Karty graficzne

Inno3D: finalna wersja GeForce GTX 580

z dnia 2010-11-04
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
96 komentarzy Dyskutuj z nami

Premiera nowej karty graficznej NVIDII GeForce GTX 580 już za kilka dni, a tymczasem już możemy zobaczyć finalną wersję tej karty produkcji Inno3D.

  Warto przeczytać:
 

Inno3D GeForce GTX 580 jest referencyjną konstrukcją, różniącą się tylko nalepioną naklejką od wcześniej opisywanej przez nas karty. Została ona zbudowana na bazie procesora graficznego NVIDIA GF110, który jest odświeżoną wersją „legendarnego” GF100. Na płytce drukowanej umieszczono 1536 MB pamięci GDDR5 o magistrali dostępu 384 bit. Producent nie zdecydował siena podkręcenie karty – pracuje ona z referencyjnymi taktowaniami – 772 MHz dla rdzenia, 1544 MHz dla 512 rdzeni CUDA oraz 1002 MHz (efektywnie 4008 MHz) dla pamięci. 
 


Na śledziu znalazły sie dwa wyjścia DVI oraz jedno miniHDMI. Do poprawnego działania karty wymagane będzie podłączenie dwóch wtyczek zasilających – jednej 6-pinowej oraz jednej 8-pinowej. Dzięki dwóm złączom SLI możliwe będzie połączenie do czterech kart graficznych w jednym komputerze. Za chłodzenie odpowiada fabryczny, dwuslotowy układ chłodzenia, który opisywaliśmy już na benchmarku.
 


Karta graficzna pojawiła się już w ofercie francuskiego sklepu Cybertek w cenie 499,99 euro. Na oficjalną premierę GeForce GTX 580 przyjdzie nam poczekać do początku przyszłego tygodnia.
 

źródło: techpowerup.com, revioo.com
 

Polecamy artykuły:    
Test: jeszcze szybsze Core i3 i Core i5
Testy monitorów LCD: 9 modeli Full HD
Niedrogie a wydajne: 5 x GTS450
marketplace

Komentarze

96
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    pamięci popraw , powinno byc 4008 MHz efektywnie
    Zaloguj się
  • avatar
    2K PLN widzę że wracają premierowe ceny z czasów GF 6800/7800.
    Zaloguj się
  • avatar
    Cena nie będzie zbyt zachęcająca, ale dobra wiadomość to ta że premiera w przyszłym tygodniu : )
    Zaloguj się
  • avatar
    Wyjdzie hd 6990 i nvidia znowu spadnie na drugie miejsce.
    Zaloguj się
  • avatar
    Łoł, wynika z ceny że są dość pewni siebie :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Jak myślicie, o ile może spaść cena takiego gtx460? Kurka wodna, nie wytrzymałem ciśnienia i zamówiłem dziś mój nowy zestaw z 460-tką 1gb od gigabyte'a... Ciekawe ile bym zaoszczędził kupując za tydzień- dwa.
    Zaloguj się
  • avatar
    "nie zdecydował siena "

