Gry

Doom Eternal będzie mógł działać w nawet 1000 fps. O ile Twój PC to udźwignie

z dnia 2020-03-02
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
16 komentarzy Dyskutuj z nami

„A pójdzie na tym Crysis?” to pytanie, które przez lata stało się bardzo popularne. Czy wkrótce w roli głównej wymieniany będzie Doom Eternal? Trudno powiedzieć, ale silnik id Tech 7 podobno pozwala twórcom na wiele.

Doom Eternal w 1000 fps

Nie wspomina się o tym często, ale warto wiedzieć, że Doom Eternal będzie napędzany silnikiem id Tech 7. Twórcy do tej pory nie mówili o nim wiele, ale gdy już się na to zdecydowali to od razu przyszło mocne uderzenie. Billy Kahn ze studia id Software zdradził, iż możliwa będzie tutaj rozgrywka w nawet 1000 fps, naturalnie w przypadku odpowiednio wydajnego komputera.

„Ta gra, jeśli masz odpowiedni sprzęt, może osiągać 1000 klatek na sekundę, czyli maksimum, jakie mamy. Miałem sprzęt, który zbudowaliśmy tylko na potrzeby testów i widzieliśmy sceny z prędkością 400 klatek na sekundę.”

To spora zmiana względem poprzedniej odsłony serii, gdzie limit wynosił 250 klatek na sekundę. Czy potrzebna? Tu zdania będą zapewne podzielone. Twórcy liczą jednak na to, że Doom Eternal będzie cieszył przez lata i po każdej zmianie sprzętu na lepszy można będzie dostrzec różnice. Co sądzicie? To coś więcej niż tylko kolejny argument to rywalizacji konsole vs PC?

Premiera coraz bliżej, ale z reklamą Doom Eternal coś poszło nie tak

Doom Eternal zostanie oddany w ręce graczy 20 marca. Dotychczasowe informacje, a także materiały wideo wyglądały bardzo obiecująco, również nasze pierwsze wrażenia z rozgrywki dają nadzieję na naprawdę dobrą grę. Trudno odpowiedzieć na pytanie, dlaczego twórcy zdecydowali się utrudnić sobie zadanie przyciągnięcia do niej graczy mniej śledzących temat?

Światło dzienne ujrzała już reklama telewizyjna Doom Eternal. Trudno określać ją mianem zachęcającej. Wystarczy spojrzeć zresztą na to, jak została przyjęta. Przy ponad 470 000 wyświetleń zebrała niespełna 6 000 łapek w górę i aż 49 000 łapek w dół. Nie brakuje też mało przychylnych komentarzy. Jaka jest Wasza opinia?

Źródło: IGN, Bethesda Softworks

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

16
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    1000 FPS a ekran 60Hz :D
  • avatar
    Przecież nawet Quaka 2 chodzi w 1000Fps.
    Zaloguj się
  • avatar
    Po modyfikacji każdy silnik obsłuży 1000 i więcej fps, większym wyzwaniem jest zrobić dobrą optymalizację.
  • avatar
    Taka tak - a skonczy sie tak aby nie wygladalo lepiej niz na konsolach
  • avatar
    Problem z nieprzychylnym przyjęciem DE jest taki że ta gra nie wnosi nic nowego. Wygląda jak odgrzewany kotlet :( Z pewnością znajdzie wielu entuzjastów i sprzeda się dobrze. Ja mam wielki sentyment do idSoftware. Ale niestety z tej kultowej wytwórni mega hitów nie pozostało już nic poza nazwą :(
    Zaloguj się
  • avatar
    Fajnie by było przetestować nowego DOOM'a na bardzo konkretnej maszynie i tym nowym ekranie od Asus'a z 360Hz panelem.
  • avatar
    rozgrywka jest zbyt szybka przez co z pierwszymi częściami dooma nie ma nic wspólnego... to takie takie konsolowe g..o.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Czyżby procesory 32 / 64 i 128 wątkowe a może i nawet więcej nabrały nowego znaczenia w grach z nowymi silnikami graficznymi , które nie będą czerpały tylko ze skromnej części mocy obliczeniowej tych CPU?
    W końcu i tak się stanie więc by w tym kierunku zmierzamy.Już mamy dużo wystarczającej mocy obliczeniowej by gry mogły z niej korzystać tylko rynek się zbiera i zbiera jakby bał się tych co dotychczas są liderami.
    Co dalej? Zobaczymy kto będzie chciał zostać z tyłu i dalej pokazywać jak stary sposób programowania był nieefektywny.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Na procesorach Ryzen nie ma szans na 1000fps, póki zegarów 5,0GHz nie ogarną