Na topie

Oszacowano koszt produkcji jednego egzemplarza Galaxy S8

Autor:

więcej artykułów ze strefy:
Smartfony

Kategoria: Mobile Telefony Smartfony Tematyka: Samsung Galaxy Producenci: Samsung

Każdy Galaxy S8 kosztuje producenta 307,50 dolarów. Trzeba jednak pamiętać, że producent ponosi też inne wydatki.

  • Oszacowano koszt produkcji jednego egzemplarza Galaxy S8
A A

Galaxy S8 jest obecnie jednym z najbardziej zaawansowanych, a jednocześnie najdroższych smartfonów na rynku. W przypadku takich propozycji wiele osób zastanawia się, jak wyglądają koszty produkcji. Poznaliśmy odpowiedź.

W temat zagłębiło się IHS Markit. Wedle przeprowadzonej analizy, koszt produkcji jednego egzemplarza Galaxy S8 wynosi 307,50 dolarów. 301,60 dolarów to wydatek na podzespoły, dodatkowe 5.90 dolarów wyłożyć trzeba na złożenie ich w całość.

Jak oceniać taką kwotę? Chyba nikogo nie zaskoczy to, iż producent wydaje na przygotowanie Galaxy S8 więcej niż w przypadku Galaxy S7. W głównej mierze wynika to z przeprojektowanej stylistyki i nowego ekranu posiadającego znacznie mniejsze ramki. Nie bez znaczenia jest też nowy procesor Qualcomm Snapdragon 835 wyprodukowany w 10nm procesie technologicznym oraz pamięci, których ceny nie spadły, wbrew oczekiwaniom.

Ile więcej wydaje producent? Wedle IHS Markit o 36.29 dolarów oraz 43.34 dolarów, odpowiednio w odniesieniu do Galaxy S7 Edge i Galaxy S7.

Sklepowa cena Galaxy S8 na premierę wyniosła 799 dolarów. Pamiętać trzeba jednak, że wspomniane 307,50 dolarów nie kończy kosztów producenta. Wydać trzeba też na reklamę (w przypadku Samsunga naprawdę sporo), transport, prowizje dla sprzedawców i kilka innych czynników.

Źródło: IHS Markit

Odsłon: 14888 Skomentuj newsa
Komentarze

26

Udostępnij

Smartfony w marketplace

  1. LukisK
    Oceń komentarz:

    33    

    Opublikowano: 2017-04-22 14:43

    "Kupie mieszkanie od radnego w kwocie zadeklarowanej w oświadczeniu majątkowym."

    Skomentuj

    1. BrumBrumBrum
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-04-24 11:43

      Ja chętnie kupię tę "stodołę" :D

      Skomentuj

    1. rahl_r
      Oceń komentarz:

      12    

      Opublikowano: 2017-04-22 20:32

      Dzieciaku, na jakim ty świecie żyjesz. Może jak skończysz gimnazjum to pojmiesz skąd się biorą ceny.

      ad 1. Podany koszt materiałowy samych podzespołów, nie zawiera kosztów R&D
      http://www.techtimes.com/articles/141123/20160316/how-much-does-it-cost-to-build-a-samsung-galaxy-s7-255-worth-of-materials.htm

      ad 2. Samsung wydał w 2016 na reklamę ponad 14mld $
      http://www.androidauthority.com/reuters-samsung-14-billion-ads-marketing-galaxy-other-devices-this-year-320700/

      Dolicz do tego koszty napraw gwarancyjnych, marże sprzedawców.
      No i najważniejsze - trzeba na tym interesie jeszcze zarobić, aby można było dalej funkcjonować, mieć kasę na badania i rozwój innych, mniej dochodowych gałęzi firmy, nowych technologii. Środki na utrzymanie fabryk, pracowników, podatki i tym podobne drobiazgi.

      Więc jak, oczka się trochę otwarły, czy dalej żyjesz w bajkowym światku ?

      Baterie Litowo-polimerowe to po prostu jedna z odmian Li-ion, i przestań proszę już produkować bzdurne wypowiedzi. Bo aż żal to czytać.

