Gry

Ubisoft: optymalizacja gier na PC nie jest ważna

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
100 komentarzy Dyskutuj z nami

Jedna nieprzemyślana wypowiedź i gracze od razu wpadają w sporą złość. Dobitnie przekonał się o tym teraz Ubisoft.

Ubisoft optymalizacja gier na PC

Twórcy gier to wprawdzie nie politycy, ale również oni dobierać muszą słowa bardzo dokładnie. Jedna nieprzemyślana wypowiedź i gracze od razu wpadają w sporą złość. Dobitnie przekonał się o tym teraz Ubisoft.

Po premierze komputerowej wersji Assassin’s Creed IV: Black Flag szybko pojawiły się głosy, że nie działa ona najlepiej nawet na całkiem solidnych komputerach. Nic dziwnego zatem, że temat ten poruszony został w wywiadzie z Sylvainem Trottierem, producentem gry. Niestety udzielane przez niego odpowiedzi nie były szczególnie trafne.

"Kwestią kompromisu jest zazwyczaj wygląd i działanie gry na danym sprzęcie. Na komputerze zazwyczaj tak naprawdę nie trzeba martwić się o wydajność, ponieważ jeśli dana gra nie działa wystarczająco szybko, można kupić mocniejszą kartę graficzną. W przypadku konsoli nie można już mieć takiego podejścia."

Słowa te wywołały wczoraj sporą burzę i pozostaje pytanie, czy słusznie. Ubisoft błyskawicznie zareagował stwierdzając, że jest to jedynie fragment wypowiedzi, który nijak ma się do tego, co rzeczywiście miał na myśli Trottier. Mówił on bowiem podobno jedynie o wczesnym etapie prac nad grami, bo to właśnie na nim do optymalizacji nie przykłada się dużej wagi. Później jednak jest zupełnie inaczej.

"Niewprowadzenie optymalizacji byłoby szaleństwem. Zaczyna się od wypróbowania prototypów aby zobaczyć, co jest możliwe, ponieważ trzeba pamiętać, że w trakcie dwóch lub trzech lat technologia znacząco się zmienia. Jeśli nie dbalibyśmy o komputery, to nie przeszkadzałoby nam, gdyby nasze gry wcale nie działały na tej platformie. To dopiero byłby brak troski."

Tłumaczenie wydaje się zatem logiczne, ale pewien niesmak raczej pozostanie. Poza tym problemy z działaniem Assassin’s Creed IV: Black Flag na komputerach to fakt i dobrze chociaż, że Ubisoft zdaje sobie z tego sprawę. Zapewniono, że trwają pracę nad tym, by jak najszybciej je rozwiązać.

Źródło: dsogaming

Komentarze

100
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Cacek93
    Jeśli nie chcą to niech łaski nie robią. Mam to gdzieś, nie muszę grać w te assasyny.
    65
  • avatar
    kot-kreskowy
    Co rozwiązać?, czyli znowu dostaliśmy betę zamist dopracowanego produktu. To jakaś paranoja.
    34
  • avatar
    wearelegion5000
    No to pojechali. Nie działa ci gra? Kup sobie lepszą k. graficznę.
  • avatar
    Konto usunięte
    Pierwsza część wypowiedzi potwierdza tylko to co widać gołym okiem w przypadku gier tego developera. Ostatnia gra która była w miarę dobrze dopracowana to chyba FarCry 2, a potem to ciągłe pasmo konkretnych wpadek.
  • avatar
    felislynx.silae
    Heroes 6 na grafice Nvidia pomimo wszystkich patchy po prostu się zawiesza (znany wszystkim posiadaczom kart nvidia graczom h6 bug). I ubisoft jakoś nie rozwiązał tego problemu. I dzieje się tak nie na jakimś wiekowym sprzęcie tylko nowym i naprawdę niezłym. Jakoś H5 działało na najwyższych bez żadnych problemów.
  • avatar
    drachenfeles
    pewnie, że nie
    to kosztuje pieniądze, a pieniądze to wy gracze macie dać nam za przywilej oglądania naszego logo
  • avatar
    q12robert
    No bo liczy się kasa a całą resztę mają gdzieś...
  • avatar
    Adam1
    Nic w tym dziwnego, gdy uświadomicie sobie że na PC praktycznie się nie gra (patrz sprzedaz gier PC vs konsole).
  • avatar
    Konto usunięte
    Nie wiem na ile prawdziwe jest powyżej tłumaczenie z oryginału wyjaśnień ubi ale twierdzenie, że "nijak ma się do tego, co rzeczywiście miał na myśli Trottier"... rozbawiło mnie do łez. Prawie jak z Michalikiem ;-)

