Serwery

AMD zainwestuje w granie w chmurze - współpracuje z firmą CiiNOW

Damian  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Damian
54 komentarze Dyskutuj z nami

AMD też ma chmurę do gier

W opublikowanej informacji koncern AMD poinformował, że nawiązał poprzez spółkę AMD Ventures współpracę z firmą CiiNOW, specjalizującą się w dostarczaniu usług Cloud Gaming, czyli grania w chmurze.

Od dłuższego czasu usługi umożliwiające granie w chmurze typu OnLive, Gaikai czy też iSwifter zdobywają coraz większą popularność, oprócz graczy zaczynają się nimi interesować duże firmy jak serwis Facebook, za pośrednictwem którego można zagrać w kilka produkcji za pośrednictwem Gaikai, firma Sony, która niedawno nabyła właśnie Gaikai czy też Lauder Partners będący udziałowcem w OnLive.

ciinow amd granie w chmurze współpraca cloud gaming

Firma CiiNOW dostarcza usługi i technologię umożliwiające granie w gry na żądanie umieszczone na zdalnych serwerach czyli w tzw. chmurze. Usługi typu Cloud Gaming łączy ważny aspekt, wszystkie obliczenia są wykonywane na zdalnych, wysokowydajnych serwerach, natomiast do urządzenia gracza jest przesyłany w trybie live streaming jedynie obraz, nasz komputer pełni jedynie rolę terminala, na którego składa się aplikacja dostępowa, wyświetlacz i urządzenia sterujące.

amd logo the furure is fusion

Do grania w chmurze nie potrzebujemy więc nowoczesnego komputera, wystarczy nawet kilkuletni PC, notebook, netbook, tablet czy nawet smartfon, o ile producent oprogramowania dostarcza wymaganą aplikację dostępową. Wówczas nie patrząc na specyfikację komputera można grać nawet w najbardziej wymagające produkcje i to w najwyższych ustawieniach graficznych.

Jedynym wymaganiem, a zarazem ograniczeniem sprawiającym wiele problemów jest konieczność posiadania dosyć szybkiego łącza z małymi opóźnieniami.

Wraz z pojawianiem się coraz szybszych i bardziej nowoczesnych łączy internetowych granie w chmurze będzie stawało się coraz bardziej atrakcyjne, jeżeli dodalibyśmy do tego powstawanie lokalnych serwerów np. dedykowanych dla jednego czy dwóch krajów, komfort z gry byłby zdecydowanie większy, a opóźnienia odpowiednio niższe. Jednak aby do tego doszło usługi tego typu muszą wciąż zyskiwać popularność.

cinow współpraca amd wygląd promocja

Granie w chmurze może okazać się w przyszłości "strzałem w dziesiątkę", gdyż gracze nie będą musieli płacić z osobna za każdą grę, będą mogli zupełnie za darmo przetestować jej wersję demonstracyjną, nawet jeśli sam producent gry takiej nie udostępnił, a dzięki opłatom abonamentowym będą mogli korzystać z całego zasobu gier, bez dodatkowych opłat.

ciinow amd wpsółpraca prezentacja gry

Nawiązanie współpracy, ma przynieść obopólne korzyści obydwu firmom, łączących swoje siły w pracach nad rozwojem Cloud Gamingu. Firma CiiNOW ma dodatkowo uzyskać od AMD niezbędne wsparcie finansowe oraz sprzęt konieczny do utrzymywania i rozwijania infrastruktury chmury w postaci nowoczesnych kart graficznych AMD Radeon HD, a także wydajnych serwerów AMD Opteron. Według prognoz szacunkowy przychód w 2016 roku firmy CiiNOW wyniesie 81 miliardów dolarów.

ciinow lista gier

Czym zaowocuje współpraca obydwu firm? Tego obecnie nie wiadomo, być może nabywcy AMD otrzymają jakieś dodatkowe udogodnienia związane z graniem w chmurze.

