Ciekawostki

Internet wygryza tradycyjną telewizję. Co na to reklamodawcy?

przeczytasz w 2 min.

Z analiz wynika, że 45 procent internautów na całym świecie nie ogląda już tradycyjnej telewizji. Reklamodawcy szukają więc innych sposobów na dotarcie do grup docelowych.

Obserwując sytuację w Stanach Zjednoczonych, można zauważyć, że telewizja odchodzi powoli do lamusa. Statystyki pokazują, że nawet połowa gospodarstw domowych nie korzysta już z tradycyjnych usług TV. Ta sytuacja się już raczej nie zmieni. Potwierdzają to nie tylko badania amerykańskiego rynku, ale również globalne statystyki.

Z badania przeprowadzonego przez firmę Ampere Analysis wynika, że prawie połowa użytkowników internetu na całym świecie zrezygnowała z oglądania TV. Research przeprowadzono na ponad 55 tys. internautów i aż 45 procent z nich nie korzysta już z linearnej telewizji. To ponad dwukrotnie więcej niż w analogicznym badaniu przeprowadzonym dwa lata wcześniej. 

Oglądanie TV w Polsce

W Polsce sytuacja wygląda nieco inaczej. Tu również obserwowalny jest spadek, ale nie tak spektakularny, jak w innych zakątkach świata. Research Nielsen Audience Measurement sugeruje, że w okresie od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku statystyczny Polak spędził przed odbiornikiem TV średnio 3 godziny, 55 minut i 34 sekundy dziennie. To oczywiście o wiele za dużo, ale jednocześnie o 11 minut mniej niż w 2021 roku i o 25 minut i 24 sekundy mniej niż w 2020 roku.

Natomiast według Krajowego Instytutu Mediów około dwóch milionów Polaków nie ogląda już telewizji w ogóle. 

Reklama w potrzasku

W związku z powyższym reklamodawcy muszą szukać innych sposobów na dotarcie do grup docelowych.

Rośnie popularność strumieniowania online, platform społecznościowych i innych źródeł cyfrowych treści, a jednocześnie spada oglądalność telewizji, zwłaszcza wśród młodszej widowni. Starzejąca się widownia jest mniej atrakcyjna dla reklamodawców próbujących dotrzeć do tych ludzi, którzy z zasady są bardziej aktywni. Dodatkowo telewizja jest podzielona na niemal niepoliczalną liczbę kanałów, a dziś reklamy powinny być jak najbardziej dostosowane do poszczególnych grup odbiorców – zauważa Paweł Romański, CEO w ZnajdźReklamę.pl.

Coraz częstszym zjawiskiem staje się reklama zewnętrzna: w przyszłości można spodziewać się wzrostu liczby billboardów i plakatów na elewacjach budynków czy autobusach. Uważa się, że tego typu przekaz może dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców. Według Fact.mr globalny rynek reklamy zewnętrznej osiągnął poziom 27,7 mld dolarów w 2022 roku i przewiduje się, że co roku będzie wzrastał o około 6 procent.

źródło: materiały prasowe

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    KENJI512
    19
    Co na to reklamodawcy?

    Pakują reklamy na Benchmarka :P
    • avatar
      KGer11
      3
      Nie wiem skąd te statystyki, ale nie dotyczą przeciętnego Polaka. Przeciętny Polak nie ma czasu siedzieć 3 godziny przed tv, chyba że zmarnował sobie życie...
      • avatar
        uraharu
        3
        prawie 4h dziennie przed TV ? :) poważnie?
        • avatar
          PIRAT_PL
          2
          Od lat nie mam nawet TV/Radia w domu.
          Jedyne czego używam to naprzemiennie któregoś z serwisów streamingowych video i audio.
          Tu przynajmniej nie jestem skazany na "to co leci" a mogę sobie wybrać konkretne treści które w danej chwili chce zobaczyć.
          • avatar
            Marek1981
            2
            Statystyki jakieś zawyżone albo są tacy co zasypiają przed tv. Ogólnie ciężko coś oglądać jak co chwila reklama co trwa pewnie tyle co film. A serwisy też zajeżdżaja praniem mózgu, jak już coś warto obejrzeć to coś azjatyckiego bez europejskich/amerykańskich naleciałości
            • avatar
              xxx.514
              2
              I bardzo, urwa, dobrze. Nie potrzebuje co 2 minuty być bombardowany "promocjami" z hipermarketów czy pseudoleków, które są mi całkowicie zbędne i nigdy mnie nie dotyczą. Niech pakują manatki i wezmą się za coś pożytecznego.
              • avatar
                Trim23
                -1
                Oczywiście, że nie oglądam, bo mnie w konia robią. Na TVN cała prawda, całą dobę, a nic się nie zgadza z tym co w TVP podają.
                • avatar
                  KochamBigos
                  0
                  Ciekawe jak to ma się z tradycyjnym radiem. Te eski, eremefy i inne gówna to to samo szambo co normalna TV.
                  Jedne i te same popowe gówniane piosenki puszczają rozwydzonych gwiazdeczek a pomiędzy nimi i reklamami pierdolą o dupie marynie wiecznie czekając na weekend.
                  Internet tez wcale nie lepszy. Przejęły go wielkie korporacje dla których liczy się tylko zarobek i promuje ten sam szajs co zwykle radio i telewizja i tylko ratuje go jeszcze ze jest większy wybór i można pooglądać i posluchac co innego.
                  • avatar
                    vacotivus
                    0
                    > Research przeprowadzono na ponad 55 tys. internautów i aż 45 procent z nich nie korzysta już z linearnej telewizji.

                    Nie można było napisać po prostu "badanie"?
                    • avatar
                      Tu_Szczecin
                      0
                      To jeszcze jej nie wygryzł? A swoją drogą to oglądam tv.