Na topie

GeForce RTX 2060 - premiera karty już na początku stycznia? [AKT. zdjęcia wersji Founders Edition]

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Karty graficzne

Kategoria: Komputery Podzespoły Karty graficzne Tematyka: Nvidia GeForce Nvidia Turing Producenci: Nvidia

Nowy przedstawiciel generacji Nvidia Turing powinien zainteresować tych klientów, którzy nie mogli sobie pozwolić na wydajniejsze modele GeForce RTX.

  • GeForce RTX 2060 - premiera karty już na początku stycznia? [AKT. zdjęcia wersji Founders Edition]
A A

Topowe karty graficzne Nvidia Turing to propozycje dostępne tylko dla najbogatszych klientów. Inaczej powinna wyglądać kwestia modelu GeForce RTX 2060 – jego premiera podobno zbliża się coraz większymi krokami.

Dokładna specyfikacja akceleratora jeszcze nie jest znana. Spekuluje się, że RTX 2060 bazuje na układzie graficznym Turing TU106 z 1920 rdzeniami CUDA i dysponuje 6 GB pamięci GDDR6 192-bit.

Jeżeli specyfikacja karty się potwierdzi, nowy model powinien uplasować się w średnio-wysokim segmencie wydajnościowym. Teoretycznie możemy oczekiwać osiągów zbliżonych do modelu GeForce GTX 1070 - w sam raz do grania w 1080p lub nawet 1440p.

Andreas Schilling z serwisu HardwareLuxx ujawnił, że GeForce RTX 2060 zadebiutuje w drugim tygodniu stycznia (zgodnie z tradycją producenta, najbardziej prawdopodobny wydaje się zatem 8 lub 10 stycznia). Czyżby więc nowy Turing pojawił się na targach CES 2019?

Wiemy, że poszczególni producenci już pracują nad autorskimi konstrukcjami. Niedawno pisaliśmy o fabrycznie podkręconym modelu firmy Gigabyte.

Aktualizacja 21.12.2018 14:40

Model GeForce RTX 2060* GeForce RTX 2070 GeForce RTX 2080
Generacja Turing 12 nm Turing 12 nm Turing 12 nm
Układ graficzny Turing TU106 Turing TU106 Turing TU104
Jednostki cieniujące 1920 2304 2944
Jednostki teksturujące 120 144 184
Jednostki rasteryzujące 48 64 64
Rdzenie Tensor 240 288 368
Jednostki RT 30 36 46
Taktowanie rdzenia 1320/1620 MHz 1410/1620 MHz 1515/1710 MHz
Moc obliczeniowa 6,2 TFLOPS 7,5 TFOPS 10,1 TFLOPS
Pamięć wideo 6 GB GDDR6 192-bit 8 GB GDDR6 256-bit 8 GB GDDR6 256-bit
Taktowanie pamięci 14 000 MHz 14 000 MHz 14 000 MHz
Przepustowość pamięci 336 GB/s 448 GB/s 448 GB/s
TDP (zasilanie) 150 W 175 W (8-pin) 215 W (6+8-pin)
Cena $349 $499
(FE $599)
$699
(FE $799)
* specyfikacja nieoficjalna      

Niemiecki serwis Tom's Hardware ujawnił pełną specyfikację karty GeForce RTX 2060 - rzeczywiście mamy do czynienia z rdzeniem Turing TU106 z 1920 rdzeniami CUDA, ale oprócz tego udostępniono 240 rdzeni Tensor i 30 rdzeni RT. Karta ma do dyspozycji 6 GB pamięci GDDR6 192-bit. Standardowe taktowania karty to podobno 1320/1620 MHz dla rdzenia i 14 000 MHz dla pamięci VRAM, ale na rynku pojawi się sporo fabrycznie podkręconych wersji.

Nvidia GeForce RTX 2060 - 3DMark Time Spy

Wydajność? Według serwisu igorsLAB, GeForce RTX 2060 osiąga około 7500 punktów GPU Score w benchmarku 3DMark Time Spy, co plasuje go na poziomie karty GeForce GTX 1080 (!). Wychodzi więc na to, że będziemy mieli do czynienia z naprawdę mocną propozycją... pod warunkiem, że te informacje się sprawdzą.