cinnow schemat działanie granie chmura cloud gamming

Więcej o Cloud Gaming:

Źródło: TechPowerUP, CiiNOW, AMDpress, VentureBeat, Bit-Tech, Theinquirer, UberGizmo

Komentarze

54
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    3
    To jest bardzo sensowna opcja... o ile w Polsce rozwinie się internet na tyle by móc swobodnie korzystać z takiej usługi...
    Póki co wielu niestety jest zmuszonych pracować np na neostradzie, ta zaś wiadomo jak działa:/
    Brak potrzeby inwestowania co rok, co dwa lata w sprzęt z myślą by jakiś tytuł mi poszedł to faktycznie jest świetna sprawa, o ile jeszcze usługa taka będzie miała sensowną cenę:)
  • avatar
    SowaSS
    3
    Nie widzi mi się to, ja osobiście wolę mieć gre na komputerze, większy komfort i dzięki temu komputer jest odpowiedzialny za jakość gry a nie łącze internetowe, które może być w każdej chwili odłączone.

    A tak BTW to po co mam mieć gry na zewnętrznym serwerze jak dyski twarde mają coraz większą pojemność i szybkość?
  • avatar
    RexRX
    1
    Przy polskim internecie stacjonarnym się trochę poczeka.
  • avatar
    Konto usunięte
    1
    JACY WY JESTEŚCIE MAŁO ŚWIADOMI granie w chmurze zaszkodzi wszystkim graczom bo jeżeli ktoś jest monopolistą to podniosą na wszystko ceny totalna kontrola.. piszecie że nie bedzie trzeba wydawać na sprzęt karty procesory itp KONCERNY sobie to odbiją abonamentem za tą usługe i chcąc nie chcąc wydacie więcej jak byście brali kompa na raty! Przekręt za przekrętem a wy jak barany za tym idziecie za głupią modą która została wykreowana przez KONCERNY pozdrawiam wolno myślących
  • avatar
    Konto usunięte
    -1
    AMD tnie galaz na ktorej siedzi. Ciekawe komu AMD bedzie sprzedawal swoje najnowsze karty graficzne i procesory, jezeli gracze porzuca tradycyjne granie na rzecz grania w chmurze, w ramach uslugi wykupywanej na godziny.
  • avatar
    Konto usunięte
    -2
    Niech AMD zainwestuje w końcu w porządną architekturę i sprowadzi do firmy starych inżynierów którzy odeszli. Miało być A10 w lapkach i ni ma, a jak jest (jeden laptop w sprzedaży) to tak się grzej przy obciążeniu, że procek zmienia taktowanie na 1GHz - haha. I jeszcze ten Faildozer który z ledwością bije swojego porzednika Phenoma. Gdyby coś takiego Intel wypuścił to cały świadek IT by chyba pękł ze śmiechu.
  • avatar
    Konto usunięte
    -2
    Chmura obliczeniowa wykorzystywana do gier, nie jest czymś złym, a właśnie przyszłością. O czym piszecie mając na myśli kontrolę. Chyba nikt mi nie napisze, że powiesi się jeśli jego save'y zostaną usunięte :/ Bo o innej ingerencji już nie można pisać, jeśli masz na myśli przelew bankowy i przechwytywanie twojego nr karty oraz loginu i hasła, to już lekka przesada, bo cały czas się mówi o tym, aby nie podawać/zostawiać numerów swojego telefonu jak i kart kredytowych itp. ;) Jeśli ktoś już podaje to na własną odpowiedzialność, a nie zwala winę na program lub technologię ;) Zresztą chmury wykorzystywane do gier, są przyszłością, dlaczego? Otóż:

    Po pierwsze, łatwiej jest programistom i innym stworzyć grę tylko na jeden system/platformę/serwer niżeli tworzyć na 3 platformy(PC, konsole i tablety), do tego dochodzi jeszcze różnorodność systemów operacyjnych, czyli w przybliżeniu programista musi napisać kod dla 8 OS'ów(Windows, MacOS, Linux, iOS, Android, Xbox, PS, Wii) :/

    Następny argument, dotyczy pośrednio powyższego argumentu. Otóż koszt produkcji gry jest mniejszy, a zysk większy.

