Na topie

Dell po cichu wprowadza do oferty laptopa Inspiron 17 z AMD Ryzen Mobile

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Laptopy

Kategoria: Komputery Laptopy Producenci: Dell

Dell Inspiron 17 występuje w różnych konfiguracjach - słabsza obejmuje układ Ryzen 3 2200U, a wydajniejsza Ryzen 5 2500U. Ceny zaczynają się od 680 dolarów.

  • Dell po cichu wprowadza do oferty laptopa Inspiron 17 z AMD Ryzen Mobile
A A

Firma Dell prezentuje kolejne laptopy z procesorami AMD Ryzen Mobile. Niedawno pisaliśmy o konwertowalnym modelu Inspiron 13, natomiast teraz w ofercie producenta pojawił się większy model Inspiron 17.

Inspiron 17 5775 zalicza się do 17-calowych konstrukcji, więc nie należy on do zbyt kompaktowych – całość ma 25 mm grubości i waży prawie 3 kg. Producent zastosował tutaj ekran o przekątnej 17,3 cali i rozdzielczości Full HD (1920 x 1080px). Klawiatura oczywiście jest pełnowymiarowa (opcjonalnie z podświetleniem LED).

Dell Inspiron 17 5000

Dostępne konfiguracje obejmują procesor AMD Ryzen 3 2200U (2 rdzenie/4 wątki + grafika Radeon Vega 3) lub Ryzen 5 2500U (4 rdzenie/8 wątków + grafika Radeon Vega 8). Oprócz tego przewidziano 8 GB, 12 GB (8+4 GB) lub 16 GB (2x 8 GB) pamięci DDR4-2400 oraz dysk twardy o pojemności 1 lub 2 TB (5400 RPM). Za zasilanie odpowiada 3-komorowa bateria o pojemności 42 Wh.

Dell Inspiron 17 5000

Na obudowie wyprowadzono podstawowy zestaw złączy: port USB 2.0, dwa porty USB 3.0, a także złącze sieciowe RJ45, czytnik kart SD i wyjście HDMI. Jest też karta Wi-Fi 802.11ac + Bluetooth 4.1.

Specyfikacja laptopa Dell Inspiron 17 5775

  • ekran: 17,3 cala - 1920 x 1080 px
  • procesor: AMD Ryzen 3 2200U lub Ryzen 5 2500U
  • pamięć RAM: 8, 12 lub 16 GB DDR4-2400
  • układ graficzny: AMD Radeon Vega 3 lub Vega 8
  • dysk HDD: 1 lub 2 TB (5400 RPM)
  • bateria: 42 Whr
  • wymiary: 415,4 x 279,2 x 25 mm
  • waga: 2,972 kg

Podstawowa konfiguracja modelu Inspiron 17 5775 została wyceniona na 680 dolarów. Za topową trzeba wyłożyć już 1000 dolarów.

Źródło: Dell

Odsłon: 7127 Skomentuj newsa
Komentarze

35

Udostępnij
  1. Eternal1
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-03-03 11:52

    "Dell po cichu wprowadza do oferty..."

    Oczywiście że "po cichu", bo przecież Intel patrzy, max 5% na cyrografie zobowiązuje.

    Skomentuj

    1. WhiteDrag0n
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-03 13:34

      Ale jednak widać, że sprzedają upośledzony sprzęt...

      Dysk wyłącznie HDD, co za tym idzie użytkownik musi wymienić na własną rękę. Nie wiadomo czy dostępny jest drugi slot na m2, więc zakładam że potencjalny dysk SSD jest ograniczony złączem SATA. Z RAMu wyłącznie konfiguracja 16GB działa w trybie dual channel (jeśli w ogóle), a to jest trochę za dużo dla middle-endowego procka. Więc znowu strzał w stopę, bo gdyby dali konfigurację z 4GB RAMu to drugą kość można by dokupić samemu.

      Gołym okiem widać, że przez złą konfigurację sprzęt marnuje swój potencjał - ale chyba wszyscy wiemy kto zapłacił, żeby procesory z Ryzenami trafiały do laptopów najgorszego sortu? :)

      Skomentuj

    2. Franz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-03 17:20

      O jakim cyrografie mówisz?

      Jeżeli rzeczywiście maja taką umową z Intelem to jest to normalna umowa biznesowa.

      W wielu branżach takie umowy funkcjonują i zadowolone są obie strony.

