Ewa Sołtysiak | 2011-11-04

Windows 8: przez ten system komputery będą droższe

Zobacz więcej w kategorii: oprogramowanie | system operacyjny

producenci: Microsoft

 

Windows XP, system operacyjny stworzony przez Microsoft, oficjalnie został wydany w 2001 roku. Po jego premierze użytkownicy po raz pierwszy zyskali szansę na zetknięcie się z nowym mechanizmem aktywacyjnym - OEM Activation (OA).

Producenci podjęli decyzję o jego wprowadzeniu, bo byli przekonani, że ograniczy rozprzestrzenianie się pirackich kopii Windows. OA miał uniemożliwiać aktywację systemu na wszystkich komputerach, poza jednym, do którego został przypisany klucz produktu.Windows 8 - logo

Zabezpieczenie okazało się nieskuteczne. Liczba nielegalnych wersji systemu nadal stopniowa rosła. Kolejną próbę producenci podjęli przy okazji wprowadzenia na rynek Visty. Wtedy to ukazał się ulepszony mechanizm aktywacyjny OA - OA 2.0. Nie sprawdził się, podobnie jak swój poprzednik. Mimo to Microsoft znalazł dla niego zastosowanie także w kolejnym produkcie - Windows 7.

Firma, odnotowując stały wzrost pirackich kopii, po raz kolejny postanowiła podjąć próbę walki. Tym razem zamierza chronić swój dużo wcześniej zapowiadany, niosący ciekawe rozwiązania system operacyjny Windows 8. W jaki sposób? Przez wykorzystanie mechanizmu OA 3.0.

Złamanie tego zabezpieczenia ma okazać się znacznie bardziej skomplikowane, niż było w przypadku poprzednich, mniej dopracowanych wersji oprogramowania. Niefortunnie, wybranie takiego sposobu zapobiegania kradzieżom i dbania o własne interesy może być szczególnie kosztowne dla potencjalnych nabywców sprzętu z Windows 8.

Windows 8

Informacje o systemie będą wgrywane do BIOS-u lub - co możliwe - w jego następcę, UEFI. Ponadto zgodnie z planem, weryfikacja klucza aktywacyjnego będzie się odbywać przy połączeniu z internetem. Zdecydowanie wydłuży to proces produkcyjny.

OA 3.0 oznacza więc dodatkowe koszty - przede wszystkim związane z przeszkoleniem pracowników co do instalacji mechanizmu oraz z samą instalacją na każdym komputerze. Na razie nie jest pewne kto zapłaci za procedury związane z zabezpieczeniem. Producenci twierdzą, że dostawcy - dostawcy z kolei, że producenci. Jednakże najbardziej prawdopodobna wydaje się opcja podwyższenia ceny komputerów z nowym systemem operacyjnym. Wtedy najbardziej ucierpią klienci, czyli my.
 

Więcej o systemie operacyjnym Windows 8:

Źródło: ZDNet

odsłon: 14228

Komentarze

(93)

CentPL

26 + - 2011-11-04 08:24

Czemu mi się wydaje że piractwo nadal będzie rosnąć?

c0lin.

0 + - 2011-11-06 18:26

Mi też O.o To przez tą nazwe ^.^ Niech ją zmienią, bo OA brzmi dziwnie..

Terrorek

0 + - 2012-02-09 11:32

zwykli ludzie beda sie Pier$#ić z aktywacjia sracjia a zwykly ( normalny człowiek ) wgra sobie Cracka ( aktywator ) i bedzie wszysko ładnie chodziło :P

Terrorek

0 + - 2012-02-09 11:33

a przez to ze podrozeje mniej osob kupi...

marcin1ja1

41 + - 2011-11-04 08:25

W 99% zabezpieczenia antypirackie działają przeciwko posiadaczom legalnego oprogramowania (gier czy filmów). Pirat i tak dostaje już gotową "skrakowaną" wersję i ma gdzieś wszystkie zabezpieczenia. Jest to walka z wiatrakami i niedługo dojdzie do tego, że uczciwy użytkownik będzie na tyle zirytowany, że przejdzie w końcu na złą stronę mocy.

DustEater

24 + - 2011-11-04 09:33

niestety, takie realia.

