Gry

Zdaniem Nvidii konsole nigdy nie dorównają PC

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
131 komentarzy Dyskutuj z nami

Nowe konsole to przede wszystkim szansa na lepszą oprawę graficzną w grach, ale o tym, by konsole dorównały PC nie ma co marzyć, już nigdy.

Nvidia konsole już nigdy nie dorównają PC

Na konsole nowej generacji gracze czekają już dość długo. Premiera PlayStation 4Xbox One zbliża się coraz większymi krokami i nie ma co ukrywać, że gracze wiążą z tymi platformami ogromne nadzieje. Jest to przede wszystkim szansa na lepszą oprawę graficzną w grach, ale o tym, by konsole dorównały PC nie ma co marzyć, już nigdy.

Takiego zdania jest przynajmniej Nvidia, która akurat w kwestii grafiki powinna orientować się dość dobrze. Ciekawego wywiadu dzielił ostatnio Tony Tamasi, bo to właśnie on zdecydował się porównać możliwości konsol z PC, a tego typu dyskusja zawsze wiążę się ze sporym odzewem graczy. Tym razem niezadowoleni mogą być zwolennicy konsol.

Tamasi cofnął się nieco w przeszłość. Przypomniał, że po pojawieniu się PlayStation 2 to właśnie ona była najmocniejszą platformą dostępną wówczas na rynku i komputery musiały poświecić trochę czasu by jej dorównać. PlayStation 3 i Xbox 360 były już jednak na równi z PC i była to ostatnia tego typu sytuacja. Od teraz na pierwszym miejscu zawsze mają być już komputery.

"NVIDIA wydaje rocznie 1,5 miliarda dolarów na badania i rozwój grafiki. W trakcie cyklu życia jednej generacji konsol poświecimy na ten cel około 10 miliardów dolarów. Sony i Microsoft po prostu nie mogą sobie pozwolić na wydawanie takich pieniędzy. Oni po prostu nie mają możliwości inwestycyjnych takich, jakimi dysponują "chłopaki z PC". My możemy to robić dzięki skali sprzedaży, z jaką mamy do czynienia każdego roku."

Poza tym, nowe konsole zbudowane zostały przy pomocy podzespołów wyprodukowanych przez firmy związane z rynkiem PC. Nawet gdyby wykorzystane zostały w nich najwydajniejsze podzespoły, to i tak platformy te nie będą mocniejsze od podobnie skonstruowanego komputera.

Tamasi stwierdził też, że Nvidia absolutnie nie lekceważy Sony i Microsoftu, ale nie zdecydowała się wziąć udziału w pracach nad PlayStation 4 i Xbox One, ponieważ po prostu się to nie opłacało.

Źródło: vg247

Komentarze

131
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    maxishine
    Potwierdzili wiadome.
    60
  • avatar
    teneo
    Potwierdzili wiadome, ale także potwierdzili, że ciągle "mają kaca" ponieważ ogromny rynek przeszedł im koło nosa.
    27
  • avatar
    maker
    Mówili by inaczej gdyby oni wygrali przetarg na dostarczanie hardware'u do konsol ;]
    15
  • avatar
    robbin1
    Nie maja szans z PC. Każdy to wie. O grafice takiej jak na mocnym PC można pomażyc na konsolach.
    14
  • avatar
    Dragonik
    Żadne odkrycie.
    13
  • avatar
    mati0706
    Wyczuwam tutaj zniewagę i próbę irytacji AMD ze strony firmy Nvidia.
    11
  • avatar
    raffal81
    Konsole nie maja rywalizowac z PC, ma sie na nich grac i tyle. Kocham takie gadanie i wieczne porównywanie.
  • avatar
    masta_rops
    hehe, no bo nVidia podejmuje same trafne decyzje finansowe, np. nVidia shield, terga 4 (dużo gorsza od konkurencji już na wejściu).
    Układy AMD iedzą w 5 z 6 najpopularniejszych konsol, (X360, Wii, WiiU, PS4, X-ONE) tylko PS3 ma układ nVidi i jak na tym wychodzi widać, pomimo nieprawdopodobnie wręcz mocnego PowerPC, gry multi platformowe wyglądają najgorzej właśnie na PS3.

    Na Rynku PC gamingu stoją mocno, ale pytanie jak długo bo AMD zaczęło coraz ostrzej wspierać producentów gier.
  • avatar
    AmigaPPC
    O ile inna byłaby śpiewka nV gdy ta załapała się choć do jednego NG.
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie dorównają pod względem czego ? Śmieszy mnie cały czas te porównywanie co lepsze, czy dorówna czy nie.

