osób które mają problemy z dużymi spadkami fps-u mają procesory 2 rdzeniowe oraz karty ATI. Co po niektórzy z ATI ale procesorem 3 i 4 jajecznym już mniej nażekają. Niestety 2 jajka nawet 4GHz to nie 4, a gry/programy szczególnie wykożystujące wielowątkowość to nie benchmarki i magicznie wielkie wyniki podkręconych procesorów. Myśle że warto było by tą gre przetestować jak się zachowuje pod różnymi procesorami. Może to dało by jakiś obraz na sprawe.
    Zaloguj się
  • avatar
    chyba poczekamy na 12 rdzeniowego amd'ka aby w pełni cieszyć się grą :)
    Zaloguj się
  • avatar
    EA jak zwykle się popisało brakiem obsługi SLI i CROSSFIRE, więc jest to następny shit od EA. W tych czasach BRAK WSPARCIA DLA SLI LUB CROSSFIRE to skandal!!!
  • avatar
    oczywiście sterowniki PhysX (ah ten brak edycji posta)
    Zaloguj się
  • avatar
    Boże, tyle razy to było wałkowane i nadal zajdzie się koleś co zacznie puszczać teksty z ludzkim okiem i z tym że nie widać róznicy powyżej 25klatek. Gra to nie film, spróbuj sobie pograć w jakąkolwiek grę w 25fps zanim zaczniesz gadać pierdoły. W nfs widać spadki z 60 do 55, taki silnik gry. Przy zastosowaniu filtrów, "rozmazań" obrazu mozna starać próbować zapewnic efekt płynności z mniejszym fps, tu w nfs tak nie ma. Pisze taki suntzu pierdoły "chyba 28fps, czy jakoś tak to było" zamiast odpalic frapsa i sprawdzic jak zachowuje się gra przy takim frameracie. Generalnie im więcej klatek tym lepiej, wiekszośc lcdków ma odświeżanie 60hz i żeby obraz nie pływał blokuje się max fps na 60, w crt, lepszych lcd można 100/120
    Zaloguj się
  • avatar
    A jakie macie ustawienia sterowaniem samochodu ? Chodzi mi o martwe pole i czułość kierowania. Ja mam martwe 10 % i czułość 80 % - gram na klawiaturze. Aha, na GF 7300gt ddr2 phenom II x4 i 4 Gb 1600 MHz ledwo co 15 fps - wina karty graficznej, bo nie ma PhysX
  • avatar
    Ściągnąłem demo pograłem na padzie i jestem nawet zadowolony. Zestawiać tego z GRIDem nie ma co - imo inna półka gier co nie wyklucza faktu, że będzie zabawa jak dorwę pełną wersję shifta :) Przy konfigu: E5300 @ 3,45GHz, 4GB ram, GF 9600GT gra chodzi na moje oko płynnie przy max detalach :) Moja rada co do sterownia: jak macie pada a nie chcecie inwestować w kierownicę na analogach da się spokojnie grać ale jednak kontrolę trakcji trzeba mieć włączoną, chyba, że macie różne czułości analogów (bo tylko tak można pograć).
  • avatar
    które filtrowanie tekstur jest wyższe trójliniowe czy aniozotropowe x16??

    i propo mi na moim sprzęcie CPU@3,2 a GPU@695/1100 i powiem że gram na max srednio mam około 40-35kl/s "minnimalnie" mam tak 27, tylko czasami jak wrąbie mocniej w barierkę to spada klatek do 5 i do końca wyścigu mam tak 20-5 klatek ale po restarcie gry ona normalnie już chodzi i ten objaw tylko na trybie okienkowym występował
    Zaloguj się
  • avatar
    UUU coś słabo idzie 4850 i 9800gt ale też zauwazyłem dziwne zachownie enginu tej gry.
    Na swoim Quadzie 3GHz i 8800Ultrze (oc 690x2200) przy 1680x1050 i AA4 gra się super ale też z pewnymi "wadami". Powiedzmy że włączę sobie wyścig, fps z widokiem na wszystkie auta na początku wyścigu w okolicach 50 zaś za maski stałe i zalockowane 60. Wystarczy jednak porozbijać się autem i przejechać jedno okrążenie i fps spada sukcesywnie. Wtedy restart i w tym samym miejscu co wcześniej miałem 60 mam 30, to jakiś wyciek pamięci czy jak.

