Gry komputerowe

WoW: Battle for Azeroth z najnowszą poprawką przyspiesza na procesorach AMD Ryzen

Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
33 komentarze Dyskutuj z nami

World of Warcraft: Battle for Azeroth to kolejny przykład na to, że można zoptymalizować grę, by wykorzystywała potencjał wielordzeniowych procesorów.

Gracie w World of Warcraft: Battle for Azeroth? Najnowsza aktualizacja Tides of Vengeance nie tylko rozbudowuje wątek fabularny, ale też poprawia wydajność na wielordzeniowych procesorach. Szczególnie zadowoleni powinni być użytkownicy jednostek AMD Ryzen.

Przy doinstalowaniu najnowszej poprawki, gra potrafi wykorzystać potencjał wielordzeniowych procesorów. Wzrostem wydajności pochwaliła się Erin Maiorinoa na blogu AMD.

World of Warcraft: Battle for Azeroth – 1920 x 1080 px, Level 10 (DirectX12)
[kl./s.] więcej = lepiej

  po aktualizacji
przed aktualizacją
AMD Ryzen 7 2700X
8C/16T - 3,7/4,3 GHz
58,2
42,7
AMD Ryzen 5 2500X
4C/8T - 3,6/4,0 GHz
58,1
43,2

Według testów przeprowadzonych przez producenta, World of Warcraft: Battle for Azeroth w rozdzielczości 1080p i ustawieniach Level 10 (DirectX 12) może przyspieszyć o jakieś 35%. Podobny wzrost wydajności jest odczuwalny na słabszym, 4-rdzeniowym/8-wątkowym modelu Ryzen 5 2500X oraz wydajniejszym, 8-rdzeniowym/16-wątkowym Ryzen 7 2700X.

World of Warcraft: Battle for Azeroth jest kolejnym przykładem optymalizacji gier pod kątem nowoczesnych, wielordzeniowych procesorów. Szkoda tylko, że potrafi on wykorzystać potencjał co najwyżej 4-rdzeniowych jednostek.

Źródło: AMD

Komentarze

33
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    No brawo - mowić o wielordzeniowym wsparciu podczas gdy gra w koncu zaczyna wykorzystywać 4-6 wątków (gdzie procesory 4/8 mamy od dekady).
    A co z ta przewaga którą ma dać 16 i więcej wątków?

    jest to doskonały przykład tego w jakim miejscu stoimy jesli chodzi o gry na starych silnikach (które długo jeszcze zobaczymy) i wykorzystanie procesorów wielorzeniowych.

    edit:

    po srpawdzeniu - gra w DX12 potrafi odpalic 4 wątki.
    4
  • avatar
    Duparomana
    I to jst bardzo dobrz wiadomośc. Niech to idzie w tą strone czyli obsługa wszystkich rdzeni!!!!
    1
  • avatar
    kombajn
    W Blizardzie mają tempo i refleks szachisty. Grinding Gear Game dodali obsługę 4 rdzeni do Path of Exile ponad dwa lata temu a to małe studio i gra F2P.
    1
  • avatar
    Zwis88
    To teraz proszę to zrobić w StraCraft 2
  • avatar
    dexiji
    Z ciekawostek o wowie powiem ze efekty dźwięku w rajdzie nowym potrafią zrobic drop fps z 70/80 na 10 fps przy i7 7700k 5ghz. Reverberation czyli pogłos w ustawieniach dzwieku :D
  • avatar
    SirMichael
    tyle lat a WOW dalej wygląda jak jak gra dla dzieci.