Na topie

Imponujący robot-magazynier w akcji

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Oto (zaktualizowany) Handle – robot Boston Dynamics, który znaleźć ma zatrudnienie w magazynie. Spójrzcie jak pracuje, na nowym materiale wideo.

  • Imponujący robot-magazynier w akcji
A A

Inżynierowie z Boston Dynamics zaprezentowali robota Handle już w 2017 roku i wytłumaczyli, że łączy on w sobie to, co najlepsze w maszynach z nogami i w tych z kołami. Jego cechy charakterystyczne to: możliwość przenoszenia ciężkich ładunków, olbrzymia zwinność, niemała prędkość maksymalna i pełna stabilność. Przez ten czas zespół rozwijał koncepcję i teraz jest gotowy, by pokazać, że ten robot-magazynier stał się jeszcze bardziej imponujący.

Boston Dynamics - Handle to robot do magazynu

W najnowszej wersji Handle ma chwytak przyssawkowy zamiast dwóch ramion. To bardzo praktyczny robot, który jest w stanie autonomicznie przenosić pudełka w środowisku magazynowym, rozładowując i załadowując palety. Cechuje się przy tym wysoką precyzją i spokojem. Dodajmy, że widoczne na wideo paczki mają po 5 kilogramów, ale trzy razy cięższe również nie robiłyby na maszynie większego wrażenia (jak zapewnia ekipa Boston Dynamics).

Jak widać, dobrze pomyślana konstrukcja sprawia, że robot bez trudu radzi sobie także z układaniem wysokich stosów (nawet do 170 centymetrów, jak czytamy w oficjalnym opisie). Kółka zaś umożliwiają szybkie poruszanie się i manewrowanie. Podkreślmy jeszcze raz, że Handle samodzielnie porusza się po magazynie i lokalizuje palety, wykorzystując do tego zintegrowany system wizyjny. Robi wrażenie, ale czy zdoła się sprzedać? Jak dotąd właśnie to jest największym problemem zespołu z Bostonu.

Źródło: Boston Dynamics, TechCrunch, Engadget. Foto: Boston Dynamics

Odsłon: 13254 Skomentuj newsa
Komentarze

16

Udostępnij
  1. Samarytanin
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-29 10:58

    Dobrze, że się rozwijają, ale na ten moment jest zdecydowanie za wolny. Człowiek przerzuci to 6 razy szybciej, a w tej branży czas to pieniądz.

    Skomentuj

    1. K.L.F
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-29 12:27

      Rzeczywiście szybkość jest czymś co pasowało by usprawnić. Poza tym mogli by dodać kilka czujników w okolicach ramienia żeby robot kładł paczki a nie nimi "ciepał" (47 sekunda - robot w tle)

      Skomentuj

    2. sebmania
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-29 13:33

      bardziej chodzi oto że robot zrobi to przez 24h

      Skomentuj

      1. BrumBrumBrum
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-29 15:55

        wózek widłowy też to zrobi w 24h, tyle że co 6 godzin trzeba na nim zmienić człowieka :D

        Skomentuj

      2. Michał 06
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-04-01 23:03

        Istnieje coś takiego jak zmiany ,ale przedsiębiorców sukcesywnie rząd od tego odzwyczaja podwyższając podatki ,bo gdyby nie "dochodowy" to zatrudniano by ludzi na 3 albo i 4 zmianę i robota by szła sprawnie i wydajnie

        Skomentuj

    3. steelek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-03-30 16:13

      W tej branży czas to pieniądz, ale brak rąk do pracy to brak pieniądza. Dlatego po magazynach audi jeździ cała masa robotów poruszają się wolniej niz chodzą ludzie, ale fakt że poruszają się cały czas bez przerwy i wymykania się na papierosa sprawia że i tak ich wydajność jest większa.

      Skomentuj

      1. anemusek
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-30 16:45

        Tak. I dlatego są plany przerzucenia w większym stopniu logistyki na zewnętrznych operatorów w Audi w najbliższych paru latach...

        Skomentuj

  2. jacekwr
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-03-29 13:08

    Zgadzam się w pełni z przedmówcami. Ale Amazon i tak już ecie-pecie szykuje, bo robot nie choruje, nie strajkuje, nie śpi, nie chodzi do toalety czy na przerwę, itd, itp. Więc tylko torchę podrasować soft i akumulatory, i człowieki znikną z magazynów... Dobrze? Źle? Cholera wie. Inaczej.