Zamiast obniżać cenę to jeszcze idą do góry. Gdyby system kosztował te 100zł to każdy by go kupił, ale nie 400-900zł

mgkiler

-5 + - 2011-11-04 09:47

Nie kazdy. Gry kosztuja niektore po 30zl a i tak sa tacy ktorzy wola sciagnac, bo twierdza ze sa sprytniejsci jak sie uda cos za darmo.

mrowczak

10 + - 2011-11-04 10:36

Ale margines ściągających gry za 30-40 złociszy jest tak mały, że niemalże nie zauważalny.. .

kbrbabzbtb

-1 + - 2011-11-05 13:14

Raczej nie dysponujesz jakimikolwiek dowodami na to. Ja na swoją tezę też nie mam ;) Niemniej z moich obserwacji chociażby z czasów studenckich wynika, że naprawdę masa osób nie kupi nawet i za 30pln jeśli można kliknąć i ściągnąć.

CougarV6

1 + - 2011-11-05 16:22

Całkowicie popieram. Sam znam parę osób, dla których kupowanie czegoś co można mieć za darmo jest "frajerstwem" Nie ważne jaka cena. Nawet extra klasyki za 29 zeta nie kupią.

muvids

0 + - 2011-11-05 21:03

Prawda ze gier za 30-40zł jest mało, ale istnieją promocje np na steamie. Ja za gre nie dałem jeszcze wiecej niz 40zł a posiadam ich dosyć sporo. miedzy innymi left4dead2, wszystkie czesci i dodatki gta, cs;s, tf2 i wiele innych. Wiec dla chcącego nic trudnego. :P

rrodie

1 + - 2011-11-07 08:35

Mając do wyboru pirata a wersję elektroniczną nie zauważam różnicy. Po co przepłacać? Co innego klasyczne pudełko...

rrodie

1 + - 2011-11-07 08:35

Mając do wyboru pirata a wersję elektroniczną nie zauważam różnicy. Po co przepłacać? Co innego klasyczne pudełko...

kamaleon

11 + - 2011-11-04 14:06

Kazdy, kazdy bo system uzytkujemy codziennie i wydac te 100zl zeby miec swiety spokoj zdecydowala by sie znaczna wiekszosc uzytkownikow.

Ale kiedy mowimy o kwocie 350zl... to niestety ciezko przeklnac ze co 2 lata mamy placic za nowy interfejs i lekkie usprawnienia taka kase.

kbrbabzbtb

1 + - 2011-11-05 13:17

Owszem. Ale plagą jest w społeczeństwie myślenie, że po co mam płacić za system? Mogę za to dokupić pamięci. Po co mam płacić za grę? Mogę za to kupić lepsze GPU etc etc....

A z drugiej strony jak spojrzymy na Call of Duty MW3 za 240pln? Zabawa na 5h pomijając MP. Grafika, dźwięk, gameplay ten sam. Jak to się ma do systemu użytkowanego przez 2 lata lub dłużej?

samtech84

0 + - 2011-11-04 15:14

Zgodzę się z tym.

mgkiler

-17 + - 2011-11-04 09:46

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

mlodyb13

19 + - 2011-11-04 10:13

tobie nie ale pamiętaj że jeszcze spora część społeczeństwa nie ma jeszcze internetu co powoduje problemy

co do ceny OS zgodze sie z dusteater-em

teraz system W7 Home kosztuje w granicach 300pln

na jeden legalny os przypada przynajmniej 5-8 pirackich

gdyby system kosztował 100pln to większość by nie ryzykowała i go kupiła

tylko że M$ myśli że wszyscy sa amerykanami i mają pieniądze

mgkiler

-13 + - 2011-11-04 10:27

Komentarz zakopany przez użytkowników pokaż

the_r

-8 + - 2011-11-04 12:30

A ja powiem szczerze, że nie uważam, że by system Windows był "bardzo drogi". Oczywiście można narzekać, że ma takie, czy inne błędy, za duże wymagania itd.. Ale prawda jest taka, że jest to system operacyjny - mózg komputera. Zawiera w sobie setki różnych programów i umożliwia uruchomienie milionów innych - w tym gier. Nie wydaje mi się, żeby cena 300-400zł była wygórowana, szczególnie, że zakupu systemu dokonuje się raz na parę lat. Porównajcie sobie cenę systemu i gier i co za tą cenę dostajecie. Jak dla mnie cena jest bardzo rozsądna.

rdaneel

5 + - 2011-11-04 12:42

Porównaj sobie to np. do ceny procesora czy dysku twardego wzg. karty graficznej.
I zastanów sie, co trzeba wybudować żeby dać tobie procesor czy płytę a co żeby dać dziesięcimilionowemu klientowi "unikalny kod licencji".

