• benchmark.pl
  • CES 2015
  • LG zapowiada ultra panoramiczne monitory z obsługą FreeSync [AKTUALIZACJA]
Monitory

LG zapowiada ultra panoramiczne monitory z obsługą FreeSync [AKTUALIZACJA]

opublikowano przez Paweł Maziarz w dniu 2014-12-31

W przyszłym roku mają zadebiutować modele LG o proporcjach ekranu 16:9 i 21:9.

LG - monitor Ultra Wide 21:9

Wszystko na to wskazuje, że przyszły rok będzie obfitował w premiery monitorów z obsługą technologii FreeSync. Swoje modele ma zaprezentować również firma LG.

Producent ten planuje wprowadzić do oferty zarówno modele o standardowych proporcjach 16:9, jak i coraz popularniejsze panele o proporcjach 21:9 (tzw. ultra panoramiczne). Jeżeli chodzi o te drugie, na pewno pojawią się dwa modele – o przekątnej 29 cali i rozdzielczości 2560 x 1080 pikseli, a także o przekątnej 34 cali i rozdzielczości 3440 x 1440 pikseli. Obydwa mają bazować na matrycy IPS o czasie reakcji nie większym niż 5 ms.

Kiedy powinniśmy się spodziewać premiery zapowiadanych modeli? Dokładny termin jeszcze nie jest nam znany, ale w kuluarach mówi się o początku przyszłego roku.

Przy okazji warto przypomnieć, że podobne konstrukcje zapowiedziała również firma Samsung, a iiyama ma model wymagający aktualizacji o obsługę tego rozwiązania.

 

Aktualizacja 31.12.2014 11:20

LG UltraWide 34UC97 monitor

Poznaliśmy trochę więcej szczegółów odnośnie modelu LG UltraWide 34UC97 - pierwszego ultra panoramicznego monitora z technologią AMD FreeSync. Producent zastosował tutaj 34-calową matrycę IPS o rozdzielczości Quad HD (3440 x 1440 pikseli). Panel ten charakteryzuje się szerokimi kątami widzenia (na poziomie 178/178 stopni) i 99% pokrycia palety barw sRGB. Dodatkowym atutem jest kompatybilność z interfejsem Thunderbolt 2, dzięki czemu monitor sprawdzi się też z komputerami Apple Mac.

Oficjalna premiera modelu UltraWide 34UC97 ma nastąpić podczas targów CES 2015. Przy okazji producent pochwali się innymi interesującymi konstrukcjami – np. zakrzywionym modelem UltraWide Multi-Display 34UC87M z ekranem o proporcjach 21:9 oraz modelem Digital Cinema 4K 31MU97 o rozdzielczości 4K (4096 x 2160 pikseli).

Źródło: WCCFTech, LG

marketplace

Komentarze

43
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    No wreszcie się coś rusza na tym rynku: 21:9, IPS, wysoka rozdzielczość, freesync/gsync - monitor prawie idealny jeszcze tylko 144hz i będzie cacy
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Każdy by chiał młodszą dziewczyne tak też jest ze sprzętem.
  • avatar
    Kolejny sklepowy szit.... Niestety za poczciwe 24' trzeba wydać 1500zł najmarniej. A za ~27-30 to lekką ręką 3000zł. Niestety żyjemy w Polsce gdzie ceny są takie a nie inne w porównaniu do zarobków...

    A w przypadku monitora to jak kupować to porządny a nie jakieś chłamy, od których tylko bolą oczy.
    Zaloguj się
  • avatar
    Osobiście mam monitor 21:9 (3440 x 1440) i zdecydowanie nie wrócę już na 2 oddzielne monitory. Komfort pracy nie do opisania (na jednym ekranie mam np. przeglądarkę, edytor, photoshopa, komunikator i jeszcze na małe okienko odtwarzacza VLC miejsce się znalazło ;) Potrafię pracować np. godzinę i ani razu nie przełączać okna. Wygoda nie do opisania.