    Konsole są po to żeby nie ładować ciągle kasy w ulepszanie kompa. Po co mam ulepszać ciągle komputer skoro na konsoli mam to samo ? No taka prawda.
  • avatar
    Barubar24
    To oczywiste, że konsola nie pobije PC a nawet jeśli to na krótko.
    W czym zatem szkopuł?

    Otóż, aby pograć w grę na FULL detalach trzeba mieć kompa, z mega mocną kartą graficzną a najlepiej dwoma. Koszt pewnie 1500 zł -2000 zł za sztukę. No a gdzie reszta komponentów.

    Tymczasem w tej cenie ma się zmieścić cała konsola no i ma być na tyle mała aby można ją było postawić koło TV.

    Za 3-4 lata wyjdą super gierki, czy pogracie sobie na FULL detalach na komputerze kupionym dzisiaj? Konsolowiec pogra w grę na konsolę wydaną nawet za 10 lat.
  • avatar
    TLOU13
    I tu technologicznie nowa konsola PS4 z oprogramowaniem i umiejętnościami programistów przygniecie pc-ty na najbliższe lata.

    Architektura PS4 prezentuje PC z przyszłości. Szczególnie chodzi tu o APU (procesor i grafa złączone, wymiana danych więc jest szybka i nie idzie przez magistrale) oraz zunifikowaną pamięć o ogromnej przepustowości (w PC ze zwykłego ramu dane muszą być najpierw przekopiowane do ramu grafiki).
    Warto też zaznaczyć, że 8 GB GDDR5 to jest coś aktualnie niemożliwego do uzyskania na PC, nawet gdybyśmy chcieli zbudować super maszynę do grania za kilkadziesiąt tysięcy złotych (łączenie grafik przez SLI nie sumuje ramu). „Nowe APU AMD w PS4 "to przyszłość przetwarzania danych w PC”. „W tym momencie Playstation 4 wyprzedza technologicznie to, co możemy osiągnąć na PC." (nie chodzi tu o czystą moc obliczeniową cpu czy gpu tylko sposób operowania wszystkimi danymi w całym urządzeniu)”
    Warto pamiętać, że o unifikacji pamięci i maksymalnym zbliżaniu procesora do grafiki

    "OFC szyna konkurencyjna dla nowych konsol (PS4 ma mieć przepustowość pamięci 176GB/s, przy czym 16GB/s PCI-E 3.0 16x brzmi śmiesznie (i na nic prawie 290GB/s w GeForce Titan skoro jeśli robimy update często (jak przy megatexturingu) jesteśmy ograniczeni do tego 16GB/s...
    Tu chodzi o coś odwrotnego - aby CPU mógł zapisać do pamięci dostępnej szybko dla GPU (nie musiało być 'kopiowane' z pamięci procesora przez szynę AGP/PCI-E, aby później mieć szybki dostęp do pamięci liczony w setkach GB/s). Takie rozwiązania znajdziemy na konsolach czy SoC, gdzie pamięć procesora i GPU jest współdzielona"