Ripper

-2 + - 2011-11-04 15:34

Tylko że Ci dziesiąciomilionowi finansują nie system który kupują, a poprawki i naprawnianie błędów w nim, a także parce nad nową wersją.

Produkcja i sprzedaż oprogramowania to jednak zupełnie inna dziedzina niż kopanie węgla czy produkcja wykałaczek.

rdaneel

2 + - 2011-11-04 21:42

Znaczy się producenci procesorów czy dysków twardych nie rozwijają swoich produktów i nie borykają się z bugami?


I jak rozumiem kompletnie nie ma znaczenia czy zrobimy wykałaczkę czy nowy 4-rdzeniowy procesor mający pobić i5 sandy bridge?

Przejście na nowe procesy technologiczne (upadek kolejnej bariery technologiczno-materiałowej) czy upchnięcie 2x więcej informacji na calu kwadratowym dysku (j.w.) to "pikuś" przy wyzwaniach związanych z odpowiednim umieszczeniem If... then... żeby Aero (ktoś to pamięta) wyglądało ładniej od Beryla (zaznaczę, że B. widziałem tylko na YouTube ;) )?

jaroslawb1

0 + - 2011-11-04 23:34

Aero,to nędzna namiastka Beryla...

rdaneel

0 + - 2011-11-05 00:03

z youtube wynika, że różnica jest jak między domowym wideo maka a PC ;)

http://www.youtube.com/watch?v=KNnX6XRQBec

mgkiler

2 + - 2011-11-04 13:53

Po za tym 300zl to cena OEM, a box to juz czesto 1000zl.

Oczywiscie nie kazdy musi miec box, ale np bede chcial zmienic plyge glowna i problem...
Porownujesz cene Windows OEM do cen gier. Ale gier nie musisz ponownie kupowac jak zmieniasz komputer.

Warmonger

0 + - 2011-11-05 07:52

To się nazywa monopol i faktycznie pozwala on windować ceny. Zgodnie z tą logika należy nałożyć wysokie podatki na wodę i żywność, bo przecież te podstawowe produkty umoŻliwiają nam korzystanie ze wszystkich innych dobrodziejstw cywilizacji.

rdaneel

7 + - 2011-11-04 12:46

No tak, oczywiście.
Żadnego problemu, ot kolejna rzecz którą "trzeba mieć".
Żeby pograć w cośtam za 80-100PLN trzeba płacić abonament 30 zł/mies za internet? A jak jest burza i internet leży?
Kolejna kłoda pod nogi dla użytkowników i to chyba tylko po to, żeby sobie pościągali cracki.

Piraci niedługo zaczną być po prostu niezbędni. I to nie tym co korzystają nielegalnie, a tym co łosiowo "kupili se legala".

tazik21

-3 + - 2011-11-04 13:03

Z tym to uważaj. Masz tu parametry Mojego wiejskiego neta:

http://zapodaj.net/ad4bb8cad091.jpg.html

mgkiler

0 + - 2011-11-04 13:50

A Ty naucz sie czytac ze zrozumieniem.

Gdzie ja obrazelem gdzies wies?

Mlodyb13 pisal o problemach ze nie w kazdym miejscu w Polsce jest dostep do netu. Bo to prawda.
Ale z pomoca przychodza takie rozwiazania jak WiMax czy net przez komorke.

Za kazdym razem jak ktos napisze ze daleko od miast w Polsce srednia predkosc internetu jest mniejsza poczujesz sie obrazony?


Terrorek

-1 + - 2011-11-04 15:57

No i co z tego.. watpie ze ktos kto niema internetu zaraz poleci po swojego win 8.. bez sens teoria :) moze osoba nie kozystajacych z internetu z win 8 bedzie mniej niz 1 % (ci co beda chcieli )

kbrbabzbtb

0 + - 2011-11-05 13:22

Akurat tu chyba nie chodzi o myślenie MS tylko ich obawy o redystrybucję. Jak ustawią cenę 100pln dla Polski to pewnie mogą się spodziewać masowych zakupów z PL i spadku zakupów z innych krajów za "normalną" cenę. Kwestia pewnie tylko dogrania stosownego language pack`a, a może nawet wsio już jest na płycie? :)

marcin1ja1

2 + - 2011-11-04 10:53

No to miałeś szczęście, że nie miałeś problemu. Ja miałem raz tak, że aby korzystać z gry support techniczny zalecił mi odinstalowanie klienta Nero oraz Deamona. Po tym jak napisałem do nich, że nie ma takiej możliwości wysłali mi plik dll który musiałem umieścić w rejestrze. Kosztowało mnie to pisania kilku maili i czekania cały dzień abym mógł uruchomić świeżo kupioną grę. Za każdym razem jak chciałem zagrać i tak musiałem z tła wyłączać demonka, co doprowadziło do tego, że do oryginalnej gry ściągnąłem cracka.

