Ciekawostki

Dobry zwiastun to gwarancja sukcesu? W 20th Century Fox chyba tak twierdzą

przeczytasz w 1 min.

Badacze z 20th Century Fox stworzyli narzędzie, które ma jeden konkretny cel: zwiększyć prawdopodobieństwo, że zwiastun filmu zachęci cię do wizyty w kinie.

Nierzadko zdarza się, że zwiastun jest lepszy niż sam film. Ale czy dobry trailer może „zrobić robotę” do tego stopnia, że zagwarantuje sukces finansowy? Badacze pracujący dla 20th Century Fox zdają się przekonywać, że jest to jak najbardziej możliwe. Ba, stworzyli nawet w tym celu narzędzie.

Stworzone narzędzie pozwala określić, jak wiele osób zdecyduje się na wizytę w kinie po obejrzeniu zwiastuna danego filmu. Oczywiste jest to, że można wykorzystać coś takiego do sprawdzenia kilku różnych wariantów materiału, by wybrać ostatecznie ten, który najskuteczniej zachęci miliony do zakupu biletów.

Bazą dla tego narzędzia jest sztuczna inteligencja. Wykorzystano uczenie maszynowe (stworzono po prostu bazę zwiastunów połączoną z wynikami oglądalności), aby odkryć kluczowe cechy czy też elementy, które odpowiadają za to, że tłumy walą drzwiami i oknami. 

Tworząc swoje narzędzie, badacze nakazali sztucznej inteligencji branie pod uwagę wielu różnych czynników. Dzięki temu nie jest uwzględniana tylko sama treść zwiastunów, ale też na przykład kolory i oświetlenie. Skuteczność podobno jest bardzo wysoka.

To samo narzędzie będzie wykorzystywane także do tego, by odpowiednio dobierać zwiastuny wyświetlane przed rozpoczęciem kinowego seansu. Sztuczna inteligencja ma bowiem skutecznie określać, co jeszcze spodoba się osobom, które zainteresował ten dany film. 

Źródło: Engadget, Nvidia Developer, 20th Century Fox

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    .Alx.
    17
    A wystarczy robić dobre filmy, wtedy zwiastuny nawet nie będą potrzebne.
    • avatar
      xfire25
      13
      Zaraz zacznie się to samo co z grami gdzie cinematic trailery to niebo, a gra niestety ziemia.
      • avatar
        DreamerDream
        3
        Jeżeli trailer streszcza film, albo zawiera najlepsze momenty, to po co potem oglądać film, skoro już wszystko wiemy z trailera?
        • avatar
          Skaza
          -1

          Często bywa tak, że trailer jest lepszy od samego filmu...

          Ale ileż razy można oglądać jedno i to samo. Pierdylion filmów z universum Marvela, w każdym to samo. Horrory, które albo są obrzydliwe, albo bawią i śmieszą. Komedie, w których nie ma niczego zabawnego (to już lepiej te horrory oglądać) oraz filmy akcji, ugrzecznione i do bólu poprawne politycznie. Bo jeszcze ktoś poczuje się urażony...

          Z drugiej strony, trafiają się perełki. W ostatnim czasie spodobał mi się Ready Player One, Quiet Place, IT... A Wam?