• benchmark.pl
  • Gry
  • Pierwsze wrażenia z Watch_Dogs – słodki-gorzki smak hakowania
Pierwsze wrażenia z Watch_Dogs – słodki-gorzki smak hakowania Gry

Pierwsze wrażenia z Watch_Dogs – słodki-gorzki smak hakowania

z dnia 2014-05-27
  | Redaktor serwisu benchmark.pl
93 komentarze Dyskutuj z nami

Po E3 2012 nie było chyba nikogo, kto nie czuł się oczarowany wizją nowej gry Ubisoftu. Teraz, gdy już udało mi się w nią zagrać mam bardzo mieszane odczucia.

Wstępnie:

  • Cieszy - mimo wszystko poziom oprawy graficznej; rozbudowany system rozwoju postaci; wciągające i ciekawe misje poboczne oraz ich ilość
  • Smuci – początkowo źle poprowadzona narracja tutejszej opowieści; główny bohater niewywołujący żadnych emocji; kiepskie postacie drugoplanowe; grafika nie wyglądająca tak, jak obiecywano, a miejscami ocierająca się o poprzednią generację konsol

Tym razem nie będę się tu rozpisywał, jak bardzo czekałem. Czekał zapewne każdy, bo Watch Dogs zapowiadał się na niesamowicie apetyczny kawałek kodu. Niestety, entuzjazm i obłęd wywołany przez pierwszy zapis z rozgrywki nowej produkcji Ubisoftu z każdą kolejną publikacją na jej temat skutecznie malał. Co zdecydowanie najbardziej wzburzyło głodną przygód Aidena publikę, to zauważalnie gorsza oprawa graficzna, w porównaniu z fajerwerkami obecnymi na dziewiczej pokazówce, wyglądająca po prostu biednie. Był płacz, lament i zgrzytanie zębów, były i zapewnienia samych twórców, że gra wygląda tak samo. Premiera już za nami, jak więc mają się ich obietnice do rzeczywistości?

Watch Dogs miasto

A tak, że Watch Dogs w żadnym miejscu nie wygląda tak, jak nam pierwotnie obiecano. Z drugiej jednak strony, to nie jest brzydka gra, a jej największą, wizualną bolączką jest właśnie ten nieszczęsny pokaz sprzed dwóch lat. Co prawda i tak nie możemy mówić tu o poziomie oprawy rodem z inFamous: Second Son (przynajmniej na PS4), ale nowe IP ojców Assassin’s Creed to w dalszym ciągu najpiękniejszy, multiplatformowy sandboks, jaki na chwilę obecną dostępny jest na rynku. Jakość grafiki na Playstation4 możecie zresztą ocenić sobie sami, odpalając przygotowaną przez nas, krótką pokazówkę. Sam o wizualnej stronie Watch Dogs mówię tam kilka dodatkowych zdań, więc tym bardziej zapraszam was na seans.

Maciej PiotrowskiOkiem starego zgREDa Barona
Maciej Piotrowski

Nie da się ukryć, że większość z nas, posiadaczy pecetów czekała na Watch_Dogs, bo ten zapowiadał się na prawdziwy majstersztyk graficzny. I choć finalnie gra prezentuje się na komputerach całkiem nieźle oferując konfigurację na naprawdę potężne maszyny (ustawienia tekstur na Ultra zarezerwowane dla kart z 3GB pamięci) to jednak do tego co prezentowane było na E3 w 2012 roku dzielą nas całe lata świetlne. Co gorsze, nawet na nowych sterownikach NVIDII Watch_Dogs potrafiła u mnie przyciąć i to w najmniej spodziewanych momentach, gdy tak naprawdę nic wielkiego w otoczeniu nie zachodziło. No ale to pierwsze godziny gry, zobaczymy co będzie dalej.

