• benchmark.pl
  • Foto
  • Jak wideo 8K to i odpowiedni obiektyw będzie potrzebny - jaki?
Foto

Jak wideo 8K to i odpowiedni obiektyw będzie potrzebny - jaki?

opublikowano przez Karol Żebruń w dniu 2019-11-12

Canon wspiera transmisje 8K oferując dedykowane rejestracji obrazu w takiej rozdzielczości obiektywy. Wyróżniają się one bardzo dużą krotnością zoomu w porównaniu do rozmiarów.

Niedawno wspominałem o tym, że zbliżające się igrzyska Tokio 2020 są okazją dla japońskich producentów, i nie tylko, by przyśpieszyć prace nad i wdrożenia sprzętu. Jedną z technologii, o której piszemy już od wielu lat jest wideo 8K. Dziś już nie taka mrzonka, bo telewizory 8K można kupić, a zainteresowanie klientów też nie jest takie małe. Jak zwykle argumentem przeciw tak szybkiej adaptacji kolejnych coraz wyższych rozdzielczości obrazu jest brak treści. W przypadku wideo 4K ten problem już nie istnieje, a wideo 8K przy okazji wspomnianych igrzysk może mieć dobre wejście na salony.

Kamery i obiektywy wideo - druga twarz Canona

Canon to firma, która oprócz aparatów cyfrowych specjalizuje się w produkcji kamer, które wykorzystywane są między innymi przez Netflix do rejestracji filmów i audycji. Chwali się też ponad 100 milionami wyprodukowanych obiektywów EOS, a niektóre z nich polecamy jako najlepsze obiektywy do filmowaniaobiektywy do wykonywania portretów. Ale dwie poniższe nowości to kompletnie inna liga, która pokazuje jak różnorodna jest branża obiektywowa. Od niewielkich szkiełek umieszczanych w prostych smartfonach po potężne zoomy dla kamer 8K, ale z perspektywy możliwości niewielkie rozmiarami.

Dwa nowe obiektywy to UHD-DIGISUPER 51 oraz 7x10.7 KAS S. Raczej na pewno nie będziecie mieli okazji ich używać, ale miło pomarzyć o takich cackach. Zresztą pewnie już podobne konstrukcje widzieliście, ale dedykowane wideo 4K. Tym razem mamy lepsza optykę dedykowaną rozdzielczości 8K i sensorom o przekątnej typu 1,25 cala. Realna przekątna sensora to 18,5 mm, około 1,5x mniej niż przekątna sensora typu Super35. Z perspektywy aparatu cyfrowego to niewielki rozmiar, ale dla kamery wideo całkiem wystarczający.

A 1.25-inch image format size balances those imaging parameters in tri-sensor cameras for 8K UHD live television. The 1.25-inch image format has a diagonal of 18.5mm as compared to the smaller 11.0mm of the 2/3-inch format and the larger 28.2mm of the Super 35mm format.

Canon UHD-DIGISUPER 51

To pierwszy obiektyw zmiennoogniskowy 8K Canon, który osiąga zakres ogniskowych od 15,5 mm do 790 mm - najdłuższą na świecie ogniskową w swojej klasie i najwyższy na świecie współczynnik zoom 51x. Obiektyw dedykowany jest rejestracji obrazu 8K w niemal dowolnych scenariuszach i rodzajach produkcji - sprawdzi się doskonale zarówno podczas filmowania sportów w zamkniętych pomieszczeniach, na zewnątrz, jak i podczas relacji przy dużych eventach plenerowych.

Canon UHD-DIGISUPER 51

Canon 7x10.7 KAS S

Model 7x10,7 KAS S oferuje zakres ogniskowych od 10,7 mm do 75 mm, co czyni go pierwszym na świecie przenośnym obiektywem tego typu do kamer telewizyjnych 8K o takim zakresie zoomu. Sprawdzi się zarówno w czasie nagrywania ujęcia „z ręki”, jak i przy długich ujęciach na potrzeby produkcji dokumentalnych czy transmisji telewizyjnych.

Canon 7x10.7 KAS S

Oba obiektywy pojawią się w pierwszej połowie przyszłego roku. 7x10,7 KAS S już w styczniu, a UHD-DIGISUPER 51 w maju. To oczywiście informacja, nie tyle dla konsumenta jako klienta, ale osoby potencjalnie oczekującej produkcji zrealizowanych z wykorzystaniem tego sprzętu.

Źródło: Canon

Warto zobaczyć również:

marketplace

Komentarze

0
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!