Ciekawostki

Popularny operator parkingów pod lupą UOKiK. Ponad 800 tys. zł kary

przeczytasz w 2 min.

APCOA Parking Polska to operator parkingów przy wielu obiektach w Polsce. Najczęściej jednak parkometry tej firmy spotykamy pod sklepami Biedronka lub Lidl. Firmie przyjrzał się ostatnio UOKiK, który nałożył na nią karę.

Tę aplikację warto mieć pod ręką, jeśli robisz zakupy w popularnych dyskontach sieci Lidl lub Biedronka. Przyda się, jeśli planujesz dłuższy pobyt sklepie, ale nie tylko. APCOA Parking Polska jest operatorem parkingów w wielu innych miejscach (np. szpitalach, hotelach lub biurowcach). Przedsiębiorstwo zostało właśnie ukarane kwotą ponad 820 tys. złotych.

Naruszenie interesów konsumentów powodem nałożenia kary

Prezes UOKiK argumentuje nałożoną karę w wysokości 822 850 zł karę “naruszeniem zbiorowych interesów konsumentów” – czytamy w oficjalnym komunikacie w serwisie UOKiK. Mowa przede wszystkim o ograniczeniu sposobów składania reklamacji. APCOA dopuszczała przesyłanie ich wyłącznie za pośrednictwem formularza na stronie internetowej, co jest niezgodne z zaleceniami urzędu. UOKiK wymaga, aby reklamacje były przyjmowane też mailowo oraz osobiście.

Problem, na który również zwrócono uwagę dotyczył czasu rozpatrywania reklamacji. Spółka informowała, że będą one rozpatrzone najpóźniej po 30 dniach od złożenia dokumentu. Jest to jednak niezgodne z dyrektywą Omnibus, która zakłada, że maksymalny czas na odpowiedź reklamującemu produkt lub usługę konsumentowi nie może być dłuższy niż 14 dni.

Jak czytamy w komunikacie UOKiK, “część konsumentów, którzy złożyli reklamację na wezwanie do wniesienia opłaty dodatkowej za korzystanie z parkingów APCOA, dowiedziało się, że jeśli nie zapłacą wskazanej kwoty, poniosą koszty windykacji i postępowania egzekucyjnego”. W ten sposób przedstawiona wiadomość mogła budzić nieuzasadnione obawy u konsumenta i jednocześnie wpłynąć na jego decyzję.

APCOA odpowiedziała na decyzję UOKiK i informuje o złożeniu odwołania od niej. “Naszą działalność opieramy na uczciwych relacjach z klientami” – czytamy w oficjalnym stanowisku spółki.

Warto wspomnieć, że aplikację APCOA warto zainstalować, jeśli często poruszasz się samochodem (np. podczas zakupów w popularnych dyskontach, gdzie APCOA zarządza wieloma parkingami). Jest ona w pełni darmowa i dostępna zarówno na telefony z systemem iOS, ale też Android. Umożliwia łatwe płatności mobilne, bez konieczności pobierania biletów z maszyny.

Komentarze

3
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kenjiro
    11
    No i dobrze im tak.
    • avatar
      que_pasa
      9
      Szkoda że nie 8 milionów. Złodziejska firma