    Głównie dlatego, że gry na PC nie wykorzystują nawet 8GB/s w PCI-e 2 (właśnie przez to, że to jest ograniczenie realne dalej na PC). Nie mówimy jednak co jest teraz, a o przyszłości i rozwiązaniach jak virtualne tekstury (które są we wszystkich liczących się silnikach, ale jednak nie korzysta się z nich na PC lub bardzo delikatnie się je wprowadza, a na konsolach się wykorzystuje to od lat.
    Masz taki "super" proc, taka super grafe a fizyki jak było tak nie ma.
    Nie świta ci nic że to WŁAŚNIE przez te żałosne połączenie NORMALNA współpraca cpu-gpu jest delikatnie mówiąc utrudniona?
    Na konsoli będzie ona możliwa, ba- jest już od dawna wykorzystywana np. cell-rsx. Widziałeś na pc takie
  • avatar
    warcab
    Gdyby nvidia miała rynek konsol, powiedzieli by dokładnie na odwrót :)
  • avatar
    hideo
    niech sobie gadają co chcą ale to konsole sprzedają gry a pecety gry piracą i taka jest prawda widać to po liczbach sprzedaży, praktycznie jedynie gry Blizzarda są wyjątkiem i Simsy, nvidię widocznie uderzyło że ani Sony ani Microsoft nie wybrały układów NV do nowych konsol, graficznie owszem pecety są najlepsze ale brakuje im wielu świetnych gier z konsol i tyle, wszystkie firmy growe zauważyły że to konsole sprzedają gry w milionach a pecety sprzedają tylko wtedy jak brakuje piratów (np. Diablo 3)
  • avatar
    PS.FUN.92
    Prawdziwy gracz gra w gry a nie sprzet moim zdaniem 15 letni chlopcy sie kluca o grafike i prowadza wojne konsol vs PC dlatego lepiej nie wchodzic wole na takie fora za duzo bo jak gracze co maja po 25 lat wchodza na forum i prowadza wojna i wypisuja swoje madrosci przeciwko madroscia drugich to sa nie zrownowazeni psychicznie przerasta mnie to doslownie jak ludzia w bani siadlo zeby prowadzic te smieszne klotnie KONSOLE vs PC ja gram na tym na czym mi sie lepiej gra w jakis tytul i nie zwarzxam na grafike do takiego stopnia bo gramy w gry a nie grafike zero czerpania przyjemnosci z gry wasza posrana grafika to juz obled w waszych glowach jak wchodze na te forum czasem i to czytam to nawet sier pisac nic tu nie chce bo i tak zaraz ktos kto udaje madrzejszego naskoczy na lep i powie a PC zje konsole a konsole maja lepsze gry tralala i tak kurwa w kolko powazni ludzie nawet nie komentuja bo szkoda im czasu na takie bzdury pozdro...
  • avatar
    Konto usunięte
    Konsole nie muszą dorównać PC ponieważ nie ma takiej potrzeby.
  • avatar
    Alladen
    Znowu konsole vs PC .Konsole mają większe wyniki sprzedaży gier i nic tego nie zmieni (Twórcy coraz częściej korzystają z tego bo najwięcej się tam zarabia). Gracze decydują o wynikach sprzedaży i nic nie ma do rzeczy czy PC jest lepsza/wydajniejszy. A teraz do tematu Nvidia jest z leka zrozpaczona bo nie zarobi (nie wmówią mi że 70mln konsol ,które trafiło do sklepu już nie wspominając ile jeszcze sony ma zapasów sprzedanych z ich RSX nie przyniosło im żadnego zysku )parę lat temu jak nawiązywali współprace z Sony nie psioczyli że konsole to gorszy sprzęt itp.
  • avatar
    zomb6t
    ale z was piewcy jednej rzeczy - odpuśćcie grafikę i co wam zostanie?
    wtedy porównujcie platformy i gry - bo liczy się GRYWALNOŚĆ
    dlaczego gra która wygląda jak sprzed ery VOODOO jest dziś tak popularna? - na pewno nie z powodu grafiki (jak ktoś jeszcze nie skojarzył to podaję tytuł MINECRAFT)

    przykład z życia - mój 7 letni syn lubi klocki lego i grał w Lego piraci z karaibów ustawiłem detale na maxa on przypadkiem zmienił w opcjach grafikę na prostą (postacie i wszelkie klocki - teren dalej miał wysokie detale) - i ona mu się bardziej podobała. Spytałem dlaczego prostsza grafika bardziej mu się podoba - odparł że teraz bardziej przypomina jego PRAWDZIWE klocki lego czyli wg niego była bardziej realistyczna - bo prawdziwe klocki są jednokolorowe i nie mają tekstur

    to my jako dorośli zamiast porównywać grywalność czyli ile mamy z tego przyjemności to porównujemy w większości przypadków tylko grafikę i się nią zachwycamy - a kogo interesuje jakie są detale gdy jest wartka akcja? wystarczy aby wszystko było czytelne bez uber hiper efektów które potrafią zmniejszyć FPS trzykrotnie
  • avatar
    PrimeKazan
    Z tego jak dobrze pamiętam to ukłąd graficzny w ps4 już jest słabszy od takiego GTX760. (PS4 - 1.84 TFLOPS, GTX760 - 2,26 TFLOPS).
  • avatar
    kapral.hicks
    Konsole zawsze miały lepszą architekturę względem PC, ale i tak zawsze trochę silniejsze podzespoły w PC skutecznie niwelowały te różnice. Jak widzimy EPIC i tak musiał obciąć swoje UE4 na potrzeby konsol, nawet najlepsza architektura nie pomoże, gdy GPU jest za słabe. Oczywiście na konsolach dzięki optymalizacji można wyciągnąć dużo nawet ze słabszego GPU, jednak takie rzeczy zabierają czas i pieniądze.
  • avatar
    Wojtekm33
    nie wiem czy ktos wspomnial wyzej bo wszystkich watkow nie czytalem- na pc kupuje sie gre i za jakis czas zmienia sie komputer na nowszy- wiekszosc gier idzie od strzala w lepszej jakosci o ile to mozliwe te najstarsze za jakis czas polatane rowniez sie uruchamiaja bez wiekszych problemow, tytuly ktore sie nie chca uruchomic na nowszym komputerze/systemie operacyjnym owszem istnieja ale ile ich jest? garstka

    teraz sytuacja z konsolami- kupuje sie konsole- nakupuje sie gier za grube tysiace poniewaz konsolowki sa sporo wieksze pieniadze i nastepuje chwila zmiany konsoli ..........

