Infiniti chwali się przyszłorocznymi modelami Q60 i QX30

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
8 komentarzy Dyskutuj z nami

Pierwszy to dwudrzwiowe sportowe coupé, drugi zaś – luksusowy kompaktowy crossover.

Infiniti Q60 2016 wygląd
2016 Infiniti Q60 Concept

Firma Infiniti wykorzystuje tegoroczną edycję Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie do prezentacji swoich dwóch najnowszych modeli koncepcyjnych – Q60 oraz QX30. Pierwszy to dwudrzwiowe sportowe coupé, drugi zaś - luksusowy kompaktowy crossover. Postanowiliśmy się przyjrzeć technologicznym nowościom w obu samochodach.

Infiniti Q60 Concept to dwudrzwiowe coupé w konfiguracji 2+2. Drapieżnie wyglądające nadwozie skrywa pod sobą mocne podzespoły podkreślające sportowy charakter samochodu. Kompaktowy crossover QX30 Concept o nieco surowym wyglądzie został natomiast stworzony z myślą o, cytując producenta, „miejskich odkrywcach”. O ich oryginalności świadczyć ma jednak nie tylko nowoczesna stylistyka, ale też obecność wielu nowych (lub udoskonalonych) rozwiązań technologicznych.

Infiniti QX30 2016 wygląd
2016 Infiniti QX30 Concept

Zacznijmy od tego, co widać. Samochody zostały wyposażone między innymi w adaptacyjne reflektory LED – reagują one na ruchy kierownicy, prędkość jazdy oraz dociążenie samochodu, co w praktyce oznaczać ma zawsze dobrze oświetloną drogę. Ciekawostką mogą też być skórzane, kubełkowe fotele nie tylko z przodu, ale i z tyłu.

Infiniti Q60 2016 LED

Wśród nowych technologii wspomagających kierowcę znajdziemy Direct Adaptive Steering – system kierowania adaptacyjnego. Zapewniać ma on niezależną kontrolę kąta opony samochodu i skrętu kierownicy (intencje kierowcy są przekazywane kołom szybciej niż ma to miejsce w przypadku układów mechanicznych). Funkcja ta przydatna jest szczególnie na drogach nierównych i krętych, co oznacza, że docenić będą mogli ją szczególnie Polacy.

System InTuition pozwala natomiast na pełną personalizację elementów cyfrowych w samochodzie. Całości dopełniają inteligentne kluczyki – samochód zapisuje i rozpoznaje ustawienia dla czterech różnych kierowców (preferowane ustawienia fotela, kierownicy, lusterek, ogrzewania i chłodzenia oraz systemów audio, nawigacji i telematycznego).

W Infiniti QX30 konstruktorzy zaimplementowali również system InTouch. Zgodnie z zapowiedzią „łączy on samochód ze światem za pomocą Twojego smartfona i unikatowego systemu dwóch ekranów dotykowych wewnątrz pojazdu”

Infiniti InTouch
Infiniti InTouch

Specyfikacja techniczna 2016 Infiniti Q60 Concept:

  • Typ nadwozia: coupé
  • Liczba drzwi: 2
  • Reflektory: LED, adaptacyjne
  • Jednostka napędowa: silnik benzynowy, sześciocylindrowy
  • Pojemność silnika: 3,0 l
  • Typ wtrysku paliwa: bezpośredni, podwójne doładowanie
  • Moc: 550 KM
  • Przekładnia: siedmiobiegowa, automatyczna
  • Napęd: na tylne koła / na cztery koła
  • Liczba foteli: 4
  • Wymiary: 4690 mm długości, 1865 mm szerokości i 1370 mm wysokości

Specyfikacja techniczna 2016 Infiniti QX30 Concept:

  • Typ nadwozia: coupé-crossover
  • Liczba drzwi: 5
  • Reflektory: LED, adaptacyjne
  • Jednostka napędowa: silnik benzynowy, czterocylindrowy
  • Pojemność silnika: 2,0 l
  • Typ wtrysku paliwa: bezpośredni, turbosprężarka
  • Liczba zaworów silnika: 16
  • Przekładnia: siedmiobiegowa, automatyczna
  • Napęd: na tylne koła / na cztery koła
  • Liczba foteli: 4

Obydwa modele powinny pojawić się na rynku już w przyszłym roku.

Źródło: Infiniti, MotorAuthority

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Pejo_
    Nie wiedziałem ze benchmark teraz będzie portalem motoryzacyjnym.
    3
  • avatar
    Konto usunięte
    Zastanawialiście może kiedyś dlaczego wszystkie samochody w jakiejś części wyglądają "drapieżnie" lub oczekuje się od nich, że "pokażą pazur"? No właśnie... Dlaczego mają być agresywne w wyglądzie i wzbudzać w człowieku atawistyczne emocje? A potem płacz na kierowców, że zachowują się agresywnie na drodze. A jaki ma być jadąc "drapieżnym" samochodem? Widzieliście KIEDYKOLWIEK agresywnego kierowcę Multiplii? Ja nigdy :)
    1