Karty graficzne

Nvidia oficjalnie przedstawia kartę GTX 465

z dnia 2010-05-31
Marcin Sieradzki | Redaktor serwisu benchmark.pl
64 komentarze Dyskutuj z nami

Nvidia wprowadziła dziś na rynek najnowszy produkt z rodziny procesorów graficznych (GPU) Fermi, GeForce GTX 465, wyznaczając nowy poziom wydajności DirectX11 dla niższego segmentu cenowego.

Zaprezentowany GeForce GTX 465, jako jeden z elementów pokazu prasowego Nvidia 3D Revolution odbywającego się w Taipei, dostępny jest od dziś w ofercie wiodących światowych partnerów oferujących karty graficzne, twórców systemów komputerowych oraz dostawców sprzętu OEM.

Procesor graficzny GeForce GTX 465 obsługuje zaawansowane funkcje związane z grami, z których wiele dostępnych jest tylko na kartach Nvidia, w tym:

  • Wsparcie dla technologii Nvidia 3D Vision, jedynego w branży kompleksowego rozwiązania stereoskopii 3D przeznaczonego dla nowej rodziny komputerów 3D.
  • Jedenaście razy więcej jednostek teselacyjnych w stosunku do odpowiedniego produktu konkurencji, co pozwala twórcom gier tworzyć znacznie bardziej realistyczne środowiska.
  • Szybki anti-aliasing 32x wygładzający krawędzie obiektów, by zapewnić niezrównaną jakość obrazu.
  • Obsługę Blu-ray 3D z dekodowaniem GPU podczas odtwarzania filmów 3D oraz zawartości 3D przez Internet.
  • Technologię Nvidia PhysX zapewniającą realizm dzięki dynamicznemu, interaktywnemu otoczeniu w grach.
  • Kolejną generację architektury CUDA, leżącą u podstaw większości otwartych platform obliczeniowych na świecie, z pełnym wsparciem języka programowania oraz API, takich jak CUDA C/C++, DirectCompute, OpenCL, Java, Pyton czy Fortran, w celu jak największej zgodności z programami wykorzystującymi akcelerację GPU, w tym Internet Explorer 9, Folding@home i innych.

GeForce GTX 465 jest dostępny od dziś u dostawców kart, takich jak ASUS, EVGA, Galaxy, MSI, Palit, PNY, Zotac i innych.

Cena kart graficznych opartych o nowy procesor graficznego w Poslce bedzie wahała się miedzy 1100 a 1200 zł.

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

Źródło: Nvidia

marketplace

Komentarze

64
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    "dla niższego segmentu cenowego"
    1100 a 1200 zł. :O
    Tanio jak barszcz ;) ciekaw jestem jak z wydajnoscia...

    Koniec Reklamy !
    Zaloguj się
  • avatar
    Gorsze to od 5850.Do tego głośniejsze,cieplejsze i bardziej prądożerne(na poziomie 5870).Nigdy przenigdy nie kupie FERMI.
    Zaloguj się
  • avatar
    Gorsze to od 5850.Do tego głośniejsze,cieplejsze i bardziej prądożerne(na poziomie 5870).Nigdy przenigdy nie kupie FERMI.
  • avatar
    Czemu redakcja nie śpieszy się z akceptowaniem newsów? Jeżeli są źle napisane to przynajmniej wypada napisać....
  • avatar
    Mimo, że bardzo lubię karty nVidii, bo kiedyś naprawdę były dobre. Mam nawet GTX275 skręconego, to postawiłbym kasę na HD5870...
  • avatar
    PRZEDSTAWIA nie PRZESTAWIA :D
    Zaloguj się
  • avatar
    Podsumowując:

    wydajność odrobinę wyższa niż 4830
    cena odrobinę niższa jak 4850
    Pobór energii i temperatura jak 4870
    Ale za to na otarcie łez jest cicha.

    Czyli ATI nadal nie ma sensownej konkurencji, szkoda. mam nadzieje że Nvidia dopieści drugą generacje fermi, co prawda zielonych nigdy nie lubiłem ale jeszcze bardziej nie lubię braku konkurencji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Noo jakbym mial powod pewnie bym sie ta karte skusil.
    Ostatnio skusilem sie na 5850, pierwsza karta ATI od dobrych 5 lat... No i skucha... wiecej sie na takowa nie rzuce (oddalem ja po 3 dniach) :) Ale przy okazji mi to uswiadomilo ze GTS250 mi bedzie jeszcze poprawnie sluzyc przez dlugi czas. Szkoda kasy na upgrade.