    błąd :)
  • avatar
    A nie miało być "2 GB GDDR5 z 512-bitową szyną danych" ??
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam nadzieje że ta karta bedzie szybsza od nowych radeonów z serii HD6900 ale dużo w stosunku do GTX480 się nie zmieniło, troche wyższe taktowania i kilka jednostek cuda.
    Zaloguj się
  • avatar
    zrobili by tanią karte graficzną pokroju 5770 amd ale z szyną 512 bit :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Tutaj jest jeszcze milo, ale na innych portalach to klepia jedni drugich, drudzy okladaja pierwszych... Ech, malkontenci ;-)
    A wystarczyloby sobie wyobrazic, jak to by bylo, gdyby Intel serwowal niezmiennie od lat ten sam standard kart graficznych, mielibysmy DirectX 8 panujacy milosciwie od lat pieciu, gdy po zmianach w strukturze kart (bo ktos wymyslil pixel shader'a) dodano kilka jednostek cieniujacych i podkrecono o cale 100 MHz rdzen , w miedzyczasie zadowalalibysmy sie superprodukcjami EVGA w stylu "podkrecona nieziemsko o 15% karta bedaca najszybsza na rynku, z 2 GB pamieci GDDR5" i w zasadzie na tym polegfalaby konkurencja...
    Cieszmy sie, ze mamy cos nowego. Cieszmy sie, ze mamy konkurencje. Jak latwo jest ja stracic i popasc w marazm nie muszacego sie o nic troszczyc monopolisty ;-)
    Zaloguj się
  • avatar
    GF110-375-A1 - chyba to udana konstrukcja :) Wszystko na to wskazuje.
  • avatar
    przecież gtx-y jak wychodziły też miały chore ceny, baaardzo szybko spadły, 480 kosztowała 2000zł na dzień dobry, gtx470 1600zł. Potem ktoś w testach zmierzył temperaturę, poziom hałasu i napisał w recenzji "porażka". Ceny momentalnie spadły do 1600 i 1200zł. Jakie są teraz każdy widzi.
    Zaloguj się
  • avatar
    To nie będzie 512-bit jak to nieoficjalne info mowiło?
    No i te 2GB pamięci..
    Zaloguj się
  • avatar
    mi sie wydaje czy gtx 580 bedzie troche wydajniejszy od MSI GTX 480 Lightning??
    Zaloguj się
  • avatar
    No ciekawe czy uda się jej wyprzedzić GTX460 w SLI.
    Poczekamy na pierwsze testy.
    Zaloguj się
  • avatar
    6850 w Cross nie masz szans z GTX460 w SLI.
    Zaloguj się
  • avatar
    [Edit] Nawet 6870 będzie miał problemy, ponieważ to jest na poziomie 5850. Co innego 2 x 6970.
    Zaloguj się
  • avatar
    Mam całe słoiki tazo! Let's play! :D
    A tak serio to przed testami nie ma o czym gadać.
  • avatar
    Jeśli ten GF znowu nie będzie nadawał się do dwuprocesorowej karty jak poprzedni 480 (mówię o tworach referencyjnych), AMD znowu będzie prowadzić dzięki HD 6990. Niedobrze... .
  • avatar
    Mam dziwne wrażenie że ta karta szału nie zrobi. Przez krótki czas będzie najwydajniejsza (wszystkie słupki na wykresach będą dla niej najwyższe) ale okraszone będzie to takim kosztem (cena, prądożerność, temperatura) że na miano "hit" nie zasłuży.

    Będzie to fajna zabawka dla maniaków ale niedługo premiera kart od AMD i pomimo że GTX580 nadal będzie potwornie wydajny (może nawet wydajniejszy od przyszłych czerwonych) to zblednie przy nowych Radkach robiących prawie to samo ale mniejszym kosztem.

    Moje przypuszczenia ale raz się już to sprawdziło przy premierze pierwszych FERMI. nVidia miała najszybszą kartę graficzną na świecie ale to AMD się bogacił na nowych kartach.
  • avatar
    tak jak już pisałem na innych serwisach... Coś mnie foty nie przekonują xD
  • avatar
    jak dla mnie to gtx 580 juz jest... MSI GTX 480 Lightning "osiągnęliśmy stabilne taktowanie 901/1152 MHz i 1802 MHz w przypadku jednostek cieniujących" z testu benchmarka...
    Zaloguj się
  • avatar
    Wychodzi na to że to będzie GTX480 taki jak miał być na początku...
  • avatar
    500 euro? Tygodniowy rejs po Renie z możliwością zwiedzania najpiękniejszych zamków.

    Jak to dobrze, że człowiek się wyleczył ze sprzętowego szaleństwa :)
    Zaloguj się
  • avatar
    Producent nie zdecydował siena podkręcenie karty – pracuje ona z referencyjnymi taktowaniami – 772 MHz dla rdzenia, 1544 MHz dla 512 rdzeni CUDA oraz 1002 MHz (efektywnie 4008 MHz) dla pamięci.


    Mam błąd :D

    A tak to cena zbyt duża jak dla mnie
  • avatar
    No czekam na premierę. Cena z podatkiem od nowości więc może być ciekawie...
  • avatar
    Najlepszy GF NV to był GeForce256 a Radeon ATI to Radeon 9700
    Zaloguj się
  • avatar
    jestem też ciekaw dlaczego tylko ten producent/dystrybutor (nie wiem jak to nazwać :D) ma fote z gtx580??
  • avatar
    Sam gtx580 może hitem nie bdzie(przynajmniej dla mnie ze względu na budżet), ale ja z neicierpliwością czekam na gtx560 :)
  • avatar
    Dla mnie Radeon 6970 będzie miał lepszą wydajność a Geforce ma lepszą jakość grafiki. Zależy kto co lubi:)