Smartfony

Apple ma problemy. Nowy iPhone nie działa jak powinien

przeczytasz w 1 min.

Najnowsze iPhone’y 14 mają mieć problem z niespodziewanym restartowaniem się urządzenia. Portal Gizmochina, powołując się na doniesienia użytkowników, zwraca uwagę, że awaria nie jest jednorazowym problemem, a często powtarzającym się zjawiskiem.

Wyłączenie w niespodziewanym momencie i ponowne uruchomienie – to problem, który w ciągu ostatnich dni zgłasza coraz więcej użytkowników nowych iPhone’ów 14, które miały premierę we wrześniu 2022 r. Producent na ten moment nie zareagował na zgłoszenia dotyczące awarii.

iPhone 14 wyłącza się nawet kilka razy dziennie

Rzeczona awaria nie jest jednorazowym problemem, który dotknął pojedynczych użytkowników. Gizmochina informuje, że nagłe restarty sprzętu odbywają się nawet kilkukrotnie w ciągu jednej doby i bynajmniej nie są one spowodowane żądaniem użytkownika.

Nowe telefony mają same wyłączać się, aby po chwili uruchomić się ponownie. Niektórzy użytkownicy zgłaszają, że do tej sytuacji dochodzi nawet kilka razy w ciągu całego dnia. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że pojawiła się na kilka miesięcy po pojawieniu się “czternastek” w sprzedaży i dotyczy tylko ich podstawowych wariantów. Nie są znane przypadki restartowania się wersji Pro oraz Pro Max.

Na ten moment źródło awarii pozostaje nieznane – a przynajmniej Apple nie informuje o tym, że wie o problemie. Gigant z Cupertino nie wydał żadnego komunikatu dotyczącego sprawy, zatem nie można ze 100-procentową pewnością stwierdzić, czy jest to problem oprogramowania, czy też winowajcą jest sam sprzęt.

W sytuacji, jeśli problemy z użytkowaniem iPhone wynikają z błędów w oprogramowaniu, Apple może rozwiązać je aktualizacją systemu. Niewykluczone też, że za awarie odpowiada zewnętrzna aplikacja, której konkretna wersja może być potencjalnie “niebezpieczna”. Jeśli natomiast wina leży w “technikaliach” smartfona, usterka mogła pojawić się po kilku miesiącach od premiery iPhone 14 w wyniku ewentualnego zużycia podzespołów lub niespodziewanej awarii na masową skalę.

Komentarze

14
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Peziak
    7
    "Nie są znane przypadki restartowania się wersji Pro oraz Pro Max." Bo trzeba dopłacić, żeby się nie restartował, taki dodatek.
    • avatar
      zack24
      4
      A wszystkie poprzednie działały jak należy?
      • avatar
        owatanka
        2
        Jesli sie restartuje to moze byc przegrzewajacy sie procesor zreszta to nie piewszy raz u apple problem zauwazany czesto podczas wymagajacych graficznie benchmarkow powtarzanych wielokrotnie jeden po drugim throttling i restart, aktualizacja zbijajaca nieco zegary i bedzie smigac dalej.
        • avatar
          kombajn
          2
          Zdarza się najlepszym. Wszystko kwestia tego jakfirma zareaguje.
          • avatar
            piomiq
            2
            " Apple ma problemy. Nowy iPhone nie działa jak powinien"
            To straszne. Co my teraz zrobimy?
            • avatar
              Dragonik
              1
              To ten sprzęt premium za który warto dać grube pieniądze tak? XD
              • avatar
                cyna76
                1
                Apple wydało oficjalny komunikat w tej sprawie "it's not a bug it's a feature"
                • avatar
                  3XF7E7LA7
                  -1
                  Tylko GrapheneOS, szyty stabilny system.
                  • avatar
                    CottonBoss
                    -2
                    Mam iphone 14 (128GB) i jakoś nigdy nie miałem takich problemów.