    Po trzecie, jakość gry już nie zależy od parametrów użytkownika gry, a jedynie od mocy obliczeniowej serwerów ;) Czyli już może za jakieś 2-3 lat będzie można grać w gry typu Ray tracing(a może i nawet Path tracing, hehe :D) bez kupowania potwornego sprzętu i wydawania kasy ok. 3 tys. do 5 tys. zł za cały zestaw komputerowy. Do tego dochodzi ogromne koszty za prąd dla GPU i nie tylko ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    -2
    Przedostatni argument, po części będzie dotyczył drugiego argumentu, czyli zysku dla producentów ;) Już wyjaśniam, na PC istnieje takie coś jak piractwo. Każdy producent chronią się przed tego typu lukami w zyskach. Każdy wie, że nie kupienie gry mocno obniża zysk dla firmy, która musiała wydać ogromne ilości na to przedsięwzięcie, a zyskać nic nie zyskają, jedynie na konsolach jest trochę lepiej, gdyż w przypadku Xbox'a można dostać bana, za pirackie wersje oraz trzeba się natrudzić, aby można było uruchomić gry pirackie ;) A jeśli gry będą na jednym serwerze i dostęp będzie miała jedynie osoba, która kupiła grę lub wypożyczyła, w takim wypadku producent dostaje 100% zysk. Czyli tyle ile sprzedano gier, tyle dostają pieniędzy. Zresztą co to oznacza? Otóż mniejszy koszt za grę. Teraz gry kosztują więcej, aby nadrobić straty za nie kupowanie, a granie w nielegalne gry. Czyli taka gra nie będzie kosztowała ok. 150 - 200 zł, a jedynie 50-90 zł ;) Natomiast wypożyczenie od 10-30 zł ;) Jak widać, zysk jest ogromny jak dla samego koncernu stawiającego serwery oraz dla producentów gier ;)

    Ostatni argument jest chyba najważniejszy, gdyż mniej wydasz na kupno tylko jednego urządzenia, albo i nawet nic nie musisz płacić jeśli ktoś ma tablet/smartphone z dostępem do internetu to sprawa rozwiązana. Jeśli ktoś jest w miejscu publicznym i ma urządzenie, np. z WiFi i jest w mieście, to może mieć dostęp do Hot Spot'u, czyli internet ma za darmo, jedyny koszt to gra ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    -3
    z czasem wzrostu standardu prędkości internetu, ta technologia, może wyprzeć granie jakie znamy teraz.
  • avatar
    Konto usunięte
    -3
    czy tylko mi wydaje się, ze granie własnie w chmurze wytępi w dużym stopniu piractwo? Jeśli za 20 lat będzie dostępne granie tylko w chmurze a nie będzie można pobrac gry na własnego kompa to będzie bardzo dobre rozwiązanie. Ludzie będą płacić mniejszą kasę bo nie będzie trzeba pisać zabezpieczeń. Wykupujesz abonament że przez miesiąc można grać w daną grę np. za 10 zł. Od razu bym kupił swoją drogą takie rozwiązanie jest jak najbardziej dla niedzielnych graczy.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Nigdy w zyciu nie kupie wersji cyfrowej gry czy filmu, nigdy, chyba ze bede zmuszony jak w przypadku nowego counter-strike'a poniewaz nie ma wersji retail. Onlive, chmury i inne duperele do mnie nie przemawiaja i nie beda. Mimo ze mam szybkie lacznie z naprawde niskimi pingami, ktorych mozna pozazdroscic to nigdy nie pokusze sie o cos takiego. Poprostu nie :)