    Skomentuj

    1. człowiek-taboret
      Oceń komentarz:

      4    

      Opublikowano: 2019-03-29 13:40

      Pewnie, że dobrze. Znasz kogoś czyim marzeniem jest przerzucanie kartonów? Nikt tego nie chce robić, praca jest ciężka, kontuzjo-genna, a przez to, że teoretycznie każdy może ją wykonywać płaca jest bardzo niska. Takie zajęcia powinny zniknąć z rynku pracy to może i społeczeństwo ogólnie byłoby mądrzejsze, bo by zarabiać pieniądze, trzeba by było przedstawiać jakąkolwiek intelektualną wartość.

      Skomentuj

      1. drfrank3nstein
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-03-29 14:40

        Racja, co prawda będzie też znaczny wzrost bezrobocia który utrzyma się przez jakieś 10-20 lat, ale gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą.

        Skomentuj

    2. anemusek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-30 16:51

      Z drugiej strony robota nie zwolnisz, musisz w niego zainwestować i zamrozić kapitał oraz ponieść większe ryzyko niż w wypadku pracownika (nawet w leasingu ktoś musi w to zainwestować i zamrozić kapitał co prędzej czy później odczuwają jego klienci), łatwo go nie przekwalifikujesz czy nie zaadoptujesz do nowych zadań czy nie zatrudnisz tanio i łatwo większej ilości jak doraźnie są potrzebne na umowę śmieciową czy na czas określony itd. itp.

      Skomentuj

  3. rahl_r
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2019-03-29 14:36

    Aby sprawdzić czy się przyjmie trzeba zrobić analizę kosztów i tyle, jeśli robot będzie na dłuższą metę tańszy to sprawa jest prosta.

    P.S. Człowiek może zrobi to kilka razy szybciej(na razie), ale parę lat takiej pracy i kręgosłup a także stawy kolanowe oraz biodrowe do wymiany.

    P.S.2 Podejrzewam, że już na dzień dzisiejszy taka analiza kosztów w krajach rozwiniętych wyjdzie na korzyść robota.

    Skomentuj Historia edycji

    1. anemusek
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2019-03-30 16:56

      Akurat znam parę przykładów gdzie podąża się w drugą stronę w krajach rozwiniętych.
      Właśnie w tym problem, że człowiek po paru latach takiej pracy jest takim samym wrakiem jak zużyty robot tylko w wypadku człowieka pracodawca ponosi w związku z tym niewielkie koszty i odpowiedzialność, a w wypadku robota całość kosztów i odpowiedzialności spoczywa na nim.
      Jednym słowem zużyty pracownik może zostać wymieniony i musi się zająć sobą sam, a robot to trzeba zainwestować w nowego i sprzedać lub ponieść koszty utylizacji starego.

      Skomentuj

      1. rahl_r
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2019-03-30 17:38

        cyt:"Właśnie w tym problem, że człowiek po paru latach takiej pracy jest takim samym wrakiem jak zużyty robot tylko w wypadku człowieka pracodawca ponosi w związku z tym niewielkie koszty i odpowiedzialność, a w wypadku robota całość kosztów i odpowiedzialności spoczywa na nim."

        Dlatego napisałem - trzeba zrobić analizę całościową, wtedy można będzie wyciągnąć jakieś wnioski.

        cyt: "Akurat znam parę przykładów gdzie podąża się w drugą stronę w krajach rozwiniętych"

        Pokaż mi kraj rozwinięty w którym praca ludzka (nawet prostego magazyniera/przerzucacza skrzynek) jest tania to może uwierzę w takie stwierdzenia.

        P.S. Skoro opłaca się coraz większa robotyzacja fabryk, to magazyny jak ten na filmiku to już tylko kwestia czasu.

        Skomentuj Historia edycji

  4. Snake73
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-04-02 05:32

    Ciekawe co zrobi robot jak w pudełku nie wytrzyma spód i towar wypadnie.

    Skomentuj

  5. bruno1009
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2019-04-05 17:36

    Zauważyliście, że te wszystkie paczki leżą też na palecie? przecież wózek widłowy podjechałby i wystawił całą paletę na zewnątrz w ciągu 20 sekund.. Słabe promo jeżeli nim jest ;)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!