• benchmark.pl
  • Gry
  • Colin McRae: DiRT 2 (PC) - poznaliśmy datę premiery. Nowy zwiastun z DX11
Gry

Colin McRae: DiRT 2 (PC) - poznaliśmy datę premiery. Nowy zwiastun z DX11

Maciej Piotrowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
45 komentarzy Dyskutuj z nami

Przy okazji wczorajszej premiery Windows 7 firma Codemasters ujawniła, iż pecetowa odsłona drugiej części doskonałej gry wyścigowej – Colin McRae: DiRT 2 zadebiutuje na europejskim rynku już 3 grudnia (1 grudnia pojawi się w Ameryce Północnej, a 4 grudnia na terytorium Wielkiej Brytanii). Dla przypomnienia - edycja pecetowa tejże produkcji, jako jedna z niewielu gier w tym roku, korzystać będzie z możliwości DirectX 11.

„Gdy nadarzyła się okazja rozpoczęcia strategicznej współpracy z Microsoftem w celu implementacji najważniejszych technologii DirectX 11 do silnika EGO i wyznaczenia nowych standardów w grach wyścigowych dla komputerów domowych nie można było jej się oprzeć.” – powiedział Bryan Marshall, jeden z szefów działu technicznego Codemasters. „Dzięki niezwykłym funkcjom DirectX 11 takim jak tesselacja sprzętowa, multi-threading czy Shader Model 5.0 gracze otrzymają jedną z najbardziej realistycznych wyścigowych gier off-roadowych.”

Firma Codemasters udostępniła również specjalny zwiastun filmowy prezentujący zastosowane w grze efekty wizualne bazujące na DirectX 11. Możecie go zobaczyć poniżej.

Źródło: informacja prasowa Codemasters

Komentarze

45
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    A tak sobie ładnie zarezerwowałem newsa :D Ale zrobiłeś to lepiej niż bym to zrobił ja i tak :P
  • avatar
    spock2
    To grudzień dla ATI, ja sam czekam z zakupem 5870 na wyjście chociaż jednej gry pod dx11 :)
  • avatar
    Darodaredevil
    Grałem przez 30minut na Xboxie360 w Dirta2 i muszę wam powiedzieć że.. TA GRA WYMIATA!! :)) pierwsza część mi się nie podobała ale dwójka jest świetna :)
  • avatar
    Dzban
    Ale czad. Przy zakupie 5870 czy 5850 dostanę kupon na tą grę wiec spoko.
  • avatar
    Konto usunięte
    Wolę poczekać na GT300 niż napalać się odrazu na 5870
  • avatar
    Konto usunięte
    Hmmm... a więc w przypadku Colina 2 DX11 daje:
    -ładniejszą flagę - wątpię żeby zauważył to ktoś kto ni spojrzy i nie zwróci na to specjalnej uwagi - w każdym razie - bez wiekszego znaczenia w trakcie wyścigu/rajdu
    -ładniejszą publiczność - jak wyżej
    -lepsze efekty wody - widoczne ZA samochodem, więc również nie zobaczę różnicy w czasie rajdu.
    -bardziej efektowne oświetlenie i post-processing (post processing sporo osób starało się wyłączyć we wcześniejszych grach CM jak np. GRID)

    Ech - tak wiem, czepiam sie, bo generalnie to bardzo dobrze, że producenci starają się jak najszybciej implementować dostepne technologie. I również liczę, że DX11 nie podzieli losu DX10 i wkrótce większość, jeśli nie wszystkie nowo powstające gry będą sie starały wykorzystać nowe możliwości.

