Karty graficzne

Dominacja Radeonów w benchmarku VRMark Cyan Room

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
11 komentarzy Dyskutuj z nami

Pierwsze testy kart graficznych AMD i Nvidii w benchmarku VRMark Cyan Room. Wyniki raczej nie powinny nas zaskakiwać.

Studio Futuremark w końcu udostępniło benchmark VRMark Cyan Room, który sprawdza możliwości komputera w środowisku VR pod DirectX 12. Jak wygląda tutaj porównanie wydajności najnowszych kart graficznych? W rankingu zdecydowanie prowadzi AMD.

VRMark Cyan Room bazuje na całkowicie nowym silniku graficznym, który wykorzystuje potencjał interfejsu DirectX 12 i został zoptymalizowany pod kątem wirtualnej rzeczywistości (VR). Użytkownik może tutaj zmienić ustawienia graficzne, co pozwoli zmniejszyć lub zwiększyć wymagania testu.

Na oficjalnym blogu Radeon.com pojawiło się porównanie wydajności nowych kart graficznych (testy przeprowadzono na platformie z procesorem AMD Ryzen 7 1800X i 16 GB pamięci DDR4-2933).

VRMark Cyan Room - porównanie wydajności kart graficznych

VRMark Cyan Room - porównanie wydajności kart graficznych

Radeon RX 580 osiąga wynik 4721 punktów, podczas gdy konkurencyjny GeForce GTX 1060 6GB tylko 3764 punkty (płynność animacji wynosiła 82 fps, a zatem nie zapewniała komfortowego użytkowania gogli). Bardzo dobrze wypadły też modele Radeon RX Vega 56 i 64 – obydwa bez problemu pokonały tutaj model GeForce GTX 1080. Zabrakło natomiast porównania do GeForce GTX 1080 Ti.

Wyniki raczej nie powinny nas zaskakiwać, bo już od jakiegoś czasu wiadomo, że karty „czerwonych” oferują lepszy potencjał przy zastosowaniu nowoczesnych interfejsów programowania. Szkoda tylko, że rewolucja DirectX 12 nie wchodzi tak szybko do świata gier i nadal w większości dostępnych tytułów lepsze okazują się konstrukcje „zielonych” (dobrym przykładem jest tutaj nasz najnowszy test GeForce GTX 1070 Ti vs Radeon RX Vega 56).

Źródło: Radeon

Komentarze

11
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Geralt
    Po prostu widac efekt zakletego kola na rynku: Nvidia dominuje na rynku -> gry sa optymalizowane pod Nvidia -> AMD ma pod gorke + nie sa wdrazane nowe technologie, bo Nvidia tego nie wspiera -> dalej sprzedaje sie najlepiej Nvidia mimo, nie wspierania tych standardow -> gry nie sa optymalizowane pod najnowsze standardy bo dominujacy gracz itp i zaklate kolo zamyka sie.
    11
  • avatar
    HomeAudio
    "Pięciu naszych czytelników prosimy o założenie gogli. No dobra, trzech. OK, kogokolwiek?"
    1
  • avatar
    ivanos
    W benchmarkach radełon zawsze był dobry,ale jak powszechnie wiadomo w benchmarki się nie gra...
    -1
  • avatar
    Gloverek
    Tak trochę o DirectX i innym API.
    Mantle padło bo tylko AMD.
    DirectX12 Wątpię aby programiści pisali pod nowe API, no chyba, że byłby sponsoring ze strony AMD.
    Vulcan, to chyba najlepsze wyjście widać to po kilku tytułach gier, gdzie AMD ma o co walczyć z NV.
    No dobra dajmy przykład starej gry Thief na maks detalach benchark DX11 średnio 60fps na AMD, po włączeniu mantle średnio 155FPS To jest ponad 2x więcej.