Ciekawostki

Internet - wizja czytelnika TheSpeed

opublikowano przez w dniu 2010-01-08

Nasz redakcyjny konkurs wygrał czytelnik TheSpeed. Jego wizja spodobała nam się najbardziej i postanowiliśmy ją opublikować w niniejszym artykule. TheSpeed otrzyma od nas nagrodę.

"Według mnie rok 2010 będzie rokiem internetu. Nie mocniejsze karty graficzne, nie nowoczesne płyty główne z 128-fazowym zasilaniem, a właśnie globalna sieć komunikacyjna, która rozwinie się najbardziej. A dokładniej chodzi mi o załatwianie spraw w internecie.

Kiedyś dla mojej mamy kupno czegoś w sieci kojarzyło się jedynie z oszustami i niebezpieczeństwem. Teraz nawet sama często wyszukuje lepsze okazje i zamawia jakieś przedmioty ze sklepów internetowych czy za pośrednictwem Allegro.

Tak jak ona ludzie zaczną masowe zakupy, załatwianie spraw urzędowych, rozmowy itp. Skończą się kilkumetrowe kolejki do okienka na poczcie. Wszyscy będą załatwiać swoje sprawy wygodnie w domu w fotelu przed telewizorem. Nawiązując dalej do moich rodziców, starszego pokolenia, w którym informatyzacja nie jest tak mocno zakorzeniona, to już od jakiegoś czasu korzystają z uroków konta internetowego, płacenia rachunków przelewami zamiast na poczcie, rezygnacji ze standardowych comiesięcznych wyciągów na rzecz 24-godzinnego nadzoru konta.

Rozwój zajdzie tak daleko, że pewnie doczekamy się ogłoszenia wejścia w erę "Web 3.0". Co przyniesie ona ze sobą? Domyślam się, że będzie to rozwój sieci nie tylko pod względem technologicznym, ale użytkowym. Gdzie na przykład strony internetowe miast przestaną być rzadko odwiedzanym "must have, ale nie wiem po co". Będą nieskończonym, interaktywnym źródłem informacji i miejscem do załatwienia swoich spraw.

Zapewne coraz większą popularnością będą cieszyć się elektroniczne wersje książek, które bardzo łatwo można wyszperać w sieci. Teraz pojedyncze modele readerów możemy znaleźć na różnych portalach aukcyjnych, ale zapewne to się zmieni. Każdy zaś będzie miał swojego osobistego notebooka z bezprzewodowym internetem, w sferze którego to operatorzy ciągle prześcigają się w coraz lepszych promocjach. Zapewni on dostęp do mediów w każdym miejscu i każdym czasie.

Ja sam w swoim życiu dążę już do tej idei. A czy inni zrobią podobnie? Tak przewiduję..." Damian Sobczak aka TheSpeed

 

Czekamy również na wasze wizje i komentarze. Co według was osiągnie wielki sukces w 2010 r.? Co okaże się dużym zaskoczeniem, a co poniesie sromotną porażkę?

Artykuł przygotowali:

  • Grzegorz Kubera
  • Wojciech Kiełt

 

marketplace

Komentarze

62
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    @Telewizory 3D i filmy 3D

    Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale sygnał 3D będzie w specyfikacji 1.4 HDMI, obecnie mamy 1.3b. Jeśli się nie mylę, to musimy wymienić cały strumień danych, czyli:
    + kupić film 3D na blu-ray
    + wymienić (jak ktoś już ma) odtwarzacz bluray tak, aby miał specyfikację 1.4 HDMI
    + wymienić (jak ktoś już ma) telewizor LCD na TV 3D też z wejściem HDMI w wersji 1.4
    + dokupić kabel zgodny ze specyfikacją 3D
    + dokupić okulary do oglądania filmów

    Osobiście uważam, że ta wymiana raczej jest mało opłacalna. Dodatkowo w Polsce jesteśmy na etapie, że nie wszystkie jeszcze kanały nadają w 16:9, a co dopiero mówić o 3D wersjach tych programów. Na początku będzie to raczej gadżet tylko dla prawdziwych maniaków nowości.
    Zaloguj się
  • avatar
    ja osobiscie tez jestem zdania ze 2010 bedzie rokiem internetu... a konkretniej jego blokowania przez wladze panstwowe na calym swiecie lacznie z naszym krajem.
    Zaloguj się
  • avatar
    pewnie racja. bedzie kielbasa a potem gruba kasa wyniesiona do wlasnego portfela - patrz nieprawidlowosci wykryte przez NIK np. w TVP (150mln zl) a publiczna TV nie ma kasy na wyplaty i zwalnia ludzi a nam proponuje podatek na wlasne utrzymanie.
  • avatar
    WoW no rzeczywiście niesamowita wizja... Równie dobrze mogę tak napisać za rok o internecie i pewnie tez będzie niesamowita wizja :D I za kolejny rok..i kolejny :D
    O zeszłym roku tez można by było tak napisać lol No bo na przykład coraz więcej banków udostępniło e-konta :D

