Na topie

GTA V wygenerowało 3 mld dolarów przychodu, GTA Online - 0,5 mld

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Gry

Powiedzieć, że Grand Theft Auto V z GTA Online to dla Rockstar i Take Two żyła złota, to jak nie powiedzieć nic.

  • GTA V wygenerowało 3 mld dolarów przychodu, GTA Online - 0,5 mld
A A

Gra w Grand Theft Auto Online nie wymaga dodatkowych opłat, ale za sprawą systemu mikropłatności umożliwia ich dokonywanie. Okazuje się, że te opcjonalne „inwestycje” cieszą się sporym zainteresowaniem wśród graczy – z raportu sporządzonego w sprawie sądowej związanej z Rockstar North wynika bowiem, że wygenerowały one „przynajmniej” 500 milionów dolarów przychodu.

To niesamowita suma. Szczególnie jeśli przypomnimy sobie, że ekipa 343 Industries chwaliła się niedawno, że mikropłatności w jej Halo 5: Guardians wygenerowały półtora... miliona dolarów.

Z opublikowanego przez Take Two jakiś czas temu raportu wynikało, że sama gra Grand Theft Auto V znalazła już ponad 60 milionów nabywców. We wspomnianym wcześniej dokumencie podane są też inne liczby. Według zawartych w nim informacji producent i wydawca zarobili już na piątej odsłonie GTA około 3 mld dolarów. 

Liczby robią wrażenie, ale niestety wiążą się też z mniej pozytywną wiadomością. Popularność mikropłatności w GTA Online daje do zrozumienia, że raczej nie ma co liczyć w najbliższym czasie na fabularne DLC…

Źródło: GameSpot

Grand Theft Auto V (PC)

Cena od 169 do 179.99

Zobacz wszystkie oferty

Odsłon: 8782 Skomentuj newsa
Komentarze

21

Udostępnij
  1. Lara-Croft
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-04-13 17:44

    A to niespodzianka ;)

    Skomentuj

  2. n1tros
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2016-04-13 18:30

    Nie ma co się dziwić ... kilka pięter specjalistów od marketingu, PS3 / Xbox 360, PS4 / Xbox One, dezinformacja z wersją na PC, Shark Cards - krótkie podsumowanie świetnej i przemyślanej strategii. Niekoniecznie dla nas no ale cóż. Nigdy nie kupiłem karty Shark, mimo że posiadam 370 poziom w GTA Online.

    Skomentuj

    1. Sharimsejn
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-04-15 05:49

      Tak samo mój znajomy. Jeśli tylko strzelałeś coś FPS i umiesz użyć mózgu to nie musisz nic kupować, a zdobyć możesz z kilkoma znajomymi.

      Skomentuj

  3. tommyt1983
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2016-04-13 22:05

    Maja genialnych speców od marketingu
    najpierw stara generacja konsol, później nowsza a na końcu PC - 3 premiery tej samej gry
    Dodatkowo potężna reklama nawet w PL (całe budynki zasłonięte płachtami z GTA.
    no i oczywiście sama gra też genialna.
    ten rekord przebije tylko część następna i nic innego
    Były tu z 2 lata temu głosy, że wiedźmin przebije te liczby (wtedy okolo 40 mln sztuk był), ale ja się tylko w głowę stukałem - Wiesiek to dobra gra a GTA to fenomen którego już chyba tak jak pisałem nic nie dogoni w liczbach

    Skomentuj

    1. gukeskl
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2016-04-13 22:31

      Wiedzmin przegrał ( o ile wgl można tak powiedzieć) dlatego że nie miał takiego zaplecza jak GTA ( czyt. poprzednie części) CD jest trochę mniejszym i biedniejszym studiem, nie mogli sobie pozwolić na tak cało światową mocną reklamę
      I jeszcze dodam że 40 mln z tego co pamiętam to sprzedaż całej serii, nie samego dzikiego gonu

      Skomentuj

      1. Zero-Cool
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-04-14 16:32

        Hehe nie da się porównać wieśka do GTA bo wieśiek jest w zasadzie genialnym RPG'iem skierowany do pewnej części graczy. Natomiast GTA to sandbox skierowany do wszystkich graczy, o ile nie każdy lubi RPG, RTS, FPS itp. o tyle prawie każdemu sie podoba taki sandbox jak GTA.

        Skomentuj

        1. azbestor
          Oceń komentarz:

          -1    

          Opublikowano: 2016-04-14 21:39

          Wypraszam sobie;) Jednak po sandboxie oczekuje czegoś ambitniejszego, niż ganianie z gnatem po ulicy i szukaniu kolejnych aut. Kolega wykroił w GTA5 chyba wszystko na ps3 i poza robieniem jakiś walniętych rzeczy, w stylu przelatujemy odrzutowcem pod mostem, albo testujemy napęd działowo-czołgowy i oczywiście nieśmiertelnym, a na tym tarasiku nie wylądujesz ze spadochronem, to raczej za ciekawie nie było. On oczywiście twierdził coś innego, ale, powiedzmy, że Tiny Bronco nie latał ;)