    Zauważyłem też że gra zalicza ścinkę gdy z 60 fps spadnie chociażby do 57, może nie jest to tak bardzo widoczne ale odczuwalne w prowadzeniu. Przydał by się jakiś patch do tego.

    BTW faktycznie, gra na klawiaturze w tą gre to pomyłka, no nie da się grać. Nie wiem jak na padzie z analogami ale podobna akcja była z colinem 4 na xboxie, na digitalach grało mi się beznadziejnie zaś na analogach zupełnie inna gra
    Zaloguj się
  • avatar
    Może to wina sterowników sam nie wiem ale dopiero ostatnio to zauważyłem. Może na sprzęcie z 4GB ramu karcie z 1 GB wyciek ten zabiera więcej czasu.
  • avatar
    Mi się ścina!

    Mam takiego kompa:
    C2D@2.66GHz
    Radeon HD 4850 1GB taktowanie bodajże 1000/625
    4GB Ramu (3.25 bo XP)

    I gra ma problemy jak jest dużo samochodów. Nie raz nawet zaora strasznie. UStawienia, all na wysokie, AA na2, synchronizacja pionowa off. Tak jak w teście... A te 45 FPSÓW to może wyciągam jak jadę na początku stawki i nie widzę innych samochodów...
    Zaloguj się
  • avatar
    > Zniszczenia pojazdów są realistyczne i zdecydowanie nie
    > stanowią niczego miłego. Można je oczywiście wyłączyć lub
    > ograniczyć do uszkodzeń wizualnych, bez uszczerbku na
    > zachowaniu się pojazdu.

    Właśnie zawsze za to lubiłem serię NFS, że nie było zniszczeń i można było jechać na maxa i brać zakręty rykoszetem. ;)

    Niestety obecny trend wmuszania graczom na siłę realizmu i zniszczeń powoduje spadek zabawy. Nie wszyscy dają opcję wyłączenia zniszczeń niestety.

    Poza tym stopień trudności jak dla mnie wciąż trochę za wysoki co powoduję, że gra staje się walką z programem komputerowym, a nie przyjemnością.

    Na pewno tą informację będę brał pod uwagę przy ewentualnych zakupach.
  • avatar
    Jak wygląda sprawa ze zderzeniami? W Burnout jak się dobrze rozpędziło to zostawała jedynie tylna oś, tu też? ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    > Do obliczania fizyki niskiego poziomu wykorzystany został
    > PhysX. Silnik gry jest wielowątkowy.

    czy moglibyście sprawdzić czy będzie ciąć na procesorach jedno-rdzeniowych typu Pentium 4 3.2 co ja mam? albo podobnych jedno-rdzeniowych?

    Pewnie tak jak jest dużo pojazdów, ale jestem ciekawy co by testy pokazały.
    Zaloguj się
  • avatar
    steelek chodzi o to ze da sie wyłączyć fizyke lecz nie w opcjach gry tylko w sterownikach od nvidi,sprawdziłem i wali jeszcze wiecej klatek tzn.jak podalem wczesniej porównywanie do grida to przy wyłączonym physx wyciąga 100-120 fps.
    Druga sprawa przy wyłączonym wspomaganiu wszystkich dupereli jest owszem trudniej ale na początku,zdecydowanie lepiej autem sie steruje wieksza symulacja,jedynie za co moge dac minus tej grze to za replay gdzie w nie których momentach jest kamerowane reką która daje wrazenie nazwe to telepatką,w gridzie replay plynniejsze przejscia są.
    I na koniec,gra obnizona na detalach drętwo wygląda,byscie musieli porównac a nie wrócili byscie do starych ustawien
    Zaloguj się
  • avatar
    A ktoś wspomniał jak wygląda all samochodów,więc dalem na maxa tzn. 15 aut i gra wymiata nie ma róznic w fps czy ustawie 2,5 czy 15
  • avatar
    jak mi sie uda to wrzuce fajny filmik HD ze shifta,jesli ktos zastanawia sie nad gierą,znacie jeszcze jakies programy fajne bez ograniczen do zgrywania filmików z gier??
    Zaloguj się
  • avatar
    No właśnie i jeszcze jedno pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi, czy dźwięk jest na głośniki 5.1 przestrzenny tak jak np. w Crysis?