Ripper

1 + - 2011-11-04 15:38

Trzeba było oddać grę do sklepu...

Ja tak jedną płytę z muzyką oddałem... Bo jej zabezpieczenie blokowało czytanie CDAudio w mojej wierzy która też MP3 z CD czyta.

Drakedh

1 + - 2011-11-04 08:27

W takim razie jak mam zainstalować W8 na obecnym komputerze? Albo ja czegoś nie rozumiem, albo to zupełnie nie wypali.

the_r

0 + - 2011-11-04 12:21

Prawdopodobnie, jak zawsze, będzie do wyboru trochę droższa wersja Box, która nie będzie miała ograniczenia instalacji na jednym określonym komputerze.

mszark

6 + - 2011-11-04 08:30

Pirat i tak zazwyczaj dostaje lepszy produkt, bo bez tych wszystkich problemów z zabezpieczeniami.

MatiQ

6 + - 2011-11-04 08:30

Nie masz na kogo zwalić kosztów, zwal na klienta i tak zapłaci.. A prawda i tak jest taka, że ktoś prędzej czy później to złamie ;)

Slawekpl

7 + - 2011-11-04 08:43

ten system na 100% nie zagości w żadnym z moich komputerów
do boju Ubuntu xD

Widzący

17 + - 2011-11-04 08:53

Nie martwcie się, systemy Windows zabezpiecza się tylko na tyle żeby było to utrudnieniem. Gdyby wypuścili prawdziwie zabezpieczony system to odpowiedzialny za to wyleciałby w try miga z roboty. Nie ma lepszej opcji jak dość spore i w miarę kontrolowane piractwo, zarobić tyle ile potrzeba i zapewnić hegemonię własnego produktu.

eryk1310

4 + - 2011-11-04 09:28

zaraz bd wstawki i tak na pirate bay ;) windows 8 full version ;)

force

3 + - 2011-11-04 09:34

Takie tęgi e głowy w tym microsofcie a nikt nie wpadnie, że jak by system kosztował 300zł w najlepszej wersji zamiast 900 to więcej ludzi go kupiło.

mgkiler

1 + - 2011-11-04 09:45

W Polsce. Nie w USA.

Wersja OEM ktora kosztuje 100$ to jest nic dla amerykanina

Widzący

-2 + - 2011-11-04 09:45

Oni dobrze wiedzą ile można wziąć za system operacyjny, Windows 7 U64 box kosztuje 1149,- a i tak kupiłem go w pierwszej transzy. ;-)

Ripper

3 + - 2011-11-04 15:41

To dokup jeszcze ze dwa kilo...

Dudi4Fr

2 + - 2011-11-04 10:43

Zabezpieczenia nie do złamania... Daje W8 max tydzien, potem powstanie pierwszy crack albo jakąś metoda do sztucznej aktywacji à po miesiącu będzie jus sprawny loader klikasz i masz "Oryginalny" system...

untalented

3 + - 2011-11-04 11:04

ech, czy oni w końcu kiedyś zrozumieją, że przez takie wynalazki jeszcze bardziej motywują łamaczy do sprawdzania swoich umiejętności?

mgkiler

0 + - 2011-11-04 11:18

Ale z takim podejsciem to znies zabezpieczenia bankow :)
Po co kusic by ktos chcial sie sprawdzic :)

untalented

1 + - 2011-11-04 11:48

Być może liczą się z znacznie poważniejszymi konsekwencjami, gdyby doszło do złamania zabezpieczeń banku, nie daj Boże przy tym wchłonięciu pewnej sumki.
Nie tylko FBI, ale cała masa innych rządowych służb ścigania wkracza do akcji, by takiego delikwenta dorwać.

