Konsole do gier

Konsola Xbox 720 podobnie jak PS4 zostanie wyposażona w układy firmy AMD

opublikowano przez w dniu 2013-04-09

Agencja informacyjna Bloomberg informuje, że nadchodząca konsola Xbox zostanie wyposażona w układ x86 AMD.

microsoft xbox 720 konsola procesor amd x86

W ostatnich miesiącach głośno było o niemalże całkowitym zdominowaniu obecnych generacji konsol przez koncern AMD. Niedawno już oficjalnie dowiedzieliśmy się, że w konsoli Sony PlayStation 4 znajdziemy układ Advanced Micro Devices. Teraz potwierdzenie znalazły także wcześniejsze plotki dotyczące konkurencji, zdaniem agencji prasowej Bloomberg w konsoli Xbox 720 znajdzie się układ AMD.

O konsoli Sony PlayStation 4 wiemy już dużo, wprawdzie wciąż pozostają nurtujące nas kwestie, jednak dzięki oficjalnej zapowiedzi poznaliśmy większość szczegółów. Obecnie wielką niewiadomą jest konsola Microsoft Xbox 720, w której przypadku pewne jest jedynie to, że powstaje. Nie wiemy jeszcze, kiedy konsola trafi na rynek, ani nawet kiedy zostanie zaprezentowana.

Również specyfikacja techniczna i pozostałe elementy są nam nieznane. Co prawda w ostatnim czasie pojawiały się nieoficjalne doniesienia o specyfikacji technicznej jednak, wciąż nie wiadomo nic oficjalnie.

Według przypuszczeń i nieoficjalnych informacji w konsoli Microsoftu podobnie jak w przypadku PlayStation 4 ma znaleźć się układ firmy AMD. Taką informację podaje agencja informacyjna Bloomberg, którą można uznać za wiarygodne źródło.

Zdaniem Bloomberg nadchodząca konsola Microsoft Xbox zostanie wyposażona w procesor x86 dostarczony przez koncern AMD. Ta wiadomość jest tożsama ze wcześniejszymi plotkami i nieoficjalną specyfikacją. Nie wiadomo jeszcze, jakiego rodzaju układu należy się spodziewać w konsoli Microsoftu. Jednak jeśli skonfrontujemy tę wiadomość z wcześniejszymi informacjami można przypuszczać, iż będzie to podobny układ do tego zastosowanego w PS4.

Zastosowanie procesora AMD ma pozwolić Microsoftowi zredukować koszty produkcji konsoli Xbox, ale i również uczynić konsolę znacznie atrakcyjniejszą dla twórców gier. Zastosowanie procesorów AMD o podobnej budowie w obu konsolach może sprawić, że programiści będą mogli zauważalnie szybciej i w nieco prostszy sposób tworzyć swoje produkcje dla obu platform, a także i dla komputerów PC. Dzięki podobnej budowie układu będzie możliwe wprowadzenie optymalizacji, które mogą znaleźć zastosowanie zarówno w konsolach, jak i PC, co być może pozwoli na lepsze dopracowanie gier i wydajniejszą pracę na konstrukcjach AMD.

Dla Microsoftu to możliwość zredukowania kosztów, a dla AMD to okazja do zarobku, tym bardziej że oprócz konsoli Xbox 720 i PS4 układ graficzny AMD trafił także do konsoli Wii U. Oprócz korzyści finansowych AMD może zyskać sporo na rynku PC, jeżeli twórcy gier na konsole i komputery będą starali się je optymalizować pod układy AMD, mogą one zacząć radzić sobie znacznie lepiej w grach komputerowych.

Według nieoficjalnych informacji Microsoft swoją konsolę może zaprezentować już 21 maja.