    Czy jak wyprzedza nas samochód to dźwięk przechodzi z danej strony z tylnego głośnika na przednie? itd...
    Zaloguj się
  • avatar
    Eh... jest przecież wersja Demo:
    http://polska.ea.com/games/16347,pcdvd/downloads/

    Trzeba było tak od razu, ściągnę i sprawdzę co i jak. ;p
    Zaloguj się
  • avatar
    "Gra nie obsługuje AGP" - co za bzdura. Od czasów wyeliminowania DOS'a i Windows z serii 9x programy nie mają bezpośredniego dostępu do sprzętu. Stąd taka zagrywka to sztuczka mająca zmusić posiadaczy maszyn z AGP do zakupu nowego sprzętu.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wy to macie fazy Na jedną gre sypaliście komentarzami ze mało realistyczna na tą gre która jest stworzona na kierownice bo w tych czasem szanujący sie gracz grający w samochodówkę ją ma (Dodam coś ważnego Grid nie obsługiwał kierownicy z tego względu w niego nie grałem Po pro street jakoś dziwacznie na klawce) jest zbliżona do realizmu to im źle a co w samochodzie w ułamku sekundy macie skręcone koła z lewa na prawo?? jak to jest z tymi obrotami ?? może jakiś pseudo kierowca sie wypowie nie mówię o tych co mają prawo jazdy. co do wyłączenia sztucznej kontroli nad kierowcą to mnie ucieszyło wreszcie sie czuje jak kierowca pojazdu w grze pro street mnie wkurzał pojazdy na średnim hamował na zakrętach na max fury przeciwników dostawali 200KM więcej. Jakie macie gra
    Zaloguj się
  • avatar
    Wy to macie fazy Na jedną gre sypaliście komentarzami ze mało realistyczna na tą gre która jest stworzona na kierownice bo w tych czasem szanujący sie gracz grający w samochodówkę ją ma (Dodam coś ważnego Grid nie obsługiwał kierownicy z tego względu w niego nie grałem Po pro street jakoś dziwacznie na klawce) jest zbliżona do realizmu to im źle a co w samochodzie w ułamku sekundy macie skręcone koła z lewa na prawo?? jak to jest z tymi obrotami ?? może jakiś pseudo kierowca sie wypowie nie mówię o tych co mają prawo jazdy. co do wyłączenia sztucznej kontroli nad kierowcą to mnie ucieszyło wreszcie sie czuje jak kierowca pojazdu w grze pro street mnie wkurzał pojazdy na średnim hamował na zakrętach na max fury przeciwników dostawali 200KM więcej. Jakie macie gra
    Zaloguj się
  • avatar
    Powinni dać możliwość odznaczenie PhysX jak to było w Mirror's Edge...
  • avatar
    Czemu nie ma możliwości edytowania komentów ; p

    A czy GF 8800 512 GTX obsługuję PhysX?
    Zaloguj się
  • avatar
    O nie ,kolejny zawód shift to kolejny nieudany nfs gram i ręce mi opadają ,sterowanie,grafika,tragedia .GRID wciąż nr 1 bez dwóch dań.Nie marnujcie kasy na ten gniot.
    Zaloguj się
  • avatar
    OK. Przetestowałem Demo na swoim sprzęcie. Demo dla zainteresowanych podaję, że można ściągnąć z oficjalnej stronki:
    http://needforspeed.com/web/nfs/downloads#shift

    Ustawienia dałem na max czyli 1280x1024, 60Hz, AAx8 (profil 143 chyba) i Filtrowanie Tekstur na 16x pozostałe opcje na max oczywiście.

    Średnia ilość klatek jak się jedzie pierwszym jak jest pusty tor to około 20 FPS (więcej w sumie nie potrzeba). Lekkie zmniejszenie ilości klatek minimalnie do 7 FPS następuje jak jest pełen tor samochodów.

    Przy ustawieniu wszystkich opcji na minimum, z rozdzielczością też się bawiłem właściwie nie wiele zmienia.

    Szkoda, że nie można uszkodzeń całkowicie wyłączyć, jest tylko możliwość zostawienia zniszczeń wizualnych (ta fizyka może mulić trochę).

    Fajnie, że jest tryb dla noobów, nazwany pobłażliwie Casual. Daje to dużą przyjemność jazdy i bezproblemowe dojechanie do mety na 1st miejscu. Przy wyłączeniu wspomagania sukcesem jest już samo ustawienie samochodu prosto na torze a o dojechaniu do mety chyba nie ma mowy. ;)

    Dźwięk bardzo dobry, przestrzenny 5.1 z dobrymi basami. Co prawda nie mogłem usłyszeć wyprzedzania i przejścia z tylnych głośników na przednie (chyba nie za bardzo były takie sytuacje).

