Gry komputerowe

Killing Floor 2 z technologią FleX - rozpryskujące się flaki będą bardziej realistyczne

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
15 komentarzy Dyskutuj z nami

Studio Tripwire Interactive i Nvidia przygotowały dla wszystkich grających w Killing Floor 2 niespodziankę - aktualizację gry o technologię FleX.

Nvidia FleX - technologia

Firma Nvidia pochwaliła się na targach PAX Prime 2015 grą Killing Floor 2 – pierwszym tytułem wykorzystującym technikę FleX, czyli rozwinięcie technologii PhysX, odpowiedzialne za dynamiczą symulację płynów. Mówiąc kolokwialnie, odpowiada ono za naturalne rozpryskiwanie się wnętrzności i krwi.

Killing Floor 2 studia Tripwire Interactive to utrzymana w klimacie horroru dynamiczna gra FPS, w której nacisk położono na kooperację w trybie wieloosobowym. Gra ta nie tylko najlepiej prezentuje się na kartach graficznych Nvidii, ale to prawdopodobnie najlepszy przykład tego w jaki sposób techniki GameWorks mogą bezpośrednio kapitalnie wpływać na jakość rozgrywki. Pierwsze prezentacje wskazują, że wygląda to naturalnie i niesamowicie dobrze.

FleX jest techniką opartą na symulacji cząstek, realizującą efekty wizualne w czasie rzeczywistym. Tradycyjnie do tworzenia efektów wizualnych wykorzystuje się kombinację elementów stworzonych przy użyciu osobnych specjalistycznych solverów, symulujących zachowanie się ciał sztywnych, płynów, ubrań, itp.

Ponieważ FleX wykorzystuje jednolitą reprezentację cząstek dla wszystkich typów obiektów, umożliwia zastosowanie zupełnie nowych efektów, w których różnego rodzaju symulowane substancje mogą bezproblemowo wchodzić ze sobą w interakcje. FleX ma umożliwić tworzenie efektów w czasie rzeczywistym w sposób nieodbiegający od tego jak są one renderowane w trybie offline. Pomoże to twórcom gier osiągnąć swobodę w projektowaniu efektów wizualnych na zupełnie nowym poziomie.

Odwiedzający Pax Prime mogli zagrać w grę z zainstalowanym patchem dodającym właśnie obsługę technologii FleX. Dla szerszego grona odbiorców będzie on dostępny poprzez platformę Steam Early Access dopiero od 1 września (czyli od jutra). Mimo tego niektórzy testerzy już teraz publikują filmiki obrazujące działanie technologię FleX – zerknijcie na przykłady poniżej:

Źródło: Nvidia, YouTube

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DanyGee
    Włącz Flex, włącz Hairworks i bez dwóch Tytanów nie podchodź.
    8
  • avatar
    carbo888
    Kiedyś jak nVidia wprowadzała nowe technologie do gier, wszyscy reagowali mnie więcej tak: ŁAŁ !
    Teraz: O nie znowu tylko nie to.

    Efekty nVidii które tylko jedna karta jest w stanie pociągnąć (jak nie dwie).
    7
  • avatar
    piotr7543
    Może wkońcu napoje w szklankach będą się przelewać do ust a nie będą zamarznięte na kość :p
    6
  • avatar
    SoulRak3r
    Przydała by się prezentacja pokazująca dokładniej jak to wygląda w praktyce. Niby coś tam fruwa ale słabo widać i ciężko ocenić.
    5
  • avatar
    Konto usunięte
    Kolejne technologie co będą zarzynać topowe karty zielonych.
    5
  • avatar
    Zetar
    Nic nie widać na tych filmikach z killing floor
    3
  • avatar
    Izuna
    Byłoby może fajne ale to, niestety, nVidia :(
    2
  • avatar
    kokosnh
    No i nie mogę nic powiedzieć of FleX, bo nic nie widać w tych egipskich ciemnościach, na moim monitorze.
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    Zapowiada się obiecująco.
    -1
  • avatar
    Konto usunięte
    Gdyby można było importować modele i tekstury przeciwników, to byłoby super.