Karty graficzne

NVIDIA i inne Klopsiki czyli jak nowoczesna technologia stworzyła przebój kinowy

przeczytasz w 2 min.

NVIDIA Corporation, twórca GPU (procesora graficznego), ogłosiła dziś, że studio Sony Pictures Imageworks (SPI) wykorzystało procesory NVIDIA Quadro  w celu przyspieszenia animacji i efektów wizualnych w najnowszym przeboju kinowym “Klopsiki i inne zjawiska pogodowe”.

Wprowadzony 18 września do kin w Stanach Zjednoczonych USA (polska premiera 25.09) film animowany nakręcony w technice 3D kontynuuje swój triumfalny pochód przez ekrany przynosząc  zysk ponad 60 milionów dolarów, co uczyniło go najchętniej oglądanym filmem w ubiegłym tygodniu.  “Klopsiki I inne zjawiska pogodowe” oczarowują widownię niespotykaną animacją komputerową oraz wykorzystaniem efektów graficznych stworzonych przy zastosowaniu profesjonalnych profesjonalnych rozwiązań graficznych NVIDIA Quadro.

Pamiętna scena ‘tornado spaghetti’ zawiera elementy wyrenderowane przy użyciu SPLAT, narzędzia renderowania wolumetrycznego (generowania grafiki przestrzennej), będącego własnością studia SPI i przeznaczonego do pracy na procesorach graficznych NVIDIA Quadro. Zjawiska atmosferyczne stworzone z użyciem SPLAT to nie tylko chmury kurzu, ogień oraz iskry, lecz także – po raz pierwszy – sos pomidorowy.

Gdy mówimy o efektywności pracy  artystów tworzących efektami graficznymi przy użyciu narzędzi animacji komputerowej, kluczowa jest szybkość i doświadczenie- wyjaśnił Rob Bredow, główny inżynier w  Sony Pictures Imageworks. “Kiedy twórca może wykonać 10 razy więcej iteracji danego efektu w tym samym czasie, jakość efektu końcowego będzie znacznie lepsza.

Wykorzystując GPU NVIDIA Quadro i inne nowe technologie pomagamy projektantom w twórczej pracy”  kontynuował Bredow. “Renderowanie, które zajęłoby 45 lub więcej minut przy użyciu CPU, na naszym systemie rzutowania wideo opartym na NVIDIA GPU skróciło się do 20 sekund.  Po jego zastosowaniu twórczy proces ze żmudnej roboty stał się przyjemnością.”

Oprócz potężnego systemu renderowania opartego na GPU, SPI zainstalowało profesjonalne rozwiązania NVIDIA Quadro we wszystkich stacjach roboczych swoich projektantów. Moc procesora NVIDIA pozawala na odtwarzanie w czasie rzeczywistym, z prędkością 24 klatek na sekundę ,wysoce złożonych i wymagających obliczeniowo scen w Autodesk Maya, umożliwiając animatorom podgląd ich pracy.

Bredow będzie jednym z oficjalnych gości i mówców nadchodzącej konferencji GPU Technology  w San Jose w Kalifornii, która się odbędzie w dniach 30.09 – 2.10.  Podczas omawiania pracy nad “Klopsikami i innymi zjawiskami pogodowymi”, Bredow weźmie udział w dyskusji panelowej zatytułowanej “Rewolucja GPU w produkcji filmowej: Raport z pola walki” wraz z ekspertami w tej dziedzinie z  Industrial Light & Magic (ILM), Disney Feature Animation oraz Digital Domain. 

Wykorzystanie opartych na GPU systemów renderowania nabiera rozmachu, a pionierzy, tacy jak Sony Pictures Imageworks uzyskują ogromny wzrost szybkości oraz coraz większy stopień interaktywności” - powiedział Dominick Spina, technology product manager z Digital Film Group w NVIDIA. “Twórcy oprogramowania wielu branż mogą wzorować się na nowatorskich technikach wykorzystujących GPU, jakie Sony z powodzeniem zastosowało przy tworzeniu filmu.”