    Jaka jest fabułą tego? same wyścigi czy w pełnej wersji jest jakiś tryb po mieście?
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja także przetestowałem Demo. I jeszcze trochę na nim, się pobawię. Na moim sprzęcie to jest: C2D E8200@ 3.5Ghz 4Gb Ram i GF 8800GT (752mhz GPU) Gra chodzi super płynnie na max. Czyli 1680x1050 4xaa 8xAF i wszystko pozostałe na Max. Nie widziałem najmniejszych spadków wydajności. Grafika bardzo ładna i realistyczna chociaż po epoce GRIDa spodziewałem się więcej.

    Podłączyłem do komputera starą kierownicę Formula GP Wingman. Jeździ się bardzo dobrze ale jeżeli wyłączy się kontrolę trakcji to o zwycięstwie można zapomnieć. (chyba że są tacy hardkorowcy którzy dadzą radę opanować pływanie wozu po wyłączeniu wszystkiego)

    Jak na mój gust to od kilku serii właśnie Shift jest najlepszym NFSem w jaki grałem.

    Osoby posiadające tylko 2GB Pamięci RAM (a tych jest stosunkowo wielu) mogą mieć problemy gdyż gra momentami zżera powyżej 3GB pamięci operacyjnej.

    Polecam nie sugerować się opiniami (także moją) i każdemu samemu zagrać by ocenił demo po swojemu. Dla mnie w moim osobistym rankingu jako samochodówka gra dostaje 9/10. W rankingu ogólnie gier jakie lubię to 7/10 bo niespecjalnie przepadam za tego typu grami.
    Zaloguj się
  • avatar
    Co za burak to testował i napisał że nie ma SLI/CF chyba zapomniał włączyć albo sam nie wiedział na czym testuje..............
    Zaloguj się
  • avatar
    a czy czytasz trochę? ATI dała ciała.... dla SLI jest profil v2 właśnie ze wsparciem SLI pod shifta to nie wina gry tylko producentów kart........ sam mam SLI i gra wspiera tą technologię. Wystarczy, że sobie włączysz pasek użycia SLI.
  • avatar
    gra jest juz do ściągnięcia w necie i nawet jest polski język (napisy), u mnie na c2d e4500 3,4Ghz radeon 4890 4Gb ram idzie na maxa w rozdzielczości 1920x1200
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja mam grę od wtorku i już była dostępna w sklepach zanim się ukazała w sieci....
  • avatar
    bardzo fajna gra ! duzo trudniejsza od grid i tego oczekiwalem :) niestety gram na klawioli i ... nie mowcie ze sie nie da ( tryb "doswiadczony" ) tylko ciezko wygrac ;) o zdobywaniu zawsze max ilosci gwiazdek nie wspomne. najwieksza radocha dla mnie to te "mistrzowskie pokonywanie zakretow". drift porazka :( o niebo wolalem ten z pro-street. 2x stanela mi kompletnie.raz w wyscigu raz przy wczytywaniu. ale winie u siebie bardziej dysk niz grafike.
    nie wiem skad te ceny w artykule.ja kupilem w empik za 104 PLN.
  • avatar
    Tyle naczytałem sie o problemach z ta gra ze pomyślałem ze przetestuje fraps 2.9.9 sam, mój sprzęt to:

    Monitor 22'' iiyama max roz 1680x 1050 60Hz

    Komputer: Win 7 64bit
    C2D E8400 3GHz @ 3,78GHz
    ATI HD 4870 1Gb toxic 780/1000Mhz sterowniki 9,8
    ram dual channel 4Gb 1066MHz @ 1111MHz
    płyta p5ql pro

    wszystko na maxa ustawione widok z tyłu początek wyścigu to ok 40 fps później jak auta się rozciągną na trasie dochodzi do 60 i tak płynnie przechodzi pomiędzy tymi wartościami w zależności od tego co się dzieje na trasie z widoku z kabiny fps jest nieco więcej. Nie spotkałem się z czymś takim jak drastyczne zatrzymania płynności wyświetlania obrazu. Grało się przyjemnie.