    Chcę tylko powiedzieć, że filmik bardzo średnio przekonuje do DX11 - nie mówię tu o samej grze - mam demko na X360 i jest bardzo fajna.
    Chodzi tylko o sam fakt przekonania czy nakłonienia do zmiany karty na zgodną z DX11 - jeśli ktoś nie planował takiej zmiany teraz, to nowy Colin raczej nie będzie czynnikiem przyspieszającym taką decyzje...
  • avatar
    Konto usunięte
    Fajnie szkoda tylko, że te auta pod koniec trailera, jadące po kurzu i przez wode, świecą się jak psu jajca :P
  • avatar
    Konto usunięte
    Dla mnie jazda po wodzie jest mało realistyczna.Rozpływa się jakby palcem po niej pociągnął.Brak efektu uderzenia w wodę i rozprysku na boki.
  • avatar
    Konto usunięte
    Bez rewelacji, spodziewałem sie czegoś więcej. Co mnie smieszy w tym demie dx11:
    - tesselacja flagi - kto będzie na to zwracał uwagę
    - tesselacja ubrań - ludziki i tak wyglądają sztucznie
    - woda - nie zachowuje się jak woda
    Może grywalność będzie stać na wysokim poziomie - pozyjemy zobaczymy.
  • avatar
    Konto usunięte
    Oby do grudnia :D a kiery jak nie miałem tak dalej nie mam :(((
  • avatar
    Konto usunięte
    Wieś jak cholera nie przesadzajcie na ixie gram i aż miło popatrzeć na fizykę rozpadających się styropianowych murków zajebiaszczo wyglądają na kompie będzie to samo i myślę że 1 no 3 procent ludzi zauważy różnicę / powie że ją widzi mimo iż nawet nie wiedzą o co chodzi. Kiedy skończy się pogoń za grafiką to wtedy zaczną wychodzić przyzwoite gry - wide forza 3 grafika ok ale przyjemność z kopania du*y kumplom bezcenna tak jak w forzie 2
  • avatar
    wormadam
    Pewnie detale tłumu zmulą Nasze kompy ;) oddzielna karta do tego będzie wymagana hihi
  • avatar
    wolfikx
    Wcale mnie to nie powaliło a szczególnie do bani wygląda woda.
    Przecież w tej scenie to samochód powinien ją rozbryzgiwać na lewo i prawo a wygląda tak jakby wjechał w strasznie gęsty kisiel :/
  • avatar
    lwses
    limes_inferior,powerzx dokladnie,czysty marketing zachecający do zmian kart graficznych,może i są zmiany ale nie aż na tyle by powalały na kolana,w zupełnosci wystarczy dx10,bo dla dx11 nie warto zmieniac grafy chyba ze ktos kupuje od podstaw
  • avatar
    jonny2003
    Mam tą grę na X360 już od jakiegoś czasu i do tej pory nie mogę się nacieszyć grafą. To wg mnie najładniejsze samochody jakie kiedykolwiek powstały na cokolwiek( w Forzie 3 może są bardziej szczegółowe modele aut ale wszystko inne lepsze w Colinie) i zarazem jedna z najładniejszych gier na X360.
    Ale wygląda praktycznie tak samo jak na filmiku z DX 11.
    No te chorągiewki gorsze ale to mało istotny detal. Publika też raczej nigdy nie jest na pierwszym planie i nie zwraca się na nią uwagi więc nawet nie wiem dokładnie na ile gorzej wygląda. Refleksy na wodzie pomimo tego, że chwalą się że w filmiku są na DX 11 też na pierwszy rzut oka niczym się nie różnią. To samo światła(jeden z najlepszych lightsourcingów jakie widziałem w życiu ale na konsoli tak samo to wygląda).
    Może jakby porównać obok siebie obie gry w tych samych momentach to różnica byłaby widoczna, ale nic z tego co zobaczyłem na tym filmiku oprócz tej flagi się nie różni gdy sobie przypominam wersję X360.
    Mogli chociaż pokazać boski widok z wnętrza kabiny gdy wycieraczki zcierają zachlapaną szybę, też robi wrażenie.
  • avatar
    artp44
    oponami bez bieżnika robi sobie jaja
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciekawe ile tego DX11 będzie w tym Colinie.
  • avatar
    juggler
    0:37 Gdzie ogromny rozprysk?

    Ale wygląda na prawdę kapitalnie.
  • avatar
    romeczek
    nie rozumiem jak można nie doceniać postępu graficznego w tej grze. efekty są spektakularne (jak na obecne tempo rozwoju technologicznego, rozwoju kart graficznych).
    coś niesamowitego. już nie mogę się doczekać nowego dirta.
  • avatar
    Konto usunięte
    ktoś wie jak pobrać z Playstation Network demo DIRTa 2 na ps3?
  • avatar
    Bandyto3xx
    Gra wygląda ladnie. Choć jednak nie wygląda to tak jak na poczatku wskazywały na to screeny (rendery) moze to i dobrze.
  • avatar
    pawluto
    Jedno zasadnicze pytanie - dlaczego nie było DX10 na XP ?
    Bo by nikt nie kupił Visty !
    Drugie pytanie - dlaczego nie ma DX11 na XP ?
    Bo nikt by win 7 nie kupił !
    Ktoś mi powie że DX 11 na XP jest niemożliwy do napisania ?
    Przecież tymi efektami zarządza karta grafiki więc jaki problem ?
    Pozdro
  • avatar
    Konto usunięte
    Jak możecie oceniać możliwości dx11 na przykładzie Dirta2. Ta gra nie została napisana pod dx11, tylko w ostatniej fazie produkcji dodano wsparcie dla niego. Na tytuły które pokażą prawdziwe możliwości nowego directa trzeba będzie jeszcze poczekać ze 2 lata, wtedy wyjdą tytuł pisane z myślą o tej technologii. Pamiętajcie że nowy dx to nie tylko nowe ładne efekty w grach, a przede wszystkim szersze wykorzystanie mocy grafiki i to jest postęp :)
  • avatar
    hiszpano
    tak naprawde ostatnim przełomem był dx 9 w porównaniu z dx8 i wczesniejszymi to było niebo a ziemia dx 10 to tylko drobna kosmetyka żeby viscie żyło się lepiej może dx11 przynieśie kolejny skok jakości