Całkiem nieźle wygląda też kwestia opłacalności. Jeżeli wierzyć niemieckim dziennikarzom, nadchodząca karta Nvidii ma kosztować 349 dolarów, więc mniej więcej tyle co teraz kosztuje GeForce GTX 1070. Czy tak rzeczywiście będzie? Tego mamy się dowiedzieć na początku stycznia podczas targów CES 2019, bo podobno właśnie wtedy zadebiutuje nowy przedstawiciel generacji Turing.

Aktualizacja 27.12.2018 8:10

Gigabyte GeForce RTX 2060 - wniosek ECC

Kilka dni temu firma Gigabyte złożyła w ECC (Euroazjatycka Komisja Gospodarcza) wniosek o rejestrację 40 (!) modeli karty graficznej GeForce RTX 2060 - wśród nich są różne warianty karty:

  • GeForce RTX 2060 z 3 GB pamięci GDDR5
  • GeForce RTX 2060 z 4 GB pamięci GDDR5
  • GeForce RTX 2060 z 6 GB pamięci GDDR5
  • GeForce RTX 2060 z 3 GB pamięci GDDR6
  • GeForce RTX 2060 z 4 GB pamięci GDDR6
  • GeForce RTX 2060 z 6 GB pamięci GDDR6

Jeżeli informacje okazałyby się prawdziwe, czeka nas bardzo urozmaicona oferta ze średniego segmentu. Można jednak podejrzewać, że poszczególne wersje nie pojawią się jednocześnie (a być może część z nich pojawi się wyłącznie na rynku OEM).

Aktualizacja 28.12.2018 17:40

Nvidia GeForce RTX 2070 Founders Edition

Serwis VideoCardz dotarł do zdjęć referencyjnej wersji karty GeForce RTX 2060 (Founders Edition). Karta wykorzystuje chłodzenie znane z modelu GeForce RTX 2070 - obejmuje ono dwa wentylatory, a z tyłu znalazła się płytka backplate.

Nvidia GeForce RTX 2070 Founders Edition

Do dyspozycji oddano pięć wyjść wideo: HDMI, 2x DisplayPort, USB typ C z obsługą VirtualLink, a także... DVI-D (czego brakowało w wydajniejszych RTXach). Warto również wspomnieć, że do poprawnego działania karty wymagane jest podpięcie 8-pinowego zasilania.

Nvidia GeForce RTX 2070 Founders Edition

Jak twierdzi VC, prezentacja karty nastąpi na konferencji Nvidii podczas targów CES, ale dostępności w sklepach powinniśmy się spodziewać dopiero 15 stycznia.

Źródło: Twitter @ Andreas Schilling, Tom's Hardware, ECC, VideoCardz

Odsłon: 16183 Skomentuj newsa
Komentarze

60

Udostępnij
  1. samarytanin666
    Oceń komentarz:

    -4    

    Opublikowano: 2018-12-17 11:22

    Świetna karta sie szykuje. 2.5x droższa niż 1060. 15% mocniejsza. I 2x za słaba na Ray Tracing.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2018-12-17 11:45

      >2.5x droższa

      za 2,5 wiecej to masz rtx 2080

      Skomentuj

    2. xbk123
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-17 13:59

      Myślałeś, że 2060-ka nada się do RT? Chyba czas zejść na ziemię. Pomijając samą wydajność w RT to, z tego co wiem, jeszcze nie wiadomo, czy będzie miała rdzenie RT.