    IMO fizyka gry jest beznadziejna w DEMO viperem przy 200 coś km/h uderzyłem w bandę i co dalej pojechałem model uszkodzeń kiepski, o niebo lepszy jest w produkcji codemasters GRID, co prawda zawieszenie aut pracuje bardzo przyzwoicie widać nie równości drogi, auta głupio zachowują się w zakrętach. Jadąc z dużą prędkością obraz się zaciera ale dlaczego nawet w kabinie nie widać licznika;/?? jakieś to niedorzeczne. Grafika nie należy do najpiękniejszych lepsza jest w Gridzie. Fajna jest natomiast praca kamery w kabinie, przy podskokach, poruszanie się jej. Czy ktoś dachował w tej grze????;/
    Zaloguj się
  • avatar
    Ja tak sie tylko zastanawiam gdzie tam sie znajduja pierwsze polskie cycki need for speeda? znaczy sie pani Wyrwal? :>

    Robi za odpowiednik tego lektora ktory wystepuje w wersji angielskiej czy jak?
    Zaloguj się
  • avatar
    Dziś przetestowałem Demo na mojej kierownicy z pedałami i jestem pod wrażeniem. W trybie Casual nawet dojechałem do mety przy widoku z kabiny. Poza tym w tej grze kierownica lepiej działa niż w poprzednich wersjach NFS. Lepiej reaguje na ruchy w lewo i prawo i nie znosi. Fajna sprawa.
  • avatar
    Faktycznie drift troche ciezki w stosunku do grida

    Co jak co po długich testach między gridem a shiftem daje punktacje w skali od 0-10 następująco:

    GRID=10 pkt.

    SHIFT=10+ pkt. ten mały plusik za dodatkowe efekty

    A co do cycków to lepiej zeby chodziły po domu a nie w grze lub co nie którym po głowie:)
    Zaloguj się
  • avatar
    Polecam równierz zagrać w RESIDENT EVIL 5 sssupeerr giera!!!
  • avatar
    Kolejny Nfs zjebany, totalne dno, gdzie jest dx10, gdzie jest prędkość, gdzie ta fizyka, gdzie muzyka, można wymieniać długo, pieprzony marketing gadają, gadają i odwalili kolejną lipę w życiu nie kupię oryginału nawet żeby mi dopłacali to bym nie wziął.
    Zaloguj się
  • avatar
    Komentując problemy z szarpaniem przy kartach ATI to mam Radeona 4870 512 RAM + Q9300@3000 Mhz, 8 GB ram i gra WCALE NIE ZALICZA SPADKÓW FPS. Oczywiście jak jest dużo fur jednocześnie i dymu (czyli np kraksa w pierszym zakręcie :) to fps spada ale łagodnie i nie ma żadnych NAGŁYCH spadków. Jak się jedzie normalnie na szpicy :) to nie spotkało mnie jekiekolwiek przycięcie. Sterowniki mam najnowsze a sprzęt już sporo osób ma lepszy tak więc szczerze mówiąc to nie wiem o co biega z tym narzekaniem.

    Komentując samą grę to moim zdaniem mistrz ale tylko na padzie (lub kiera jak ktoś ma). Na klawiaturze to można się zaklikać na śmierć podczas pokonywania zakrętów.
    Zaloguj się
  • avatar
    Grywam sobie właśnie na XBOX 360 i powiem krótko - miodzio :)

    Nie jestem specjalnym fanem wyścigówek, ale ta gra naprawdę mnie wciągnęła. Alternatywnie grywam sobie w Dirt 2, ale to zupełnie inny klimat i dość szybko się jednak nudzi, choć lokacje są ładnie zrobione
  • avatar
    coś dla mobilnych graczy.

    Posiadam kartę GF Quadro FX 770 która jest odpowiednikiem mniejwięcej GF9700 (mowa o wydajności - ma wyzsza od 9600GT), procek 2,53 GHz.

