Telefony

Nikt nie chce telefonu Google!

Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Jakub Kralka
18 komentarzy Dyskutuj z nami

Być może twórcy wybrali sobie kiepski moment na premierę, być może zbyt szybko wypuścili telefon na rynek po opublikowaniu informacji na temat jego produkcji, być może zawiódł marketing, a być może telefon Google jest po prostu słaby. 

W każdym razie wyniki jego sprzedaży nie są zbyt imponujące. Mamy już dane podsumowujące pierwszy tydzień od debiutu urządzenia na rynku i wedle statystyk zostało ono nie tylko zdeklasowane przez iPhone'a, ale przegrało nawet z Motorolą Droid. Nexus One znalazł zaledwie 20 000 nabywców. Dla porównania, pierwsze siedem dni konkurencji wyglądało mniej więcej tak: Droid - 250 000, iPhone 1 600 000.

Promowane nawet na głównej stronie słynnej wyszukiwarki urządzenie jest raczej przychylnie oceniane przez branżową prasę, choć wszyscy doskonale pamiętają, iż internetowy gigant to przede wszystkim mistrz branży software'owej. System operacyjny Android OS to obecnie wielki atut telefonów między innymi marki Motorola czy HTC, a jego wdrożenie w nowych modelach swoich urządzeń każdego dnia zapowiadają nowi producenci.

   

Czytaj również:

iPhone, Nexus One i reszta - kto ma lepszy ekran dotykowy?

Znamy cenę telefonu Google

Redakcja TechRadar słusznie dostrzega też inną potencjalną przyczynę tak słabego wyniku. Nexus One nie jest przecież dystrybuowany w sposób tradycyjny - u operatorów telefonicznych, a zainteresowani muszą go kupować u samego producenta. Nie wszyscy mogą być zainteresowani tak niecodziennym w Stanach Zjednoczonych (gdzie póki co na zasadzie wyłączności dostępne jest to urządzenie) rozwiązaniem.

To skandalicznie słaby wynik, biorąc pod uwagę, jak wielką sympatią społeczeństwa cieszy się firma Google oraz świadczone przez nią usługi. A może granice zaufania skończyły się tam, gdzie za te usługi trzeba zapłacić?

Źródło: TechRadar


    

Zagłosuj w drugim etapie Plebiscytu Produkt Roku 2010 i wygraj wyprawę w dowolne miejsce Świata!

Głosuj na Produkt Roku 2010!


Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    assistant
    0
    "Dla porównania, pierwsze siedem dni konkurencji wyglądało mniej więcej tak: Droid - 250 000, iPhone 1 600 000."

    Klienci zaopatrzyli się w telefony wymienione powyżej i Nexus od Google im nie potrzebny. Z resztą Google i tak dużo kasy ma :D
  • avatar
    faro666
    0
    to jak słabo schodzą to mi dajcie ja się nim zaopiekuję
  • avatar
    mgkiler
    0
    Nie uzywa sie spacji w liczbach.

    U mnie sie wyswietlilo:
    iPhone 1 (enter)
    600 000
    W pierwszej chwili myslalem ze "iPhone 1" to telefon, a 600tys to liczba sztuk (zamiast 1600000).
  • avatar
    yeldus
    0
    Ja bym kupił, gdyby nie to, że dwa miesiące temu kupiłem sobie Hero.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    A była jakaś akcja marketingowa? O iPhonie było głośno przed sprzedażą. A tu tylko słyszałem że Google ma jednak telefon choć to wcześniej dementowali, który zresztą jest już w sprzedaży.

    Chyba sobie strzelili w kolano tą tajemniczością. Czasem mały przeciek jest pożądany.
  • avatar
    Radical
    0
    Bo ten telefon to nic szczególnego, przecież to kolejny HTC z androidem a tych mamy już na rynku całkiem sporo. Google sie niczym nie wyróżnia.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Jak już google wydaje telefon to niech będzie darmowy, tak jak wyszukiwarka i przeglądarka itd...
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    jak juz tyle ludzi ma, to po co im niewiele nowszy? jak bda wypuszczac nowy telefon co pare miesiecy, to wiadomo, ze nie zejda w takiej samej ilosci jak na poczatku...
  • avatar
    Strongman
    0
    umojego operatora nie dajatego telefonu ani za złotówkę ani wcale....