      Skomentuj

      1. musslik
        Oceń komentarz:

        1    

        Opublikowano: 2018-12-22 10:30

        Krążą plotki że Turing bez rdzeni RX niby ma powstać i zwać się 1160

        Skomentuj

      2. szymcio30
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-01 21:43

        Full hd być może wyciągnie ok 45-50 fps z RT ustawionym na low. Jeśli z ceną nie przesadzą to kupno 1070 czy 1070Ti będzie nieopłacalne

        Skomentuj

    3. michal_mat
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-29 00:32

      Wow, Pan Buk matematyki.....
      Widać w gimnazjum nie uczą już ułamków :D
      Wg jedynych dostępnych danych (czyli powyższego wykresu) 2060 jest 79% szybsza od 1060...... Tak, wiem, zawsze za mało

      Skomentuj

    4. Zero-Cool
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2019-01-08 21:25

      Jeżeli testy które są i pokazują że 2060 potrafi być wydajniejszy od 1080 nie zostały w jakiś sposób zmanipulowane (jak to lubi robić intel) to raczej cena jest uzasadniona. Tym bardziej jeżeli dostajemy 1080 z ficzerami takimi jak nowy AntiAliasing (który ma być mniej zasobożerny i ładniejszy), Ray Tracing (który akurat na mnie nie robi wrażenia) i jakiś nowy ficzer który ma współgrać z niektórymi monitorami Freesync(chyba że coś źle zrozumiałem), jedynym kopem w jaja jest 6GB pamięci co daje się we znaki przy większych rozdzielczościach.

      Oczywiście miło byłoby gdyby 2060 kosztowałby tyle co 1060 ale jednak RTX ma 2x więcej tranzystorów jak jego starszy brat, 2x większy rdzeń, nowe kości pamięci, rdzenie RT i Tensor. W zasadzie jeżeli będzie kosztował 1700zł i daliby jeszcze jakieś 3 pre-ordery gier AAA do karty to nowe zielone GPU byłoby świetną opcją (jak wg. mnie AMD ma dobrą strategię żeby zachęcać do kupowania nowych kart, a nie używanych)...

      Dla cierpliwych bodażje w listopadzie 2018 AMD coś wspominało że "za rok wypuszczą kartę o wydajności 1080 za 250$", plotki mówią o końcu pierwszego kwartału 2019.

      Jeżeli ktoś chce surowej taniej mocy to musi czekać, jeżeli ktoś chce nowoczesną kartę w przyzwoitej cenie to ten GeForce jest nie jest złą opcją (nie ma co liczyć że powstanie w najbliższym czasie coś tańszego z tej serii).

      Skomentuj Historia edycji

  2. pawelox01
    Oceń komentarz:

    14    

    Opublikowano: 2018-12-17 11:48

    Liczyłem na tą kartę ale jednak sobie daruję. Mam obecnie 1060 i chyba jeszcze długo u mnie zagości. Myślę że najbardziej wyczekuję teraz co pokaże AMD, a nvidia coraz mniej mnie interesuje

    Skomentuj

    1. jedrula-93
      Oceń komentarz:

      8    

      Opublikowano: 2018-12-17 12:33

      Mogę powiedziec to samo , bo tez mam Gtx 1060 6gb i nie widze potrzeby zmiany. Stare Gtx-y to dalej bardzo mocne sprzety. Przykladowo taki gtx 970 to juz starosc a nadal pieknie ciagnie nowe tytuly. Poza tym wiadomo jak u nas w PL bedzie z cenami no i kto by tam zmienial karte na nowe Touringi ktore ledwo co obsluguje ten caly " Ray Tracing " ktorym Nvidia tak sie przechwala . . .

      Skomentuj

    2. Maksym Słomski
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2018-12-23 11:15

      Od kilkunastu lat ludzie czekają na to co pokaże AMD - co roku te same komentarze. Co roku natomiast AMD nie pokazuje nic nadzwyczajnego, jeśli chodzi o karty graficzne rzecz jasna.

      Skomentuj

      1. Zero-Cool
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2019-01-08 20:16

        No nie wiem czy chociaż w części masz rację, gdyby AMD niczego nie pokazało to karty których MRSP wynosiło 250$ (w tym czasie to było jakieś 825zł + VAT) nie kosztowałyby 2000zł...

        Co prawda to Bitcoin zawyżył ceny ale jak by nie patrzeć to AMD cieszyło się wydajniejszymi i bardziej opłacalnymi kartami...

