Karty graficzne

Nowe silniki Nvidia dla profesjonalistów

Marcin Sieradzki | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Marcin Sieradzki
4 komentarze Dyskutuj z nami

Nvidia zaprezentowała nowe wersje silników akceleracji aplikacji (AXE). Zoptymalizowano je pod kątem najnowszych układów graficznych Quadro, które bazują na architekturze Fermi.

Najnowsze wersje silników, przeznaczone dla profesjonalnych twórców oprogramowania, to: Nvidia SceniX 6, Nvidia Cg Tooklit 3 i Nvidia OptiX 2. Podczas trwającej obecnie imprezy SIGGRAPH 2010 Nvidia zaprezentowała również renderer iray firmy Mental Images do zastosowań komercyjnych, a także przełomowe rozwiązanie renderowania w "chmurze" dla procesorów graficznych.

- Dzięki nowym wersjom silników, deweloperzy mogą zdecydowanie szybciej tworzyć i wprowadzać przełomowe aplikacje na rynek - twierdzi Jeff Brown, Dyrektor Generalny grupy ds. rozwiązań profesjonalnych w firmie Nvidia. - Oprócz tego, te silniki otwierają drogę do nowej generacji oprogramowania, które będzie wykorzystywać zaawansowane funkcje wizualizacji z wysokowydajnymi obliczeniami symulacyjnymi.

Prezentacja nowych kart Quadro
opartych na architekturze Fermi

Nvidia przyspiesza proces rozwoju

Silniki SceniX 6, Cg Toolkit 3, technologia OptiX 2 oraz rozwiązania renderowania iray firmy Mental Images mają oferować deweloperom szereg nowych korzyści i możliwości, które mogą być wykorzystywane w wielu dziedzinach, w tym obrazowania medycznego, stylizacji motoryzacyjnej, projektowania architektonicznego i poszukiwania energii.

Nowe cechy i korzyści to m.in.:

Nvidia SceniX 6

  • Nowa klasa geometryczna: Łata Beziera, wykorzystująca programy tesselujące Cg, które umożliwiają tworzenie najbardziej gładkich powierzchni za pomocą procesorów graficznych opartych na architekturze Nvidia Fermi;
  • Silnik OptiX 2 umożliwiający szybszy, interaktywny raytracing;
  • Dalsze usprawnienia wydajności oraz jakości, a także przyszła obsługa iray firmy mental images.

Nvidia Cg Toolkit 3

  • Nowe programy tesselujące pracujące z najnowszymi procesorami graficznymi opartymi na architekturze Fermi firmy Nvidia umożliwiają dynamiczne dostosowanie powierzchni przesunięcia i powierzchni generowanych proceduralnie, w czasie rzeczywistym.
  • Możliwość programowania za pomocą bibliotek OpenGL4 i DirectX 11, pozwalająca na osiągnięcie najnowszych efektów na wielu platformach.

Nvidia OptiX 2

  • Optymalizacja wykonana pod kątem nowych procesorów graficznych opartych na architekturze Nvidia Fermi zapewnia czterokrotnie wyższą wydajność w porównaniu z procesorami poprzedniej generacji (GT200) oraz ponad dziesięciokrotnie wyższą wydajność w porównaniu z procesorami opartymi na rdzeniu G92;
  • Obsługa wszystkich procesorów graficznych wykorzystujących architekturę Nvidia CUDA(G92 i nowsze) w systemach Windows, Linux i Mac OSX; a także
  • Obsługa Direct3D i szybka jednoczesna obsługa technologii D3D i OpenGL umożliwiają elastyczne składanie elementów graficznych oraz rendering hybrydowy.

iray firmy mental images

  • Narzędzie do renderowania realistycznego globalnego oświetlenia, symulowanego deterministycznie;
  • Funkcje skalowania i obsługi wielu procesorów graficznych opartych na architekturze Nvidia Fermi w tym samym komputerze; a także
  • Obsługa mechanizmu renderowania rozproszonego umożliwia skuteczne wykorzystanie wielu procesorów graficznych Quadro i Tesla w sieci.

Społeczność deweloperów nastawiona entuzjastycznie do nowych silników

- Nasi klienci są bardzo zainteresowani procesorami graficznymi, gdyż dzięki nim możemy znacznie przyspieszyć funkcje renderowania grafiki. Silniki Nvidia umożliwiają nam stworzenie nowych, interesujących rozwiązań w pakietach Lightworks, dzięki którym możemy lepiej obsłużyć naszych klientów - mówi Dave Hutchinson, Dyrektor ds. Produktów w firmie Lightwork Design Limited. - Wdrożenie silnika raytracingu OptiX okazało się bardzo prostym zadaniem, a sam silnik zapewnia ogromne wzrosty prędkości w porównaniu z rozwiązaniami wykorzystującymi wyłącznie procesor centralny.

- Silnik SceniX od początku stanowił podstawę naszego oprogramowania do stylizacji i wizualizacji Delta Gen - powiedział Ludwig Fuchs, Prezes firmy Real Time Technologies Inc. - Każda następna wersja SceniX umożliwiła nam wprowadzenie nowych, ważnych funkcji i usprawnień wydajności, a tym samym zaspokojenie potrzeb wymagających klientów w branży motoryzacyjnej. Wersja nr 6 nie jest wyjątkiem od tej reguły.

 - Dzięki programowi iray z łatwością uzupełniliśmy nasze oprogramowanie Bunkspeed SHOT o silnik renderowania, tworząc możliwie najdoskonalsze rozwiązanie pod kątem prędkości i fotorealizmu grafiki - twierdzi Philip Lunn, Prezes firmy Bunkspeed. - Nowe, przełomowe procesory graficzne Quadro połączone z oprogramowaniem Bunkspeed SHOT zrewolucjonizują procesy twórcze naszych klientów w branżach projektowania i reklamy.

Dodatkowe informacje o nowych silnikach i technologiach Nvidia Quadro możecie znaleźć na stronach nvidia.com.

Źródło: Nvidia

Polecamy artykuły:    
Najlepszebezpłatne gry do pobrania TestGPGPU: NVIDIA Fermi vs ATI Evergreen Chłodzenie przy 4.0 GHz - woda vs powietrze

Komentarze

4
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    I czym te karty niby sie roznia od takiego GTX480? Po za cena oczywiscie ;>