    Tak serio, jaki biznes ma ubi, współparcując z dostawcą gpu w ramach jakiegoś programu, w tym, że gra działa bardzo dobrze na dość starym sprzęcie? Mega wydatki na optymalizacje kontra zero korzyści z tego? Kto w dużym biznesie by się porwał na taki altruizm?
  • avatar
    XaRaDaS
    Przesadzają, ja tam gram nie pamiętam na jakich już ustawieniach, grafa to GTX 460, Phenom x3 720 BE i 4 gb ramu i faktycznie czasem na morzu się przytnie, ale z tego powodu płakać nie będę :D
  • avatar
    jeomax.co.uk
    Mam "jedynke" i nadal nie moge calej zmeczyc ;-)
  • avatar
    hideo
    ja nie narzekam, na moim skromnym radku 6850 mam zazwyczaj 30-35fps (czasem spadnie mniej ale bez tragedii choć nie gram na wszystkich max detalach) więc nie jest źle a prawda jest taka że gra jest raczej pod radki 7800 (a'la ps4) i ogólnie widać że AC4 jest bardzo ładną grą :) już 3 była ładna a 4 jeszcze lepiej wygląda
  • avatar
    Anonim20
    Podstawowa sprawa o optymalizacji powinni gadać pierw ludzi którzy mają sprzęt na poziomie WYMAGAŃ ZALECANYCH.
    Mam sprzęt ciut lepszy od rekomendowanych
    Mam :AMD Phenom II x4 955 BE@4.0GHz,8GB RAM,HD5870
    w wymaganiach jest Proc AMD x4 3.0GHz ,4GB RAM i 5850
    ale do czego zmierzam,odpaliłem grę ,sama przy włączaniu sprawdziła sprzęt,dobrała najlepszy ustawienia czyli:
    1920x1080,SMAA,Wszystko HIGH,SSAO
    Sobie pomyślałem no okej.
    Ale potem był tylko RAGE z mojej strony spadki do 16fps? WTF?
    Zmiana na 1600x900 czy 1440x900 nic nie daje,zmiana ustawień graficznych wzrost FPS jest malutki.
    Wkurzyłem się ustawiłem wszystko LOW I OFF + 720P, i co ?
    28-50 fps !!! paranoja ,powinno być stałe 50-60,sprzęt z wymagań rekomendowanych i ma problemy z wszystkim na LOW?
    Kolejna BETA od ubiszajsu,to samo było z Future Soldier,to samo z AC3.
    Wracając do tematu NIE POTRZEBY OPTYMALIZOWANIA GIER NA PC
    w wrześniu bądź październiku pewien pan z ubiszajsu (nawet chyba na gram.pl to pisało) wypowiedział się ,że AC4 nie będzie źle zoptymalizowane jak AC3 ,twierdził ,że odrobili lekcje właśnie widać.
    Co ciekawe już jest sprostowanie co do tej wypowiedzi z newsa
    ,że ma być patch i w ogóle dostali opiernicz od gracz to teraz będą lizać nam dupę a tak to PC to najgorsze,a co najlepsze ci co obrazili się na ubiszajs po newsie już nim wybaczyli co za miękkie pały.
    trzeba się postawić tym korporacją i tyle nie pozwolić na takie coś,bo dojdzie do tego ,że zapłacimy 150zł za grę a tam jeden rozdział,już teraz masa contentu w AC4 wymaga połączenia z uplay -.-
  • avatar
    Shreq
    Tak, tak, winny się tłumaczy, najpierw powiedział co na prawdę myśli a teraz się wykręca, jak mnie ta banda ignorantów denerwuje, tylko hajs im w głowach... Swoją drogą niech wymyślą coś nowego, a nie w kółko wałkują odgrzewane kotlety, banda pajaców.
  • avatar
    chrisu1982
    nic nowego nie powiedzieli, fakt znany od lat, ze na peceta w wiekszosci wychodza produkty malo dopracowane, bo jak komus nie chodzi to jego problem, najwyzej zmieni grafike albo dorzuci sobie ramu
    paranoja i nabijacz kasy dla producentow, tak na prawde to wiekszosc z nas ma duzo lepsze kompy niz potrzeba, wystarczy spojrzec na konsole, jak sie chce to mozna, wychodza takie perelki jak last of us czy uncharted na 7 letnim sprzecie, cos takiego na pececie z przed 7 lat chodziliby w 10fps-ach i nie dlatego, ze byly slabe kompy tylko dlatego, ze sie nie chce im pracowac
  • avatar
    kapral.hicks
    Moim zdaniem jak na taką jakość grafiki, to gra ma dobrą optymalizację. Na ps4 gra śmiga w 30 fpsach, w 1080p bez HBAO+, z gorszymi teksturami i assetami, bez efektów Nvidii typu good rays, soft shadows (a też wyjdzie niedługo patch dodający następne efekty).