          Skomentuj

    2. gukeskl
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-04-13 22:38

      A osobiście dodam że San Andreas zrobiło na mnie większe wrażenie, w V widziałem jakąś tą monotonie i szybko dosyć skończyłem zabawe z nią, 2 godziny max przegrałem i jakoś nie kusiło mnie żeby do niej powrócić, choć fakt byłem dosyć sceptycznie do niej nastawiony na początku, ale jeszcze gorzej nastawiony byłem do fallouta 4, a przegrałem w nim około 20h, też nie jest to wynik jakiś szalony bo dalej uważam że można było go zrobić milion razy lepiej, ale totalną kaszaną też nie jest

      Skomentuj

      1. tommyt1983
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2016-04-13 23:24

        mi chodziło o 40mln sprzedanych gta5 jakies 1,5-2 lata temu ;) wtedy wieśka 3 nie było :)

        Skomentuj

      2. Niveal
        Oceń komentarz:

        -2    

        Opublikowano: 2016-04-13 23:28

        Jak możesz oceniać grę w którą grałeś 2 godziny ? Przecież to jest zerowa wartość do oceny. O oceny gry to możesz zacząć mówić jak pograsz 10 - 15 godzin minimum!

        Skomentuj

        1. Dudzio993
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2016-04-14 09:03

          Skoro gra nie wciągnęła go na więcej niż 2 godziny to już o czymś to świadczy ;)

          Skomentuj

          1. Fiona
            Oceń komentarz:

            3    

            Opublikowano: 2016-04-14 09:15

            Dokładnie miał się na siłę zmuszać żeby siedzieć kolejne 13 godzin przed czymś co mu totalnie nie leży ???

            Rozumiem iż dla fana/fanatyka serii GTA stwierdzenie iż GTA V wieje nudą może skłonić do złapania za nóż, ale bez przesady...

            Nie wszyscy muszą lubić dziczyznę w sosie miętowym

            Skomentuj

          2. Niveal
            Oceń komentarz:

            -1    

            Opublikowano: 2016-04-14 11:18

            Myślcie trochę. Oceniać tak dużą grę jak GTA V grając w nią tylko dwie godziny? Żeby coś ocenić to trzeba to poznać tak? 2 godziny w grze to jest nic.

            Skomentuj

          3. Fiona
            Oceń komentarz:

            2    

            Opublikowano: 2016-04-14 13:23

            Mylisz się, dwie godziny to wystarczająca ilość czasu żeby się zorientować czy gra ma to coś, czy nie.

            I na litość boską ile razy chodzisz na ten sam film żeby się zorientować czy Ci się podobał ???

            5 ? 8 ?

            Skomentuj

  4. gukeskl
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-04-13 22:24

    3000000000 (dolarów)/60000000(użytkowników) = 50 dolców zysku na każdej kopi :o coś chyba nie gra, nie wiem jak liczą zysk, czy odliczają od tego prace jaką włożyli, pieniądze, transporty, reklamy itp. bo jak nie to to jest chyba przychód a nie zysk. 50 dol ~ 150 ziko (po dawnym niskim kursie) doliczając do tego marże Sony\, Microsoftu i marże sklepowe wyjdzie ponad 250 ziko, a jeszcze rzeczy o których pisałem wcześniej, coś chyba ktoś pokręcił

    Skomentuj

    1. tommyt1983
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-04-13 23:26

      a dodatki i gadżety i masa innych dupereli ?

      Skomentuj

    2. pejlowicz
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2016-04-14 14:17

      Tytuł mówi o przychodzie, pojawia się takie stwierdzenie: " wygenerowały one „przynajmniej” 500 milionów dolarów przychodu". Nigdzie nie jest napisane że to zysk.
      Owszem stwierdzenie że "producent i wydawca zarobili już na piątej odsłonie GTA około 3 mld dolarów." sugeruje że jest to dochód, a nie przychód. Zwłaszcza że http://sjp.pwn.pl/sjp/zarobek;2543837.html definiuje zarobek jako "zapłata za wykonaną pracę" lub "zysk z transakcji handlowej". Tak więc nie wiadomo czy to dochód czy przychód :P. Jeżeli podano tylko przychód to nie wiadomo nawet czy zarobili na GTA V :P.

      Skomentuj

  5. bhaal1982
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-04-14 10:15

    Kurde to może w końcu mogliby obniżyć cenę :) czekam aż będzie poniżej 100... :>

    Skomentuj

    1. Zero-Cool
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2016-04-14 16:38

      Jak wydadzą GTA VI to pewnie obniżą w końcu te cene :)

      Skomentuj

  6. Balrogos
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2016-04-14 10:35

    Gta 5 to chyba najgorszy GTA jaki wyszedl.

    Skomentuj

  7. Krzychu2009
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2016-04-15 05:26

    Wydali bardzo dobra grę, to i dostali faktyczny zastrzyk finansowy. Jakby każdy wydawca wydawał dobry kontent. To nie skarżyłby się na piratów. Nie musieliby istnieć, ponieważ nawet dema nie byłyby potrzebne. Każda wtedy gra była by warta swojej ceny.

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!