Na topie

Bot obsłuży klientów InPostu

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Technologie i Firma

Lokalizacja paczki lub paczkomatu stała się właśnie prostsza. Firma InPost udostępniła chatbota, który w mig pomoże klientom.

  • Bot obsłuży klientów InPostu
A A

„Gdzie znajduje się najbliższy paczkomat?” albo „Jaki jest status mojej przesyłki?” – teraz takie pytania można zadawać firmie InPost za pomocą Messengera. Odpowiedź przyjdzie natychmiast, bo po drugiej stronie nie będzie siedział człowiek, lecz bot, u którego podstaw leżeć ma sztuczna inteligencja

...a właściwie uczenie maszynowe. Chatbot o nazwie „Paczucha” z każdym kolejnym pytaniem ma bowiem poprawiać swoją szybkość i efektywność. Sam proces udzielania odpowiedzi będzie natomiast dość prosty – mówimy wszak o odpytywaniu bazy danych. Mimo to jest to pewna innowacja.

Jednak choć na razie funkcjonalność chatbota jest dość ograniczona, w przyszłości ma on pozwolić nie tylko na monitorowanie już nadanej paczki, ale też na nadanie nowej. „Nasza Paczucha szybko się uczy i już niebawem będzie mogła odpowiadać na trudniejsze pytania” – zapowiadają twórcy.

Udostępnienie „Paczuchy” firma InPost nazywa mikołajkowym prezentem dla swoich klientów. „Nasz chatbot pomoże Wam sprawdzić status paczek, lokalizację Paczkomatów i Punktów Obsługi Paczek, […] a jeśli nie uda mu się pomóc, zaproponuje Wam przekierowanie pytania do naszych Konsultantów”.

Paczucha screeny

Chatbot „Paczucha” jest dostępny dla użytkowników facebookowego Messengera. To kolejna usługa dostępna właśnie na tej platformie i z pewnością nie będzie ostatnia, bo jest to rozwiązanie, które jest wygodne i do którego dostęp jest powszechny. Już jakiś czas temu zresztą pisaliśmy, że nadszedł czas messengerowych chatbotów.

Źródło: InPost, Business Insider Polska, inf. własna

Odsłon: 3038 Skomentuj newsa
Komentarze

7

Udostępnij
  1. kitamo
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-12-06 14:22

    no to to juz bedzie totalna mogiła :D
    tam normalny człowiek nie potrafi klienta obsłużyć jak należy a co dopiero bot :D

    Skomentuj

    1. davidoff
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-06 14:34

      bezrobocie 6,6% nie ma ludzi.... tzn są ale pracodawcy nie chcą podnosić stawki więc młodzi emigrują za granice, nie dziwie się jak takie warunki u nas są.

      Skomentuj

  2. Kenjiro
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-12-06 14:28

    Paczkomaty są świetną usługa, ale sprzęt zaczyna być już coraz mocniej wyeksploatowany. Wczoraj kilka minut zajęło mi wpisanie numerów, bo panel dotykowy nie działał poprawnie, a pomyśleć co będzie przed świętami, gdy zaczną się tworzyć kolejki przed paczkomatami...

    Skomentuj

    1. Hezen
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-12-06 18:06

      Ja jeszcze przy żadnym paczkomacie nie miałem problemów.
      Jak może być panel wyeksploatowany? przecie tam jest (od wierzchu zaczynając) szkło->digitizer-> LCD Szkło ochronne było tak wyeksploatowane że pojemnościowy digitizer nie mógł sobie poradzić z rozpoznaniem gdzie dotykasz? bez szans!

      Skomentuj

    2. stoona
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-12-06 19:05

      Jak każdy sprzęt tak i panele mogą ulec uszkodzeniu. W jednych z paczkomatów w mojej okolicy było podobnie jak w powyższym przypadku. Najpierw nie rozpoznawał dotyku, trzeba było po kilka razy "pacać" w ekran, potem jakby mu się współrzędne dodatkowo przesunęły i żeby trafić trzeba było dotykać około 2cm w prawo i w górę od przycisku :)
      Zmieniłem paczkomat bo mam 3 w praktycznie tej samej odległości i nie sprawdzałem czy naprawili.
      Dodatkowo nawet sprawne ekrany działają zauważalnie gorzej w niskich temperaturach.

      Skomentuj

    3. Kamil369
      Oceń komentarz:

      1    

      Opublikowano: 2017-12-06 21:24

      dlatego trzeba zawsze wybierać najszybszą i najprostszą metodę. W tym wypadku skanowanie kodu QR. I nie trzeba się bawić w wpisywanie cyferek.

      Skomentuj

    4. zVisior
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2017-12-07 10:11

      W moim mieście wszystkie wymienili na model z fizycznymi przyciskami. Dotykowy sprzęt miał problemy gdy bezpośrednio na panel świeciło słońce na przykład.

      Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!