    no i wlasnie czlowieka krew zalewa ze musi trzymac stara nawet nastoletnia konsole zeby sobie odpalic starsza gre za ktora sie kiedys grube pieniadze zaplacilo- w zdecydowanej wiekszosci przypadkow nie sa obslugiwane wstecznie- trzeba od nowa wydawac ciezko zarobione pieniadze.......

    do czasu az wyjdzie jeszcze nowsza generacja konsol.

    tyle moich przemyslen na ten temat- wybor kazdy ma i decyduje przede wszystkim wlasnym portfelem- ja zostaje przy pc bo i to taniej i do czego innego jeszcze moze posluzyc poza graniem i nie trzeba klockow 5 czy wiecej trzymac po szafkach kilkanascie lat.
  • avatar
    chrisu1982
    moze i konsole sa daleko w tyle, next geny pewnie wiele nie zmienia
    ale i tak prawda jest jedna, dobry gracz bez konsoli sie obejsc nie moze
    sa gatunki gier w ktorych konsole zarzadzily wiele lat temu i sie trzymaja
    tekken, forza, gt5 (lada moment gt6) uncharted, god of war, gears of war i masa innych, chocby pecet mial 20 jajek, 4 x titan-a to w cos takiego nie zagram na piecu, wiec sorry, w kompa inwestuje ale konsola pod telewizorem zostaje, bo jak chce sobie posmigac w dobre wysicigi to odpala forze i pecet nie ma szans ze swoimi need for shitami
  • avatar
    Desperat
    Ps4 nadchodzi.
  • avatar
    codenameruger
    A zamiast być ograniczonym i kłócić się co lepsze, nie lepiej grać na tym i na tym? Pomyślcie trochę ;)
  • avatar
    Wolnyfull
    Wszędzie kłótnie konsola vs PC jest to śmieszne że wzglendu że każdy kupuje co mu pasuje.
    Lubisz gry ale niechcesz się bawić w budowanie bierzesz konsole, lubisz składać,modować, ulepszać bic redkordy w 3dmarku bierzesz PC.
    Niemożna porównywać tych platform ponieważ każda jest to innej grupy.
  • avatar
    nikt45
    Technologia technologią wydajność wydajnością a gdyby nie ceny gier na konsole pewno by nawet tego tematu nie było bo ja bym się nie zastanawiał czy martwić się o to czy mi na kompie to pójdzie i pójdzie na ultra oraz czy za rok kolejne części mi ruszą czy wybrać konsole na 5 - 6 lat spokoju i komfortu. Moim zdaniem ani jedna ani druga platforma nie są dobre na PC olewa się jakość oprogramowania a na konsolach olewa się jakość sprzętu przynajmniej tak to teraz wygląda.
  • avatar
    Kieresz
    prawdziwy gracz ma i to i to...koniec tematu...
  • avatar
    aMateusz
    Prawda jest taka,że najlepsze tytułu zawsze będą tylko na konsole i dlatego rynek konsolowy się kręci. Ja osobiście nie mam konsoli a pograłbym w bardzo dużo gier których na pc nie ma i nie będzie...
  • avatar
    Kiciuk
    No łał nie wiedziałem.
    Konsola jest po to żebu usiąść i grać a nie martwić się czy napewno dam rade uruchomić tą grę na minimalnych na kompie z przed 3 lat.
    Nie liczy się grafika liczy się zabawa jaką ta gra daje.
  • avatar
    Marked
    nVidia ma ból dupy po przegranej walce o konsole
  • avatar
    codenameruger
    Optymalizacja na konsolach to mała przewaga nad PC? Odpalcie GTA5 jak już wyjdzie na PC na sprzęcie z 512MB ramu ;)
  • avatar
    melomonster
    Chyba mnie nie do końca zrozumiałeś: nie twierdzę że konsole mają super grafikę, od kilku lat już doskwiera mała ilość pamięci (w tym na tekstury właśnie) że o innych ograniczeniach nie wspomnę. Chodzi mi tylko o to że dla twórców gier jest lepiej pracować na zamkniętej platformie niż na pc gdyż platforma pc jest niejednolita.
  • avatar
    PlaystationPC
    Moim zdaniem jakby sony nie miało problemów finansowych to by ich konsola bylaby jak pc najwyzszej klasy i nie mówie tego dlatego bo nie lubie pc sam ma pc i na nim gram ale tez mam xboxa 360 i na konsoli tez gra sie milo tak samo jak na kompie mowie to tylko dlatego bo mam dosc wojen pc vs konsola opanujcie sie troche i na pc sie gra i na konsolach!!!
  • avatar
    PlaystationPC
    Kłaczkov92 dobrze mówisz całkowicie sie z toba zgadzam :)
  • avatar
    TLOU13
    Ale hejt ze strony nvidii dupa boli że nie mają swoich czipów w nowych konsolach to trzeba się pluć :)

