Karty graficzne

AMD porzuca nazwę CrossFire - od teraz będziecie korzystać z Multi GPU

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
21 komentarzy Dyskutuj z nami

Zmiany, zmiany i jeszcze raz zmiany. Producent postanowił dostosować się do realiów rynku i zmienił podejście do owej funkcji.

AMD podąża za najnowszymi trendami i zmienia podejście do technologii łączenia kart graficznych. Co z tego wyszło i czy powinniśmy się czegoś obawiać?

Jeżeli śledzicie informacje o sterownikach graficznych, ostatnio mogliście poczuć lekkie zdziwienie – w najnowszej wersji pakietu AMD Radeon Software Crimson ReLive Edition 17.9.2 zabrakło wzmianki o technologii CrossFire (zamiast niej za to pojawiło się określenie Multi-GPU). Serwis PC World postanowił dopytać producenta skąd te zmiany.

Okazuje się, że AMD postanowiło porzucić nazwę CrossFire – zamiast niej będzie funkcjonować określenie Multi GPU (w skrócie mGPU). Zmiana ma wynikać z rozwoju interfejsów graficznych, bowiem określenie to odnosiło się do metody renderowania pod starszymi API. Obecnie coraz więcej tytułów korzysta z interfejsu DirectX 12, gdzie deweloperzy mają dużo lepsze możliwości wykorzystania potencjału kilku kart graficznych.

To jednak nie koniec zmian, bo producent postanowił ograniczyć wsparcie dla łączenia kilku akceleratorów. Standardowo przewidziano opcję połączenia tylko dwóch kart graficznych, natomiast konfiguracje potrójne i poczwórne będzie można wykorzystywać jedynie przy obliczeniach i profesjonalnych zastosowaniach. Decyzja wydaje się jak najbardziej uzasadniona, bowiem skalowanie bardziej rozbudowanych platform w grach często pozostawiało wiele do życzenia.

Źródło: PC World, Guru3D

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    anglik666
    'obecnie coraz więcej tytułów korzysta z interfejsu DirectX 12' - proszę o przykłady ;)
    1
  • avatar
    AlexBe
    No cóż , kilka osób pewnie będzie niepocieszonych , ale dla większości entuzjastów dwie grafiki to wystarczający komplikator życia ;-) .
    Czy DX12 nie miał sam z siebie korzystać z dostępnej mocy obliczeniowej wszystkich zamontowanych kart graficznych ?
    1
  • avatar
    HardCorak
    nie wiem dlaczego ale ja zawsze myślałem że sli to połączenie 2 kart a crossfire 4 kart u obu producentów. powymyślają nazw określających to samo a później się ich ucz.
    -2
  • avatar
    mufasa
    i wuj z tym
    mój r9-270 zdechł tydzień po gwarze i mam teraz solo gpu :D
    wygrana w totka powinna mi pomóc :)
    -5
  • avatar
    Konto usunięte
    Skalowanie u AMD było aż takie słabe na 3 czy 4 kartach? U Nv skalowanie jest tak dobre, że gość stworzył cały kanał na YT poświęcony pokazywaniu gier w 8K i 60fps, bo SLI z 4 kart sobie z tym radzi.
    -5