      Skomentuj Historia edycji

        1. Foxy the Pirate
          Oceń komentarz:

          2    

          Opublikowano: 2017-04-23 12:19

          Weź wyjdź gimnazjalny trolu.

          Skomentuj

        2. Alovsskyy
          Oceń komentarz:

          5    

          Opublikowano: 2017-04-23 12:29

          Widzę nowy w internecie.
          Po pierwsze, błaźnisz się swoimi wypowiedziami a podsumowaniem tego wszystkiego było twoje drugie zdanie. Zajmij się czymś innym, naprawdę, bo pisanie komentarzy średnio Ci wychodzi. Sam z pewnością masz jakiegoś LG, Samsunga, iPhone bądź cokolwiek innego, ale oni działają na tej samej zasadzie co Samsung. Dzisiaj każdy musi zarobić, pogódź się z tym. Jak nie odpowiada Ci polityka jak sprzedaje się sprzęt na świecie to nie kupuj, chyba proste, albo zamów sam wszystkie podzespoły i złóż, zaoszczędzisz może ;)

          Skomentuj

          1. rahl_r
            Oceń komentarz:

            4    

            Opublikowano: 2017-04-23 17:33

            I rest my case.
            W świetle twoich wypowiedzi dziwi mnie to, że jeszcze nie zacząłeś produkować i sprzedawać własnych odpowiedników S8 w cenie 300$.

            Skomentuj Historia edycji

          2. jaredj
            Oceń komentarz:

            0    

            Opublikowano: 2017-04-24 10:57

            Nie masz widać zielonego pojęcia na temat tego r&d. Oglądałem kiedyś film i jakiejś firmie, w której opracowywano jakiś mały komputerek, nic nadzwyczajnego, ale konkurencja też nad tym pracowała. Siedziało nad tym kilkudziesięciu ludzi, kilkanaście teamów, każdy odpowiedzialny za co innego. Ciągle coś nie chciało współpracować ze sobą, a to software był niedopracowany, a to dostawca cdromu dostarczył nie takie drivy jakie zamówiono, a to coś wyszło na poziomie scalaków.
            Nawet jak się ma doświadczenie z projektowania poprzednich modeli, w nowym jest na tyle dużo nowych i innych elementów, że takie sytuacje zdarzają się na co dzień. A i tak nie wszystkiego da się uniknąć aż nawet do dystrybucji gotowego urządzenia, co przypadek note'a pokazuje dobitnie. I jak się okazuje to nawet nie wina samego samsunga, tylko dostawcy akumulatorów. Założyłbym się, że samsung miał inne baterie na których prototypy pracowały. Dostawca finalnych egzemplarzy zobowiązał się pewnie trzymać określonych parametrów, ale nie wyszło - za mało testów. Nawet ten snapdragon nie wiadomo do końca jak się sprawdzi. Już były przecież problemy z przegrzewaniem się. A konkurencja goni. Więc ładuje się jeszcze więcej kasy, żeby sprawy przyspieszyć. Itd itp.
            Poczytaj jakieś opracowania na temat researchu w dużych firmach, może przestaniesz pisać bzdury.
            Przypuszczam, że realny zysk na sztuce wyniesie pewnie mniej niż 100 dolców.

            Skomentuj

          3. BrumBrumBrum
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-04-24 11:59

            mnie też to razi, i co z tego? prawdziwym problemem nie jest cena takiej słuchawki, ale:
            1. czas pracy na baterii
            2. "chrupkie" szkło
            3. udawane IP67/68 z wyparciem się tego w warunkach gwarancji
            4. porzucanie wsparcia liczone od premiery 3 lata
            5. wbudowana niewymienna bateria, to chyba niezgodne z jakąś normą UE
            6. rozwalający się port USB i pretekst do zerwania gwarancji przez producenta

            Oczywiście nie musimy tego łykać. kto chce niech łyka, ja wolę kupić tanią słuchawkę i za jakiś czas kolejną tanią. nie ma sensu przepłacać.