    Wszystkie gry Valve smigaja jak trzeba, wszystkie nowe gry to niegrywalny torf. Jak Valve wypusci nowy engine, bedzie to moment dobry na zmiane karty :)

    ..fermi wyszlo jeden proces technologiczny i conajmniej jeden rok za wczesnie. Jeszcze nie pora na gry DX11. Czekamy na karty Fermi po rewizji. Cud ze jeszcze NV nie stracila wiekszosci rynku...
    Zaloguj się
  • avatar
    karta niekonkurencyjna w swoim przedziale cenowym, tylko trochę mniejsza porażka niż crap w postaci 5830, kompletnie nieopłacalna

    do redakcji: możecie zaktualizować dział zestawienie GPU i dodać do porównania rodzinkę Fermi?
  • avatar
    Jak karta pratkycznie taka sama wydajnosciowo a drozsza moze byc mniejsza porazka ?
  • avatar
    5850 za 1069zl wiec raczej nie opłacalne...
    http://bitcomputer.pl/product.php?id=15044
    Zaloguj się
  • avatar
    I słowo ciałem się stało.
    Potwór ze stajni czyli oberżnięty chip ze złomu. CUDowny Fermii odsłona kolejna, NVIDIA powinna zmienić nazwę na Wall-E, ale pewnie już ich nie stać;-D
  • avatar
    tak naprawdę ten physx w grach daje tyle co nic, tak jak przejście z dx10 na 11, różnica kosmetyczna i nie warta dopłaty, batman i mirrors edge to nic ciekawego mimo tego ze ma physx'a
  • avatar
    nVidia the way it's meant to be burned!
    nowe hasło reklamowe
    nvidia ---> frying pan for frying an egg
  • avatar
    No i bardzo fajnie. Ciekawe jak i czy w ogóle będzie konkurował z Radkiem. A ten Zotac taki jakiś Benchmarkowy widzę :)
  • avatar
    eee karta jak karta. Jedni wolą Radki inni Nv. nie jest to wolne bo w gierki nowe da się komfortowo grać.Kosztuje tyle ile kosztuje, ale nikt nie wsadza kart za >1000zł do kompa za 1200zł :D wiec przy całokształcie kosztów 100 w te czy nawet 200zł myślę ze wielkiej różnicy nie robi.Mi przynajmniej by nie zrobiło.

    Ja osobiście nie programuje nie wykonuje obliczeń nie jarają mnie fizyxy wybrałbym tą cichszą i tańszą nierefa r4870 lub gf260 :) gdyby to kosztowało 900zl to ati by spuściło z cen, a tak to mamy co mamy i będziemy takie ceny mieli :(

    a może nv i ati dogadali sie co do trzymania cen na rynku... coś na wzór niedawnej afery pamięciowej :D
  • avatar
    a jaj wydajność/cena porażka konkretna z wielkim smutkiem muszę stwierdzić że kolejną kartą jaką zakupie będzie ATI ehhh :(
  • avatar
    powtorze sie tylko co jest leprze teraz w nv to lepiej skalujace sie sli od cf!! najleprza karta z nv to byl 8800gtx a potem sie zatrzymali. jak zrobia podobny skok jak w tedy i leprza cene to pewnie znowu kupie cos odnich. moj wybor stosunek ceny do wydajnosci a nie nv czy ati.
    Zaloguj się
  • avatar
    lepiej było za czasów nV 8000 series :P:P:P
  • avatar
    Za około 2 lata sytuacja się wyklaruje, ale oczywiście powstaną nowe układy itp...
    Zaloguj się
  • avatar
    Ehh.. Odpuścili by sobie to wciskanie klientom kastratów Fermi z jego wszystkimi wadami a mogli by np. odświeżyć dobrego GTX275 i serię GT200 w 40nm i rozpocząć wojnę cenową z ATI tak jak oni zrobili z serią 4000. Jak GTX275 potrafił kosztować mniej niż 900zł to w 40nm mieliby wyższy zysk a i skończyłoby się to nabijanie z NV , no prawda kotlet bo kotlet jak by zaczęto mówić ale jak takie karty byłyby przystępne cenowo (spadłby koszt produkcji więc mogłyby być) to byłyby niezłym towarem. Obecne GT200 nadal są świetne , ich wadą jest tylko zbyt wysoka cena i niska opłacalność (szczególnie GTX 285) w stosunku do R5800.
    A tak... Klient-gracz ma do wyboru : mocne , umiarkowanie energochłonne i przystępne cenowo Radeony 5700\5800 albo dobre i względnie niedrogie GTS250 , coraz trudniej dostępne i coraz mniej opłacalne GTX260\275 , nieopłacalny 285 i jeszcze bardziej nieopłacalne , prądożerne GTX470\480 (ale ten ma duży plus że mimo wszystko to najlepsza opcja dla tego kto chce mieć najwydajniejszą kartę 1-GPU). Zastąpienie segmentu GTX 260\275 GTXem 465 to totalna porażka.