Na topie

Gainward GTX 680 Phantom: karta graficzna z efektownym i wydajnym chłodzeniem

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Karty graficzne Producenci: Gainward

Dobra alternatywa dla "referentów"

Gainward pracuje nad autorską wersją karty graficznej GeForce GTX 680, która zostanie wyposażona w wydajne i efektowne chłodzenie Phantom.

AA

Tajwańska firma Gainward jest jedną z bardziej znanych na naszym rynku, a zajmuje się ona produkcją kart graficznych z układami Nvidii. Co prawda głównie kojarzy się ona z budżetowymi konstrukcjami, ale w jej ofercie można również znaleźć karty z wyższej półki. Niewątpliwie właśnie takim modelem będzie nadchodzący, niereferencyjny GeForce GTX 680.

Gainward GeForce GTX 680 Phantom karta graficzna zdjęcie

Gainward GeForce GTX 680 Phantom najprawdopodobniej będzie działać z podwyższonymi zegarami, ale obecnie nie są znane jego szczegółowe dane techniczne. Na standardowym laminacie zainstalowano procesor graficzny GK104 z 1536 rdzeniami CUDA oraz 2 GB pamięci GDDR5 o 256-bitowej magistrali.

Gainward GeForce GTX 680 Phantom karta graficzna zdjęcie bok

Na uwagę zasługuje autorskie chłodzenie Phantom, którego zbliżone odmiany mogliśmy już znaleźć w kartach GeForcce GTX 570 i 560 Ti. Składa się ono z aluminiowego radiatora, pięciu niklowanych ciepłowodów oraz dwóch wentylatorów. Warto jednak zaznaczyć, że obydwa wentylatory zostały umieszczone pod radiatorem.

Gainward GeForce GTX 680 Phantom karta graficzna chłodzenie zdjęcie

Na śledziu znalazł się fabryczny zestaw wyjść wideo, a więc dwa DVI, jedno HDMI i jedno DisplayPort.

Gainward GeForce GTX 680 Phantom karta graficzna złącza zdjęcie 
 

Więcej o kartach graficznych Nvidia GeForce:

Źródło: TweakTown

Odsłon: 13920 Skomentuj newsa
Komentarze

42

Udostępnij
  1. ADR15
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-03-29 16:49

    Ciekawe i czy z tym Phanotom'em nie będzie kłopotów jak to było na 580. Gainward to kiedyś była niezła firma teraz nic ciekawego. Ale ceny kart ma ciut niższe nisz konkurencja. Pamiętam 4850 GS od tej firmy bardzo dobrze się sprawowała, aż do awarii. Lecz ja sam bym teraz po Gainward'a nie sięgnął.

    Skomentuj

    1. Malcolm Feth
      Oceń komentarz:

      -5    

      Opublikowano: 2012-03-29 17:01

      gainward = galaxy = ka2 czy jakos tak ;)

      Skomentuj

      1. Paweł Maziarz
        Oceń komentarz:

        7    

        Opublikowano: 2012-03-29 17:11

        nie, nie
        Palit = Gainward = Maxsun
        Galaxy = KFA2

        Skomentuj

        1. ADR15
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-03-29 17:16

          Tak, racja. A Palit jeszcze gorszy jak dla mnie. Brzydkie mają karty i ta żaba!

          Skomentuj

          1. R2rrO
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2012-03-29 17:43

            A to karat musi być łada? :o

            Skomentuj

        2. Malcolm Feth
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-03-29 23:46

          noo, mowilem ze jakos tak ;)

          Skomentuj

    2. ryhard
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2012-03-29 17:17

      lol Gainward to teraz nic ciekawego ha ha ha GTX 570 GLH bije na głowę wszystkie inne karty serii 570 i sporą część serii 580! temp. w stresie 65-67 stopni więc o czym mówimy??? karta kręci się jak żadna inna wiec..

      Skomentuj

      1. Lightning
        Oceń komentarz:

        -5    

        Opublikowano: 2012-03-29 18:01

        Z ciekawości zerknąłem na ceny

        http://www.agito.pl/karta-graficzna-gainward-geforce-gtx-570-1-2gb-ddr5-pci-e-box-84-439642.html?utm_content=439642&utm_source=skapiec.pl&utm_medium=Feed&utm_campaign=wszystkie

        Faktycznie - Gainward GTX 570 jest ok. 150 zł. tańszy od np. kart Gigabyte, ale pamiętaj - Palit i Gainward stosują w swoich produktach tańsze komponenty niż są używane w referencyjnych konstrukcjach, a to oznacza m. in. to, że karty słabo sie podkręcają i pewnie żywotność jest krótsza (no ale jak wiadomo wszystko się może zepsuć).

        Skomentuj

        1. wujashek
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-03-31 11:04

          a czytales chociaz jakas recenzje phantomow, jak to sie podkreca?

          Skomentuj

      2. ICE1979
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-03-30 19:55

        ja mialem GF 8600gts od geinward karta kosztowala 350zl a jako jedyna 8600 doganiala gtx8800 za 800zl, niesamowita byla. Oczywiscie nigdy zadnych problemow,wiem ze nadal dziala bez klopotow. Zawsze duzo zalezy od egzemplarza jaki sie otrzyma.