    Do tej pory wychodzą świetne i piękne gry na konsole.
    PS3 7 lat i Beyond Two Souls demo niech nvidia pokaże coś takiego na swoich grzałkach za 4 kafle na pc :))

    https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=z3CckWqZm7Q

    Liczą się gry a na pc cienko z exami na huk mi takie grafiki za 4 kafle jak nie mam gier pokroju The last of us killzone uncharted gow itd...

    Panowie z nvidii słaba prowokacja :))

    Na ten ból dupy i prowizory pc-towej mamy lekarstwo w postaci bloga cała prawda całą dobę ;)

    http://restinpc.blogspot.com/

  • avatar
    TLOU13
    Miażdżyło ci chyba nie wiem co :))

    PS2 rok 2001 człowieku wez się nie ośmieszaj

    ICO Metal Gear Solid 2 Silent Hill 2 Devil May Cry GT 3 GTA3 itd.....

    http://youtu.be/MA55TgDa5gg?t=32s

    https://www.youtube.com/watch?v=cFg603fPMXw

    https://www.youtube.com/watch?v=YsFrsQtqYHY

    itd.....

    Krótka pamięć czy jak :))
  • avatar
    Kłaczkov92
    Boże czytam te wasze komentarze czytam i normalnie padam ze śmiechu.
    W szczególności fanboy'ów PC. zakładam że większość nigdy takowej nie miała no cóż...kto co woli. Ale uważam że grafika nadal jest przyzwoita na obecnej generacji konsol. Ale ciągle widze że na to wrzucacie. Nie wiem...Macie jakieś kompleksy? (za przeproszeniem) musicie zwalić sobie konia kiedy gracie w gry typu Crysis 3 na PC z ultra grafiką? Ciągle tylko wrzuty i wrzuty. Ale jeśli pomyślicie (wiem że dla niektórych to abstrakcja) to zrozumiecie że:
    -konsole nigdy nie miały za zadanie być wydajniejsze niż PC z samego założenia że generacja jest planowana od 6-10 lat wsparcia. Czyli na początek wrzucają najmocniejsze rzeczy które juz w dniu premiery są "przestarzałe" ale nie o to tu chodzi. Chodzi tutaj o gry. Gdzie jest dużo tytułów które biją grywalnością typowe tytuły na PC.
    - 2 sprawa. twórcom gier rzadko kiedy opłaca się robić gry tylko na PC (z wiadomych przyczyn) dlatego najpierw gry zarabiają na konsolach (i gry na konsolach nie są dużo droższe od tych na PC) przykład? GTA V. Twórcy wiedżą jak zarobić.

    Kończąc mój monolog, jeśli nie mieliście konsoli nie zrozumiecie co to za fun i jakie to świetne uzupełnienie PC. Bo mając to i to korzystamy dwa razy, bo mamy dostęp do gier o zaj... grywalności. Ale kto ma to i to ten rozumie i nie musi podnosić swojego ego na forach :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Platforma PC najmocniejsza w sensie technologicznym? Takie stwierdzenie jest fałszowaniem rzeczywistości, bo za technologią stoi oprogramowanie i po konsolach dobrze widać jak działa optymalizacja, jakie były gry wcześniej, a jakie są teraz na niezmiennej w czasie platformie (obecne konsole).