        Skomentuj

  3. marcadir
    Oceń komentarz:

    6    

    Opublikowano: 2018-12-17 12:37

    Sporo osób wymienia swoje 1060 na pokoparkowe 1070 bo dopłata nie jest duża, więc krąg potencjalnych klientów mocno się zawęża. Cena 2060 nie zapowiada się na atrakcyjną.

    Skomentuj

  4. Yaceek
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2018-12-17 15:15

    Wydajność 1070, standardowa cena za x60 - 250$ i mają hit w średniej. Nic tego nie przebija na dzień dzisiejszy.

    Skomentuj

    1. chotnik2
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-17 16:33

      Przynajmniej bedzie z 2 razy tyle, przyjamniej u nas.

      Skomentuj

      1. Yaceek
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-18 01:30

        Jak może być 2x tyle u nas skoro 2x 250 to RTX 2070?

        Skomentuj

        1. yarwa
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-12-18 08:35

          Normalnie. 1060 możesz nówkę niektóre egzemplarze dostać za 1100. A 2060 będzie około 2000, praktyczne 100% więcej.

          Skomentuj

          1. Piotr1969
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-12-22 22:59

            pod choinkę kupiłem sobie za 1649zł :) nówke nieśmiganą 1070 Gigabyta :)

            za 2k można mieć 1070TI

            co za-oferuje 2060 ??? odbicia w wodzie w jednej grze??? w 30 klatkach lub 90 klatkach w rozdzielczości 720 :)

            a i mniej pamieci :)

            Skomentuj

          2. brtsh
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-12-25 21:13

            Lol, ja za swoją nówkę 1070ti (referencyjna) dałem 3 miesiące temu 1570 zł :D

            Skomentuj

        2. BariGT
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2018-12-22 11:55

          Serio gdzies widziales RTX2070 za 1900zeta? Moze Ci sie z 1070 pomylilo? XD

          Skomentuj

          1. Yaceek
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2018-12-22 15:02

            A od kiedy 2x250$ to u nas 1900zł? 500$x1.23x3.8=2330zł i tyle właśnie kosztują najtańsze 2070.

            Skomentuj

  5. sabuk2006
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-17 15:33

    Wita.
    Mam kartę GTX 1070 MSI i monitor ultrawide 2560x1080 i ładnie ciśnie w nowe gry, przesiądę się na następną generację kart NV, bo to co teraz z cenami się wyprawia to paranoja.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2018-12-17 16:03

      dla ciebie wymiana karty to kompletnie bez sensu tak czy siak
      a ceny kart poza 2080ti są normalne wiec nie płacz

      Skomentuj

      1. chotnik2
        Oceń komentarz:

        5    

        Opublikowano: 2018-12-17 16:33

        2080 - 3500PLN, faktycznie normalne ceny...

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -2    

          Opublikowano: 2018-12-17 16:39

          więcej kosztował 1080ti

          jakoś nikt nie plakał jak była premiera pascala

          Skomentuj

          1. chotnik2
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2018-12-17 17:13

            By był Ti. 2080Ti też kosztuje więcej niz 2080, co w tym dziwnego?

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -5    

            Opublikowano: 2018-12-17 17:22

            to że jak kupujesz karte to albo masz okreslony budżet albo celujesz w okreslona wydajnosc

            jakie ma znaczenia dla ciebie że karta która pozwala ci grac w 1440p w 120+fps nazywa sie RTX 2080 czy RTX 2080ti?

            jeżeli chciałes kupić karte do 1080p 60+fps to kupowałes za 1400pln GTX 1060 gb
            a powiedzmy że teraz kupisz RTX 1050ti za tyle samo ale za taka sama wydajnoscia

            jakie ta ma znaczenie?

            odpowiem, żadne
            płacz idiotów który albo i tak nie stać na taki sprzet wiec w ogole komentarz moga sobie darować albo nie maja własnego mózgu i nie potrafia samodzielnie pomysleć przez 5min że nie kupuje sie nazyw karty tylko jej wydajnosc

            a już pomijam że w tej generacji 2080ti jest zamiast titana
            który nie jest sprzedawany jako karta dla konsumentów w lini geforce