jachuu

1 + - 2011-11-04 11:38

kupujesz komputer w częściach, składasz, ściągasz już zaktywowaną wersję systemu win8 a takie będą jak w przypadku Visty czy win7

jacmiszcz92

2 + - 2011-11-04 12:16

Przecież już od dawna są ludzi którzy modyfikują biosy i dodają "slic activation" czy coś takiego (nie wiem dokładnie) aby grało z Win7, więc pewnie dadzą radę zmodyfikować bios pod Windows 8

Arek13022

1 + - 2011-11-04 12:20

i na co to robią? sami sobie więcej roboty wciskają. to co ma być będzie i tyle. nie zatrzymają piractwa tak jak nie da się zatrzymać chorób

albi37

3 + - 2011-11-04 12:32

Wydaje mi się to poniekąd samobójem - ludzie w takich krajach jak Polska będą i tak piracić - poprawienie zabezpieczeń daje efekt taki, że piracka wersja pojawi się nie dzień po premierze, ale tydzień.
Ludzie przestraszeni cenami zaczną kupować komputery, szczególnie laptopy, netbooki z różnymi dystrybucjami linuksa. Przy win7 to zjawisko się powiększyło, a teraz jak ceny wzrosną realnie powiększy się jeszcze bardziej.

Wjtwat

-7 + - 2011-11-04 12:49

"Piratują" ludzie nie uczciwi i naiwni. Jak napisałem niż 400 złotych to nie wygórowana cena jak na tak wyrafinowane i skomplikowane oprogramowanie.

kamaleon

3 + - 2011-11-04 14:12

Jest to ogromnie duza cena jak na OEM, wymieniam procka i plyte i musze nowego windowsa kupowac, zal.

Wjtwat

-6 + - 2011-11-04 17:04

wymienam proc i płyte czyli wymieniam komputer. to oczywiste ze musisz kupic nowy system. na pentium 4 uzywalbys windowsa 7...

poprostujakub

1 + - 2011-11-04 20:48

Wymieniam laptopa z C2D 2C@3,06GHz na takiego z i7 4C 2GHz i też muszę koniecznie mieć nowy system?

Wjtwat

-3 + - 2011-11-05 01:22

Są upgrady, możesz z Windosa Visty przejść na Windowsa 7. Takie coś jest znacznie tańsze. Po za tym Core 2 Duo to wciąż bardzo dobry procesor, więc skoro Cię stać na tam szybką wymianę, to na system też powinno Cię stać.

Zobacz ile kosztuję oprogramowanie dla inżynierów.

rdaneel

1 + - 2011-11-05 02:46

a teraz popatrz w jakiej ilości sprzedawane jest to "oprogramowanie dla inżynierów" a w jakiej system operacyjny.

poprostujakub

0 + - 2011-11-05 12:57

Oj, nie szybką. Sporo czasu musiałem odkładać z mojej marnej pensji żeby móc sobie pozwolić na upgrade sprzętu. I jeszcze miałbym oddawać 1/3 wypłaty żeby system nowy kupić?

Wjtwat

-5 + - 2011-11-04 12:46

Moim zdaniem 400 złotych za system operacyjny to nie są wygórowane pieniądze. Microsoft wcale nie winduję nadmiernie cen swoich produktów. Zobaczcie na ceny oprogramowania dla inżynierów....Dobrze że Microsoft walczy z piractwem, ale nie powinien zapominać o tym że nadmierne zabezpieczenie mogą doprowadzić do różnego rodzaju utrudnień.

PIOTER123

0 + - 2011-11-04 13:14

chyba w wersji OEM bo BOX minimum 700 zł

Wjtwat

-6 + - 2011-11-04 17:02

700 złotych to też niezyt wiele jak na tak wyrafinowane oprgramowanie.

Wiem że dzieci by chciały żeby system kosztował tyle co gra, ale system to nie jest gra.

Za Altium Designera zapłacisz tyle co za porządny urzywany samochód więc nie obrzucajcie Microsoftu bo zły, bo drogo.

PIOTER123

0 + - 2011-11-04 19:11

"Wiem że dzieci by chciały żeby system kosztował tyle co gra, ale system to nie jest gra."

nie uważam że drogo i wiem że to nie gra i jeżeli mówisz o dzieciach i miałeś na myśli mnie to sobie wypraszam ;D a sam niedawno wydałem na system W7 HP BOX na sferis.pl 739 zł

Wjtwat

-4 + - 2011-11-05 01:19

Określenie dziecko nie zostało użyte wobec Ciebie, więc nie wiem o co chodzi. Ale jeśli masz np. 15 lata to takie określenie nie powinno być dla Ciebie obraźliwe.

