Smartfony

Smartfony z grafiką jak w PlayStation 3

Jakub  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Jakub
50 komentarzy Dyskutuj z nami

Smartfony z grafiką jak w PlayStation 3

Będzie to możliwe dzięki kolejnej generacji układów Snapdragon. Plany Qualcomm są bardzo ambitne - nowe procesory mają być także wydajniejsze, bardziej energooszczędne, a ponadto produkowane z wykorzystaniem 28nm procesu technologicznego.

  Warto przeczytać:
 

W nadchodzącym roku Qualcomm zamierza wprowadzić na rynek procesorów opartych na architekturze ARM nowe jednostki Snapdragon, które będą korzystać z 28 nanometrowej technologii. Producent zapowiada, że planowany Snapdragon SM8960 (wyposażony w dwa rdzenie) będzie nawet pięć razy szybszy, a także o 75 procent bardziej energooszczędny niz poprzednicy. Niestety, Qualcomm nie sprecyzował z jakimi konkretnymi modelami porównywano osiągi CPU SM8960, więc narazie trudno ocenić jaka realna wydajność stoi za tymi zapowiedziami.
 


Oprócz wysokiej wydajności, Qualcomm kryje w nowych jednostkach Snapdragon jeszcze kilka innych miłych niespodzianek dla producentów urządzeń mobilnych oraz ich przyszłych posiadaczy. Smartfony czy tablety wyposażone w SM8960 będą dysponować takimi dodatkami jak GPS, Bluetooth, WLAN, a także obsługiwać wszystkie rodzaje telefonii trzeciej generacji (3G) oraz świetnie zapowiadający się standard LTE (Long Term Evolution).

Warto również zwrócić uwagę na czterokrotny wzrost wydajności oferowanej przez GPU wbudowane w SM8960. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że będzie to układ z serii Adreno 300, która zostanie wprowadzona w 2011 roku. Według tabelki porównawczej umieszczonej w prezentacji fimy Qualcomm, a widocznej poniżej, trzecia generacja Adreno będzie mogła się pochwalić grafiką na poziomie konsol Xbox 360 i PS3.
 

Złą wiadomością może być to, że zapowiadane Snapdragony co prawda będą produkowane od następnego roku, ale zanim pojawią się pierwsze produkty może minąć nawet dwanaście miesięcy. A nim produkty te staną się cenowo przystępne, minie jeszcze więcej czasu. Można mieć jednak nadzieję, że prezentacja możliwości tych procesorów odbędzie się podczas jednych z targów urządzeń elektronicznych, które zaplanowano na przyszły rok.
 

Źródło: Anandtech, Qualcomm

Polecamy artykuły:    
Fotogaleria: obudowa jakiej jeszcze nie było TOP-10: Monitory GeForce GTX 580 - najszybsza w rodzinie

Komentarze

50
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    hehehehe
  • avatar
    Konto usunięte
    Czyli bateria typu akumlator z jelcza będzie potrzebna żeby zasilć takiego smartfona.
  • avatar
    hideo
    a świstak...
  • avatar
    Konto usunięte
    Zaraz ktos napisze ze i tak sgs jest lepszy ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    Już teraz w tel mamy grafike z konsol. Przykładem są tu produkcje na iPhona: Epic Citadel cz nowo wydany Rage od Id, ostatnio widziałem tez konwersje Prince Persia z PS2, czy nowy NFS, na AppStore wystarczy się porozgladac. I to wszystko na podobno kiepskim smartfonie jakim jest iP, uważajcie co chcecie, ale mnie tam w zupełności zastepuje kompa. Brakuje tylko flasha i klawiatury qwerty ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    "wyposażony w dwa rdzenie taktowane zegarem 1,5 GHz"
    z tekim procem to nie osiagna nawet grafiki na poziomie xboxa360 a co dopiero ps3.
  • avatar
    Konto usunięte
    Witajcie:) Wiedzialem, wiedzialem... ;) "Smartfony z grafiką jak w PlayStation 3" - po takim tytule nie moglem sie spodziewac innej dyskusji, lol. Znow sie zaczelo, szanowny kolego Wulfen, WALCZ o swoje przekonania! nie poddawaj się! Ta grafika, no i popatrz jaki to swiat okrutny, porownuja PlayStation Trzyy do takiego czegos jak komorka, koniec swiata... Powiem Ci ze w MegaMana 9 i 10 gra sie wysmienicie i grafa ladna i gra trudna, polecam Ci osobiscie(nawet za PLN-y maja w PS store, nie to co Ci "zlowrodzy, okrutni, straszni"... w X-ie). I polygonow nie ma(wiec nie ma sie o co klocic ;p). Pozdrawiam i zycze pierdyliarda polygonow na kazdej konsoli i telefonie, bedzie sie o co bic:D
  • avatar
    Konto usunięte
    Oj... A dzieci znów się kłócą, kto ma lepszą grafikę w konsoli która kupiła mu mama ?

    Nawet jeśli dawno wyrośliście z szczeniackiego wieku to, kłócąc się o takie pierdoły zachowujecie się tak jakbyście nimi byli... Trza mieć niezłe zryty beret - to te konsole zrobiły wam takie ała ?
  • avatar
    Adam1
    Bzdurny tytuł, niewiele wiedzy technicznej. Ot taki newsik dla pseudo informatyków i klakierów.
  • avatar
    Konto usunięte
    PS 3 przez ostatni rok się wyrobił bo nauczyli się w końcu programować ,ale dziwne jest że jeśli gra wychodzi na obie platformy to przeważnie jest trochę lepiej na X360 ,pewnie dlatego że PS3 jest bardziej pracochłonne i potrzebują więcej czasu na dopieszczenie...
  • avatar
    jacek2015
    Jeśli chodzi o potencjał hardware to już od dawna jasno wiadomo: PC > PS3 > X360 (Wii nie ma co porównywać bo to nie ta generacja, a najmocniejsze konfigi PC już 3 lata temu przeganiały konsole 3 gen).