            Skomentuj Historia edycji

  6. anathema77
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-12-17 19:45

    pewnie 1070 Ti będzie lepszym wyborem - 2060 powinna kosztować max 1700 - jeśli drożej to nie ma ona sensu przy wydajności 1070

    Skomentuj

  7. Rain_Man
    Oceń komentarz:

    3    

    Opublikowano: 2018-12-17 19:49

    w zyciu nie kupie zadnego RTX'a nie za to cene i z taka wydajnoscia, czekam na GTX'a 1080 ti Aorus Xtreme Edition, starczy na pare lat zwlaszcza ze nie mam zamiaru sie przesiadac na monitor 4k

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2018-12-17 21:39

      w tej cenie co teraz to bez sensu
      masz RTX 2080 który nie dość że będzie lepszy to jeszcze zależnie od modelu zostanie ci kilka stówek w kieszeni

      Skomentuj

    2. ICE1979
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-18 02:21

      za 530$ kupilem 2070 jest 100 drozej niz poprzednia generacja, jednak nie jest to kilka razy drozej

      Skomentuj

  8. jewgienij
    Oceń komentarz:

    -3    

    Opublikowano: 2018-12-18 10:16

    Jeszcze pare lat i komputery do grania beda kupowac tylko najdurniejsi goje sukcesu.

    Skomentuj

  9. Agresor
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2018-12-21 14:59

    Na stronie notebookcheck.net, mają już specyfikację mobilek RTX 2080, 2070 i 2060.

    Skomentuj

  10. walorozo
    Oceń komentarz:

    7    

    Opublikowano: 2018-12-21 15:40

    Chyba ktoś na siłę stara się nam wmówić, że raytracing to rewolucja. Konia z rzędem temu, kto podczas rozgrywki, zamiast skupiać się na fabule/zadaniu/akcji będzie się delektował efektami RT. Zwłaszcza że od dawna są używane techniki dające podobny wizualny efekt znacznie mniejszym kosztem, a na potrzeby gier wystarczające.
    Para w gwizdek i to drogi.

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2018-12-21 16:29

      ray tracing to technologiczna rewolucja
      jak tego nie rozumiesz to sie doedukuj
      pozatym w przyszłosci nie bedzie czegos takiego jak efekty RT tylko cała scena bedzie renderowana w RT zamiast tradycjnej rasteryzacji

      jego implementacja w grach to inna sprawa ale to jest kwestia czasu i odpowiedniego wsparcia (i trzeba pamietać ze poki co mamy tylko bf5 w którym ray tracing został dodany jak gra już była praktycznie gotowa)

      kolejne genracje gpu bedą miały napewno dużo lepsza wydajnosc

      Skomentuj Historia edycji

      1. BariGT
        Oceń komentarz:

        4    

        Opublikowano: 2018-12-21 17:40

        Tak tak. Aby BF5 z RT jako tako chodzil na karcie za 6k musieli wiekszosc RT wywalic - rewolucja jak byk normalnie XD.

        Z RT poczekam na GF6080Ti, albo ogarniecie sie AMD i jakás konkurencje

        Skomentuj

        1. awesome1337
          Oceń komentarz:

          -5    

          Opublikowano: 2018-12-21 17:52

          kolejny ignorant który nie umie czytać

          Skomentuj

          1. Piotr1969
            Oceń komentarz:

            5    

            Opublikowano: 2018-12-22 23:04

            o pojawił się Cincinek z PurePC

            Skomentuj

          2. awesome1337
            Oceń komentarz:

            -2    

            Opublikowano: 2018-12-27 15:17

            ?

            Skomentuj

  11. kokosnh
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-21 15:43

    RTX 2070 po podkręceniu ma Graphics Score 9 795 w TimeSpy (jeden z tańszych modeli MSI ARMOR)
    https://www.3dmark.com/3dm/31471809
    A i ponad 10000 jak jest połączona z lepszym CPU niż mój wiekowy i7-2600K + DDR3 1600MHz

    Skomentuj

  12. Ciekawski_
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-21 16:28

    Jak ma na pokładzie RT to nie ma co liczyć na niską cenę.
    W optymistycznym przypadku wydajność 1080 za cenę 1070?
    Rzeczywiście postęp jak na 2 lata czekania... tak się kończy monopol dla klientów...