        Skomentuj

    3. Michur
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-29 21:28

      Również posiadałem 4850 GS była cicha, wydajna i bezawaryjna.
      Serie Phanotom uważam za jedną z wizualnie ładniejszych grafik, jeżeli ktoś kupuje oczami nie przejdzie obok takiej karty obojętnie , dodatkowo gdy połączą to z przyzwoitą, cicha pracą mamy kartę idealna.

      Skomentuj

  2. kima2
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 17:32

    Czuję moc, ale czy chłodzenie Phantom nie ma 3 wentyli?

    Skomentuj

    1. kima2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-29 17:46

      http://www.gainward.com/main/edm/GTX570_Phantom/gw_edm_GTX570_Phantom.html potwierdzone....to chłodzenie ma 3 wentylatory chyba, że na GTX 680 jest inaczej.

      Skomentuj

      1. Paweł Maziarz
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-03-29 17:48

        To jest Phantom II z dwoma wentylami

        Skomentuj

        1. kima2
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2012-03-29 18:03

          Ok, dzięki za informacje :)

          Skomentuj

  3. ciasteczkowy potwór
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2012-03-29 17:39

    EVGA i MSI tylko :)

    Skomentuj

    1. Power_Gear
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2012-03-29 23:41

      GIGABYTE też ma bardzo dobre podzespoły ;) jak miałbym kupować to wziąłbym właśnie GIGABYTE ;)

      Skomentuj

      1. devilmaycry20
        Oceń komentarz:

        2    

        Opublikowano: 2012-03-30 19:55

        Gigabyte to robi dobre ale plyty glowne nie karty graficzne

        Skomentuj

  4. gregotsw
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 17:39

    Chłodzenie wygląda ładnie, ale czy jest równie wydajne? Na pewno znajdą się sporo wydajniejsze konstrukcje...

    Skomentuj

    1. Power_Gear
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-29 23:42

      jeszcze jakieś wentylki i byłoby git ;)

      Skomentuj

  5. Lightning
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 17:58

    Cały czas poszczególni producenci poszerzają swoje oferty o karty GTX 680, fajnie, ale kiedy pojawią się tańsze karty? W najwydajniejsze konstrukcje jak na razie nie ma się co pakować, bo w żadnej grze moc takich kart nie zostanie wykorzystana chyba, że ktoś gra w 2560x1600.

    http://www.purepc.pl/sprzet_pc/karty_graficzne/geforce_gtx_670_i_geforce_gtx_670_ti_zadebiutuja_w_maju

    Skomentuj

  6. bolth
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 18:11


    GAINWARD to była potęga solidna marka cena GF 4titanium była wyjeb.na ale wiedziałeś za co płacisz i fabryczny O/C
    teraz to zwykła firma wciągnięta przez Palit jak ktoś pisał tańsze komponenty ale nabywcy będą póki bedzie na rynku
    osobiscie wszystkie GF miałem z Gainwarda GF 4ti 4200, GF-7600GS i
    8800GT nie miałem nigdy problemów z kartami
    pozdro

    Skomentuj

  7. Marked
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-03-29 18:30

    Teraz co drugi news na benchmarku to gtx680,nuda ;p

    Skomentuj

    1. Lightning
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2012-03-29 18:35

      Kiedyś jak było wiele newsów m. in. o kartach HD 7970 to już nie było nudy, tak? :)

      Skomentuj

      1. fakeeus
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2012-03-29 19:25

        Takie masz już klapki na oczach? Nie jestem fanboyem, ale z 7970 było dużo mniej newsów.
        To samo dzieje się na labie. News? O kolejnym referencie GTX 680 innej firmy i teraz jest tak cały czas.

        Wejdzie na rynek kilka autorskich konstrukcji i wyluzują z tematem.

        Czekam na newsy, co z 660, 670, 670 Ti, które są bardziej osiągalne dla Kowalskiego.

        Skomentuj

        1. devilmaycry20
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-03-30 20:00

          hmm moze malo niereferencyjnych firm chce sie wziac za karty AMD

          Skomentuj

      2. Marked
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2012-03-29 20:15

        Nie jestem żadnym fanbojem a tak to chyba odebrałeś,ot odniosłem tylko takie wrażenie.Może dlatego,że niedawno padła mi karta i teraz częściej zaglądam na benchmarka :)

        Skomentuj

        1. R2rrO
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2012-03-29 22:39

          Ty nie jesteś - tylko on jest :) Dlatego się przyczepił.

          Skomentuj

  8. Greg-M6
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-29 19:18

    Czy z wydajnym chlodzeniem to nie wiem, trzeba by przetestować, ale napewno nie efektownym.