    Oczywiście kilka monitorów oferuje to samo, ale nie przeskakiwanie wzrokiem między osobnymi urządzeniami (ramek w całości się nie pozbędziemy) jest po prostu lepsze. Kursor myszy mamy cały czas pod kontrolą - nie przeskakujemy nim z jednego ekranu na drugi.
  • avatar
    Spoko jako alternatywa dla 2 monitorów.

    Ale oby to nie stało się marketingową modą i wyparło monitory 16x9 i 16x10.

    Bo sądzę, że więcej jest osób, którzy woleli by mieć 16x10 niż 21x9.
    Choćby do domu, codziennego użytku - nie każdy potrzebuje 2 monitorów do pracy.

    Zaloguj się
  • avatar
    Od paru miesięcy posiadał 25um65 ultra panorama za 700zl i w większości na nim gram i w życiu nie wrócę do 16x9. Teraz planuje taki sam na górę wrzucić i będzie super za 1400zl 2 monitory ultra panorama.
  • avatar
    A jak policzyć FOV? dla 16:9 1920x1080px optymalny FOV to 90 stopni a dla 21:9?

    Juz policzone dla 21:9 2560x1080 będzie to dokładnie 106.26 FOV

    Dla 3440 x 1440 będzie to 167.05 czyli bardzo ładnie ludzkie oczy mają około 180-200 stopni tylko malo jaka gra pozwala ustawić FOV na wiecej niz 120 nie wiedziec czemu.
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    21:9 fajnie, ale te przekątne. jak zrobią mniejsze, o wysokości monitorków 21" to ok. oczywiście rozdziałka pionowa 1080 to porażka. nadaje się do oglądania filmów, ale nie do pracy czy grania. a proporcje są o tyle fajne, że pozwalają na rezygnację z drugiego monitora. bo ultra panorama jest jak 2x obok siebie monitory 4x3 . tylko oby nie skwasili z rozdziałką pionową, 1200pix to minimum.
  • avatar
    Czyli jak wrzucę film w formacie 16:9 z zachowaniem proporcji, to po bokach będę miał czarne ramki (tudzież fioletowe) na 1/4 ekranu?

    Trochę lipa.... ale do pracy idealny. Wstrzymam się ze zmianą monitora do momentu opublikowania cen takich ultra szerokich.
    Zaloguj się
    -2
  • avatar
    Nienawidzę 21:9 bo to nie jest rozdzielczość która nadaje się do gier! 16:9 jest najlepszym formatem jaki został stworzony przez człowieka i na zawsze powinien być standardem we wszelkich aplikacjach.
    Zaloguj się
    -4
  • avatar
    Tragedia ? Widać żeś nigdy w krajach trzeciego świata (lub choćby 2) nie bywał...Mogę również stwierdzić, że jeżeli napisałeś ten komentarz to posiadasz urządzenie elektroniczne zdolne to takich działań, jesteś więc bogatszy niż 70% społeczeństwa na ziemi. Wniosek przychodzi sam, nie powinieneś wypowiadać się na takie tematy ze swojego piedestału, najpierw wyjedź za granice i spójrz jak żyją ludzie na świecie.
  • avatar
    Powodzenia, kKruKk w miarę fajnie to wytłumaczył. Mam nadzieję, że zrozumiałeś.

    Teraz zobacz wytłumaczenie obrazkowe
    http://www.cinematic.pl/foto/kat_widzenia.jpg

    Teraz zobacz sobie przykładowe zdjęcie zrobione z bardzo szerokim kontem na twoim monitorze i zastanów co na nim nie pasuje.
    http://1.bp.blogspot.com/-ZNXS7Ip2BhQ/VFiRVr4Jj6I/AAAAAAAAHrg/NDv1HX0NU-I/s1600/the_train_by_kkokosz-d69j61r.jpg
    Jakby wydrukować to w odpowiednich proporcjach na długiej kartce o owinąć wokół głowy, to wtedy wyglądało by normalnie. To samo jest z fov w grach, przy nie dużej zmianie nie widać tego tak mocno, ale ustawienie za wysokiego kąta widzenia zniekształca obraz i jest nienaturalne a 90° i więcej właśnie takie jest o ile nie siedzisz przyklejony do monitora.
  • avatar
    nigdy w zyciu nie kupie produkty marki LG