Ale przecież grafika to nie wszystko, bowiem Watch Dogs próbuje opowiedzieć nam jeszcze jakąś historię. I wstępnie muszę w tym miejscu zdradzić, iż początkowo wychodzi mu to absolutnie tragicznie. Bujający się po mieście w stylowym płaszczu haker jak dotąd nie dał mi się polubić, ale też niczym mi nie podpadł. Jego przywodzący na myśl amatora win do 5 zł głos raczej słabo radzi sobie z kreowaniem właściciela na modłę prawdziwego zakapiora, bo strzelam, że właśnie taki twórcy mieli w tym szalonym planie zamiar. Śmierć bratanicy, za którą mamy tu się brutalnie zemścić, na wstępie ukazana jest w tak oszczędny sposób, że po prawdzie nie zdążyłem za tę biedną sześciolatką nawet uronić łzy. Niektóre z postaci drugoplanowych wymykają się mojej obojętności, ale wygląd ich twarzy rodem z ostatniej części The Sims na pewno nie pomaga im na drodze do bycia wiarygodnymi osobami (patrz: siostra i siostrzeniec głównego bohatera).

Watch Dogs drapacze chmur

Gdybym miał ocenić Watch Dogs tylko na podstawie pierwszych paru godzin, jakie dotąd udało mi się spędzić z tą produkcją, byłaby to ocena bardzo mierna. Ku mojemu zaskoczeniu, gra zaczęła jednak nabierać tempa, a mnie szybko udzielił się syndrom znany z poprzednich gier Ubisoftu. Zupełnie jak i w przypadku misji pobocznych trzeciej części Far Cry czy ostatniego Asasyna, również w wirutalnym Chigago dałem targać się od jednej misji pobocznej do drugiej. Minigierki oparte o pomysł rzeczywistości rozszerzonej, hakowanie terminali ukrytych na dachach i pobocznych alejkach, pomaganie bezbronnym czy ustawianie zasadzek na konwoje gangsterów, handlarzy organami czy złodziei samochodów – moc misji pobocznych jest w Watch Dogs przesilna!

Watch Dogs mech

Czy ostatecznie wystarczy to jednak, by „Paczącego Pieseła” uznać za produkcję dobrą, przekonam się po dotarciu napisów końcowych. Czekajcie na naszą wspólną recenzję. Ta pojawi się już wkrótce!

marketplace

Komentarze

93
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Jedno można wywnioskować gdyby nie te "super" trailery i E3 2012 to każdy by miał inne oczekiwanie wobec tej gry.
    A puścili by naprzykład 2czy 3 trailery to każdy by tą grę uważał za cudowną :)
    Zaloguj się
    31
  • avatar
    Tak przy okazji strasznie ludzie narzekają na bugi. Pewnie dlatego że grali w piracką niedokończoną wersje beta tak samo jak i Ty. Wczoraj spędziłem z grą 2 godziny na PS4 i nie miałem ani jednego buga. Animacja nic nie zwalnia, no sama przyjemność.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gram na pc i5 4430 8gb ramu i gtx660 na ustawieniach 1080p detale high gra dzala plynnie 30-50 klatek, gram również na ps4 może kogoś to zainteresuję, gra faktycznie odpowiada pc high dzala bardzo płynnie niema problemu z fps niby 30 klatek ale mam wrażenie ze jest to 30+ do 40 rozdzielczośc 900p ale upscaling daje radę naprawdę bo jak na pc wlaczylem 900p to jest slabo a na konsoli jest super, z 2,3 metrów na 50calach niewidac różnicy w rozdzielczości pc 1080p a ps4 900p upscaling do 1080p, więc ps4 daje radę na rowni z pc high, umnie na pc dzala dobrze u niektórych slabo, cos jest z optymalizacja bądź sterami,więc jak ktoś stoji przed wyborem wersji pc badz ps4 a nieposiada pc ktory to pocagnie na ultra, może śmiało brac wersje na ps4
  • avatar
    O co chodzi z tym robo pająkiem ? Można tym czymś wejść np. po wieżowcu ?