źródło: informacja prasowa

Komentarze

25
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Ari93
    0
    no jak ladnie ;)
    a screen olsniewajacy ;P
    • avatar
      sevae
      0
      Nie no... padłem. A te inne zjawiska to pewnie kotleciki ;)
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Szkoda, że już się tak dumnie nie chwali ta firma, gdy działa przeciwko i na szkodę userom! Ostatnio czytam coraz to nowsze doniesienia do czego zdolna jest ta firma...
        Nie jestem żadnym fanbojem ale gdy słyszę o tej firmie nie dobrze się robi... Firma ta prowadzi bardzo niezdrowa konkurencje! Az się cieszę, że nie gram w gry i nie będę jednym z tych, których oszukała ta firma:P

        PS: "Kreskówki" lubię przede wszystkim za to, że są zabawne, maja zwariowane postacie i niesamowite historie a nie że maja wypasione efekty specjalne....:P Jeśli chce tych efektów włączę sobie matrixa lol
        Kiedyś się zwyczajnie rysowało ołówkiem i było najlepiej :PP
        • avatar
          19arek93
          0
          Przepraszam za określenie, ale normalnie wali od tego reklamą.
          • avatar
            mICh@eL
            0
            Myślałem, że tu będzie o kotletach nVidii, a to tylko jakieś klopsiki... :(
            • avatar
              danieloslaw1
              0
              No michael myślałem że jakieś funboye radka będa się produkować, a tu takie coś. No ale takie coś jak z tym zjazdem na dachu lub z płachtą to nie było nigdy w bajkach. Poprostu zajebista fizyka!
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                NO JA TEZ MYSLALEM ZE BEDZIE O "ODGRZEWANYCH KOTLECIKACH" - a to co??? Jakies "pyzy" mi z nieba leca :-|
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Ciekawe czemu nie użyli nowszego układu czyli Tesli...
                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Heh Nvidia nie chce być gorsza od AMD z ich animowanym serialem Garfield :)
                    • avatar
                      NomadDemon
                      0
                      AMD fajne filmiki z ruby ma ^^
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        technologie srologie. Parę lat temu był taki pan co na kilku słabych kompach w pracy zrobił krótki filmik za który dostał nominację, a teraz ludzie rozpływają się nad jakimiś klopsami(jeszcze niedawno było to zwane kotletami).
                        A tak poważnie to kogo to zaskoczy poza samymi marketingowcami którzy muszą się czuć "WOW" z racji funkcji którą pełnią??? Co mnie obchodzi w ile minut to robili??? Square parę ładnych lat temu zrobiło film że męskość miękła, Sony wywaliło setki mln $ żeby czarny pająk śmigał po niebie, Warner Bros. zatrudniło najlepszych fachowych fachowców żeby Brad Pitt mógł się pojawić w pięciu odsłonach wiekowych. I po tym wszystkim ktoś mi mówią że karty NV przyspieszają animację klopsów. Super. dziękuję, jestem kontent. Na pewno będę chciał żeby moje klopsy u mnie tak śmigały. chcę mieć tysiące teraklopsów u siebie. Eeeee :P
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Jestem wegetarianinem, więc brak kotleta sojowego dyskwalifikuje ten film :)

                          A tak na serio, póki nie zobaczę idealnie animowanego człowieka i nie odróżnię tej animacji od reala, to żaden news tego typu i efekt nie zrobi na mnie większego wrażenia, niż spadający liść z drzewa.
                          • avatar
                            tjindy
                            0
                            ..."twórca GPU" ? A Intel to twórca CPU ? Troszku dziwne sformułowanie..
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Nic dziwnego, że sony wybrało nvidię, w końcu kto jak nie oni znają się na kotletach :D
                              • avatar
                                mgkiler
                                0
                                I ja nie rozumiem dlaczego 3D Stduio Max i MAYA ciagle renderuja przy uzyciu jedynie CPU.