    Co z tego, że jest taki Titan, który z racji ceny przenigdy nie pojawiłby się w konsoli, skoro nie ma gry wykorzystującej w pełni jego możliwości? Wkrótce same gry dopiero pokażą gdzie i co jest ważniejsze - technologia, czy umiejętności programistów.
    -1
  • avatar
    Damis93
    Taa Nvidia sie pluje bo ich konsolka (jeśli można tak nazwać androida z padem) to shit. Muszą coś gadać, bo konsole są na podzespołach AMD a tablety i smartfony, zdominował Qualcomm (tegra 4 nie należy do najpopularniejszych a o tegrze 3 juz mało kto pamięta) . Nvidia zostaje tylko na rynku PC i tu jest problem bo wszyscy przesiadają się na Ultrabooki, gdzie grafika nie jest do końca potrzebna, ale intel też ma tam Swojego irisa więc nvidi też nie chcą. Nie ma to jak firma utrzymująca się na rynku tyle lat powoli upada.
    -1
  • avatar
    Łukasz9365
    Za dużo tu fanboyów PC. Na PS4 będą super gry na Xone też i na PC też zawsze będą. Ale przestańcie minusować ludzi z odmiennym zdaniem, którzy mówią że konsola jest równie dobra do grania co komp. BA ! A nawet lepsza bo mniejsza, i pod telewizorem nie trzeba stawiać wielkiego głośnego kloca. Sam mam PC i to bardzo wydajnego, złożonego dla entuzjasty części komputerowych, a nie rzucam się jak ktoś powie, że konsola jest w czymś lepsza albo równie dobra. Ogarnijcie się dzieciuchy...
    -1
  • avatar
    irondick
    Znowu się uśmiałem "Tamasi stwierdził też, że Nvidia absolutnie nie lekceważeni Sony i Microsoftu" - "Poprawta toto" ;-)
    -1
  • avatar
    vekio
    Śmieszą mnie te informacje że PS2 w momencie premiery dużo mocniejsze od PC! Może przez rok czasu ta konsola była nieco wydajniejsza, ale zmieniło się to po debiucie Geforce 3. Tu już przewaga na rzecz PC była miażdżąca! A po za tym na jaka rozdzielczość, była w grach PS2 640x480! Na PC minimalną rozdzielczością w których były uruchamiane gry od 2000 roku było minimum 800x600 a większoiść i tak grała już w 1024x768! Tak zwane HD którym zachwycają się konsolowcy, to PC miał już i w latach 90 tych! A nawet porównywalną z Full HD tylko że 4:3 1600x1200!
    Proszę bardzo gra na PC, która miażdżyła graficznie wszystkie gry z PS2! Rok debiutu 2001!

    https://www.youtube.com/watch?v=a8D9a_7TSno
    -2
  • avatar
    Eternal1
    nVidia tłumaczy się jak zgraja 5 latków którzy pobili się w piaskownicy.

    Że konsole nie dorównają PC? - a miały kiedykolwiek dorównywać?
    Jezu Chryste toż to gadka na poziomie obrażonego przedszkolaka.

    @

    Zamiast powiedzieć uczciwie wprost że nie mieli możliwości walki o nowe konsole z powodu braku odpowiedniego CPU to żałośnie jeszcze bardziej kłamią w żywe oczy.

    To jest choroba, po prostu choroba urażonej ambicji, zero honoru, masa kłamstw. To się nadaje już tylko do leczenia.
    -2
  • avatar
    jkbrenna
    Wybrano AMD jako dostawce podzespolow z conajmniej 3 prostych powodow:

    1. Chca miec do czynienia z plataforma PC, ktorej dalszy rozwoj bedzie rozwojowi PC odpowiadal, koszty rozwoju beda mniejsze itd...chyba panowie nie mysla, ze za dwa lata inny Jaguar, nie bedzie tam siedzial

    2. Wybrano x86, bo ARM bardzo powaznym konkurentm moze byc i producenci gier, by takze pewne gry do tanich zbudowanych na Androidzie tabletow i smartphonow przystosowali, byla by to konsol naturalna smierc.

    3. Intel majac lepsze CPU, byl troche za drogi i tez nie mial zadnego interesu sobie konsolami glowe zawracac, nic by na tym nie zarobil

    a co do optymizacji, to wystarczy na software Appla spojrzec i wnioski same sie nasuwaja.
    -3
  • avatar
    Konto usunięte
    jak to z prawda bywa, najpierw jest zakrzyczana potem wyśmiana a na końcu każdy twierdzi że to oczywistość i tak mówił od samego początku...