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-21 17:32

      Skoro przyrost wydajności jest dla ciebie za mały to wystarczy, że nie kupisz tych nowych kart i będziesz wciąż grał na tej, która wg ciebie wcale dużo gorsza nie jest. W czym problem?

      Skomentuj

  13. piwo1
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-21 17:06

    Ile ma kosztować navi 10 o wydajności gtx1080 za pół roku? 250 dolców?
    https://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2018/12/AMD-RX-3080.png
    NVIDIA wprowadza kartę dużo wcześniej o wydajności gtx1080 za 349 dolców więc za pół roku zrobi korektę. Znów NVIDIA zaszachowala AMD zanim AMD wypuściło cokolwiek na rynek. NVIDIA zła. Szkoda tylko że to NVIDIA za tą samą cenę przynosi wzrost wydajności a AMD tylko obiecuje.

    Skomentuj Historia edycji

    1. yarwa
      Oceń komentarz:

      2    

      Opublikowano: 2018-12-21 17:50

      2060 nie będzie miał wydajności 1080, bo taką wydajność ma 2070 (no trochę więcej). Wyluzuj. Jakim cudem 2060 miałaby być, aż tak zbliżona wydajnościowo do 2070. 2060 będzie zbliżona wydajnościowo do 1070.

      Skomentuj

  14. dragzor
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-21 17:29

    Wydajnościowo 1070Ti, cena docelowo bliżej 1070-tyle samo rdzeni CUDA. Nihil novi. Bo jakoś nie widzę tego by miała być tańsza a jeszcze dochodzą RT i Tensor. 1070-tki jeszcze są na półkach więc nie wiem czy wejdzie promo na 1070 czy nowa karta będzie odpowiednio droższa.

    Skomentuj

  15. unadarek1983
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2018-12-21 18:21

    kto to pisze hehehhe ubaw po pachi :-) RTX 2060 osiąga około 7500 punktów GPU Score w benchmarku 3DMark Time Spy, co plasuje go na poziomie karty GeForce GTX 1080 tak jasne 2060 będzie na poziomie 1080 idiotyzm.sciema goni scieme :-)

    Skomentuj

    1. awesome1337
      Oceń komentarz:

      -6    

      Opublikowano: 2018-12-21 18:46

      już 1060 6gb był na poziomie 980 wiec co by w tym dziwnego było?

      Skomentuj

      1. yarwa
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-21 23:23

        To, że 2070 jest na poziomie 1080.

        Skomentuj

    2. musslik
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-22 10:38

      ach te punkciki w benchmarkach na papierze ;)
      mój kilkuletni laptop z Keplerem na pokładzie na papierze mocy brak a ilość klatek w grach jak na 1050Ti

      Skomentuj

  16. robert26011988
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-12-23 10:13

    Kiedyś jak wychodził nowy model karty graficznej danego segmentu to był w takiej samej cenie jak poprzednia generacja tego samego segmentu a teraz ludzie akceptują to, że skoro nowa generacja ma większa wydajność to musi być drożej - co jest bzdurą. Ludzie podporządkowują się korporacją i dają się doić ile wlezie. Rozumując w taki sposób to cena kart graficznych dąży do nieskończoności. Ja od czasów GTX660 czekam na normalną cenę grafiki. Niestety głupota ludzka nie zna granic :(

    Skomentuj

    1. bęczmark
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-12-23 12:32

      Szkoda, że Ty nie jesteś podporządkowany słownikowi ortograficznemu... Jaką "korporacją"?

      Skomentuj

      1. Kropeczka
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-24 11:06

        On przynajmniej coś napisał. ty (świadomie z małej) błysnąłeś jak łysy grzebieniem.

        Skomentuj

    2. Kuciem
      Oceń komentarz:

      -1    

      Opublikowano: 2018-12-27 10:53

      Nie podporządkowuj się dalej. Kiedyś można było próbować wymienić świnię za liczydło i twardy negocjator nie wymieniał tej największej!
      Zamiast się wziąć za siebie i zarabiać tyle żeby móc sobie pozwolić na nowe sprzęty to zwyzywaj innych od głupich i czekaj na rzeczy, które się nie wydarzą. Super, typowy Janusz.

