Technologie i Firma

Pierwszy polski raport o Internecie Rzeczy od IAB Polska

Przemysław Jankowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
1 komentarz Dyskutuj z nami

Naprzeciw rozwijającego się ekosystemu Internetu Rzeczy wyszedł zespół IAB Polska przedstawiając wyniki pierwszego polskiego raportu o tym zjawisku.

IoT

Raport „Internet Rzeczy w Polsce” opracowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska jest próbą analizy rosnącej popularności Internetu Rzeczy w naszym kraju i ukazania jego aktualnej sytuacji. Raport zawiera wyniki pierwszego oficjalnego badania dotyczącego tego zjawiska oraz wypowiedzi i artykuły ekspertów traktujące o wyzwaniach i korzyściach związanych z rozwojem IoT (Internet of Things), a także jego wykorzystania w marketingu internetowym.

Internet Rzeczy to, w dużym skrócie, ekosystem, w którym rozmaite urządzenia, od rzeczy osobistych przez sprzęt AGD po samochody, komunikują się ze sobą i łączą z siecią. Według danych IAB Polska, obecnie już 77 proc. badanych korzysta z domowego Wi-Fi, wśród których 86 proc. łączy się z siecią domową za pośrednictwem więcej niż jednego urządzenia. Co jednak szczególnie ciekawe, tylko 11 proc. z nas spotkało się kiedyś z określeniem Internet of Things, co sugeruje, że nie znamy dobrze ekosystemu, który coraz częściej współtworzymy.

IoT

Dane te ocenia Paweł Kolenda, dyrektor ds. badań IAB Polska - Internauci są bardzo dobrze przygotowani na adaptację Internetu Rzeczy, a jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w segmencie rozwiązań dla inteligentnego domu, takich jak sterowanie oświetleniem, ogrzewaniem czy też zużyciem energii elektrycznej. Obecnie 40% badanych deklaruje, że posiada już produkty działające w systemie IoT, a 50% deklaruje, że w przyszłości weszłoby w posiadanie takich urządzeń.

IoT IAB

Rzeczy jasna inteligentny dom i związane z nim rozwiązania to tylko drobny procent możliwości wszystkich możliwych zastosowań Internetu Rzeczy. Motoryzacja, kultura,  gastronomia i handel detaliczny, przykłady można mnożyć. Jak podaje raport, 49 proc. respondentów chętnie otrzymywałoby na telefon informacje i ciekawostki na temat oglądanych w muzeum wystaw, a 41 proc. będąc w sklepie nie wzgardziłoby informacjami dotyczącymi oglądanych produktów, aktualnych rabatów lub promocji.

Internet Rzeczy Raport

Premiera raportu „Internet Rzeczy w Polsce” odbyła się 8 września podczas #13 IAB Expert Panelu, a towarzyszył jej panel dyskusyjny z udziałem ekspertów z Dentsu Aegis Network Polska, GoldenSubmarine, Grupy Wirtualna Polska, Ifinity, Laboratorium Interaktywnych Technologii i SAS.

Pełny raport w formacie PDF można pobrać z tej strony.

Źródło: IAB Polska 

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Lisu79
    Bardzo ciekawy raport z linku!