      Nie ma powodu, by obecnie mając dobre procesory AMD nie zawierał podobnych umów co Intel.

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-03-03 20:03

        DELL sam się przyznał, był pierwszą firmą która puściła parę z ust i ujawnili spisek. Pokłócili się z Intelem (o kasę a jak...) i Intel groził im atakiem na serwerownie.
        Była to cześć materiału dowodowego jaką upubliczniła KE.

        A czy dziś komitywa wciąż trwa? tego nie wiem, lecz co? mam wierzyć oszustom na słowo? Proszę Cię...

        Skomentuj

      2. Sharimsejn
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-03-04 16:37

        Takie umowy to monopolizm.

        Skomentuj

    3. mjwhite
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2018-03-03 18:00

      Chyba nie musi, pierwszy testy lapków z 2500u pokazały że to raczej kiepski produkt.

      Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        -1    

        Opublikowano: 2018-03-03 20:02

        ACER-e z SINGLE-Channel !!! (2133) zamiast DUAL-Channel 2400 co silnie dusiło GPU (HP Envy360 tym samym APU na DualChannel jest od 27-50% szybszy w grach).
        Do tego chłodzenie które nie wyrabiało i dusiło CPU.
        ACER obiecał też wariant z DualChannel ale o lepszym chłodzeniu można zapomnieć. Słabo ACER...

        A Ty chłopie nawet dobrze nie przejrzałeś tego testu.

        Skomentuj Historia edycji

        1. mjwhite
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2018-03-03 20:43

          PO CO KŁAMIESZ ?!

          "Pozytywne jest to, że Swift 3 SF315-41 otrzymał szybką pamięć RAM DDR4 (aktywny tryb dwukanałowy), porządną kartę Wi-Fi (2x2 AC, BT 4.2) i niezłą matrycę (skalibrowaną fabrycznie). "

          https://www.notebookcheck.pl/Recenzja-Acer-Swift-3-SF315-41-Ryzen-5-2500U.280334.0.html

          Natomiast w HP jest zasilacz 65W więc widać że wyższa wydajność ryzena wynikała głównie z wyższego poboru mocy.

          "Do tego chłodzenie które nie wyrabiało i dusiło CPU."

          Fajna teoria, niestety lap chodził na 45W czyli 100% zasilacza, więc to nie chłodzenie nie wyrabiało tylko ryzen "żarł" prąd jak głupi.

          Skomentuj Historia edycji

          1. anemus
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2018-03-03 20:47

            Dokładnie.
            Obwinianie acera za to, że ryzen nie trzyma tpd jest co bądź niemądre.

            Skomentuj

          2. Eternal1
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-03-03 21:22

            @ anemus
            Cytat z testu:
            "Trzeba jednak odnotować, że podobne pogorszenie wydajności występuje w wielu modelach z wspomnianymi procesorami Kaby Lake Refresh."

            Skomentuj Historia edycji

          3. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-03-03 21:18

            @mjwhite
            W teście jaki zlinkowałeś na górze:
            "RAM 8GB; 1x8GB"

            Na dole testy gier:
            HP Envy360 z (TYM SAMYM) R5 2500U jest szybszy o 27% (!) w TombRider oraz o 50% (!) w MetaGearSolidV.

            Czary? nie, testowany ACER działa na pamięci 1x8GB SINGLEChannel 64bit podczas gdy HP Envy360 na DUALChannel 128 bit, w dodatku ACER na 2133MHz a HP na 2400MHz (RyzenMobile ma kontroler DDR4 2400 DualChannel).

            Nawet nie przejrzałeś dobrze testu.

            Skomentuj Historia edycji

          4. mjwhite
            Oceń komentarz:

            -4    

            Opublikowano: 2018-03-03 23:21

            Najwidoczniej na górze jest pomyłka z 1x8GB, skoro gościu w tekście pisze że:

            "Pozytywne jest to, że Swift 3 SF315-41 otrzymał szybką pamięć RAM DDR4 (aktywny tryb dwukanałowy)"

            To chyba wie co pisze!

            Hp ma podniesione TDP stąd lepsze osiągi... czemu jesteś taki ciężki....

            Skomentuj

          5. Eternal1
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-03-03 23:25

            Pomyłka na górze?
            To jakim cudem w testach gier testowany ACER jest wyraźnie słabszy od HP Envy360 z TYM SAMYM APU?
            27% (!) różnicy w TombRider i 50% (!) w MetaGearSolidV.