B4rt_

0 + - 2011-11-05 18:50

"700 złotych to też niezyt wiele jak na tak wyrafinowane oprgramowanie." Chyba dla kogoś kto sra pieniędzmi, nie jesteśmy w USA, tutaj nie zarabiamy tyle, że starczy nam na PC'ta + konsola + oprogramowanie. Przeciętny Polak odkładał by pewnie kilka miesięcy pieniądze, aby kupić sobie BOX'a. ~400 zł za win7 to odpowiednia cena, aczkolwiek musiał by to być ultimate oraz BOX.

poprostujakub

1 + - 2011-11-04 20:51

Inżynier zarabia na swojej pracy, poza tym soft funduje mu firma. A Kowalski który chce sobie wejść na swoim PC na jakąś Naszą Klasę czy innego Fejsbuka?

jeomax.co.uk

0 + - 2011-11-04 14:04

Dzzii.. a co to za problem przerobic/shackowac UEFI BIOS ?

szujeq

1 + - 2011-11-04 15:10

powiedz to przeciętnemu Kowalskiemu co wymienił sprzęt a BIOSA unika jak zarazy bo myśli, że coś spi.....

jacy4

0 + - 2011-11-04 16:13

"Złamanie tego zabezpieczenia ma okazać się znacznie bardziej skomplikowane" Nie napisali że niemożliwe ;)

Raider0001

0 + - 2011-11-04 17:41

Wyjaśnię na czym to polega, aktualnie vista i 7 wymagają wgrania certyfikatu do aktywacji. Metoda aktywatora programowego działa na zasadzie wrzucenia gdzieś w windowsa sztucznego biosa z certyfikatem wgranym do środka, lepsza metoda to w granie certyfikatu do własnej płyty głównej, pozbywa się w ten sposób jakichkolwiek podejrzeń lub śmietnika jaki zostawia aktywator, który można by namierzyć i usunąć. Jeśli to prawda co piszecie, to windows 8 zacznie szukać i usuwać programowy aktywator. Dla zwykłego zjadacza chleba są już gotowe narzędzia, wystarczy że je lekko unowocześnią i każdy sobie wgra certyfikat w bios, a bios flashnąć z pendriva...

Raider0001

1 + - 2011-11-04 17:45

Mnie osobiście nie interesuje wersja OEM windowsa bo ja windowsa kupuje do komputera a nie do obudowy. Obudowe wymieniam jak skarpetki, podzespoły też. Rocznie musiałbym wydać ~3000zł na OEM lub 700zł na BOX - microsoft nie zarobi w taki sposób.

gajosk

0 + - 2011-11-04 20:29

oby tylko nie odwalili takiego absurdu jak ciągłe połączenie z internetem żeby korzystać z systemu operacyjnego...

poprostujakub

0 + - 2011-11-04 20:53

Neostrada Ci się rozłącza i system pokazuje komunikat że masz 30 sekund na ponowne nawiązanie połączenia internetowego, inaczej się zamknie :D

XaRaDaS

0 + - 2011-11-04 22:10

Fajnie cacy, ale czegoś nie rozumiem. Chyba jest to krok dla wielkich korporacji co robią kompy, mali garażowi nie będą mogli robić swoich zestawów, a już każdy zjadacz chleba tym bardziej, bo z tego co zrozumiałem ma to być wgrywane w bios po złożeniu kompletu, ale jak taki szarak Kowalski to sam zrobi ??

drumlin

0 + - 2011-11-04 22:34

Kłamcy i oszuści sprzedają ludziom OEM-y jak pełne wersje. A ja i tak wolę pirata mimo ze mam oryginał bo nie che mi się rejestrować systemu no i pirat jest z extra dodatkami tak awersja speed zaoszczędzam masę czasu.

kdoniec

1 + - 2011-11-05 00:43

Ja i tak ściągnę Windowsa 8 z MSDN AA za darmo :)

mapa81

0 + - 2011-11-05 02:08

znając życie Win8 pojawi się z dwa tygodnie przed oficjalną premierą. co do faktu, że kompy będą droższe to akurat normalne. każda nowinka techniczna powoduje podniesienie ceny. dlatego lepiej przeczekać rok patrząc jak ceny podzespołów topnieją w oczach. kto pamięta ile kosztował dysk 3,5" o pojemności 1TB ?? niecały miesiąc kupiłem takowy za 160zł, nowy z 3 letnią gwarancją.

