Oprogramowanie

Google vs flash - Quake w HTMLu!

z dnia 2010-04-03
Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
16 komentarzy Dyskutuj z nami

Największe światowe koncerny od lat walczą z flashem. Jest im nie na rękę, ponieważ skupił się w rękach firmy spoza ścisłej czołówki. No i sporo mu brakuje do ideału funkcjonalności.

Microsoft postanowił wytyczać standardy samodzielnie za pomocą Silverlight, Google i Apple (iPad nie obsługuje flasha) od dłuższego czasu nawołują natomiast do rozwijania technologii HTML5, której możliwości są już dość mocno zbliżone do potencjału flasha, a w krótce pewnie nawet go przegonią. Z tymi dwoma ostatnimi w pełni zgadzają się również najbardziej szanowani webmasterzy i webdesignerzy na świecie.

Aby poprzeć swoją tezę faktami, Google postanowiło wytoczyć grube działa - zaprezentowali Quake'a odpalanego za pomocą przeglądarki tylko przy użyciu mechanizmów HTML5. Żeby jednak oddać sprawiedliwość Adobe - wersja, którą możecie zobaczyć poniżej pozostawia jeszcze nieco do życzenia, zacina się, wymaga osobnych sterowników webGL, a na dodatek jest bardzo marudna w kwestii przeglądarek (póki co tylko Chrome i Safari).

Źródło: TechCrunch

marketplace

Komentarze

16
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Gra w HTML to jest postęp :)
    Zaloguj się
  • avatar
    niech jeszcze zrobią crysisa ;-p
  • avatar
    Oj faktycznie działa cienko :) Na k5-166 z Voodoo 1 lepiej mi to chodziło :)
  • avatar
    bardzo fajnie się patrzy na tego Quaka tym bardziej w HTML5 i przy użyciu przeglądarki jak jeszcze dopracują go na inne przeglądarki to będzie nieźle to niedługo ludzie przestaną grać w csa naprawdę niezły pomysł
  • avatar
    "a na dodatek jest bardzo marudna w kwestii przeglądarek (póki co tylko Chrome i Safari)."

    Nie jest marudna, tylko uruchmi sie w przegladarce, ktora w pelni obsluguje HTML5 - a jedyne aktualnie przegladarki z wlasnie pelna obsluga to Chrome i Safari.
  • avatar
    quake 3 śmiga płynnie we flashu czyli quake 3 online wiec html 5 to syfnawet z 2 se nie radzi
    Zaloguj się
  • avatar
    Szał... Berserk Quake albo QuakeXP, to ciekawe opcje. Natomiast nie widzę zalet odpalenia Q2 w przeglądarce.

    Jeśli jednak chodzi o technologię, to faktycznie, Flash ma pewne irytujące ograniczenia, które utrudniają tworzenie złożonych aplikacji (w końcu nie po to został stworzony). Choć poza twórcami flashowych gier chyba nikt tego nie potrzebuje?
    Zaloguj się
  • avatar
    to co niedługo gaming w przeglądarce nastanie... :D
  • avatar
    Up to 60fps? Ja tu z niecałe 20 widzę miejscami, a najczęściej z 15
  • avatar
    a w krótce pewnie

    powinno być wkrótce. Panie Jakubie co pan miał z polskiego