    Mój 3570@4.5 GHz i 680GTX kręcony na 1200@7000 jest już co najwyżej średnim zestawem, mimo to, z wszystkimi detalami (których nie ma na ps4) mam w 1920x1200p + SMAA 40-50 fps w lokacjach z roślinnością i drzewami, oraz 50-60 fps w miastach. W tej grze jest to bardzo dobry wynik, bo nawet 30 fps daje akurat w tej grze wrażenie płynności, włączając 1600p bez problemu byłem w stanie pograć w 30 fpsach (jakby co to używam DXtory do limitowania fps, nie vsync'a gdyż v sync dodaje tak potężnego laga, że nawet 60 fps sprawia mi wrażenie braku płynności :D )

    Co więcej, po wyłączeniu good rays i tych miękkich cieni gra przez 99% czasu śmiga już w 55-60 fps'ach, jedynie w krytycznych momentach fps spadł mi czasem na 50 w miejscach z roślinnością. Także gra nie dość że wciąż wygląda znacznie lepiej, to jeszcze chodzi prawie 2x lepiej, aniżeli jak na konsoli nowej generacji, a mowa o przeciętnym kompie :), gdybym miał SLI to jest jak w banku pewne, że miałbym 60 fps ze wszystkim. Moim zdaniem jest to bardzo dobra optymalizacja, a jeszcze Nv ma wydać poprawione sterowniki, skalowanie na komputerowe GPU z detali konsolowych jest tak dobre, jak gdyby na konsolach wcale dużo nie pomagał brak Windowsa i narzut api.

