Ciekawostki

Ford Focus 2014 z zaawansowanym panelem SYNC 2 i nie tylko

przeczytasz w 1 min.

Asystent parkowania, kontrola rodzicielska i lepsze oświetlenie.

Ford Focus 2014

Firma Ford od kilku już lat montuje w swoich samochodach najnowsze osiągnięcia technologiczne, mające zwiększać komfort jazdy, a także poprawiać intuicyjność obsługi. Amerykański producent zapowiedział, że tegoroczna edycja Focusa będzie pierwszym modelem w Europie wykorzystującym zaawansowany, aktywowany głosem system SYNC 2. I nie tylko.

Głównym elementem nowej (a właściwie ulepszonej) technologii jest kolorowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, na którym wyświetlane są wszystkie najważniejsze ustawienia. Wśród wbudowanych funkcji znajdziemy nawigację (z widokiem 3D), odtwarzacz muzyczny oraz kontrolery klimatyzacji. Poza dotykiem kierowca może obsługiwać system Ford SYNC 2 także głosem. Producent zapewnia, że technologia rozpoznaje podstawowe polecenia, jak na przykład „jestem głodny”, na co reaguje wyświetleniem na ekranie listy znajdujących się w pobliżu restauracji.

Focus 2014 będzie również pierwszym na świecie samochodem Forda z technologią samodzielnego parkowania prostopadłego. Rozwiązanie wykorzystuje dwa czujniki znajdujące się z tyłu pojazdu. Co ważne, amerykański producent zapewnia, że system został również wyposażony w funkcję samodzielnego opuszczenia zajętego w ten sposób miejsca parkingowego.

Kolejną nowością w samochodzie Ford Focus 2014 jest narzędzie MyKey. Umożliwia ono właścicielom zaprogramowanie kluczyka w taki sposób, aby ograniczał on na przykład maksymalną prędkość pojazdu lub głośność wbudowanego sytemu audio. Jest również opcja automatycznego wyłączenia silnika w przypadku wykrycia niezapiętego przez kierowcę pasa. Słowem – jest to system kontroli rodzicielskiej.

Wśród pozostałych cech charakterystycznych nowego Forda Focusa znajdziemy również ulepszony system przedniego oświetlenia, który dostosowuje wiązkę światła reflektorów tak, aby najlepiej odpowiadała ona panującym na drodze warunkom. 

W kwestiach technicznych – Ford Focus 2014 charakteryzuje się 1,5-litrowym, czterocylindrowym silnikiem spalinowym EcoBoost o mocy 148 lub 178 koni mechanicznych, wysokoprężnym 1.5TDCi (95 KM i 120 KM) albo benzynowym 1.0 EcoBoost (100 KM i 125 KM). Standardowe wersje zaoferują 5- i 6-biegową manualną skrzynię biegów, jednak producent zapowiada, że „automat” również się pojawi. 

Premiera samochodu planowana jest drugą połowę bieżącego roku.

Źródło: AutoExpress, Pocket-lint

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    5
    Wszelkie warsztaty itp się cieszą. 1-litrowy benzynowy silnik 125 koni, 1.5-litrowy diesel 178 koni. Te silniki nie wytrzymają więcej niż 5-6 lat użytkowania. Wyżyłowane do granic możliwości, ciągle pracujące na 80% swojej mocy...
    • avatar
      Konto usunięte
      4
      A jak z obsługą języka polskiego? Pewnie brak - będzie trzeba po angielsku gadać - albo przy imporcie używek po niemiecku
      • avatar
        michal0120
        1
        i znowu news o samochodach
        • avatar
          alb3rt
          1
          Ciekawe co mi wyświetli jak krzyknę k**wa w samochodzie.
          • avatar
            mbe13
            1
            W ostatnim motorze bylo porownanie Focusa z silnikiem 1.0 ecoboost 125KM z mazda 3 2.0 skyactiv 120 (120KM).

            Okazało sie że każda z dwa razy wiekszym silnikiem bez turbo jest oszczędniejsza praktycznie w każdym przypadku (nawet w mieście) a do tego ma bardziej elastyczny silnik mimo braku turbo.

            Mówiąc krótko downsizing można sobie miedzy bajki wsadzić.
            • avatar
              freyu77
              0
              Pomijając już, że Ford w ogóle szału nie robi, to ostatnio ze stylistyką w ogóle pojechali po całości. Widząc nową Fiestę, na usta się ciśnie: "ale fajne nowe Punto". A nowinki elektroniczne w autach? Szczerze to strach kupować, bo coś się odlutuje albo poluzuje i auto stoi, a do tego nie wiadomo co zrobić, bo bez kompa ani rusz. Porażka. Nie wspomnę już o wszelkich ułatwiaczach, kamerach itp. Potem wsiada za kierownicę taki niedzielny kierowca tudzież kierowczyni i mamy niezły bajzel na parkingach szczególnie, bo sierota koperty nie zrobi, bo mu "pika" :)
              • avatar
                OBoloG
                -1
                Czy naprawdę tak źle u Was z kasą że zabieracie się za reklamę samochodów? Mnie to wygląda na art. sponsorowany ale być może się mylę.
                • avatar
                  arteek84
                  0
                  Tak ale za chwilę Pan Redaktor znowu wyskoczy, że ciekawostka bądź coś innego bo padło hasło Sync2 i nie tylko! :D Ale jaja. :D
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Będzie można wydawać polecenia głosowe? A jak powiem skręca mnie od środka, to zacznie jeździć w kółko?

                    "ulepszony system przedniego oświetlenia, który dostosowuje wiązkę światła reflektorów tak, aby najlepiej odpowiadała ona panującym na drodze warunkom"
                    Mam rozumieć, że samochód ma lepszy wzrok ode mnie i lepiej wie co się dzieje na drodze?

                    Inteligentny samojeżdżąco-parkujący samochód. A ja się pytam: gdzie przyjemność z jazdy? To już wspomaganie kierownicy momentami przeszkadza.

                    Jak na moje oko w zbyt dużym stopniu faszerują samochody elektroniką.
                    W zasadzie przydatne jest tylko wykrywanie problemów z mechaniką i elektroniką oraz odtwarzacz audio.

                    Elektronika ma coraz większą władzę nad człowiekiem. Jak tak dalej pójdzie, to za kilkanaście lat, gdy komputer nam nie powie, że mamy zjeść obiad, to będziemy chodzić głodni.