    Konsole były i będą dla niedzielnych graczy. Cała reszta nie tylko nie przesiądzie się z pecetów ale będzie kupowała nowe, jeśli na konsole będą też ciekawe exclusivy to konsole kupią też, żeby w nie zagrać a potem zostawić dzieciakom.
    -3
  • avatar
    pridem
    Mam i7 7970 i HD7970Ghz ale preorder na PS4 już dawno zamówiony i blaszak będzie do zabawy dla córeczki :P
    -4
  • avatar
    vekio
    Także cieszcie się konsolowcy że wreszcie pecetowe technologie do was dotarły bo do tej pory to była bieda z nędzą! Co prawda dostaliście słabe AMD, ale lepsze to niż jakieś porąbane Celle!
    -4
  • avatar
    KenpachiSC
    Mi się nasuwa tylko jedna myśl. Co z tego, że pecety mają lepsze grafiki jak przez konsole jest ona blokowana? Smuci mnie to i marze, żeby rynek pc był niezależny od konsol.
  • avatar
    robertgr1
    Nie do końca masz racje na pewno nvidia nie może przeboleć tego ze została pominięta przez sony i mirosoft ale co do gier to nawet nie ma porównania gry na pc są o wiele lepsze nawet nie ma co porównywać np seria Total War, COH , i wiele wiele innych poza tym ta sama gra na konsoli wygląda o wiele gorzej niż na pc aż nie chcę się grać w tak uproszczone gry wyjątek gry sportowe gdzie naprawdę granie na konsoli sprawia wiele radości . Nie mogę tego pojąć dlaczego nie dadzą do konsoli np karty graficznej pokroju radeona 7970 lub gtx 770 do tego procesor corei 5 4670 lub 3570 i niech ta konsola kosztuje nawet 4 tyś zł to chetnie bym kupił
  • avatar
    chrisu1982
    nic nowego nie stwierdzili, ale z drugiej strony co maja mowic, jak next geny oparte sa na konkurencji, druga sprawa, panowie zapominaja o jednym, konsola to zamknieta konstrukcja, z ktorej wyciska sie do max-a, nie jest ograniczona systemem windows, nie bazuje na milionach sterownikow, patchy itp. i jest jedna i jedyna, a zestawow pc jest od cholery, optymalizacja na jedna platforme, a na tysiace to inna bajka
    dzieki temu konsole zawsze maja gry na poziomie swoich mozliwosci, pecety zawsze sa duzo mocniejsze niz potrzeba albo niz mozna byloby uzyskac
  • avatar
    robertgr1
    Zróbcie wreszcie konsole opartą o przynajmniej podzespoły z średniej półki a nie low end tak to nigdy nie będzie żadnego znaczącego postępu względem grafiki ,za rok lub naj później dwa znowu większość gier będzie działała w rozdzielczości 720 p i 20-30 klatek na sekundę .Niech cena takiej konsoli będzie nawet 4 tyś ale niech to ma jakąś sensowną wydajność .Albo zrobić dwie konsole jedną dla mniej zamożnych klientów którym nie przeszkadza gorsza jakość grafiki i granie w niższej rozdzielczości a druga dla entuzjastów którzy lubią efekty graficzne na wysokim poziomie i wysoki fps w 1080 pi
  • avatar
    Detrioux
    Jeżeli masz Pc za 3.5k to dorównuje albo nawet wywyższa konsole. Jeżeli masz 5 letniego PC za równowartość 1000zł to oczywiście możemy tak twierdzić więc o czym tu gadać zależy jakiego ma się pc-ta i jaki system...
  • avatar
    StartX_pl
    Każdy kij ma dwa końce. PC to fajna platforma, jest kompatybilna wstecznie i daje się łatwo naprawić. Konsole mają ten problem, że jak się coś popsuje po 10 latach lub więcej to może być problem z dostaniem części - taka dygresja dotycząca głównie kolekcjonerów.

    Ogólnie konsole to fajny i pomimo pewnych niedostatków w postaci gorszej grafiki to nie ma zupełnie znaczenia, ja osobiście sięgam po tytuły z czasów psx czy snes i mam często większą radochę z grania w starocie niż nowe piękne gnioty. Konsola to również taki trochę nieco egzotyczny sprzęt, który czasami kupuje się dla kilku tytułów. Brzmi absurdalnie, ale gdy większość tytułów jest dostępnych na różne platformy, pozostają produkcje eksluzywne, których nijak nie ma jak porównać z pc i wychwalać jego wyższość.

    Zmiany jakie zachodzą w segmencie konsol mają wady i zalety, dla programistów lepsze jest to, że mają znajomą architekturę, dla producenta konsoli oszczędnością jest kupienie gotowych chipów zamiast topienie kasy w badania, choć z drugiej strony przez to nieco zatraca się ten klimat sprzętu eksluzywnego.