    Wypowiem się jeszcze co do MSAA i TXAA w tej grze. MSAA nie działa tu normalnie bo w silnikach opartych na deffered renderingu ta funkcja nie eliminuje aliasingu na shaderach, to więc twórcy AC4 wraz z tą funkcją dodali dodatkowy filtr rozmazujący, przez co gra nie ma już aliasingu na shaderach ale minus tego jest taki, że nie wygląda wcale ostro. Jeszcze gorsza sytuacja jest z TXAA, to badziewie rozmazuje już tak bardzo obraz, że przypomina to już 720p rozciągnięte na ekranie 1080p, zero ostrości na drugim planie. Testowałem różne tryby AA w tej grze i bezapelacyjnie najlepszy wynik daje 15-20% downsampling z dodatkiem SMAA. Ubytek wydajności jest mniejszy niż z MSAA4 a gra wygląda sto razy lepiej.
  • avatar
    renholder1987
    Optymalizacja nie jest ważna a potem mamy takie suchary jak gta4 to nawet na i7 nie chce śmigać jak powinno.Jak spartolą the division to są dla mnie spaleni jak blizzard
  • avatar
    Anonim20
    Dodam jeszcze ,że AC4 korzysta znów z jednego jajka -.- i wybaczcie za taki referacik
    Pozdrawiam :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Poprawić: "ponieważ jeśli DAMA gra nie działa wystarczająco" na DANA
    -2
  • avatar
    Mulciber
    Rzucono jakiś ochłap, napisano że Ubisoft ma graczy w dupie i od razu gawiedź się cieszy że może sobie po hejtować. Ja w tej wypowiedzi nie widzę nic na temat optymalizacji.
    -3
  • avatar
    Konto usunięte
    GTX 670, I5 3570K - ustawienia ultra - zero ścin, lagów, freezów. No ale tak, jak ktoś chce aby gra z 2013 roku ładnie wyglądała na HD4850 to ma problem.
    -27
  • avatar
    przemek2503pl
    Widzicie bo to jest tak: na konsole robią optymalizacje bo jest stały soft i bez opty. były by problemy z płynnością , a na pc to " a najwyżej dokopią" a co jakiś czas " podnieść wymagania bo sprzęt musi schodzić" .Taka prawda.
  • avatar
    vorthess
    No ale sensowne to tlumaczenie. Robiac gre na konsole maja pewnosc ze w ciagu kilku lat nic sie nie zmieni. Na peceta nei moga tworzyc z mysla o ograniczeniu grafiki itd, bo gdy gra wyjdzie, to kompuitery beda juz 50% wydajniejsze niz przy rozpoczeciu produkcji. Wiec optymalizuje sie na koncu, a w przypadku konsol pisze od razu z ograniczeniem.
  • avatar
    projectdarkstar
    Nie jest ważna - czytaj "nie chce nam się"
  • avatar
    Pan Piksel
    na 7970 smiga 32-62fps
    Why so serious?
  • avatar
    wdowa94
    Pamiętajcie że nie każdy ma kartę z High-Endu (np HD79XX), bo spora część ma półkę średnią 78XX oraz poprzedniej generacji 68XX, więc mówienie mi że optymalizacja nie jest ważna, bo mogę sobie kupić kartę graficzną tylko po to żeby zagrać w jedną gre jest absurdalne...

    Jeszcze piszecie że macie 32-61FPS, to też świadczy o skopanej optymalizacji- Spadek płynności o niemal 50%? To ma być komfort?
  • avatar
    Sakret
    Ubisoft dba jedynei o kase i konsolowców to co zrobili z AC3 to było rzpegięcie a tak nie traktuje się klientów, olali miliony prośb o fix do gry a Ci nic. OBY TAK DALEJ a kolejne gry które wypuszzcą okażą się crapami.
  • avatar
    gicior12345
    mi akurat działa wyśmienicie i nawet fajna ta część ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    "To dopiero byłby brak troski"
    Hmm czyli masz tu pecetowcu ochłap a jak sie nie podoba to sie bujaj bo pc to my mamy w dupie i najwyżej możesz liczyć na bycie dla nas beta testerem i nam jeszcze za to zapłacisz kupując nasz badziew.

    No to ja was też serdecznie pozdrawiam korporacje z branży elektronicznej rozrywki.

    http://i.imgur.com/frJPMAD.jpg
  • avatar
    Eternal1
    Ludzie... wystarczy 1 słowo wyjęte z kontekstu żeby rozpocząć totalny flame w komentarzach i nabijać licznik odsłon... to jest po prostu chore jak ludziska dają sobą manipulować przez emocje i w ogóle nie dbają o swoje nerwy i zdrowie... tylko pochodnie i widły w dłoń...

    Jak by ktoś zauważył to optymalizacja serii AC nie jest najlepsza ale i najgorsza też nie, jest po prostu przeciętna. Ale jak się samemu nie myśli tylko jak zombie czyta arty bez namysłu to co się dziwić...
  • avatar
    donigorasso
    Nie zamierzam grać w tę gre, ale trzymam kciuki dla ludzi którzy ten tytuł kupili.
    Mam nadzieję tylko, że nie będzie tak samo jak z battlefieldem, który już jest miesiąc na rynku i wciąż nie można liczyć na godzinę rozgrywki bez zawiechy (nie licząc serwerów 100% ticket z jedną mapą która najmniej buguje, gdzie przy podstawowej ilośći ticketów czas jednej rundy wacha się od 2 do 7 minut...)