Technologie i Firma

Polacy w e-sklepach

przeczytasz w 1 min.

Coraz więcej Polaków korzysta z możliwości robienia zakupów przez Internet. Jakie są nasze preferencje.

Prawie co drugi polski internauta decyduje się na zakupy online – dokładnie 48 proc. z nas, jak wynika z raportu firmy Gemius. Jakie konkretnie są nasze preferencje i co najczęściej nabywamy w sklepach internetowych?

Zdecydowanie najmniejsze opory mamy podczas kupowania przez Internet odzieży, akcesoriów i dodatków. Do robienia takich zakupów w e-sklepach przyznaje się 72 proc. Polaków, którzy w ogóle korzystają z możliwości nabywania produktów bez wychodzenia z domu. 

Firma Zalando przeanalizowała preferencje Polaków co do zakupu odzieży przez Internet. I tak, w Szczecinie rządzą ubrania dla najmłodszych, w Bydgoszczy – ubrania eleganckie, we Wrocławiu – kolorowe i odważne kreacje, w Katowicach – stroje formalne, w Lublinie – sukienki, a w stolicy – odzież sportowa i marki premium.

„Polacy uwielbiają marki premium oraz popularne międzynarodowe brandy. Imponują nam Włosi, którzy są prawdziwymi ekspertami modowymi. Co ciekawe, dostosowujemy się do mody i podążamy za nowymi trendami chętniej niż Niemcy, jednak wciąż jesteśmy trochę bardziej konserwatywni niż Brytyjczycy” – mówi Katarzyna Łuczak z Zalando.

Na drugim miejscu (z wynikiem 68 proc.) na naszej liście zainteresowań znajdują się produkty sztuki – książki, albumy muzyczne oraz filmy w różnych wersjach. Więcej niż połowa e-konsumentów (56 proc.) decyduje się też na kupno smartfona czy tabletu przez Internet.

Ogólnie rzecz ujmując, wartość polskiego rynku e-commerce w roku ubiegłym wyniosła 27 mld złotych, a firma Sociomatic Labs twierdzi, że w ciągu dwunastu miesięcy wzrośnie ona o kolejne 9 mld.

„Polska to najszybciej rozwijający się rynek e-commerce w Europie” – mówi Tomasz Ebbig z Zalando. – „Coraz więcej osób próbuje e-zakupów, a kanały mobilne odgrywają coraz większe znaczenie wśród konsumentów. Liczba wizyt na naszej stronie przez urządzenia mobilne wynosi obecnie 62%, a od końca 2014 roku do wiosny 2016 wykorzystanie kanałów mobilnych wzrosło o prawie 50%”.

Sprawdźcie poniższą infografikę, aby dowiedzieć się, jaki jest przeciętny polski e-konsument, z jakich urządzeń najchętniej korzysta i jak wypada w konfrontacji z typowym Europejczykiem:

Zalando e-sklepy infografika

Źródło: Zalando, Gemius

Komentarze

1
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    behemot
    1
    Coś ostatnio Zalando wzmaga swój marketing w internecie - badania, "partnerskie" wpisy na blogach itp.