    Odnośnie samej gry, to ja z kupnem poczekam jakiś czas. Nie pali mi się, a powychodzą pewnie szybko rożne patche i optymalizacje. Jest też szansa na mody typu ICE ENCHANCER do gta 4.

    http://a.disquscdn.com/uploads/mediaembed/images/1049/916/original.jpg
    Na tą chwilę, ten obrazek chyba najlepiej podsumowuje opinie ludzi o tej grze :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Strasznie mnie nakręcili tą grą, gdyż lubię motyw hakowania i przejmowania systemów:D Ale wiem, że w przypadku firm takich jak Ubisoft lub EA należy podejść do tematu chłodno. Poczekać na tonę patchy i obniżkę cen. Wcześniej lepiej nie podchodzić
  • avatar
    Niestety jest tak jak podejrzewałem. Zbyt duży hype a gra tak naprawdę przycięta koncepcyjnie, by działała na starych konsolach (mam Xboxa 360, żeby nie było wątpliwości). Nową jakość, jeżeli w ogóle, zobaczymy dopiero w tytułach wydawanych dla nowej generacji konsol i PC.
  • avatar
    Dla ciekawych bardzo dobrze zrobione porównanie miedzy E3 2012 i finalnej wersji na PC na ULTRA
    https://www.youtube.com/watch?v=L_A6Z3gkXlk

    Trzeba przyznac ze kuje w oczy... Ciekawe czy ta "stara" wersja gdzies leży na serwerach ubi? Może kiedyś będzie mod: True W_D E3 2012
    Zaloguj się
  • avatar
    Smutne jet to, ze mimo że gra powinna dobrze działać na 760 GTX z 2GB pamięci, tnie sie niemiłosiernie. Żeby grać komfortowo na tej karcie, trzeba z teksturami zjechac na medium. Tragedia dla optymalizacji. Nie wiem jakim cudem w benchmarkach wyszło że nawet da rade grać na ULTRA na poziomie 30 klatek na sekundę
  • avatar
    wymagania vramu olbrzymie.....bez 3gb na grafie nie zblizac sie do ultra.....niestety gra moze gta V buty czyscic....
    Zaloguj się
  • avatar
    wygląda bardzoooo biednie, odechciało mi się w to grać.
  • avatar
    Phii, 0 to kolego bardzo wysoka ocena. Na gry pokroju W_D powinni wprowadzić skalę minusową :D.

    Oczywiście żartuje ;), 0 faktycznie już jest przesadnie słabą oceną. Za same wykonanie wody w tej grze, dałbym 1/10 :D, ale 0 to już przesada :D
  • avatar
    Kiedyś standardem w branży było tzw. demo gry - czyli jej bardzo okrojona wersja z 1-2 misjami która miała ukazać graczom co gra oferuje.Dziś mamy tony sponsorowanych artykułów,prerenderowanych filmów itp. , a poźniej okazuje się że produkt finalny to g... Dlatego nie dziw się że sporo ludzi traktuje torrenty jako demo, bo choć są recenzje to i one są często sponsorowane. To czy gra jest dobra czy nie wiadomo już po góra 2-3 godzinach, a często nawet wcześniej i taka gra od razu ląduje w koszu, czasem trafiają się gry średnie i wtedy po sprawdzeniu takiego "pirata" człowiek sobie spokojnie czeka na przecenę lub edycję GOTY ze wszystkimi dodatkami w atrakcyjnej cenie. Bo jakkolwiek rozumiem że twórcy mają prawo chronić swoją kieszeń, to ja też mam to samo prawo chronić się przed nieuczciwym marketingiem który ma za zadanie wyciągnąć ode mnie pieniądze.

    Podam Ci przykład : miałem nieco obaw w stosunku do Bioshock Infinite po słabej 2 części ale "demo" z torrentów przekonało mnie że jest inaczej już po nie całej godzinie i na dzień dzisiejszy mam oryginał wraz z oboma DLC(tego 3 z areną nie liczę bo to drobiazg). Niestety inaczej rzecz się miała z ostatnio wydanym Thief czy właśnie Watch Dogs - tu poczekam z rok aż obie gry będą dopracowane i/lub wydane z dodatkami w niższej cenie bo niestety nie zasługują na wydanie na nie sporych pieniędzy już dziś(i do stwierdzenia tego nie trzeba mi było więcej niż godzina grania w "piraty").

    No ale czy taka sytuacja(szególnie z Watch Dogs) to do końca wina twórców(konkretnie ekipy tworzącej grę) ? Otóż moim zdaniem nie,winowajcami poniekąd jesteśmy my jak i właściciele takich firm. Daliśmy się wszyscy nabić w butelkę i pompujemy bańkę którą tworzą orawdziwi "złodziej" w białych kołnierzykach. Wszędzie się teraz krzyczy "marketing ! marketing to podstawa !", i owszem - jest on ważny, ale nie najważniejszy jak to chcą nam pijawki z biur wmówić. A na dzień dzisiejszy wydatki na "marketing" to często połowa lub nawet więcej budżetu na stworzenie gry. Bardzo często te środki są marnotrawione - a to na rausze czy inne "spotkania biznesowe", a to na "kampanie marketingowe" - no bo kumpel ma agencję reklamową, a ktoś z rodziny firmę transportową czy catering to im też trzeba dać zarobić bo w podzięce coś odpalą.
  • avatar
    Czekam na wiosnobranie albo zimobranie 2016 jak będą wszystkie DLC i grę kupię za 60-100 zł :P
  • avatar
    Już przeszedłem watch dogsa.

    Fabuła ciekawa aczkolwiek trochę przewidywalna. Misje lekko powtarzalne, widać tutaj schematyczność. Silnik to kompletna katastrofa, fizyka nie istnieje. Sterowanie jest średnio-kiepskie, głównie przez konsole. Mniejsze bugi i problemy występują dość często.

    80 zł myślę, że jest warta ale więcej na pewno nie.
    Zaloguj się
    -5
  • avatar
    Mam nadzieję, że na pc aż tak słaba grafika nie jest, ale i tak kupię ją, zaciekawiła mnie :)
  • avatar
    Słuchajcie-jak z tą płynnością gry?? Chcę ją sobie kupić ale najpierw przetestowałem "demo" i powiem Wam, że ta gra się tnie przy każdym szybszym ruchu kamery niemiłosiernie!
    Ta wersja nie jest już z kopaniem bitcoinów zaznaczam.
    Mam SLI 3x780 i po prostu brak słów, jak ta gra chodzi!!!

    Bardzo proszę nawet o kilka opinii ludzi, którzy już zakupili tą grę, jak chodzi-w zasadzie interesują mnie tylko ustawienia Ultra, bo po to mam taką nie inną konfigurację. Jeżeli jednak Ubisoft wraz z Nvidią nie potrafi wypuścić na rynek dobrze działającego produktu, to niebawem odinstalowuję nawet wersję "demo" i omijam tą grę szerokim łukiem.

    Dodam jeszcze, że byłem i nadal jestem ogromnie napalony na tą grę ale wiecie... Rage, Wolfenstein, ostatni Batman, te gry oraz niejedna inna dobitnie pokazały, że nie warto robić preorderów (ja na nie zrobiłem) i otrzymałem produkty nie obsługujące kompletnie SLI, tnące się na pojedynczej karcie na full detalach. Dlatego nie wiem jak inni ale ja już zaprzestałem płynięcia z nurtem i jaraniem się podretuszowanymi pokazami, by ponownie totalnie się rozczarować.

    Gra ma natomiast dziwne zapotrzebowanie na pamięć karty.
    Ultra - w menu gry napisano dla kart z 3GB RAM - gra tnie się na maxa, ponieważ zapotrzebowanie jest wyższe, bo pamięć zajęta jest w 100% (pokazuje to EVGA Precision).
    Ustawienie wysokie - w grze dla kart z 2GB RAM. Gra tnie się mniej ale tnie nadal, ponieważ pamięć zajęta jest w granicach 98%.
    Ja nie wiem o co tutaj chodzi-na dodatek tekstury wysokie od ultra są dużo brzydsze.. Jak zatem powstała gra we współpracy z Nvidią, gdzie Nvidia na swojej sztandarowej karcie seria 780 GTX montuje 3GB RAM, a gra nagle potrzebuje dużo więcej..??? Na wysokich też podchodzi zużycie pamięci pod 3GB. Na stronie zaś Geforce.com Watch Dogs wychwalany pod niebiosa przez Nvidię w obszernym artykule o wodotryskach w grze w tabeli ustawień podaje dla GTX 780 TI tekstury na Ultra...
    Może chodzi o jakąś tajną wersję tej karty a nie referent Nvidii z np. 5GB RAMU... a może Nvidia ma inne karty, a te wypuszczone na rynek są również inne?
    Zaloguj się
  • avatar
    Nie wiem czy ktoś zauważył ale w Far Cry 3, AC 4 oraz w Watch Dogs występuje to samo oprogramowanie czyli ctOS. W jakiś sposób te gry muszą się ze sobą łączyć lub po prostu jest to Easter Egg.
    Jeśli ktoś wie coś na ten temat to może podeśle mi link do strony gdzie to tłumaczą.
  • avatar
    BIBKU, Twoja gra zachowuje się dokładnie tak samo - skup się proszę na tej części:

    "Gra ma natomiast dziwne zapotrzebowanie na pamięć karty.
    Ultra - w menu gry napisano dla kart z 3GB RAM - gra tnie się na maxa, ponieważ zapotrzebowanie jest wyższe, bo pamięć zajęta jest w 100% (pokazuje to EVGA Precision).
    Ustawienie wysokie - w grze dla kart z 2GB RAM. Gra tnie się mniej ale tnie nadal, ponieważ pamięć zajęta jest w granicach 98%.
    Ja nie wiem o co tutaj chodzi-na dodatek tekstury wysokie od ultra są dużo brzydsze.. Jak zatem powstała gra we współpracy z Nvidią, gdzie Nvidia na swojej sztandarowej karcie seria 780 GTX montuje 3GB RAM, a gra nagle potrzebuje dużo więcej..??? Na wysokich też podchodzi zużycie pamięci pod 3GB. Na stronie zaś Geforce.com Watch Dogs wychwalany pod niebiosa przez Nvidię w obszernym artykule o wodotryskach w grze w tabeli ustawień podaje dla GTX 780 TI tekstury na Ultra...
    Może chodzi o jakąś tajną wersję tej karty a nie referent Nvidii z np. 5GB RAMU... a może Nvidia ma inne karty, a te wypuszczone na rynek są również inne?"
    Zaloguj się
  • avatar
    Dwa filmy mówiące wszystko o oprawie graficznej Watch_Dogs

    https://www.youtube.com/watch?v=VcCqfuam-tc

    https://www.youtube.com/watch?v=JGRsrFdwb2c
    Zaloguj się
  • avatar
    Czy może ktoś powiedzieć jakie ma zużycie procesora na phenom i phenom II?
  • avatar
    I chwała Ci za to, bo to jest sposób nagrodzenia twórców gry. Często nie jest ważne gdzie. Może i niech to będzie na wyprzedaży, ale w taki sposób realnie zwiększa zysk twórców za ich pracę.
    Zaloguj się
  • avatar
    Przed uruchomieniem watch dogs miałem niezłego stracha :). Jednak na oryginalne z patchem, plus te wczorajsze sterowniki płynność jest bardzo dobra. Na karcie gigabyte GV-N770OC 2GB ustawiłem sobie detale ultra, ale już same tekstury na high z racji braku pamięci. Płynność przy takich ustawieniach oscyluje w przedziale 50-65 podczas jazdy autem. Nie jest więc chyba źle, choć też rzeczywiście zauważałem te ścinki o których piszecie. Występowały jednak rzadko i były minimalne, ledwo co je zauważyłem. Po zejściu na detale high gra dostała już widocznego kopa, 65-75 fps przy jeździe autem. W takich ustawieniach przez godzinę gry nie zauważyłem już absolutnie ścinania, obecnego przy ustawieniu ultra. Acha, zapomniałem jeszcze dodać, watch dogs mam na dysku SSD.

    Graficznie cieszy oko, jasne, to nie jest poziom który widzieliśmy wcześniej na trailerach, ale i tak jest dobrze. Najważniejsze, że grywalność mi się podoba :).
  • avatar
    I tak się ta bańka pompuje, a przecież wyobraźmy sobie sytuację gdzie marketing to 10 góra 15 procent budżetu gry i te miliony $ zamiast żywić stado pijawek,oszustów i złodziei(i to niejednokrotnie gorszych niż ci co ściągają torrenty) idzie na rzeczywiste tworzenie gry - programistów,designerów,rysowników,testy itp. Wtedy już po pierwszej recenzji gra nie potrzebuje większych nakładów na marketing.

    Niestety, w takich czasach żyjemy i mimo że już wiele uznanych firm w których władzę przejęli marketingowcy i inni przekręciarze już padło lub dogorywa to my klienci dalej nieświadomie tą bańkę pompujemy.

    Dlatego puki firmy produkujące(bo o tworzeniu rzadko dziś można powiedzieć) gry nie wrócą do starych dobrych praktyk, czyli wydawania dem przed premierą. Ja osobiście(i wielu moich znajomych) nie uwierzę im na słowo i będę nadal traktował "piraty" jak takie właśnie demo.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wszystkie super fajerwerki graficzne pokazane na E3 2012 są w grze, ale w wersji na PC. To właśnie z PC pokazywano wtedy grafikę. Teraz to na PC możną ją zobaczyć, grać i podziwiać. W wielu miejscach gra nawet wygląda lepiej niż na tamtych filmikach. Mam ustawienia graficzne na Ultra. Teraz oglądając filmik z PS4 widzę ogromną przepaść jeśli chodzi o grafikę na niekorzyść konsoli. Grafika, efekty, cienie, wiatr, woda, deszcz, dymy, para, światło, w wersji PC powoduje opad szczęki. Oszałamia. Jest prawie fotorealistyczna.
    Zaloguj się
  • avatar
    Ucięło mi trochę wiadomość, to też dopiszę parę rzeczy. Ogólnie ja W_D na ps4 polecił bym tylko osobie, która nie ma w kompie GPU za 500zł, i która nie przykuwa uwagi do modów i możliwych tweaków samej gry. Ja gdybym miał już teraz miał ps4, to nawet nie brałbym tej gry pod uwagę w innej wersji, jak na kompa, konsole są dla mnie tylko do exów, bo podłączając pada i ostawiając detale jak na konsoli, będzie to samo (plus dodatkowe zalety, o których pisałem post wyżej)

    http://www.ppe.pl/recenzje-1016-recenzja_gry__watch_dogs.html
    Tutaj masz recenzje wersji ps4, recenzent pisze nawet o spowolnieniach animacji, które następowały w połowie gry.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wydaje mi się, że taki samarytani okaże się exlusive xboxa one (krążą takie słuchy), a wtedy na pewno nie będzie tak wyglądać, jak na tym filmiku.

    Co do natomiast demka samarytanina, to była już to prawie finalna wersja unreal engine 4 (choć przy oznaczeniu użyli numerka 3.75) i w dodatku chodziła na 3x 580GTX, co oznacza 3x wydajność konsoli. Także co w tym dziwnego, że uzyskali taką jakość. Później natomiast zdjęli MSAAx4 i zastąpili FXAA, więc dało rade odpalić na 680GTX i 30 fps.

    Teraz wyszły równie dobre demka na UE4, można w nich dostrzec efekty użyte w samarytaninie i to u mnie chodzą w 60'u fps'ach, także nie mam wątpliwości, że w przypadku zapowiedzianego już teraz Unreal Tournament, dostaniemy taką grafikę.
  • avatar
    TLOU13 idz na jakieś forum o infamousie i tam się podniecaj, a nie tutaj spamujesz.