    Skomentuj

  9. eryk1310
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-03-29 19:35

    zotac Msi i EVGA "najepesze a i jeszcze vertex3D osatio ładnie
    saphire i tak wymiatają :D

    Skomentuj

  10. karolek1076
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 21:02

    ryhard - święte słowa :D. Sam mam 2 GTX 570 GLH i jestem bardzo zadowolony. Tym bardziej nie mogę się przestać śmiać jak napisali że Gainward robi TEŻ karty budżetowe :P

    Skomentuj

  11. matt105
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2012-03-29 21:52

    Piszecie głupoty o jakości ich kart akurat z tym problemu nie ma szczególnie z GTX580 Phantom 3GB.
    Mam nadzieję że dadzą wersję Phantom3 z chłodzeniem 3 wiatrakowym ogółem są to karty nie dla hardcor'ów kręcenia tylko dla osób kochających ciszę ogółem wszystkie ich "Pasywy" były bardzo dobre ogółem samo chłodzenie Phantom 3 z GTX580 jest B.Ciche nawet bardziej niż konkurencja Windforce x3 , DC II , Twin Frozz.
    I ogółem to co najlepsze oni potrafią robić chyba najlepsze karty z podwojoną wielkością pamięci o ile chłodzenie będzie się spisywało jak w GTX 580 i jak "dorobię" się kasy to kupię takiego GTX680 Phantom 4GB Vram.

    Skomentuj

  12. jackussa
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 23:12

    Uważam że to jest właśnie dobry kierunek i krok w stronę pewnej części użytkowników która prócz dość dobrej grafiki(czyt. relatywnie dobrej, a nie jakiś 300W potwór) bardzo ceni sobie ciszę. Wolę wsłuchać się w jakieś szmery w głośnikach niż w buczenie komputera

    Skomentuj

  13. Saurian X
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-29 23:18

    Wygląda trochę jak chłodnica od auta :D

    Skomentuj

    1. saddam
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2012-03-30 01:19

      Od malucha.

      Skomentuj

  14. Mariousz1
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-03-30 09:07

    Co do słabej jakości podzespołów od Gainwarda to bym się nie zgodził. Przynajmniej bazując na mojej GF8800GTS512. Kupując tą kartę za czasów jej świetności w standardzie dostałem 10 lat gwarancji. To chyba o czymś świadczy. Karta pracuje już 5 lat i jeszcze mnie nigdy nie zawiodła, choć lekkiego życia nie ma :)

    Skomentuj

  15. xyzi5
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-30 09:18

    karta wypas mój gust przynajmniej kurz wydmucha :D , czy się mylę :> ? i ciekawe czy będzie cicho :)

    Skomentuj

  16. Player1
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2012-03-30 10:37

    Podłącze się do chóru w obronie tanich i rzekomo gorszej jakości kart firmy Gainward: tak, są robione z chińskiej tandety w szopie na Tajwanie, ale to samo można powiedzieć o większości producentów podzespołów. Od ponad 2 lat mam GTX 260 tej firmy i działa bez zarzutu, owszem ma okrojoną sekcję zasilania (o 2 fazy mniej chyba), ale OC ma podobne do kart większości pozostałych producentów, chłodzenie jest w miarę kulturalne a karta była faktycznie nieco tańsza od konkurencji. Czego chcieć więcej?

    Skomentuj

  17. Puni3k
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-31 01:55

    Phantom zawsze z wyglądu bardzo mi się podobał, z tym nie jest inaczej. Niby słaba jakość podzespołów ? Nie miałem nigdy nic tej firmy, ale wydaje mi się że w dzisiejszych czasach, firma która robiła by buble nie utrzymałaby się na rynku,a Gainward ma się dobrze :)

    Skomentuj

  18. smicha
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-31 10:38

    Od 6 miesięcy mam 2 x GTX580 3GB gainwarda - zmieniłem chłodzenie na bloki wodne EK. Temp w spoczynku ok 27C, w stresie ok. 45C dla jednej karty, 2 karty - max 60C po kilku godzinach renderu. Pobór prądu ok 180W na każdą kartę pod pełnym obciążeniem. Do dzisiaj nie ma lepszych kart na rynku do renderu. Karta jest znacznie bardziej wydajna od Quadro czy Tesli, które mają 6GB ramu (to jedna rzecz która by mi się przydała do pracy). I właśnie obawiam się, że GTX 680 chociaż mają ponad 1500 rdzeni CUDA niestety słabo wypadają jako karty do renderingu. Muszę jeszcze poczekać na ostateczne testy (VRAY, Octane Render).

    Skomentuj

  19. dragoniczny
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2012-03-31 21:50

    Pierwsze co moje oko uchwyciło to: kurna, gdzie są wentylatory?! Aż doczytałem do końca i się dowiedziałem ;-) Swoją drogą gainward'a już nigdy nie kupie, po starej gtx 260 za wyjące chłodzenie i że pożyła tylko rok dłużej niż trwała gwarancja.

    Skomentuj

  20. don_balon
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2012-04-01 16:28

    Karta olbrzymia i obrzydliwa. Aż się łezka kręci w oku na wspomnienie pięknych, wydajnych i należących do górnej półki kart spod znaku Gainwarda. Dzisiaj, niestety, Gainward jest mniej-więcej na poziomie Palita, przynajmniej dla mnie.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!