head_charge

1 + - 2011-11-05 02:40

jak ja kocham te zabezpieczenia wszystkiego. z nagrywarki w kompie nie mogę odtwarzać większości moich oryginalnych płyt cd. kupiłem sobie odtwarzacz blu-ray do kompa - zanim film kupiony odpaliłem szlag mnie kilka razy trafił, trzy kawy wypiłem pół paczki fajek poszło, na monitorze przez kabel dvi film nie ruszał, a przez hdmi na tv było ok, w przypadku podpięcia obu wyświetlaczy tryb klonowania nie zalecany bo film nie ruszy. masakra. a mogłem sobie stacjonarny odtwarzacz kupić. zabezpieczenia wszystkiego dają się we znaki tylko posiadającym oryginalne produkty, ot taki bonus za wydane pieniądze

Warmonger

0 + - 2011-11-05 07:50

Przecież nie po to tworzy się nowe systemy, by były lepsze, lecz by można je było drożej sprzedać jako "nowość". A że zawierają elementy zupełnie niepotrzebne użytkownikowi, jak zabezpieczenia antypirackie? Kto by tam się prejmował użytkownikiem, biznes się kręci

devilmaycry20

1 + - 2011-11-05 10:51

I tak znajdzie się rozwiązanie na piracka wersje czy to crack czy coś innego by tylko przyblokować update i z 31 dniowej wersji przeskoczyć na pełną

Hakuren

0 + - 2011-11-05 14:51

Akurat teraz M$ moze strzelic sobie w obie stopy i odstrzelic obie dlonie. Laczenie W8 z BIOSem moze byc najwiekszym idiotyzmem (i wtopa) jaki wymyslili. Crackowanie BIOSu to zaden problem, co do szarego Kowalksiego co to BIOS mu straszny - a od czego sa odpowiednie punkty, ktore moga to zrobic za symboliczna sume. Ile sklepow dzisiaj instaluje oficjalnie jedna kopie OS a spod lady mozna dostac ile sie chce. Kasa dyktuje wszystko. Spotkalem sie z tym w kilku miasta rozrzuconych po calym kraju wiec nie jest to jakies zlokalizowane zjawisko. Trudno sie tez nie zgodzic, ze cena OS niestety jest poza zasiegiem wiekszosci uzytkownikow PC w naszym kraju. Teraz W7 i tak sporo poszlo w dol. Pamietam, ze jakies 1.5 miecha po premierze W7 ja kupowalem licencje W7 Box Pro w Londynie za rownowartosc 680 PLN/szt. U nas ten sam system kosztowal niespelna 1400PLN za jedno pudlo. Totalnie chora relacja cen. Na 10 pudlach ponad 7000 PLN do przodu. Samochod mozna za to spokojnie kupic.

W8 to i tak sieczka. Nigdy w zyciu tego szmelcu nie zainstaluje. Zabawa na VM wystarczy.

IronFe

0 + - 2011-11-05 18:01

No i nie należy zapominać o mechanizmach szpiegowskich zaszytych w W8 i uefi które dają producentom możliwość kontroli jaki i kiedy soft zostanie zainstalowany

pawluto

0 + - 2011-11-05 18:39

Każdy komputer powinien być sprzedawany bez systemu !
Tylko ze sterownikami do popularnych systemów !
Każdy sam powinien wybrać sobie jaki system preferuje !
Poza tym systemy są za drogie !
Jeśli kogoś nie stać na najnowszy system win 7 powinien mieć okazje kupić tańszy XP ...niestety nie ma tak dobrze.
Microsoft ma gdzieś swoich klientów i sprzedaje tylko nowy system, XP już nie sprzedaje mimo że to stary dobry stabilny system i powinien teraz kosztować góra połowę ceny win 7...ale niestety nie kupicie go.
I dlatego warto zobaczyć darmowego Linuxa !!!
Dlatego też każdy komputer powinien być sprzedawany bez systemu !
Pozdro

edekzkrainykredek

1 + - 2011-11-05 18:54

Ostania gra ktora kupilem byl Half Life 2 i na tym sie skonczylo. Pewnie tak pozostanie przez dlugi czas...czekam na gromy z nieba i obrzucanie blotem ;) Pamietam jeszcze jak latalem ze skrzynka zeby go aktywowac u znajomych bo sie przeprowadzalem i gralem z monitorem na ziemi a reszta na kartonach ale i tak wrazenia nie zapomniane :) Ehhh to byly czasy...

edekzkrainykredek

0 + - 2011-11-06 01:10

A tak wygladalem jak pedzilem do sklepu po giere...joemonster.org/filmy/39237/Battlefield_3_premiera_
HL3 albo episode 3 Wyjdz juz!!! Domagam się kolejnej części.