    1440x900 px AAx2 - od 22 do 40 fps - głównie w okolicy 28-30
    1440x900 px AAx8 - od 18 do 35 fps - głównie w okolicy 20-25

    1920x1080 px AAx2 - od 10-18 fps - głównie w okolicy 12-15
    Zaloguj się
  • avatar
    co do sterowania opóźnień i precyzji można to regulować w menu przecież.
  • avatar
    dokladnie. u mnie pomoglo najwiecej obnizenie "martwej strefy kierowania" z 33% default na 25% i juz byla spora roznica.dodatkowo tuning mustanga aby zniwelowac choc troche jego nadsterownosc + zwiekszenie sily docisku i od razu zupelnie inne odczucia z gry. ale to prawda jak ktos tu juz pisal ;) klikajac na klawiaturze gaz/hamulec po 5x w jednym zakrecie mozna czuc sie czasem jakby grac w jakas olimpiade z przed 15lat :) ale daje to efekty, przynajmniej jakies u mnie.
  • avatar
    Ale lamentujecie ludzie! Jak gra jest optymalizowana po produkty Nv a masz Ati to pech! Czekasz na łatkę. Może masz coś zwalone w kompie? A jak nie masz to ponarzekaj na Win7 Zachowujecie sie jak dzieci.
    Każdy może wyrazić swoją opinię i bardzo dobrze, ale czytając wasze wypociny to można szału dostać.

    Nowe tytuły przynoszą większe lub mniejsze zmiany. Przyzwyczaiłeś się do GRID'a to przy zmianach w Shift'cie juz marudzisz, popłacz się. MAło realistyczne? To napisz lepsza grę!

    Za drogo? To idz do lepszej pracy! Nie pracujesz bo się uczysz to drzyj pirata? Pirat źle chodzi? To ukradnij pudełko ze sklepu!
    Zaloguj się
  • avatar
    mysle, ze EA zrobilo blad oddajac gre studio ktore wczesniej majstrowalo przy GTR2 i GT Legends (to info dla tych, ktorzy twierdza ze fizyka jazdy jest do dupy i GRID pod tym wzgledem wypada lepiej), ta gra jest dla wielu za trudna. Ja jestem zachwycony, na dobrej kierownicy mozna wyczuc idealnie niuanse w prawadzeniu 2 tak podobnych aut jak EVO i Impreza... jest bosko. Oczywiscie nalezy grac z wylaczonymi asystami i najlepiej na recznej skrzyni, robi sie ciezko przy mocniejszych autach, ale chyba o to chodzi, zeby gra byla wyzwaniem i zmuszala do ciezkiego wysilku i treningu polaczonego z satysfakcja opanowania auta i wygrywania.
    Zaloguj się
  • avatar
    witam ^ ^ moim zdaniem skopali fizyke jazdy...nie podoba mnie sie..moze i grafika ladna i tak dalej...ale jak pograłem troche...to jakies ogolnie dziwne sterowanie...samochodamis ei steruje jak paczka zapalek...gra jest troche zle zoptymalizowana...ciezko powinniw dyac jakiegos duzeeego patcha..
    Zaloguj się
  • avatar
    Świetna fizyka jazdy?! Przecież jest fatalna... Nie mam pojęcia dlaczego na bardzo wielu serwisach ta gra otrzymuje aż tak wysokie oceny. Coś tu śmierdzi...
    Zaloguj się
  • avatar
    wynik 4850 mnie zawiódł ;/ żeby taki szmelc jak 9800 wygrywał w każdej rozdziałce i ustawieniach... porażka. ciekaw jestem jak się gierka prezentuje na xboxa - przejdę się w weekend do jakiegoś empiku :D (PS. demo na konsole będzie dostępne od października)
  • avatar
    hłe hłe hłe. ściągłem sobie demo jeszcze dziś w nocy. odpaliłem na Toshibie A300-1ED (PDC T2390/2,5GB RAM/ATI 3470 256/64bit/ VHP) ogólnie odpala w natywnej rozdziałce - ładuje grę szybko ale po paru sekundach wyścigu wychodzi z błedem do windy. Myślę że to wina prehistorycznych sterowników z 2008 roku których nie mogę przeinstalować bo ciągle wchodzą mi te stare. Gra robi wrażenie. Dziś odpalam na swoim głównym szmelcaku z odzysku ;)
    Zaloguj się
  • avatar
    wpis capabilitiesRequired directX="True" audio="True" video="True" intensiveRendering="True" console="False"
  • avatar
    uph... mocna gierka :o]
    wg mnie ma wyższe wymagania niż crysis... ew jest marnie zoptymalizowana pod ati...