    Ta wizja jest jest dosyć odległa bez odpowiedniej infrastruktury, gdzie nasz kraj po prostu kuleje :/ Ten rok powinien być rokiem właśnie tych zmian. Unowocześnianiem, rozbudowywaniem zapewnieniem wiekszej ilości obywateli swobodnego dostępu do internetu i oczywiście zniesieniem tych haraczy, bo nie wszystkich stać na "Internet"


    Rozumiem, że inne propozycje musiały być naprawdę kiepskie, skoro redakcja wybrała coś tak oczywistego, co może co roku wygrywać, bo przecież "internet" ciągle się rozwija... lol

    No ale nie zawszę wszystko muszę pojmować tak jak inni ;)

    Zwycięzcy gratulacje za odkrywcze proroctwo :D


    Co do artykułu to najbardziej wkurza to 3D lol Gdy wprowadzali LCD i PDP była nowość i szał zakupów, były tez kosmiczne ceny. Gdy już stało się to codziennością musieli wymyślić coś, co znów zrobi furorę i wywinduje ceny - panie i panowie era 3D! Nie czekajcie tylko biegnijcie do sklepów hahaha lol
    Moim zdaniem niewypał roku :D No je sobie nie wyobrażam 2,5 D ze super specjalnymi okularami wieczorem przed TV czy PC.
    Niech lepiej wprowadzą OLED a nie 2,5D lol
    Zaloguj się
  • avatar
    Takie tam moje rozmyślanie co do directx 11

    pamiętam jeszcze jak miałem gf 4 mx 440 i wyszła nowa gra nfs ud 2 pozniejMW pamiętam jak się jarałem grafika i gra jak to wszystko wyglądało na DirectX 9c,kumpel kupił sobie gf 5200 i poszedłem do niego zobaczyć co pokarze D9c i nie mogłem uwierzyć jaki skok technologiczny zobaczyłem po prosu coś pięknego grafika nie do porównania z moja gf 4 mx 440,szkoda ze teraz tak nie ma,rozumiem ze dopracowują szczegóły,ale takiego skoku jak z DirectX 8.1 na DirectX9c nie ma dziś w DirectX11 a szkoda mile byłbym zaskoczony jak coś takiego by zrobili,ale cóż ciężko by było im stworzyć te efekty i grafikę w DirectX11 na miarę poprzednich DirectX 8.1 -9c
    A ze nie miałem za dużo kaski ,bo nie pracowałem to kupiłem gf 6200 to była karciocha far cry na detalach medium i high można było płynnie pograć,ahh stare dobre czasy,szkoda ze w dzisiejszych czasach nie ma tak dobrych gier jak wspomniany wcześniej far cry czy NFS underground 2, MW ,czy choćby Doom 3,to były gry mogłem grac godzinami i się nie znudziły,bo i grafika i grywalność była na wysokim poziomie,a co teraz mamy?pseudo nfs shift gdzie sterowanie na klawiaturze to męczarnia - chociaż w porównaniu to pro shit czy undercover niebo a ziemia,wygląda lepiej i grywalność lepsza w shift ok rozumiem jest lepsza grafika w DirectX 10-11,ale gdzie ten skok jak w poprzednich częściach,teraz już nie mam tego błysku w oku po zobaczeniu grafiki w DirectX 11 co kiedyś w starszych edycjach.
    Zaloguj się
  • avatar
    A mi z tych wizji najbardziej podoba się ta Pani na obrazku xD
    Zaloguj się
  • avatar
    No coz wizja "TheSpeed" fajna jak na Polskie realia. Ale powiedzialbym ze na najblizsze pare lat. Biurokracje ciezko zwalczyc i niepotrzebnych ludzi oderwac od koryta. W wiekszosci Europejskich panstw to wszystko jest juz na porzadku dziennym. Przykladowo w UK czy Irlandii wiekszosc spraw urzedowych zalatwia sie przez internet od paru lat i nie trzeba wypelniac jakiegos kilku stronnego PITa tylko kliknac myszka pare razy. Zakupy przez neta np w Tesco, internet 24h banking to tez nie nowosc.

