Karty graficzne

OpenCL: Sony Vegas Pro 11 - akceleracja GPU w programie do edycji wideo

z dnia 2012-07-06
Marcin Jaskólski | Redaktor serwisu benchmark.pl
20 komentarzy Dyskutuj z nami

Wykorzystaj kartę graficzną by znacznie przyśpieszyć renderowanie animacji w Sony Vegas Pro

Na rynku istnieje wiele programów do edycji wideo - od prostego Windows Live Movie Maker 2011, przez po części darmowy Lightworks 11, aż po komercyjne Adobe Premiere CS6, CyberLink PowerDirector 10, czy właśnie Sony Vegas Pro 11.

Programy do edycji wideo zwykle świetnie wykorzystują wielordzeniowe procesory (nawet Windows Live Movie Maker 2011), ale i tak renderowanie filmów w wysokiej rozdzielczości, nawet na potężnych procesorach potrafi ciągnąć się w nieskończoność.

Sony Vegas Pro 11 edycja wieo akceleracja opencl
Sony Vegas Pro 11

Tym bardziej istotne jest wprowadzanie przez producentów oprogramowania akceleracji GPU, co pozwala na włączenie się do obliczeń karcie graficznej i w efekcie znaczne skrócenie czasu renderowania animacji. Na naszych łamach sprawdzaliśmy już akcelerację GPU w nowej wersji programu CyberLink PowerDirector 10, dziś przyszła kolej na produkt Sony.

Sony Vegas Pro 11 gdzie włączyć akcelerację sprzętową OpenCL

Sony Vegas Pro już od jakiegoś czasu ma akcelerację GPU dzięki obsłudze OpenCL. Przetestowaliśmy działanie programu z włączoną i wyłączoną akceleracją na następującej platformie testowej:

Ten artykuł pochodzi ze strony benchmark.pl

  • Procesor: AMD FX 8150 3,6GHz
  • Płyta główna: Gigabyte GA-990X-UD3
  • RAM: Kingston HyperX 2 x 4GB 1866MHz
  • Karta graficzna: VTX 3D Radeon HD 7770
  • System: Windows 7 Ultimate SP1 64-bit
  • Sterowniki: Catalyst 12.6

Sony Vegas Pro 11 bez akceleracji opencl zajętość procesora
Zajętość procesora podczas renderowania z wyłączoną akceleracją GPU

Podczas renderowania animacji z wyłączoną akceleracją GPU procesor obciążany jest w maksymalnym stopniu i pracuje pełną parą.

Sony Vegas Pro 11 zajętość procesora akceleracja opencl
Zajętość procesora oraz karty graficznej podczas renderowania z włączoną akceleracją GPU

Włączenie akceleracji skutkowało znacznym odciążeniem procesora. Jako, że karta graficzna nie była obciążana nawet w połowie, można spokojnie założyć, że podczas renderowania z takimi ustawieniami można spokojnie zająć się inną pracą.

Sony Vegas Pro 11: renderowanie wideo
[minuty, sekundy] mniej = lepiej

Akceleracja GPU 7,43
Bez akceleracji 15,23

Pomimo, że obciążenie procesora jest od 4 do 5 razy niższe, a obciążenie karty graficznej w naszym teście wynosiło tylko około 40%, to czas renderowania finalnej animacji skrócił się o połowę! Programiści Sony z pewnością odwalili tu kawał dobrej roboty.

Już wkrótce na naszych łamach sprawdzimy, jak dzięki akceleracji OpenCL przyśpieszyły najnowsze wersje programów Adobe, czyli doskonale znane Premiere i Photoshop. 

 
Więcej informacji o akceleracji OpenCL:

Źródło: informacja własna

marketplace

Komentarze

20
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    GPGPU Rulez! :->
    Zaloguj się
    10
  • avatar
    Chciałbym test GeForce vs Radeon w OpenCL.
  • avatar
    a ty co masz za sprzęt, że śmiesz mówić takie głupoty? Pochwal się swoim P4. To że Buldek nie jest mega high end nie znaczy, że jest złym procesorem.

    Zresztą, mów do dupy to cię osra. trolu
    Zaloguj się
  • avatar
    Ciekaw jestem jak z jakościa końcową, jeśli jest szybciej, a jakość pozostaje ta sama to dobra wiadomość. Ale żeby nie było tak jak z szybszym renderingiem w Catalystach z ATI Stream. Szybciej to jest, ale jakość to już niezawsze jest taka dobra jak renderowanie po x86.
  • avatar
    Zajętość procesora? Może bardziej poprawnie stylistycznie obciążenie :P
  • avatar
    Tez mam watpliwosci co do tego testu. Jak renderuje bardzo zlozona kompozycje w AE na i7 3820@4,85GHz z 32GB ram to, obciazenie CPU ledwo dobija do 60%, a wiekszosc czasu jest ponizej 45%. Nie wiem jak jest z i7 na s1155 ale s2011 wymiata bez zadnego gpgpu. Zlozona kompozycja dla mnie to postprocessing renderow 3d i ok. 500GB unikalnych assetow na kazda minute animacji.
    Zaloguj się
  • avatar
    Testy na fx, ktory jest bardzo kiepskim sprzetem, wszyscy szanujacy sie robia testy na i7. W dodatku kolejny programik do edycji wideo, wiec sa powazne zastrzezenia do jakosci na gpu bywa z tym tragicznie z malymi wyjatkami jak Intel, moze Nvidia.
    Zaloguj się
    -21
  • avatar
    u mnie to nie działa mam Phenoma i GTX 460, za to w AAE działa :/
  • avatar
    A gdyby talk popuścić cugi - jakie wtedy byłyby osiągi?

    Czy w przyszłości dadzą taka możliwość - przeznaczania większych zasobów do renderowania?