      Skomentuj

  17. kokosnh
    Oceń komentarz:

    4    

    Opublikowano: 2018-12-27 09:13

    wincyj modeluf!

    Skomentuj

    1. rlistek
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-28 20:56

      Zadziwiające jak wielu ludzi odbiera to negatywnie. Ja zawsze myślałem, że im większy wybór tym lepiej dla nas konsumentów, bo każdy może wybrać sobie coś co najbardziej odpowiada jego potrzebom, hmm...

      Skomentuj

  18. marcadir
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-28 21:30

    Liczyłem że kupię RTX 2060 z 5GB ramu a tu tylko 3,4 lub 6 GB ramu... czuję się trochę rozczarowany :-)
    Ciekawi mnie te 4GB ramu jak to zaadresują skoro ma to być 192-bit więc pewnie to będą odpadki nie przechodzące testów, więc z tym rozmachem mogli te 5GB też wrzucić :)

    Skomentuj

  19. immpyrc
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2018-12-28 22:01

    Byłem uzależniony od fps
    Teraz nie zabijam wirtualnie, czuję się z tym super i mam ciekawą myśl
    Wiadomo że prace nad sztuczną inteligencją idą pełną parą
    ale ludzkość się ogranicza.
    Przestańmy się zabijać wirtualnie to maszyny będą się mogły dopiero uczyć porządnie
    Od kiedy skończyłem z niszczeniem wirtualnym raz z sentymentu odpaliłem demo crysis 1 pochodziłem, poskradałem się, podziwiałem przyrodę ale nikogo nie zabiłem
    Sprawdzałem też demo tomb rider z ciekawości i także doszedłem do momentu egzekucji i nie grałem dalej żeby nie zabić
    I teraz najcenniejsze informacje dla ai poszły właśnie z moich wycieczek wirtualnych a nie z tych gdzie jest "trup na trupie"
    Myśle że moc obliczeniowa jest wystarczająca, ale mentalność nas ludzi musi się zmienić
    Lepiej np ścigać się w czysto sportowy sposób niż robić sieczke za pomocą carmagedona

    Skomentuj

    1. xxx.514
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2018-12-30 09:51

      To tak nie działa - idea piękna, ale człowiek człowiekowi człowiekiem. Zawsze znajdzie się menda, która będzie szkodzić innym z czystej złośliwości. Bezustanna walka jest już wbudowana w same geny podejrzewam, także Twa utopijna wizja bezkrwawego rozwiązywania konfliktów raczej nigdy nie będzie miała miejsca na tym nienajlepszym ze światów. Choć było by naprawdę miło, gdyby było inaczej.

      Skomentuj

      1. immpyrc
        Oceń komentarz:

        0    

        Opublikowano: 2018-12-30 10:52

        Jaki będzie ten świat to zależy od nas,
        Co my zrobimy
        Możemy go zniszczyć i siebie przy tym, albo przeciwnie możemy rozwijać się, wejść na następny level

        Skomentuj

        1. MazocHH
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2019-01-02 13:10

          Prawda jest taka, że głównym motorem rozwoju technologicznego człowieka była wojna. Samoloty odrzutowe, ekrany LCD, satelity GPS i inne, internet, energia atomowa, smartphone'y, AI i tak można wymieniać i wymieniać. Wszystko zaczynało jako technologia wojskowa czy agresywna.
          Takim jesteśmy gatunkiem. Sama cywilizacja ma podłoże wojenne, przecież człowiek tworzył społeczności żeby być silniejszym wobec wroga.

          Skomentuj

          1. immpyrc
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2019-01-03 09:18

            Tak masz racje nasza historia jest pełna wojen ale czy to znaczy że musi być już tak zawsze?
            Ja już dziękuje za tę "przyjemność"
            Znudziła mi się
            Wolę walczyć o to aby być lepszym człowiekiem, ale to jest zupełnie inna wojna

            Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!