Gadżety

Trzeci dzień konferencji Intel Developer Forum [Podsumowanie]

przeczytasz w 3 min.

Poniżej prezentujemy podsumowanie i najważniejsze punkty przemówień Erica KimaJustina Rattnera z ostatniego dnia Intel Developer Forum.

Eric Kim, „Architektura innowacji w elektronice użytkowej” Wiceprezes i dyrektor generalny Digital Home Group
W swoim przemówieniu Eric Kim przedstawił procesor Intel Atom CE4100, najnowszy z rodziny multimedialnych procesorów system-on-chip (SoC), które zaprojektowano z myślą o wprowadzeniu internetowej treści i usług na ekrany telewizorów. Kim wyjaśnił, że telewizyjni nadawcy szybko przechodzą z modelu liniowego na zoptymalizowany pod kątem internetu i że centralnym elementem tych innowacji jest platforma CE Intela, która zapewnia moc przetwarzania niezbędną do zaawansowanych zastosowań multimedialnych, takich jak grafika 3D.

Kim poinformował też, że firma współpracuje z kilkoma kluczowymi graczami branżowymi, takimi jak Adobe Systems, British Broadcast Company (BBC), CBS, Cisco i TransGaming, aby rozwijać treść, aplikacje, usługi i infrastrukturę na użytek telewizji następnej generacji i w krótkim czasie urzeczywistnić ideę interaktywnej telewizji.

Procesor Intel Atom CE4100 – Najnowszy intelowski układ SoC, poprzednio znany pod nazwą kodową Sodaville, łączy procesor multimedialny i komponenty audio-wideo, które zwiększają możliwości podłączonych do sieci urządzeń elektroniki użytkowej (CE). Układ opiera się na 45-nanometrowej technologii produkcyjnej, rdzeniu Intel Atom i popularnej architekturze Intel. Obsługuje zarówno internet, jak i telewizję, i dysponuje mocą przetwarzania niezbędną do wykonywania intensywnych graficznie aplikacji multimedialnych. Spełnia też wymagania sieciowych urządzeń CE, takich jak dekodery IPTV, cyfrowe telewizory i odtwarzacze multimedialne.

Adobe – W miarę, jak telewizory stają się bardziej interaktywne, technologia Adobe Flash pomaga twórcom treści w łączeniu wideo, trójwymiarowych animacji i bogatej grafiki. Intel i Adobe pracują nad przeniesieniem oprogramowania Adobe Flash Player 10 do rodziny procesorów multimedialnych Intel CE, aby zoptymalizować wyświetlanie grafiki oraz wideo H.264 i po raz pierwszy wprowadzić szeroką gamę gier Flash na ekrany telewizorów.

Transgaming – Gry dostarczane na żądanie (Gaming on Demand) zyskują coraz większą popularność dzięki rozwojowi interaktywnej telewizji wykorzystującej platformę Intel Consumer Electronics. Nowa usługa o nazwie GameTree.TV, oferowana przez firmę TransGaming, umożliwia uruchamianie gier PC w innych systemach operacyjnych, co pozwala na łatwą migrację z komputerów PC do sieciowych urządzeń CE opartych na multimedialnych procesorach Intela. Firma TransGaming zaoferuje też pakiet programistyczny, który pomoże twórcom treści w pisaniu gier dla intelowskich platform CE.

Justin Rattner, „Konwergencja jest przeszłoscią: przyszłość telewizji to organizowanie o dostarczanie tresci na żądanie”
Główny dyrektor ds. technologii, starszy specjalista, dyrektor Intel Labs

Justin Rattner opisał, czego użytkownicy mogą oczekiwać po telewizji w roku 2015. Powiedział, że 15 miliardów urządzeń konsumenckich będzie zdolnych do wyświetlania treści TV oraz setek miliardów godzin dostępnych materiałów wideo. Potrzebne są jednak bardziej zaawansowane metody organizowania treści i dostarczania jej na żądanie. Laboratoria Intela pracują nad udoskonaleniem technologii, aby widzowie mogli oglądać treść TV taką, jak chcą, gdzie chcą i kiedy chcą.

Szybka technologia kablowa „Light Peak” wprowadza światłowody na rynek masowy – Rattner zademonstrował, jak pewnego dnia konsumenci będą mogli wykorzystać technologię „Light Peak” w swoich komputerach, podłączając jeden kabel do podsystemu RAID opartego na stacjach SSD i do dużego ekranu. Cienki kabel światłowodowy umożliwia bardzo szybką transmisję informacji między urządzeniem komputerowym a ekranami, sieciami, urządzeniami pamięci masowej i zdalnymi adapterami peryferyjnymi. Istniejąca technologia kablowa zbliża się do praktycznych limitów szybkości i zasięgu. Nowa, optyczna technologia kablowa opracowana przez Intela i znana pod nazwą kodową „Light Peak” ma łączyć ze sobą standardowe urządzenia elektroniczne, oferując znacznie wyższą wydajność i mniejsze rozmiary w porównaniu z istniejącymi kablami miedzianymi.

Intel współpracuje z producentami światłowodów, aby rozpocząć dostawy komponentów „Light Peak” w 2010 roku. Firma zamierza współpracować z innymi przedstawicielami branży, aby ustalić najlepszy sposób na popularyzację tej nowej technologii w komputerach PC, urządzeniach kieszonkowych, sprzęcie elektronicznym, stacjach roboczych itd. Technologia „Light Peak” zapewni:

  • Dużą przepustowość: szybkość 10 Gb/s umożliwia przesłanie typowego filmu Blu-ray w ciągu niespełna 30 sekund. W ciągu następnej dekady przepustowość prawdopodobnie uda się zwiększyć do 100 Gb/s.
  • Technologia optyczna dla masowego klienta: zapewnia mniejsze łącza oraz dłuższe, cieńsze i bardziej elastyczne kable w porównaniu z tym, co dziś można osiągnąć z wykorzystaniem miedzi. Użytkownik może na przykład pobierać wideo wysokiej rozdzielczości do mobilnego urządzenia internetowego (MID) i podłączyć je do telewizora, aby obejrzeć film na dużym ekranie.
  • Możliwość podłączenia się do dowolnego urządzenia jednym kablem: można podłączać urządzenia peryferyjne, ekrany, stacje dysków itd. oraz przesyłać wiele protokołów jednocześnie przez jeden kabel.

Spersonalizowana telewizja – Według Rattnera przyszła technologia stanie się jeszcze bardziej osobista. Rattner zademonstrował technologię opracowaną przez laboratoria Intela, która umożliwia pobieranie informacji z urządzenia MID, takich jak dane kalendarzowe albo rekomendacje z serwisu społecznościowego, i automatyczne przekazywanie ich do najbliższego telewizora w celu zaprezentowania listy programów i usług zgodnej z zainteresowaniami użytkownika.

Interaktywna telewizja – Laboratoria Intela eksperymentują z technologiami takimi jak diody elektroluminescencyjne (źródło światła często używane w elektronice użytkowej), które umożliwiają komunikację między netbookiem a telewizorem w celu zwiększenia stopnia interaktywności. Kiedy widzowie są zachęcani do wzięcia udziału w programie, na przykład do głosowania na ulubionego piosenkarza, użytkownik może bezpośrednio zagłosować za pomocą netbooka albo wyszukać dodatkowe informacje o uczestnikach konkursu.

źródło: informacja prasowa

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!