Źródło: Sweclocker, Bloomberg

marketplace

Komentarze

74
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    AMD właśnie tworzy sobie inwestycje na przyszłość i kto wie może nawet intel będzie drugi.Jedno jest pewne od 2014 GPU intela zaczną przyspieszać AMD dostanie prawdziwą optymalizację.
    Zaloguj się
    39
  • avatar
    Oby to na zdrowie wyszło AMD. A NVIDIA zieleniała jeszcze bardziej z zazdrości.
    Zaloguj się
    23
  • avatar
    Ja tam czekam na możliwość odpalania gier z konsoli na PC np. takie GT5
    ...choć czuję że sobie jeszcze sporo poczekam...
    Zaloguj się
    11
  • avatar
    AMD nowym masterem po Nvidii i Intelu?
  • avatar
    Jak będzie wymagane stałe połączenie z internetem to ja podziękuję.
    Zaloguj się
  • avatar
    Pewnie u AMD to było właśnie priorytetem- żeby gry wychodziły pod modularną architekturę, co popchnęło by wydajność Buldków i Visher znacznie do przodu. Więc się nie martwcie, niemożliwe to jest, że AMD mając takową możliwość wyda coś o zupełnie innej architekturze, która nie pozwoliłaby rozwinąć skrzydeł również FX'om
    Zaloguj się
  • avatar
    U la la.
    A na koniec na blaszakach pod Linuxem będzie można odapalać gierki Xboxa i PS ... bye bye Windows.
  • avatar
    amd co raz częściej górą, jak widać dobrze kombinują i oby wyszło graczom to na dobre
  • avatar
    Myślę że przy takim układzie graficznym róźnice między konsolami a pecetami będą niewielkie.Brawo dla Amd to inwestycja w przyszłość która napewno im się wzróci.
  • avatar
    CPU intela nie GPU sorry:)
  • avatar
    ... Oraz nie będzie monopolu ze strony intela. Procesory będą w przyzwoitych cenach. Marzenie ;)
  • avatar
    AMD APU Kaveri podobnie tak jak konsola Jaguar z układem GCN ma własne SDK
  • avatar
    Intel odblokuje Procki i sie zacznie gonitwa :) Spoko AMD da rade oby ceny spadły deko .
  • avatar
    Wymagane stałe połączenie to wcale nie jest zły pomysł bo skutecznie można walczyć z piratami. Jakoś nie wydaje mi się, ze microsoft przejmuje się sytuacją w krajach drugiej kategorii takich jak Polska, że internetu nie ma itd. Żeby jechać na torentach i ściągać gry to się łącze znajdzie, ale, że kabelek trzeba wpiąć do konsoli to już bariera nie do starcia. Druga sprawa, że tylko w garstkę gier na steam można gra offline i też trzeba mieć połączenie z netem, ale o to nikt nie płacze. Target microsoftu to kraje rozwinięte, a nie Polska gdzie konsola kosztuję więcej niż najniższa krajowa, a gra to 1/5, 1/6 pensji i za to trzeba dziękować ludziom odpowiedzialnym za gospodarkę tego chorego kraju. Microsoft tworzy konsole dla ludzi 21 wieku, a nie średniowiecza.
    Zaloguj się
  • avatar
    Wystarczy pomyśleć HSA AMD APP (Accelerated Parallel Processing) zawiera dziesiątki ulepszeń dla języków OpenCL, Aparapi i C++ AMP, które zapewniają znacznie większą wydajność w porównaniu do APP SDK 2.7 – średnio nawet 2,3-krotnie szybciej w dziewięciu kluczowych benchmarkach. Ponadto zawiera on wstępną wersję nowych, otwarto-źródłowych bibliotek C++ o nazwie kodowej „Bolt”. Ułatwiają one wykorzystanie właściwej wydajności i sprawności energetycznej przetwarzania heterogenicznego dla programowania kart graficznych i procesorów. Zorientowany na produktywność środowisk deweloperskich „Bolt” umożliwia programistom uzyskiwanie wysokiej wydajności na współczesnych platformach obliczeń heterogenicznych, a zarazem pomoże zwiększyć wydajność i ograniczy zużycie energii przy wykorzystaniu tego samego kodu na platformach zgodnych ze standardem HSA w przyszłości.
  • avatar
    Heterogeneous System Architecture (HSA) Defined Tu jest cała odpowiedż HSA w przyszłości powiedział Manju Hedge corporate vice president, Heterogeneous Applications and Developer Solutions w firmie AMD. „Od współczesnych ultraprzenośnych i drobnych rozwiązań do najpotężniejszych superkomputerów, nasze najnowsze narzędzia i rozwiązania pomagają deweloperom wykorzystać możliwości obliczeń heterogenicznych i czerpać większe korzyści rozwiązań obliczeniowych firmy AMD.