            Czary ?
            Skończ się wygłupiać.

            Skomentuj

          6. mjwhite
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-03-04 07:28

            Takim "cudem" że działał z wyższym TDP. Gdyby to był ram to we wszystkich testach byłoby szybciej nie tylko tych wybranych przez ciebie. Zresztą w podsumowaniu podali że był dual a chyba wiedzą co piszą.... w przeciwieństwie do ciebie.....

            7,2W różnicy przy procesorze 15W daje 48%......

            Skomentuj Historia edycji

          7. Eternal1
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-03-04 08:33

            Czyli laptop doprowadził odpowiednią ilość energii do ekranu, płyty głównej, pamięci, dysków, interface komunikacyjnych a przydusił CPU i GPU - to tak najłatwiej.
            Pamiętaj że nie wiesz ile dokładnie pobierają pozostałe elementy laptopa, prócz tego że ekran najwięcej z nich.

            Skomentuj

          8. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-03-03 23:44

            HP podniesione TDP? Skąd takie info? Jakiś test tego HP?
            Znów zmyślasz.
            Od kiedy podniesienie cTDP z bazowych 15W na maksymalne 25W przyniosło by 50% wzrostu wydajności w grze?

            Rusz tą makówką, nie musisz jej oszczędzać.

            Skomentuj

          9. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-03-04 01:14

            Mea Culpa, jednak jest DualChannel.
            W kompletnym teście na Notebookcheck.com jest więcej informacji, (jednak i tak są babole w opisie na starcie).

            A różnica w poborze energii jest taka:
            ACER Swift - 42,2 W
            HP Envy - 49,4 W
            Czyli 7,2W potrafi kosztować 27-50% wydajności w grach?

            W stosunku do Intela, pobór energii jest wyższy od samego i7 8550, lecz o 52% niższy od duetu i7 8550+MX150.

            Skomentuj Historia edycji

          10. mjwhite
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-03-04 09:00

            Sam widzisz że fanatyzm zaślepia, życzę więcej dystansu w przyszłości, wyjdzie na zdrowie.

            Skomentuj

          11. Eternal1
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-03-04 09:21

            Fanatyzm? I mówi to koleś które kilka dni temu wypisywał farmazony "RYZEN się do niczego nie nadaje", tym samym w swej bezgranicznej bezmyślności uznając że 95% procków Intela "do niczego się nie nadaje".

            Po za tym, wiesz że w opisie testu jest błąd, a poziom 27-50% wydajności 3D odpowiada też spadkowi wydajności jaki towarzyszy przejściu z DualChannel na Single Channel, więc nic dziwnego w takiej interpretacji. Matematyka? Hm?

            Skomentuj

          12. mjwhite
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-03-04 12:09

            Nie musiałeś nic interpretować wystarczyło przeczytać w tekście że jest dual channel albo obejrzeć obrazki tam też to widać!

            Szczególnie że 4% różnicy w 3dmarku w teście GPU wyraźnie wskazywało że to nie pamięć jest problemem.

            Po prostu łykasz same nagłówki bez zgłębienia szczegółów i zastanowienia(teraz już wiem po co amd te ich slajdy).

            Skomentuj

          13. Eternal1
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2018-03-04 12:36

            Błąd był na samym wstępie, Ty zaczynasz czytać od końca?
            Po za tym syntetyczne benchmark-i inaczej się zachowują niż gry, co widać choćby na przywołanym teście, 4% w 3DMark a 27-50% w grach to kolosalna różnica.

            Po za tym, Throttling dotyka CPU i GPU w zmiennym stopniu (w locie) w zależności od poziomu obciążenia w danym programie.

            Skomentuj

      1. Eternal1
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-03-03 20:05

        DELL sam się przyznał, był pierwszą firmą która puściła parę z ust i ujawnili spisek. Pokłócili się z Intelem (o kasę a jak...) i Intel groził im atakiem na serwerownie.
        Była to cześć materiału dowodowego jaką upubliczniła KE.

        A czy dziś komitywa wciąż trwa? tego nie wiem, lecz co? mam wierzyć oszustom na słowo?

        Skomentuj

          1. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-03-03 21:33

            Intel po cichu przekupywał producentów OEM żeby rezygnowali ze współpracy z AMD a Ty twierdzisz że to wina AMD? Fucking logic!
            Ile Wam płaci dział PR Intela za pisanie takich głupot?

