Karty graficzne

AMD już zapowiada układy graficzne DirectX 10+

przeczytasz w 0 min.

AMD poinformowała we czwartek, że mimo że jej układy graficzne ATI Radeon HD serii 2000 są znacznie opóźnione, firma wciąż ma zamiar jak najszybciej dostarczyć je na rynek. ATI, graficzny oddział grupy AMD, skoncentruje się na wypuszczeniu układów graficznych "DirectX 10+" w przyszłym roku, a także na poprawieniu technologii wieloprocesorowych układów graficznych.

"Segment komputerów przeznaczonych dla entuzjastów musi się ciągle rozwijać. Nie ma tu miejsca na przestoje. Tak więc odświeżymy Spidera (platformę AMD przeznaczoną dla entuzjastów) i wypuścimy na rynek 45 nanometrowe układy w 2008 roku. Będziemy mieli do dyspozycji nowy chipset dla entuzjastów i z pewnością przedstawimy nową rodzinę highendowych układów graficznych na platformie Leo w 2008 roku," powiedział podczas AMD Technology Analyst Day Rick Bergman, jeden z szefów i generalny menadżer grupy produktów graficznych.


Niestety wciąż niewiele wiadomo na temat rodziny produktów AMD o kodowej nazwie R700. Z tego co podano do wiadomości publicznej wiadomo, że nowe rdzenie graficzne będą obsługiwały możliwości DirectX 10+, PCI Express 2.0, silnik wideo ATI Avivo HD, universal video decoding (UVD), łącze DisplayPort, a także technologię wieloprocesorowych układów graficznych ATI CrossFire.

Nowa rodzina produktów zostanie wyprodukowana za pomocą 55 nanometrowego procesu produkcyjnego, który jest już dostępny w Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC). W związku z tym, jeśli AMD pomyślnie i bezbłędnie wykona swój plan oraz nie połączy ze sobą premier 45 nanometrowych CPU z 55 nanometrowymi układami graficznymi, nowa rodzina układów R700 może pojawić się już w pierwszej połowie 2008 roku. Tego też jak najszybciej potrzebuje ATI, szczególnie, że dwie rodziny w postaci ATI Radeon X1000 i ATI Radeon HD 2000 pojawiły się na rynku znacznie później niż konkurencyjne rozwiązania z Nvidia Corp.


No cóż, po roku od premiery pierwszej karty zgodnej z DX10 jeszcze nie zobaczyliśmy ani jednej gry napisanej specjalnie pod nowe API DirectX 10, a producenci już zaczną zastanawiać się jak wcisnąć graczom jeszcze nowsze DX 10+. Kompletne szaleństwo.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!