    Co do słów płynących ze strony NV - chyba mają ludzi za debili jeśli chcą nam wmówić, że o wiele więksi od NV giganci Microsoft i sony nie mają paru wolnych miliardów na opracowywanie własnych technologii.

    Jest oczywiście oszczędność, ale inne pozytywy wymieniłem wcześniej.
  • avatar
    Snake73
    Najlepiej mieć PC i konsolę. PC do FPS, strategii, MMO, symulatorów. Konsola do gier sportowych, bijatyk, wyścigów, h&s. I koniec dyskusji. Nie mogę zrozumieć tych ciągłych przepychanek co jest lepsze. PC - kosmiczne megaherce, gigabajty ramu miliardy tranzystorów, rozdziałki fHD i 4k, kilowaty energii a i tak konsoli nie pobije w kilku kategoriach i vice versa. Fajnie jest postrzelać sobie W Battlefielda na myszce i klawiaturze ale i fajnie jest usiąść sobie wygodnie z kolesiami w salonie przy piwku i popykać w FIFę/NBA/NHL na dużym ekranie.
  • avatar
    Robert2137
    Szczerze wątpie w te słowa. Moim skormny zdaniem jeżeli konstruktorzy z talentem i kasą mogliby stworzyć technologie i konsole z lepsza wydajnościa i parametrami tak samo komputery, ale tu sie liczy $$$$ i nie maja zamiaru nic ziweksza tak diametralnie.
  • avatar
    zielony_banan
    Akurat taki komentarz ze strony firmy produkującej głównie podzespoły do PC mnie nie dziwi
  • avatar
    rafgc
    Od kiedy pamięć współdzielona zapewnia większą wydajność niż jej specjalizowane bloki? Jak układ graficzny będzie "molestował" pamięć RAM to będzie mocno ograniczać jej dostęp procesorowi co mocno się odbije na jego wydajności. Tak było już w Amidze, gdzie zwiększenie ilości kolorów na ekranie (rozdzielczości też) spowalniało działanie komputera, bo procesor musiał czekać, aż pamięć się zwolni. Pomagało zainstalowanie karty z szybszym procesorem i pamięcią dedykowaną tylko procesorowi, dzięki czemu procesor mógł dalej wykonywać program, podczas gdy układ graficzny zajmował się swoimi sprawami w pamięci współdzielonej.



    Układ graficzny ma po to swoją własną pamięć, aby nie zajmować niepotrzebnie pamięci RAM, która jest na dodatek wolniejsza. 16GB/s PCIE nie stanowi wielkiego problemu, ponieważ wystarczy dane załadować do pamięci karty i tam nimi dysponować, zazwyczaj jeśli karta graficzna jest w stanie "uciągnąć" daną grę, to ma wystarczającą ilość pamięci, aby pomieścić wymagana ilość tekstur. PCIE może stanowić wąskie gardło, gdyby procesor generował więcej niż 16GB/s graficznych, ale kto generuje grafikę procesorem w grach? Poza tym, jeśli procesor miałby generować grafikę, to nie nadawałaby się do gier w których trzeba dużo liczyć.


    Słabym punktem w komputerach PC nie jest architektura dzielonej pamięci miedzy CPU, a GPU, a brak odpowiednio szybkiej szyny łączącej te dwa elementy.


    Pamięć współdzielona w nowych konsolach, to oszczędności. I tak wkładają do konsol bardzo szybkie pamięci z bezpośrednią szyną dla GPU, więc mogą sobie pozwolić na współdzielenie i eliminację dodatkowych kosztów w postaci specjalistycznej pamięci, przy czym należy uważać przy programowaniu, aby zbilansować przepustowość dla CPU i GPU lub wyposażyć CPU w bardzo duży cache lub bardzo szybką pamięć w której znalazłby się program. 60GB/s w X1 to niezbyt emocjonująca wielkość do współdzielenia z CPU z GPU, gdzie przepustowość obecnych kart graficznych to powyżej 60GB/s. Gdyby zastosowano dedykowaną pamięć dla GPU z równie szybką szyną, to działałoby to znacznie szybciej.

    Póki co PCIE jeszcze daje radę i będzie dawała jakiś czas, póki będzie odpowiednia ilość RAMu na karcie.

    Układy SoC to idea upchnięcia całego urządze
  • avatar
    byh81
    Ta a ja już z 10 lat temu czytałem że "Era komputerów dobiega końca" a tu nie dość że mój blaszak i cały ''blaszany'' rynek dalej żyje to jeszcze ma się coraz lepiej.