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Me0g_FsgU0U
  • avatar
    Nowa Era Enabling Parallel Processing Through Silicon and System Solutions with Themis Computer Systems czyli mamy ewolucję techniki AMD Solution APP Technology.

    http://www.youtube.com/watch?v=TmhgQ3F2LCc
  • avatar
    Pytanie, czyli jeżeli jest ten sam układ w 2 konsolach, podobne systemy ( chyba że ps zastosuje unixowy ) to jest możliwość że gry z PS bd można przekonwertować na xboxa i odwrotnie ?
    Zaloguj się
    -1
  • avatar
    Ta, chyba jak sobie narysujesz. Rozwaliłeś mnie teraz do łez, bye bye marzenia o Photoshopie na Linuxie.
  • avatar
    Nie chce mi się wierzyć, że jak w konsolach będzie procesor z grafiką AMD, to gry na PC będą lepiej chodzić na procesorach AMD i grafikach od AMD. Fajnie jak by w tych kwestiach wypowiedziały się osoby, które tworzą gry i wiedzą jak to wygląda, bo moim zdaniem gra na konsole, a na PC to dwie różne bajki nie mające ze sobą nic wspólnego, dlatego gry z konsoli nie chodzą na komputerach i żadne emulatory w tym nie pomagają, bo gry chodzą katastrofalnie. Gdyby to było tak mocno powiązane, to nie lepiej by było wydać grę tylko na konsole, a na komputer stworzyć odpowiedni emulator lub jakiś podsystem?. Tak przynajmniej mi się wydaje.
    Zaloguj się
    -6
  • avatar
    I tak gry będą chodzić lepiej na układach Nvidii i Intela, ze względu że procesory amd są słabe i tyle. Wiec przestańcie marzyć o potędze amd, bo się tylko ośmieszacie.
    Jak płace to wymagam wydajnośći a tylko Intel+Nvidia jest to wstanie zapewnić. Jak chcecie to wybierajcie amd ale później na forach nie płaczcie, że wam gry na minimalnych ustawieniach się tną.
    Zaloguj się
    -9
  • avatar
    skoro układy w playstation oraz w xboxie będą "podobne" a w w zasadzie będzie to architektura x86 to...czym właściwie będzie różnić się sama gra wydana na konsole xbox, playstation, oraz pc?
    Zaloguj się
  • avatar
    Sony będą się anonizować następne miesiące, a M$ może wypuścić konsolę na rynek zaraz po prezentacji i będzie powtórka z sytuacji jaka miała miejsce przy obecnej generacji.
  • avatar
    Mieliśmy okazję rozmawiać z Michałem Lisieckim z firmy AMD, który opowiedział nam co nieco o nowej generacji układów APU (czyli procesorów ze specjalnie zintegrowaną jednostką graficzną). Nazwa kodowa tej generacji to Richland. Będzie ona następcą wydanego w ubiegłym roku Trinity i zaoferuje między innymi ok. 20% wzrost wydajności względem poprzednika, ale także kilka innych ciekawostek. Data premiery z przyczyn formalnych musi pozostać naszą słodką tajemnicą, ale możemy zdradzić, że będzie to naprawdę niedługo...))))

    AMD Richland w szczegółach: już niedługo kolejna generacja APU

    http://www.youtube.com/watch?v=J_GfzYtcMBo
  • avatar
    Lepiej kupić PCta niż konsola. dlaczego?

    - Tańsze gry na PC.

    - Procesor AMD APU Kaveri z Soket FM3 podonie jak konsola AMD Jaguar przyniesie nową technikę.

    - DDR 4 2133mhz szyna 51.4gb/s

    - Układ architektury GCN

    - Rdzenie Steamroller super multicore

    - HSA Heterogeneous System Architecture (HSA) Defined

    - Nowa Era PC Enabling Parallel Processing Through Silicon and System Solutions with Themis Computer Systems czyli mamy ewolucję techniki AMD Solution APP Technology.

    Powodzenia.
  • avatar
    Troche to dziwne ze 2 rywalizujace konsole beda mialy podobne bebechy. Troche tak jakby Microsoft i Sony to dwa oddzielne kraje a AMD sprzedaje uzbrojenie obu:D ciekawe co z tego wyjdzie
  • avatar
    Jak dla mnie super wiadomość! W końcu gry PC będą optymalizowane pod proce AMD, a co za tym idzie ceny zakupów stacji roboczych pójdą w dól (jak wiadomo AMD ma niższe ceny od intela i to sporo)... no chyba że koncern z Sunnyval będzie się chciał zrównać cenowo z intelem...
  • avatar
    xbox360>ps3>xbox>pc