Qujav

-1 + - 2011-11-05 21:07

Nie wiem o co wam tak naprawdę chodzi, nikt was nie zmusza do zmiany cud miód 7 na 8. Ktoś tam pisał o aktywacji na wsi... przecież jak ktoś nie ma internetu na aktywacje to nie śćiagnie se z torenta pirata...
Pozatym tak jak inni uważam że nawet ta 1/2 pensji to dużo nie jest, bo otrzymujemy potężne narzędzie, o których możliwościach i ilości poświęconego czasu nam się nie śni.

Microsoft nie jest taki zły jak go malują, bo np. uczniowie i studenci mogą z MSDN AA ściągnąć większość produktów microsoftu za darmo...

Pzdr.

Raider0001

0 + - 2011-11-06 00:33

Microsoft za swoją politykę kiedyś się doigra, powoli laptopy wypychane są przez tablety i androidowe netbooki, windows phone jest do niczego, IE powoli przestaje być przymusem w firmach. Poza surowym systemem nic się gratis od nich nie dostaje (chyba że ktoś uważa notatnik i paint za dobry soft), nie ma żadnej zachęty ani ustosunkowanej ceny za OS, a teraz chcą ingerować w bios, no trudno kowalski się nauczy flashować.

murarz16

0 + - 2011-11-06 11:33

jesli Windows bylby zintegrowany z Office to ceny M$ moglyby byc uzasadnione a tak sa zbyt wysokie. wowcza sprzedaz na pewno by wzrosla a piractwo sie zmniejszylo. niewazne jakie zabezpieczenie wymysla to i tak zostanie predzej czy pozniej zlamane. jesli 8 nie wprowadzi czegos dobrego to nie mam zamiaru sie przesiadac. 98 byl moim pierwszym systemem, nastepnie xp i jakis czas temu przesiadlem sie na 7 ze wzgledu na dx11 wiec kolejna winda zepewne przy dx12 jesli 7 nie bedzie go obslugiwala.

Decz.

0 + - 2011-11-06 13:11

Tylko skoro będą wgrywane do BIOSu informacje o systemie to co z sytuacją jak ktoś zachce ten BIOS zmienić/zaktualizować

hex3n

0 + - 2011-11-07 18:30

Po co nam ten przeklęty Win8 ??? MS będzie teraz co 3 lata wypuszczał nowy OS a my legalni użytkownicy mamy za to płacić !!! Kupiłem oryginalny XP i 7 ale za każdym razem gdy stałem z tym przy kasie czułem się jak frajer, który ma za dużo kasy....

Metropolis

0 + - 2011-11-08 17:55

Ale windowsem 8 nie ma co się podniecać, jest przecież już wersja Developer do ściągnięcia na legalu na stronach MicroShitu - żadnej rewelacji nie ma,to kolejny service pack do Visty z prostą i obecnie brzydką nakładką na modłę smartphonów ot co. Nic poza tym...
Zresztą i tak 1 click i system wygląda jak stary poczciwy Windows 7. Jedynie nie wiedzieć czemu dali tą badziewną wstążkę na zasadzie copy paste z offica - widać sami już nie mieli pomysłów co by tu zmienić w wyglądzie żeby wcisnąć ludziom, że to zupełna nowość a nie kolejny update...jak narazie nie da się zmienić nawet tła pulpitu a jedynie tło lock screena który widzimy raz przy logowaniu się! Miejmy nadzieję, że chociaż szybko pojawią się inne ładniejsze nakładki od third party. Polecam sobie zwirtualizować coby samemu ocenić i wyciągnąc wnioski. Jak dla mnie dystrybucja tego powinna być za pomocą Windows Update.

allejaja16

0 + - 2011-11-25 21:15

no wreście win 8

 
zgłoś naruszenie netykiety lub złe
zachowanie