Oprogramowanie

Atak na złośliwe oprogramowanie

user testowy | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: user testowy
Dyskutuj z nami

Analitycy przewidują boom oprogramowania do zwalczania złośliwego softu. Według najnowszych badań, światowy rynek oprogramowania zwalczającego złośliwe oprogramowanie będzie wart w 2007 roku około 61.4 milionów dolarów, a kwota ta ma wzrosnąć w 2014 roku do 2.7 miliarda zielonych. Raport dostarczony przez Frost & Sullivan podkreśla rosnące zagrożenia ze strony złośliwego oprogramowania, których powodem są coraz bardziej skomplikowane projekty telefonów komórkowych. Jednak firma analityczna zaznacza, że producenci oprogramowania zwalczającego złośliwy soft nie zauważają znacznego wzrostu obrotów ze względu na niską świadomość rynku. Frost & Sullivan zachęca producentów oprogramowania do opracowania odpowiedniej technologii i zbudowania sieci sprzedaży, aby być w pełni przygotowanym na nagły rozwój tego segmentu rynku. „Telefony komórkowe stają się coraz bardziej wyszukane,” powiedziała Katie Gotzen, która jest analitykiem Frost & Sullivan.

„Udział smartphone’ów w rynku stale rośnie, w związku z czym takie funkcje i cechy jak MMS, Bluetooth, czy dostęp do internetu stają się standardem. Jednak niewielu użytkowników zdaje sobie sprawę, że to właśnie te udogodnienia sprawiają, że mobilne urządzenia są podatne na ataki złośliwego oprogramowania.”

Cyberprzestępcy włamujący się do komputerów osobistych, zarobili miliardy euro za sprawą ataków złośliwego oprogramowania polegających na wykradaniu danych osobowych lub praw autorskich. Frost & Sullivan wierzy, że rosnący stopień skomplikowania telefonów komórkowych zachęci hakerów do przeniesienia swojej działalności właśnie na to pole.

Jak podaje raport, zagrożenie urządzeń przenośnych wzrosło znacznie na przestrzeni ostatnich kilku lat. Czytamy w nim, że operatorzy komórkowi w 2006 roku zgłaszają pięć razy więcej przypadków naruszenia bezpieczeństwa niż miało to miejsce w 2005 roku.

Choć sama liczba ataków jest wciąż niska, odzwierciedla ona niską świadomość użytkowników.
„Mimo że świadomość zagrożenia jest większa w środowiskach firm, mobilne złośliwe oprogramowanie nie jest tam głównym temat,” dodaje Gotzen. „Takie postrzeganie problemu prowadzi do niewielkiego zainteresowania produktami zwalczającymi złośliwe oprogramowanie, co w konsekwencji przekłada się na niższe przychody producentów.”

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!