Karty graficzne

Nvidia odświeża profesjonalną kartę Quadro M6000 - teraz z 24 GB pamięci

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
16 komentarzy Dyskutuj z nami

Nvidia Quadro M6000 to profesjonalna karta graficzna, a nowa wersja sprawdzi się przy najbardziej wymagających projektach.

Nvidia Quadro M6000 karta graficzna

Wprawdzie karta graficzna Nvidia Quadro M6000 swoją premierę miała już rok temu, ale producent zdecydował się ją odświeżyć – do dyspozycji oddano podwojoną dawkę pamięci wideo, dzięki czemu można ona wykonywać jeszcze bardziej złożone projekty (np. modele samochodów ze specjalnym oświetleniem czy bardziej zaawansowane animacje).

Quadro M6000 bazuje na tej samej konstrukcji – nadal mamy do czynienia z procesorem graficznym Maxwell GM200 z 3072 rdzeniami CUDA, którego moc obliczeniowa pojedynczej precyzji sięga 7 TFLOPS. Na pokładzie znalazły się jednak nie 12 GB, a już 24 GB pamięci GDDR5 384-bit (również z korekcją błędów ECC). Przepustowość pamięci nie uległa zmianie i wynosi 317,4 GB/s.

Karta jest zgodna DirectX 12, Vulkan API, OpenGL 4.5, a także technologiami Nvidia 3D Vision Pro i Nvidia Mosaic Technology. Producent chwali się też odpowiednią wydajnością do obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości (VR), choć nie powinno to nikogo specjalnie dziwić (w końcu mamy do czynienia z najpotężniejszym, profesjonalnym akceleratorem graficznym „zielonych).

Na śledziu wyprowadzono pięć wyjść wideo: jedno DVI-I i cztery DisplayPort 1.2, do których można podłączyć maksymalnie cztery ekrany o rozdzielczości 4K (4096 x 2160 @ 60Hz). Dodatkowe zasilanie doprowadza 8-pinowe gniazdo.

Nissan Maxima model 3D
Nissan Maxima wyrenderowany w 3DXcite DeltaGen - m.in. właśnie w takich zastosowaniach sprawdzi się Quadro M6000 24GB

Warto również wspomnieć, że cena karty nie uległa zmianie i nadal wynosi 5000 dolarów – można więc powiedzieć, że nowa wersja zastępuje starą.

Źródło: Nvidia, AnandTech

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    voxcordi
    6
    Bardzo prawdopodobne przesunięcie Pascal'a. I jakoś mnie to nie dziwi...
  • avatar
    Aquagen
    3
    Ciekawe czy takie odświeżenie Quadro M6000 może zwiastować odsunięcie w czasie premiery architektury Pascal w postaci pełnych układów GP100. Pojawiały się przecież doniesienia, że przynajmniej Tesla i właśnie Quadro z GP100 mają dysponować 32GB HBM2, więc ciekawe czy może to oznaczać to odsunięcia premiery pełnych układów Pascal?
  • avatar
    gukeskl
    2
    Na początku myślałem, że to zdjęcie i że chodzi o coś w stylu, że ta karta sprawdzi się w autonomicznych samochodach xd
  • avatar
    mixolaj
    1
    To uczucie, gdy karta graficzna ma więcej RAM-u niż twój PC.
  • avatar
    setheesh
    0
    Mam pytanie do kogoś kto pracował na kartach Quadro np. w CAD. Czy rzeczywiście różnica miedzy taką kartą a powiedzmy GTX 970 tłumaczy różnice w cenie?
    Dodatkowe pytanie. Czy jest sens kupować laptopa z grafiką Quadro skoro procesory w laptopach są dużo słabsze od desktopowych? Pytania te zadaje w kontekście firmy produkcyjnej około 30-40 osób gdzie są robione projekty w CAD.
  • avatar
    bury-pies
    0
    Ciekawe ile fpsów wyciągnie na tym Crysis
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Akurat autko wygląda sztucznie bo za doskonale. Wszystko się tak jakoś przesadnie błyszczy i takie ogólnie wymiziane bardziej niż na auto-show. Do takich renderów to wystarczy zwykła karta 2-4 GiB ram. Tło to tylko zdjęcie jak byście jeszcze nie wiedzieli. Sam model pewnie ma nie więcej niż kilka milionów Vertexów. Całą robotę robi obliczone oświetlenie i kosmiczny AA.