            Skomentuj

          2. Eternal1
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2018-03-03 23:09

            Tak, doczytałem, więc Ty też doczytaj gdy piszę wcześniej:
            "A czy dziś komitywa wciąż trwa? tego nie wiem, lecz co? mam wierzyć oszustom na słowo?"

            Więc na 100% nie wiem jak jest na prawdę NA DZIŚ, lecz w tej sytuacji DELL nie jest ani trochę wiarygodny.

            Skomentuj

        1. anemus
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-03-03 20:44

          Spisek? To były normalne umowy biznesowe i nie było tam żadnej groźby "ataku na serwerownie". Przeczytaj sobie materiały z sprawy - są dostępne publicznie.
          Problemem intela była monopolistyczna pozycja, która w myśl europejskiego prawa wykluczała umowy na wyłączność.

          Skomentuj

          1. Eternal1
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-03-03 21:30

            "Normalne umowy"? niezgodne z prawem USA jak i Europejskim. Wyroki w sądzie USA zapadały wcześniej niż KE rozpoczęła własne dochodzenie.

            Samemu trzeba być oszustem by bronić innych oszustów.

            Skomentuj Historia edycji

          2. Franz
            Oceń komentarz:

            -3    

            Opublikowano: 2018-03-04 14:35

            Tak to są normalne umowy.

            Z racji pracy mam styczność z różnymi firmami i zapewniam cię, że w wielu branżach funkcjonują umowy w myśl których za wyłączność lub określony wysoki procent twojej sprzedaży producent płaci spore bonusy i udziela dużych upustów w cenach produktów.
            Obie strony zawierają takie umowy dobrowolnie - zapewniam cię, że nikt nikogo nie straszył i nie przekupywał - obie strony maja korzyści dla siebie.

            Nie widzę nic złego w takich umowach - dlaczego uważasz, że jakiś producent laptopów, czy komputerów nie ma prawa zdecydować, że sprzedaje tylko sprzęt z procesorami Intela - ma być tak, że ktoś dyktuje firmom co mają produkować?

            Skomentuj

          3. WhiteDrag0n
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2018-03-04 16:02

            Umowy za które firmy muszą płacić miliony jak nie miliardy dolarów odszkodowań? Nie, to nie są "normalne" umowy. Może i opłacają im się, ale zdecydowanie nie są to czyste zagrywki.

            Skomentuj

          4. Marek1981
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-03-05 11:35

            O ile takie umowy są dobre i potrzebne to w przypadku intela mieliśmy sytuację gdzie w umowie był zapis o zaprzestaniu korzystania z rozwiązań konkurencji. A to już złamanie prawa.

            Skomentuj

    4. mjwhite
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-03-04 20:17

      W tekście nie ma ani słowa o tym dlaczego niby to jest po cichu. Ale ty jak zwykle przeczytałeś tylko nagłówek i już snujesz swoje kiepskie teorie spiskowe...

      Skomentuj

  2. Dragonik
    Oceń komentarz:

    -6    

    Opublikowano: 2018-03-03 12:25

    Po cichu co by nikt nie wiedział że taki dell istnieje.

    Skomentuj

  3. Gatts-25
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-03-03 15:27

    Czekam na kolejną promocję HP x360 z R5 2500u tym razem na rynek europejski na 500euro i biorę.

    Skomentuj

  4. mjwhite
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-03-04 15:33

    @Eternal1

    A ty czytasz tylko nagłówki? W tekście często są wyjaśnienia więc warto wytrwać do końca. I ty mi zarzucałeś że nie czytałem testu a sam łyknąłeś tylko ze 3 pierwsze zdania....

    W grach liczy się i CPU i GPU a w 3dm gpu praktycznie tylko gpu, więc brak duala zaraz byłby tam widoczny. Trzeba trszeczkę przemyśleć co przedstawiają wyniki a nie tylko cytować cyfry bez zastanowienia.

    Skomentuj Historia edycji

  5. zakius
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-03-04 15:35

    co to za patologiczna specyfikacja i cena?
    dell, czekamy na atoma z 32gb ramu i napędem taśmowym za 3000 dolarów!

    Skomentuj

  6. PawelQ
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-03-05 08:12

    Dell Alienware Light Gaming by w końcu wypuścili....

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!