Karty graficzne

EVGA GeForce GTX 980 Ti do obsługi VR już oficjalnie - i to w dwóch wersjach

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
11 komentarzy Dyskutuj z nami

W zestawie z kartą dodawany jest zewnętrzny panel, do którego można podłączyć gogle VR.

EVGA GeForce GTX 980 Ti VR Edition karta graficzna

Podczas targów CES 2016 pisaliśmy o karcie graficznej EVGA GeForce GTX 980 Ti dostosowanej do obsługi gogli VR. Nie musieliśmy długo czekać na premierę akceleratora, bo właśnie trafił on do oficjalnej oferty producenta – i to zarówno w wersji referencyjnej, jak i autorskiej.

GeForce GTX 980 Ti VR Edition wyróżnia się nietypowym rozmieszczeniem wyjść wideo, bo jedno HDMI 2.0 przeniesiono na tył płytki drukowanej – docelowo jest one wyprowadzone na zewnętrznym panelu 5,25 cala, który ma ułatwić podłączanie gogli wirtualnej rzeczywistości (oprócz tego znalazły się na nim dwa porty USB 3.0).

Na śledziu wyprowadzono pozostałe wyjścia: DVI-I, 2x HDMI 2.0 i DisplayPort. Z kolei dodatkowe zasilanie tradycyjnie doprowadza 6- i 8-pinowe gniazdo zasilające.

Do wyboru oddano dwie wersje akceleratora: z referencyjnym chłodzeniem Nvidii oraz model wyposażony w autorski cooler ACX 2.0+.

Obydwie wersje bazują na tej samej konstrukcji – na pokładzie znalazł się układ graficzny Maxwell GM200 z 2816 rdzeniami CUDA oraz 6 GB pamięci GDDR5 384-bit. Taktowania to standardowe 1000/1076 MHz dla procesora graficznego i 7010 MHz dla pamięci wideo.

Specyfikacja karty graficznej GeForce GTX 980 Ti VR Edition / ACX 2.0+:

  • układ graficzny: Maxwell GM200
  • procesory strumienioe: 2816
  • taktowanie rdzenia: 1000/1076 MHz
  • pamięć wideo: 6 GB GDDR5 384bit
  • taktowanie pamięci: 7010 MHz
  • złącza zasilające: 6+8-pin
  • wyjścia wideo: DVI-I, DisplayPort, 3x HDMI (jedno do wyprowadzenia panelu)
  • chłodzenie: referencyjne / ACX 2.0+

Obydwa modele zostały wycenione na 700 dolarów, a więc za wygodniejszą obsługę gogli VR trzeba dopłacić jakieś 60 dolarów. Na koniec jeszcze krótka prezentacja akceleratora.

Źródło: EVGA

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Gdyby te gogle byly w cenie max 300zl to moze by sie przyjely a tak szybko polegna.
    3
  • avatar
    Nalovp
    Z czymś takim na łbie to już inwalidztwo...będzie jak z 3D.
  • avatar
    Takatsuki
    Cóż, używałem wersji DK2 i było bardzo fajnie, natomiast cena jaka mógłbym dać to góra 1600zł a jakieś 2200zł, pod warunkiem, ze wyświetlacze miałby rozdzielczość 4k, nie chodzi jakby co o gry, a o kino wirtualne, jakby nie patrzeć 4k do takiego kina to minimum :)

    tak czy owak to pierwsza konsumencka wersja, zobaczmy jak to będzie wyglądać za 5 lat :)