            Skomentuj

        3. Satanski
          Oceń komentarz:

          3    

          Opublikowano: 2017-04-23 12:39

          "i czego sie popisujesz tymi tekstami "dzieciaku" "gimnazjum"? bysmy sie spotkali na ulicy to bys ladnie przeprosil i powiedzial ze ci sie cos pomylilo "

          Czyli szkoła średnia. Dalej dzieciak.

          Skomentuj

          1. Smuga
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-04-24 08:11

            Dokładnie, uwielbiam ten zwrot. "Jestem maczo, uhuhu, spotkalibyśmy się na ulicy to być przeprosił, co z tego, że możesz być ode mnie dwa razy większy (pomijając to, że czasem to i sam delikwent może być chucherkiem) czy bardziej wygadany bo nie mam pojęcia z kim piszę!"

            Skomentuj

        4. Balrogos
          Oceń komentarz:

          1    

          Opublikowano: 2017-04-23 13:28

          Not sure if stupid or troll

          Skomentuj

          1. projectdarkstar
            Oceń komentarz:

            1    

            Opublikowano: 2017-04-24 07:51

            A nie może być jedno i drugie?

            Skomentuj

        5. BrumBrumBrum
          Oceń komentarz:

          0    

          Opublikowano: 2017-04-24 11:48

          ale to gówniarstwo dzisiaj jest wyszczekane :) btw. cena nie uwzględnia też uruchomienia linii produkcyjnej, ocenia jedynie utrzymanie jej pracy. nie uwzględnia też kosztów projektowania, testów, utrzymania aktualizacji, dostosowania androida, debugowania. tego jest taka masa że ciężko jest wyliczyć :)
          pozostaje inna kwestia. dla samsunga dobrze, że znajduje nabywców na tak potwornie drogi gadżet, ale mnie w tej grupie nie ma. po prostu po co mi tak koszmarnie droga słuchawka, skoro to co kosztuje 400-600PLN w praktyce daje mi to samo?

          no dobra. idę szukać odpowiedniego wiertła by się dowiercić do gniazdka jack :)

          Skomentuj

  2. NewUnnamedUser
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-04-22 18:19

    Nic mnie tu nie dziwi. Od dawna wiem, że flagowce powinny kosztować do 2 tys. zł. Licząc już ze wszystkim, nawet nadal sporym zarobkiem dla producenta. Reszta ceny to podatek od świeżości i poczucia bycia lepszym (przez krótki czas chociaż) tzw. prestiż dla ludu. Swoją droga jak można wliczać (doliczać) do sumy ceny produktu, wydatki na reklamę? yy idąc tym tokiem myślenia to każdy nawet mały przedsiębiorca produkujący małe, niedrogie rzeczy musiałby doliczać za swoje produkty ogromną cenę, tylko dlatego, że postanowił reklamować wykałaczki w TV.

    Skomentuj Historia edycji

    1. rahl_r
      Oceń komentarz:

      -2    

      Opublikowano: 2017-04-22 20:36

      Czyli koszta reklamy ma pokryć kto ? Może z 500+ ?

      Skomentuj

    2. stalkerpl
      Oceń komentarz:

      3    

      Opublikowano: 2017-04-22 21:35

      tyle by kosztowały ale Polska to nadal biedny kraj, myslisz po co u nas otwierają kolejne montownie, bo siła robocza jest dalej tańsza niz ta na zachodzie, pewna grupa obywateli ma kase i bez problemu może sobie pozwolić na zakup tego telefonu nawet gdyby był jeszcze droższy ale co najmniej połowy obywateli nie bedzie w najblizszym czasie stać na zakup tego, ale to wina nas wszystkich