    Fajny art, tylko troche malo tych nowosci. I brakuje mi troche "nowosci-nowosci" takich o ktorych nikt jeszcze nie slyszal.
    Zaloguj się
  • avatar
    Skąd macie foto Pauliny? :D Znam ją :P
    Zaloguj się
  • avatar
    heh, czyli będzie jak zwykle. Jeszcze większa rozpusta niż rok temu :O
  • avatar
    To i ja dorzucę swoje 3 grosze. Wydaje mi się, że właśnie wykluwa się spora konkurencja dla internetu, do którego dostęp zapewnia komputer. I nie przez urządzenia przenośne tylko przez zwykłe telewizory. Sądzę, że ten rok będzie rokiem w którym NA MASOWĄ SKALĘ pojawi się zjawisko instalowania telewizorów podłączonych do internetu, posiadających możliwość prostego systemu nawigacji po serwisach ukierunkowanych na takie urządzenia. No i oczywiście wysyp takich serwisów.
  • avatar
    A z kąd mieliscie wizje tej pieknej pani na 1 stronie??
  • avatar
    A masz moze numer telefony albo chociasz e-mail-a?
    Zaloguj się
  • avatar
    A masz moze numer telefony albo chociasz e-mail-a?
    Zaloguj się
  • avatar
    Chyba za bardzo się napaliłem na te wizje. Sam nie miałem odwagi przedstawiać swoich teorii, wiec nie brałem udziału. Czekałem na ogłoszenie zwycięzcy z niecierpliwością, ale niestety czuje się rozczarowany. To wszystko na co nas stać. Naprawdę w przyszłym roku po prostu czeka nas tylko rozwój internetu do 3.0 i kilka gadgetów, oraz to że mama z babcią zapłacą przelewem przez internet? Żadnej rewolucji, żadnych cyborgów, gwiezdnych-wojen, wirtualnych światów? Odkrywania kolejnych wymiarów. Zakrzywienia czasoprzestrzeni, okrycia za pomocą zderzacza h nowych pierwiastków potrzebnych do budowy silnika nadświetlnego? Nawet małego, malutkiego superturbotranzystorka który wszystko zmieni i poprawi cały nasz świat i zrobi mi operację plastyczna mózgu. Szkoda.
    Zaloguj się
  • avatar
    Odnośnie artykułu mam małe pytanko.
    Czy istnieje jakiś telefon (teraz) z pełną obsługą flesza?
    Jeśli nie- czy taki bajer będzie w 2010?
  • avatar
    A możecie powiedzieć mi ile kosztuje tablet? Zwykłe urządzenie do przeglądania internetu bezprzewodowego (modem USB) na kanapie. Ewentualnie czasem odtworzyć jakiś film, ale tylko po to, by uświadomić kolegom, że zmarnowali pieniądze na PDA :P
  • avatar
    Cyt. "O ile USB 2.0 oferuje maksymalnie 500 mA, o tyle USB 3.0 już 900 mA. Możliwe, że telefony komórkowe zaczniemy ładować poprzez USB i przestaniemy korzystać z odrębnych ładowarek."

    Tutaj trzeba poczekać kilka lat aż każdy będzie miał przy sobie netbooka, który pracuje na baterii 24 godziny (jak jest to przewidziane w artykule) i miał zasilanie USB nawet gdy jest wyłączony (obecnie widziałem notebooka Toshiby z taką funkcją).
    Zaloguj się
  • avatar
    najlepsze jest to zdjęcie z początku!

    http://www.benchmark.pl/uploads/backend_img/fotki_recenzje/2581_Przewidywania_2010/przewidywania_2010_490.jpg
    Zaloguj się
  • avatar
    Ta sama pani jest w PCWORLD z pazdziernika 2009
  • avatar
    Nie rozumiem tylko jednej rzeczy a mianowicie po co zmieniać kable HDMI skoro obraz 3D działa na tych które są dostępne w tej chwili. Przecież do monitorów których używa się do wyświetlania obrazu 3D z Nvidia 3D Vision podłącza się kable HDMI 1.3b i wszystko jest ok. Ktoś po prostu chce na tym zarobić i tyle... złodziejski świat ;(
    Zaloguj się
  • avatar
    A tak odbiegając od tematu :D

    3.4. Posiedzenia Komisji, podczas którego nastąpi przyznanie nagród Konkursowych, odbędzie się w następującym terminie: 8 grudnia 2009 r.

    3.5. W konkursie nagrodzonych zostanie 25 Uczestników.

    Gdzie wyniki konkursu :) to jest dopiero jasnowidzenie na 2010 kto wygrał nagrody ;P
    Zaloguj się
  • avatar
    No ciekawe jak to będzie, ale ogólnie mam zbliżone zdanie do autorów. Tylko jedna uwaga - z tego co czytałem, to właśnie DirectX (a ściślej spisek Microsoft'u Intela i nVidii) przyczynił się do upadku 3Dfx'a i Glide'a, a nie OpenGL.
  • avatar
    Bardzo ciekawy artykuł ;) wizje są fajne ale niektóre nie realne przynajmniej na 2010 r. :D