    celek dual core E1600@2,4GHz na p35, 4850, 2gb@1066 ledwo ledwo... ;/ wolę w takim razie konsolę bo za ~200zł nie przyspieszę kompa aż tak żeby sobie zaszaleć ;o]
  • avatar
    witam : żeby gra chodziła dobrze na kartach ati musimy posiadać w miarę dobry procesor. Ja posiadam hd 4870.. 512ram, procesor x3 720 be niepodkręcony i gra chodzi płynnie w najwyższych ustawieniach w rozdziałce 1900/1200. Aż sam się zdziwiłem. ps. YOKUSA pisze że 4850 nie daje rady moim zdaniem to jego proc nie daje rady bo co to jest za procesor e1600 jedno rdzeniowy atlon 64 jest w grach od niego o wiele szybszy. pozdrawiam wszystkich stailaiker
  • avatar
    witam: tez mialem problem z wydajnoscia w wyscigach z wieloma konkurentami, na sprzecie a64@3ghz hd3850 spadki byly do 13-15 klatek, u mnie problem rozwiazalo wylaczenie vsync w grze i Ati AI w sterowniku grafiki, teraz ponizej 20 nie spada w rozdzialce 1680x1050 AAx2, cienie i blur na low, reszta high. Rozdzialki i AA nie moge zmniejszyc bo jest zwiss podczas wgrywania wyscigu...pozd
  • avatar
    dodam a64x2 oczywiscie... zeby nie bylo ze na jednordzeniowcu mam takie wyniki
  • avatar
    grałem w SHIFTa ale powiewa on nudą
    jest znaczna poprawa względem wcześniejszych NFSów ale nie zmienia to faktu że jest niemal kopia GRIDa... nie do końca udana kopia.. GRID wyszedł dawno temu i oferuje lepsza grafike, sterowania czy "klimat"
  • avatar
    artykuł bardzo dobry!! a co do wyników benchmarków kart Radeon 4890 to z całą pewnością podpisuję sie pod nimi pomimo komentarzy powyżej. U mnie na NFS Shift z najnowszym pacthem na Phenom II X4 945, 4GB DDR3, HD4890 Catalysty 9.10 i W7 x64 w rozdziałce 1920x1200 AAx4 AFx8 wszystkie detale na HIGH nawet w wyścigu, gdzie ustawionych jest 15 samochodów wydajność nie spada na pewno poniżej 40 fps! Pozdro
    Zaloguj się
  • avatar
    A u mnie na XFX 4890 na średnich ustawieniach w rozdzielczości 1280x1024 gra osiąga max 35 fps a przy starcie wyścigu to juz pokaz slajdow zedu 5-10 fps. Zmiana rodzialki i jakości praktycznie nic nie zmienia. O co do konfingu to mam e6600 oc na 3600mhz 4gb ramu ddr2 740mhz a to wszystko działa na win 7 z najnowszymi sterownikami. Dodam ze inne gry takie crysis i metro 2033 działają na max ustawieniach bez najmniejszej przycinki . ta sama sytuacja jest na win wista i xp. Gra oczywiście jest oryginalna, pisałem do suportu lecz nie otrzymałem odpowiedzi. Bardzo proszę o pomoc bo praktycznie nie da się grac a na tej karcie jak widać w gra śmiga nawet w full hd. Dodam ze obciążenie procesora graficznego wynosi ok. 45 % a cou 70%. Oczywiście mam wszystkie patche

  • avatar
    "Shift jest pierwszym tytułem z serii Need for Speed, który nie obsługuje portu AGP - jedynie PCI-Express. Fanom serii posiadającym kartę na AGP możemy jedynie poradzić przesiadkę na nowszy sprzęt."

    Jest to nieprawda. Chciałem zauważyć, że mam u siebie w kompie grafikę: Radeon X1950 Pro właśnie na port AGP 8x. Z ciekawości któregoś dnia zainstalowałem tę grę i uruchomiła się bez problemów. Wiadomo granie w nią na słabym sprzęcie nie miało już sensu. Moim zdaniem wystarczyło podczas testu sprawdzić faktyczne działanie tej gry z wykorzystaniem jakiejś grafiki na port AGP, a nie pisać i od razu zabierać fun ludziom, którzy nie posiadają nowszego sprzętu. Także w artykule w wymaganiach gry powinno być napisane, że wspiera ona grafiki z portem AGP. Pewnie już to wiele osób zauważyło i o tym pisało ale ja potwierdzam. Pozdrawiam.
  • avatar
    Gra świetna, bardziej mi się podoba od Hot Pursuit i Shift 2. Niestety na Radeon HD6770 bez żadnego patcha nie da się grać , po wgraniu gra chodzi płynnie czego się nie spodziewałem.