      Skomentuj

    3. XaRaDaS
      Oceń komentarz:

      0    

      Opublikowano: 2017-04-24 15:49

      Zawsze w koszta wlicza się reklamę, nie rozumiem tylko jednego, czego wy nie rozumiecie. Podana kwota to koszt wyprodukowania 1 szt., ale zapominacie o kosztach przystosowania linii produkcyjnej, gdzie sztanca do produkcji obudowy to koszt kilkadziesiąt tyś. $, do tego dochodzi, że trzeba je konserwować i jeden może kilku pracowników nic nie robi cały dzień tylko oczyszczają je. Do tego trzeba wszystko spasować przed produkcją i sprzedażą, aby była jak najmniejsza wtopa. Reklama też musi być, bo nie każdy zagląda na takie portale, a reklamy ma wyłączone przez administratora sieci, więc pozostaje mu TV, radio i bilbordy. I pamiętaj, nie porównuj cen u nas do zachodu, albo np. w trakcie superbowl, gdzie koszt spota 30 sek. to 5 mln.$

      Skomentuj

  3. Marucins
    Oceń komentarz:

    -1    

    Opublikowano: 2017-04-22 22:24

    307,50 to nie koszt poniesiony przez samsunga!
    Chyba że dzięcioły myślą że Samsung kupuje wszystko w detalu i składa po godzinach.
    Koszt wytworzenia takiej słuchawki jest dużo dużo mniejszy!

    Skomentuj

    1. ghetto.pimp
      Oceń komentarz:

      -4    

      Opublikowano: 2017-04-23 07:56

      Masz racje, i jeszcze te slynne R&D ktorego taki samsung (w tym wypadku) ponosi minimalne koszty bo kupuje gotowe i juz wymyslone komponenty innych firm, i te ceny czesci sa juz policzone w tym zestawieniu. No chyba ze prace nad niewybuchajacymi telefonami tyle kosztuja. Te 400 dolcow roznicy to marze dla prezesow i marketing.

      Skomentuj

  4. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-04-23 03:24

    Coś tu się psuje ta edycja.

    Skomentuj Historia edycji

  5. wiktorn86
    Oceń komentarz:

    -2    

    Opublikowano: 2017-04-23 03:39

    Oczywiście, że trzeba wydać na prowizje, premie dla kierownictwa, dywidendy dla udziałowców, reklamę, rytuał odpędzający demony, różdżkarza... W zasadzie po dodaniu tego wszystkiego wychodzi, że Samsung jeszcze dopłaca do każdej sztuki. A komuchy nic tylko by chciały więcej grosza wydusić z filantropów. Niskie marże się marzą... dziady nie rozumieją dlaczego powinni płacić za reklamy jeżeli później tylko tracą czas na ich zamykanie. Że w tym jest właśnie sedno sukcesu, aby kupić komuż obrożę i smycz za jego własne pieniądze.

    Skomentuj

  6. PIRAT_PL
    Oceń komentarz:

    1    

    Opublikowano: 2017-04-23 11:09

    U nas cała drożyzna polega na podatku oraz przewalutowaniu niestety to boli.

    Skomentuj

  7. Foxy the Pirate
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-23 12:20

    Warto nadmienić, iż wypracowanie tych technologii swoje kosztuje ._.

    Skomentuj

  8. csr777
    Oceń komentarz:

    2    

    Opublikowano: 2017-04-23 19:44

    "Nie bez znaczenia jest też nowy procesor Qualcomm Snapdragon 835 wyprodukowany w 10nm procesie technologicznym oraz pamięci, których ceny nie spadły, wbrew oczekiwaniom."
    To s8 nie ma Exynosa?
    Edit, jasne, że ma. Już się wystraszyłem.

    Skomentuj Historia edycji

  9. dziks
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-04-24 14:22

    mnie nie boli, ze tyle to kosztuje, ale to, ze w większości zyskiem dzieli sie mala grupka zarządzająca firma. W takich korporacjach wiekszosc pracownikow dostaje wysrubowanie niskie pensje, a smietanke zbiera grupka najglosniej krzyczacych i rozpychajacych sie lokciami managerow...

    Skomentuj

  10. olszi
    Oceń komentarz:

    0    

    Opublikowano: 2017-04-25 13:28

    i tak więcej, niż bym dał ;)

    Skomentuj

Dodaj komentarz

Przy komentowaniu prosimy o przestrzeganie netykiety i regulaminu.

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany!